Gå til innhold

Isabel Raad


Soeuh

Anbefalte innlegg

Maydis8 skrev (10 minutter siden):

Du skjønner vel at nettbutikken er hennes, men varene er ikke noe hun har designet selv. Hva er så vanskelig å forstå? Tror du han som eier blivakker designer det han selger? 

Vel lovlig er det kanskje, men lureri er det også.

 

Tar eksklusive bilder i Marrakesh, hyper det opp, skrivet at det er få av hver vare så alle må skynde seg å kjøpe for å få tak i akkurat den varen.

 

Nei, min mening er at det er utnytting hos unge følgere som tror at de kjøper noe som er spesielt og eksklusivt.

 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Cuddlegirl skrev (Akkurat nå):

Vel lovlig er det kanskje, men lureri er det også.

 

Tar eksklusive bilder i Marrakesh, hyper det opp, skrivet at det er få av hver vare så alle må skynde seg å kjøpe for å få tak i akkurat den varen.

 

Nei, min mening er at det er utnytting hos unge følgere som tror at de kjøper noe som er spesielt og eksklusivt.

 

Korrekt!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterkaret skrev (1 time siden):

Nei, men det er trist at småjenter som ennå ikke har oppdaget Aliexpress skal måtte punge ut unødige summer. I tillegg er dette et av de verste eksemplene på noe som nettopp IKKE er bærekraftig, spesielt når det går i flere unødvendige ledd som dette her.

Like trist som at de handler på glitter da mener du? Og når har IR noen sinne vært bærekraftig? Dette er bare business, kaldt og kynisk slik som bransjen er. Det handler om profitt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde alle googla priser i 2021, før de kjøpte noe🙈 4pk sorte hårspenner identiske, 20kr hos MakeupMekka, 149kr hos IR/Trendythings. Men, det er ikke ulovlig å selge til 149kr, det er nemlig valgfritt hvor man kjøper. Jeg har selv drevet i bransjen, og alt IR forteller om kostnader er sant!! Innkjøpspris, toll, frakt, innpakning, lager, forsikring, moms osv osv...

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blueberry* skrev (10 timer siden):

Like trist som at de handler på glitter da mener du? Og når har IR noen sinne vært bærekraftig? Dette er bare business, kaldt og kynisk slik som bransjen er. Det handler om profitt. 

Useriøst. Glitter omsetter på en helt annen måte. Isabel/Pierre sitter og scroller på Aliexpress, kjøper et visst antall (visstnok eksklusive) smykker som hvermannsen kan få tak i, bare de har en mobil. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterkaret skrev (1 minutt siden):

Useriøst. Glitter omsetter på en helt annen måte. Isabel/Pierre sitter og scroller på Aliexpress, kjøper et visst antall (visstnok eksklusive) smykker som hvermannsen kan få tak i, bare de har en mobil. 

Hun sier at hun ikke vet om Aliexpress.. det kan jeg virkelig ikke tro på! 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cuddlegirl skrev (På 20.9.2021 den 19.06):

Fra hennes insta av trendythings..

IMG_20210920_190528.thumb.jpg.202d39b16081fae264f9d1413653cfe1.jpg

Også et enkelt søk fra Ali express.. Hun har tydeligvis tenkt til å lure alle ungjentene som går rett på.

Screenshot_2021-09-20-19-03-39-323_com.android.chrome.thumb.jpg.7396d7c6859def18b922ec346a654fdb.jpg

 

Hun har jammen meg frekkhetens nådegave.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterkaret skrev (1 time siden):

Useriøst. Glitter omsetter på en helt annen måte. Isabel/Pierre sitter og scroller på Aliexpress, kjøper et visst antall (visstnok eksklusive) smykker som hvermannsen kan få tak i, bare de har en mobil. 

Det er mange småselgere som driver med dette, og det er nøyaktig de samme tingene i lik kvalitet. Man velger selv hvor man kjøper er en vare så jeg synes dere overdriver noe voldsomt. Det de gjør her er helt normalt, ikke svindel eller ulovlig.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blueberry* skrev (49 minutter siden):

Det er mange småselgere som driver med dette, og det er nøyaktig de samme tingene i lik kvalitet. Man velger selv hvor man kjøper er en vare så jeg synes dere overdriver noe voldsomt. Det de gjør her er helt normalt, ikke svindel eller ulovlig.

