Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Christina Aguilera skrev (5 minutter siden):

Jeg har tipset om dette til VG. Dette er svindel på høyt nivå. 

Det er ikke noe ulovlig eller svindel med dette.

• Liker 13
Videoannonse
Annonse
Skrevet
delias skrev (16 minutter siden):

Så klart er det svindel. At det ikke er ulovlig er en annen sak, men det er veldig uetisk og et enormt tillitsbrudd ovenfor følgerne hennes. Ellers hadde ikke så mange folk reagert som de gjør.

• Liker 12
Skrevet

I storyen hennes forklarer hun at de har valgt produktene fra en varekatalog, og hun forklarer også prisene. Alt er helt lovlig, normalt og gjøres av veldig mange andre. Hun markedsfører ikke varene som verken hennes eller Pierre. 

Forklar gjerne hvordan det er svindel? Hvordan er det et tillitsbrudd når hun fortelle om hele prosedyren bak produktene? Jeg sliter nemlig med å se denne "svindelen".

• Liker 13
Skrevet

Hun liker jo å være moralens vokter når hun kan....men egen moral er lik 0

• Liker 14
Skrevet (endret)

Det er ikke ulovlig, men etikken kan man godt diskutere. 

Hun pleier et nært forhold til «elsklingene» sine, altså følgerne. Disse har lagt grunnlaget for at hun kan tjene gode penger. Det er jo litt dårlig stil å utnytte relasjonen ytterligere ved å selge dem overpriset juggel. Det fremstår litt kynisk for å si det forsiktig. 

Endret av CecilieX
Manglet et ord
Skrevet
CecilieX skrev (2 minutter siden):

Det er ikke ulovlig, men etikken kan man godt diskutere. 

Hun pleier et nært forhold til «elsklingene» sine, altså følgerne. Disse har lagt grunnlaget for at hun kan tjene gode penger. Det er jo litt dårlig stil å utnytte relasjonen ytterligere ved å selge dem overpriset juggel. Det fremstår litt kynisk for å si det forsiktig. 

På den andre siden - å drive handelsvirksomhet vil i bunn og grunn si å kjøpe ting billig for så å selge det dyrere. Og, som en del har vært inne på, alt koster mye mer når man skal selge og distribuere i Norge.

• Liker 4
Skrevet
delias skrev (6 timer siden):

Nei, men det er trist at småjenter som ennå ikke har oppdaget Aliexpress skal måtte punge ut unødige summer. I tillegg er dette et av de verste eksemplene på noe som nettopp IKKE er bærekraftig, spesielt når det går i flere unødvendige ledd som dette her.

• Liker 14
Skrevet
Blomsterkaret skrev (På 21.9.2021 den 0.26):

Tv2 hjelper deg

😂😂

Skrevet
*blueberry* skrev (På 21.9.2021 den 4.23):

Jeg har eksperimentert litt ved å kjøpe billige ringer/ øredobber/ strikker osv på eBay for å se på kvaliteten i forhold til de fysiske butikkene (de rimelige). Det er akkurat det samme som ofte går igjen hos glitter, normal og lignende steder til minst 5x prisen. Enkelte produkter har vært helt identiske. Dette er ikke så unormalt som du tror, og heller ikke ulovlig. 

Dette

Skrevet
Cuddlegirl skrev (15 timer siden):

Hun reklamer jo for "egen merkevare"

Du skjønner vel at nettbutikken er hennes, men varene er ikke noe hun har designet selv. Hva er så vanskelig å forstå? Tror du han som eier blivakker designer det han selger? 

• Liker 6
Skrevet
Sen ve ben skrev (7 timer siden):

Nå så jeg en snutt på tv2 igjen, det er visstnok premiere på hennes program på Mandag på tv2 livsstil. Der sto hun med hunden som så ganske sur ut og en fyr som ler av han. 🙄 Kjenner jeg blir provosert til de grader 🤬🤬

Kanskje du skal vente med å bedømme før du ser hele konteksten? Dere tar jo helt av her inne...

• Liker 2
Skrevet
Christina Aguilera skrev (7 timer siden):

Jeg har tipset om dette til VG. Dette er svindel på høyt nivå. 

Vg ler av deg😂

• Liker 2
Skrevet
Christina Aguilera skrev (6 timer siden):

Så klart er det svindel. At det ikke er ulovlig er en annen sak, men det er veldig uetisk og et enormt tillitsbrudd ovenfor følgerne hennes. Ellers hadde ikke så mange folk reagert som de gjør.

Du driter deg ut. Det er ikke svindel, det er ikke ulovlig, det er inne noe tillitsbrudd osv. Hva tror du at du kjøper når du handler i smykkeavdelingen på hm, glitter, normal osv? Bruk hodet, dette blir for dumt. Det er kun her på kg folk reagerer. 

• Liker 4
Skrevet
Citha skrev (Akkurat nå):

@Maydis8 Kan du lære deg multisitering? Du spammer. Takk på forhånd. 

Kan du passe dine egne saker? Takk på forhånd. 

• Liker 1
Skrevet
Just now, Maydis8 said:

Kan du passe dine egne saker? Takk på forhånd. 

Ser du hovedsaklig bidrar med hersketeknikker i denne tråden, så du er vel på krigsstien. Innlegget mitt var ment hjelpsomt. Multisitering er en fin ting. 

• Liker 10
Skrevet (endret)
Maydis8 skrev (På 22.9.2021 den 23.16):

Du driter deg ut. Det er ikke svindel, det er ikke ulovlig, det er inne noe tillitsbrudd osv. Hva tror du at du kjøper når du handler i smykkeavdelingen på hm, glitter, normal osv? Bruk hodet, dette blir for dumt. Det er kun her på kg folk reagerer. 

Endret av Christina Aguilera
  • Liker 14
Skrevet
Blomsterkaret skrev (1 time siden):

Nei, men det er trist at småjenter som ennå ikke har oppdaget Aliexpress skal måtte punge ut unødige summer. I tillegg er dette et av de verste eksemplene på noe som nettopp IKKE er bærekraftig, spesielt når det går i flere unødvendige ledd som dette her.

Enig 👏

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...