Gå til innhold

Isabel Raad


Soeuh

Anbefalte innlegg

Cocogirl skrev (1 time siden):

For hundre gang! De er ikke iranere!!!!! 

Herlighet da. Jeg spør fordi hun ligner på svogeren min som er iraner. Og jeg har ikke lest meg bakover i alle sidene. Men jeg har og venner fra Irak og hun ligner ikke på de, derfor spør jeg 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Adriana74 skrev (3 timer siden):

Herlighet da. Jeg spør fordi hun ligner på svogeren min som er iraner. Og jeg har ikke lest meg bakover i alle sidene. Men jeg har og venner fra Irak og hun ligner ikke på de, derfor spør jeg 

Det å spørre om "er iranere sånn" er rasistisk. Håper du ser det selv. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maydis8 skrev (3 timer siden):

Det å spørre om "er iranere sånn" er rasistisk. Håper du ser det selv. 

Ja vel. Da misforstår du helt hva jeg spør om. Jeg spør om alle iranere er slik også irakere, og det har ikke noe med nødvendigvis hvor de kommer fra men om det er typisk for den landsdelen å oppføre seg så barnslig.  Som med familie fra Libanon så anser jeg ikke spørsmålet som rasistisk men mer landsområde dekkende. Fordi for meg ser det ut som om moren vil være yngre enn hun er

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adriana74 skrev (41 minutter siden):

Ja vel. Da misforstår du helt hva jeg spør om. Jeg spør om alle iranere er slik også irakere, og det har ikke noe med nødvendigvis hvor de kommer fra men om det er typisk for den landsdelen å oppføre seg så barnslig.  Som med familie fra Libanon så anser jeg ikke spørsmålet som rasistisk men mer landsområde dekkende. Fordi for meg ser det ut som om moren vil være yngre enn hun er

Nei, det er ikke normalt. Iranere oppfører ikke som barnslige voksne og kaller døtrene for hore osv..

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adriana74 skrev (5 timer siden):

Ja vel. Da misforstår du helt hva jeg spør om. Jeg spør om alle iranere er slik også irakere, og det har ikke noe med nødvendigvis hvor de kommer fra men om det er typisk for den landsdelen å oppføre seg så barnslig.  Som med familie fra Libanon så anser jeg ikke spørsmålet som rasistisk men mer landsområde dekkende. Fordi for meg ser det ut som om moren vil være yngre enn hun er

Allikevel bør du tenke på hvordan du formulerer deg når du velger å uttrykke deg på en sånn måte. Hva har etnisiteten deres med oppførselen å gjøre? Håper du ser selv hvor feil det blir å anta noe slikt. Hvorfor er hudfarge, etnisitet og religion viktig å dra frem når man skal diskutere en person? Eller legning for den saks skyld.

Endret av Maydis8
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maydis8 skrev (3 timer siden):

Allikevel bør du tenke på hvordan du formulerer deg når du velger å uttrykke deg på en sånn måte. Hva har etnisiteten deres med oppførselen å gjøre? Håper du ser selv hvor feil det blir å anta noe slikt. Hvorfor er hudfarge, etnisitet og religion viktig å dra frem når man skal diskutere en person? Eller legning for den saks skyld.

Ofte henger kultur sammen med etnisitet. Så dette trenger ikke være rasistisk. Er det rasistisk å si at nordmenn alltid vil sitte alene på på bussete f.eks.? Man kan ikke dra rasismekortet hver gang

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøttmeisen skrev (19 minutter siden):

Ofte henger kultur sammen med etnisitet. Så dette trenger ikke være rasistisk. Er det rasistisk å si at nordmenn alltid vil sitte alene på på bussete f.eks.? Man kan ikke dra rasismekortet hver gang

Ikke snakk om å dra et kort. Det er skitten debatteknikk du kommer med her. Ser du ordlyden på kommentaren til vedkommende, så ser du at det ikke er greit. Vi har faktisk et ansvar i dagens samfunn til å si ifra. Kun på den måten blir man kvitt rasisme og white privilege. Det å blame en oppførsel på "er iranere sånn" er et godt eksempel på både rasisme og white privilege. Du kan ikke sammenligne at nordmenn vil sitte alene på bussen med det. Ærlig talt. You are reaching. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adriana74 skrev (På 18.9.2021 den 0.27):

Etter å ha fått PM om at jeg oppfører meg rasistisk så skal jeg omfurmulere det jeg lurte på.

Jeg lurer på noe. Moren til IR er jo en dame i midten av 50 årene. Men er det vanlig oppførsel av en dame i hennes alder, eller er det bare meg som reagerer?

sånn folkens nå har jeg omformulert meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maydis8 skrev (16 timer siden):

Allikevel bør du tenke på hvordan du formulerer deg når du velger å uttrykke deg på en sånn måte. Hva har etnisiteten deres med oppførselen å gjøre? Håper du ser selv hvor feil det blir å anta noe slikt. Hvorfor er hudfarge, etnisitet og religion viktig å dra frem når man skal diskutere en person? Eller legning for den saks skyld.

Gir meg

Endret av Adriana74
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dupers skrev (52 minutter siden):

Hva synes egentlig folk om det smykket hun(trendythings) har sluppet designet på i dag? 

 

Har du skjermdump? Vil ikke følge den kontoen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dupers skrev (57 minutter siden):

Hva synes egentlig folk om det smykket hun(trendythings) har sluppet designet på i dag? 

 

Det fra Ali Express?

Samme opplegget som CBE kjørte med Treasures nettbutikken sin.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra hennes insta av trendythings..

IMG_20210920_190528.thumb.jpg.202d39b16081fae264f9d1413653cfe1.jpg

Også et enkelt søk fra Ali express.. Hun har tydeligvis tenkt til å lure alle ungjentene som går rett på.

Screenshot_2021-09-20-19-03-39-323_com.android.chrome.thumb.jpg.7396d7c6859def18b922ec346a654fdb.jpg

 

Endret av Cuddlegirl
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Cuddlegirl skrev (54 minutter siden):

Fra hennes insta av trendythings..

IMG_20210920_190528.thumb.jpg.202d39b16081fae264f9d1413653cfe1.jpg

Også et enkelt søk fra Ali express.. Hun har tydeligvis tenkt til å lure alle ungjentene som går rett på.

Screenshot_2021-09-20-19-03-39-323_com.android.chrome.thumb.jpg.7396d7c6859def18b922ec346a654fdb.jpg

 

Er dette noe hun promoterer som noe HUN har designet? 

Eller opererer hun egentlig som en slags "aliexpress" for Norge?  Det er vel ikke ulovlig å være en slags outlet for utenlandske produkter om hun har en avtale på det?

Det kalles jo TrendyThings, ikke noe med hennes eller Pierre sitt navn..? 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...