Når folk spør om hva produktene er laget av osv *pga allergi* blir kommentarer slettet og folk blir blokkert, så fortell meg og de andre, hvor seriøs er Isabel og Pierre.?

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cocogirl skrev (1 time siden):

Når folk spør om hva produktene er laget av osv *pga allergi* blir kommentarer slettet og folk blir blokkert, så fortell meg og de andre, hvor seriøs er Isabel og Pierre.?

Det blir en annen sak. Jeg svarte til de som mener det er svindel og unormalt å kjøpe inn billige greier og selge videre for en høyere pris. Spørsmål bør selvfølgelig besvares og på en profesjonell måte. Hvis de ikke vet må de finne det ut. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blueberry* skrev (12 timer siden):

Det er mange småselgere som driver med dette, og det er nøyaktig de samme tingene i lik kvalitet. Man velger selv hvor man kjøper er en vare så jeg synes dere overdriver noe voldsomt. Det de gjør her er helt normalt, ikke svindel eller ulovlig.

Om du velger å selge smykker fra Aliexpress på Tise eller lignende med god samvittighet (ja, det har foregått der i minst et år), er det forståelig at du forsvarer dette. Synes bare det er flaut at dette skal hylles og sees på som noe unikt og nyskapende. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterkaret skrev (5 minutter siden):

Om du velger å selge smykker fra Aliexpress på Tise eller lignende med god samvittighet (ja, det har foregått der i minst et år), er det forståelig at du forsvarer dette. Synes bare det er flaut at dette skal hylles og sees på som noe unikt og nyskapende. 

Jeg selger ingenting noen steder. Jeg forteller deg at dette er vanlig i både kjedebutikker og hos små private businesser. Dette er ikke noe nytt eller uvanlig, og det hylles heller ikke. De fleste businesser opererer ikke med samvittighet, men med profitt. Det er bare sånn det er. Det er naivt å tro at alle som selger noe vil ditt beste, målet til de fleste er å tjente penger. Aliexpress og eBay er bare plattformer hvor hvem som helst kan selge eller kjøpe, noen selger for lav profitt og noen for høy. 

Se på de store businessene, hvorfor tror du de har skyhøy profitt hvert eneste år? Det er selvfølgelig fordi de priser seg langt over innkjøpspris. Du må også huske at man må ta markedet i betraktning, og at man har andre kostnader enn selve innkjøpsprisen. Ansatte skal betales, nettside og payment provider har løpende kostnader, shipping, pakking, markedsføring osv. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blueberry* skrev (Akkurat nå):

Jeg selger ingenting noen steder. Jeg forteller deg at dette er vanlig i både kjedebutikker og hos små private businesser. Dette er ikke noe nytt eller uvanlig, og det hylles heller ikke. De fleste businesser opererer ikke med samvittighet, men med profitt. Det er bare sånn det er. Det er naivt å tro at alle som selger noe vil ditt beste, målet til de fleste er å tjente penger. Aliexpress og eBay er bare plattformer hvor hvem som helst kan selge eller kjøpe, noen selger for lav profitt og noen for høy. 

Se på de store businessene, hvorfor tror du de har skyhøy profitt hvert eneste år? Det er selvfølgelig fordi de priser seg langt over innkjøpspris. Du må også huske at man må ta markedet i betraktning, og at man har andre kostnader enn selve innkjøpsprisen. Ansatte skal betales, nettside og payment provider har løpende kostnader, shipping, pakking, markedsføring osv. 

Så klart vet jeg hvordan business fungerer - med videresalg og alt som hører med, men dette kan likevel ikke sammenlignes med en seriøs butikkjede. Si f.eks Narvesen, hvor jeg faktisk kan avsløre at jeg har vært kjøpmann, langt tilbake; 
 

Bladene ankommer fra en bedrift, man betaler en sum og setter egne priser - men denne bedriften er ikke tilgjengelig for «hvem som helst», til å kunne bestille varer fra. Aliexpress er åpent for alle, derfor blir det vel feil i mine øyne. Glitter sitter ikke og bestiller varer fra Aliexpress, men det er godt mulig at samme/tilsvarende varer befinner seg på lignende nettsteder, hvor Glitter driver innkjøp. 
 

