Gå til innhold

Isabel Raad

Soeuh

Anbefalte innlegg

Mye av adferden til IR har sannsynligvis sin rot i barndommen hennes. Jeg reagerer på voldsomt forbruk og et totalt forkastelig språk. Når man ikke har fått dekket sine basale behov fra begynnelsen, og gjennom hele barndommen, vil trangen til å ha og ha være der. Dessuten denne givergleden overfor familien. Nå skal hun ta vare på dem. De er viktigere enn henne selv, på mange vis. Dette brygge-sjauer-språket ødelegger mye. Er det mulig å avlære?

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Havnefogden skrev (1 time siden):

Mye av adferden til IR har sannsynligvis sin rot i barndommen hennes. Jeg reagerer på voldsomt forbruk og et totalt forkastelig språk. Når man ikke har fått dekket sine basale behov fra begynnelsen, og gjennom hele barndommen, vil trangen til å ha og ha være der. Dessuten denne givergleden overfor familien. Nå skal hun ta vare på dem. De er viktigere enn henne selv, på mange vis. Dette brygge-sjauer-språket ødelegger mye. Er det mulig å avlære?

Man ser jo også hvordan mor i familien er, så kanskje ikke så rart at væremåte og oppførsel er som den er. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å skylde på språket vil være en fornærmelse mot andre som snakker gebrokkent. Jeg møter daglig på folk som snakker litt dårlig norsk, men de oppfører seg normalt likevel. Isabels mor virker ikke å være helt i vater, men det er godt mulig det bare er adferdsproblemer som har dukket opp etter en hard oppvekst, det vet jeg ikke.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nutz skrev (1 time siden):

Å skylde på språket vil være en fornærmelse mot andre som snakker gebrokkent. Jeg møter daglig på folk som snakker litt dårlig norsk, men de oppfører seg normalt likevel. Isabels mor virker ikke å være helt i vater, men det er godt mulig det bare er adferdsproblemer som har dukket opp etter en hard oppvekst, det vet jeg ikke.

Beklager å si det men jeg er 100-%enig. Mulig hun tror at hun er kjendis slik datteren er eller at hun prøver å være som de unge

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker hun ikke helt vanlig og flytende Stavanger dialekt? Det er søsteren og moren som snakker gebrokent. Isabel høres 100% etnisk norsk ut

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

trylltryll skrev (8 timer siden):

Snakker hun ikke helt vanlig og flytende Stavanger dialekt? Det er søsteren og moren som snakker gebrokent. Isabel høres 100% etnisk norsk ut

Hun har da lagt om til noe som heller minner om Haugesundsdialekt, med innslag av noen ord som blir uttalt på en penere måte, altså østlandsk. Litt som Anna Rasmussen også, svingte veldig mellom stavangerdialekt og sørlandsk. 

Endret av Blomsterkaret
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterkaret skrev (12 timer siden):

Hun har da lagt om til noe som heller minner om Haugesundsdialekt, med innslag av noen ord som blir uttalt på en penere måte, altså østlandsk. Litt som Anna Rasmussen også, svingte veldig mellom stavangerdialekt og sørlandsk. 

Men så finnes det ingentint som heter "østlandsk".

På Østlandet finnes det faktisk flere dialekter spredd utover..

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

trylltryll skrev (På 20.10.2021 den 14.17):

Jo, hun snakker Stavanger dialekt, med noe svensk inni der. Kanskje av og til noe østlandske ord av og til. Søsteren snakker ikke gebrokkent, men veksler mellom østlandsk og Stavanger dialekt. Når hun er alene med Isabel så snakker hun Stavanger dialekt. 

Det jeg undrer meg litt over er broren hennes, han er født og oppvokst i Norge, men snakker likevell som en innvandrer. Kanskje han ikke har så mange norske venner og blitt påvirket av den grunn. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ho i England nå?sku ikke de flytte sammen,mener også at ho sku kjøpe større leilighet..syns også det er rart at ho ska lansere sin egen kleskoleksjon men reklamerer som f...for Nelly🙈

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jack er sjalu når det gjelder Pierre og at Isabel og Pierre henger sammen hele tiden. Og det forstår ikke Isabel. Lurer på om hun hadde takla om Jack hang med sin eks 24/7. Tipper svaret er neii🤪

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonyym97 skrev (På 25.10.2021 den 15.07):

Jack er sjalu når det gjelder Pierre og at Isabel og Pierre henger sammen hele tiden. Og det forstår ikke Isabel. Lurer på om hun hadde takla om Jack hang med sin eks 24/7. Tipper svaret er neii🤪

Er det sant? Har hun innrømmet det nå? 😱

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonyym97 skrev (På 25.10.2021 den 15.07):

Akkurat det kan jeg skjønne.. En ting er og treffes og si hei men og starte bedrift og være ilag mange timer i døgnet mens kjæresten er i England synes jeg er å gå for langt.. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jøyemeg skrev (1 time siden):

Er det sant? Har hun innrømmet det nå? 😱

Nyeste episodene av serien hennes poengterer hun hvor usexy sjalusi er etter 5 mnd sammen og at han enda ikke takler at hun og Pierre er bestevenner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet hvordan det går med Trendy Things? Jeg kikket på nettsiden nå av ren nysgjerrighet, og det ser jo ut som et forferdelig dårlig foretningskonsept? Veldig få varer, og bare ræl og småting man kan få kjøpt hvor som helst: Smykker som ikke er av edle metaller, hårstrikk og spenner, solbriller som ikke er av noe merke, mobildeksler. Dette er ting man kan kjøpe på Cubus og Lindex til en langt lavere sum, for å ikke snakke om at man kjøpe det enda billigere på nett.

Misvisende firmanavn også, disse tingene er ikke trendy. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keikolina

Så på noe smykke ræl der for moro skyld: 

Material: copper

18k Gold plated

One Size Fits All

For best protection, avoid water 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett hjem til Pierre som hjelper med å bære saker for henne eller er det Jack som er med til Norge? Vanskelig å se på videoen på insta

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...