Forsvar dette så mye du ønsker, men det er ikke helt sammenlignbart altså. Bruken av ordet naivt er i hvert fall ikke rett å mynte mot meg … 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blomsterkaret skrev (1 minutt siden):

Så klart vet jeg hvordan business fungerer - med videresalg og alt som hører med, men dette kan likevel ikke sammenlignes med en seriøs butikkjede. Si f.eks Narvesen, hvor jeg faktisk kan avsløre at jeg har vært kjøpmann, langt tilbake; 
 

Bladene ankommer fra en bedrift, man betaler en sum og setter egne priser - men denne bedriften er ikke tilgjengelig for «hvem som helst», til å kunne bestille varer fra. Aliexpress er åpent for alle, derfor blir det vel feil i mine øyne. Glitter sitter ikke og bestiller varer fra Aliexpress, men det er godt mulig at samme/tilsvarende varer befinner seg på lignende nettsteder, hvor Glitter driver innkjøp. 
 

Forsvar dette så mye du ønsker, men det er ikke helt sammenlignbart altså. Bruken av ordet naivt er i hvert fall ikke rett å mynte mot meg … 

Aliexpress og eBay selgerne kjøper fra samme produsentene i Kina som mange av disse billige kjedebutikkene så jo, det blir noe av det samme. Om Isabel kjøper inn fra produsentene direkte eller bruker aliexpress eller eBay så er det samme produktene og resultat. Narvesen blir feil sammenligning som du sier, for de har helt andre varer og konsept. Normal er en bedre sammenligning. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cuddlegirl skrev (4 timer siden):

Nå har nettavisen skrevet om det.

Like greit.
De må gjerne tjene penger på at folk er villig til å betale for juggel, men da er det fair at folk er klar over at det samme juggelet finnes billigere andre steder. Om da folk til tross for det, fortsatt heller vil betale gjennom TT så kan en derimot ikke klage på svindel og fanteri, da er det folk som er dumme og I/P som er «smarte» så å si 😏

Endret av Hatsumomo
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her føler jeg IR graver litt sin egen grav med tanke på kred. Selge juggel som hun ikke har designet selv til grovt høye priser. I tillegg så lever vi i 2021 med fokus på gjenbruk og det å kjøpe ting som varer. Vedder på at noen har bestilt juggel der inne nå til samme pris som et par gulløredobberinger de kan ha livet ut. Eller et klassisk, fint gullsmykke. 

Men hun elsker å tjene penger, og kvantitet foran kvalitet. Og i det private liv flashes det Dior, Chanel, YSL. Ting som målgruppen ikke har råd til. Kynisk.  

Kan si mye om SE, men hun har iallfall bygd et kvalitetsbrand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malika skrev (47 minutter siden):

Her føler jeg IR graver litt sin egen grav med tanke på kred. Selge juggel som hun ikke har designet selv til grovt høye priser. I tillegg så lever vi i 2021 med fokus på gjenbruk og det å kjøpe ting som varer. Vedder på at noen har bestilt juggel der inne nå til samme pris som et par gulløredobberinger de kan ha livet ut. Eller et klassisk, fint gullsmykke. 

Men hun elsker å tjene penger, og kvantitet foran kvalitet. Og i det private liv flashes det Dior, Chanel, YSL. Ting som målgruppen ikke har råd til. Kynisk.  

Kan si mye om SE, men hun har iallfall bygd et kvalitetsbrand.

SE har vel glød men hvor mye det er «hennes» og hva det inneholder vet vel ingen?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kommer vel klærene hun ska lansere,serien hvor det ska grines og hyles over hvor fælt alt har vert oppgjennom...ser de plager den stakkars valpen(trist)var det noe nelly greier ho hausa opp??ikke rart det er travelt....vent,de ska sikker ha en "digg meg,løft egoet mitt"fest på Søndag....men da er det på tide med en ferie til Dubai,er sikkert helt UTSLITT 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justlooking skrev (8 timer siden):

SE har vel glød men hvor mye det er «hennes» og hva det inneholder vet vel ingen?

Hun har vært tungt inne i prosessen og testet underveis. Samt hatt noe å si hordan design og lukt produktet skal ha, Hva det inneholder? Det finner du jo på Ingredienslista.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...