Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har sett videoen på youtube, hvor hun forteller "hva som har skjedd" siste tiden? Jeg vil ikke klikke meg inn i tilfellet det er klickbait. Hun trenger ikke få mer klikk enn hun må om det er en meget utspekulert måte å få høyere seertall. Så.. Noen her som har sett og kan skrive hva det var? 

Foresten.. Noen som merker at hver gang hun har sånn spørsmålrunde og folk spør hva hun anbefaler og hva hun bruker, så er det alltid noe spons hun anbefaler? Hun er ikke dum hun der! Må si hun er en good buisniss woman, hun er en god selger. Hun kunne lurt meg trill rundt, så overnevisende som hun er. 

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 minutter siden, EtLiteTroll said:

Noen som har sett videoen på youtube, hvor hun forteller "hva som har skjedd" siste tiden? Jeg vil ikke klikke meg inn i tilfellet det er klickbait. Hun trenger ikke få mer klikk enn hun må om det er en meget utspekulert måte å få høyere seertall. Så.. Noen her som har sett og kan skrive hva det var? 

Foresten.. Noen som merker at hver gang hun har sånn spørsmålrunde og folk spør hva hun anbefaler og hva hun bruker, så er det alltid noe spons hun anbefaler? Hun er ikke dum hun der! Må si hun er en good buisniss woman, hun er en god selger. Hun kunne lurt meg trill rundt, så overnevisende som hun er. 

Videoen er ikke lagt ut.

Og selvfølgelig anbefaler hun sponsa ting, det er jo jobben hennes? 

• Liker 2
Skrevet
Citha skrev (4 minutter siden):

Videoen er ikke lagt ut.

Og selvfølgelig anbefaler hun sponsa ting, det er jo jobben hennes? 

Ok. Hun postet for to timer siden at den ble lastet opp, men tar kanskje tid da. 

Så du tror hun ikke har andre favoritt produkter enn ting som hun er betalt å reklamere for? 

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, EtLiteTroll said:

Ok. Hun postet for to timer siden at den ble lastet opp, men tar kanskje tid da. 

Så du tror hun ikke har andre favoritt produkter enn ting som hun er betalt å reklamere for? 

Jo, hun som privatperson har sikkert det. Det vet jeg ikke. Jeg går bare ut fra at de som jobber med å reklamere, faktisk reklamerer for ting 🤷‍♀️ Det er jo ikke lureri.

Gjest CecilieX
Skrevet
Citha skrev (23 minutter siden):

Jo, hun som privatperson har sikkert det. Det vet jeg ikke. Jeg går bare ut fra at de som jobber med å reklamere, faktisk reklamerer for ting 🤷‍♀️ Det er jo ikke lureri.

Nja, det spørs jo på hvordan hun fremstiller det og hvorvidt det er merket som reklame. Hun må gjerne skryte produktet opp i skyene, men leserne skal vite at dette er meninger som er kjøpt og betalt. Hvis det ikke fremgår tydelig at det hun anbefaler er sponset, så lurer hun leserne sine. Er Q&A merket @EtLiteTroll?

Skrevet
17 minutter siden, CecilieX said:

Nja, det spørs jo på hvordan hun fremstiller det og hvorvidt det er merket som reklame. Hun må gjerne skryte produktet opp i skyene, men leserne skal vite at dette er meninger som er kjøpt og betalt. Hvis det ikke fremgår tydelig at det hun anbefaler er sponset, så lurer hun leserne sine. Er Q&A merket @EtLiteTroll?

Det er merket annonse. Dårlig merket, det skal sies. 

• Liker 1
Skrevet
CecilieX skrev (29 minutter siden):

Dårlig merket. Og når hun legger ut "still meg spørsmål", og jeg ser mange spør "hva bruker du til å få håret så langt og fint? ", "hva er din favoritt parfyme?", bare for å ta noen eksempler, og nesten alt hun svarer er reklame (som ikke er så godt merket), så synes jeg det grenser til lureri, selv om det er fult lovlig. Fordi jeg nekter å tro alle favoritt produktene hennes er ting som er sponset. Følgerne ber om hennes meninger og hennes beste tips, og de får i retur meninger som er kjøpt og betalt, som du skrev. 

• Liker 4
Gjest CecilieX
Skrevet
EtLiteTroll skrev (6 minutter siden):

Dårlig merket. Og når hun legger ut "still meg spørsmål", og jeg ser mange spør "hva bruker du til å få håret så langt og fint? ", "hva er din favoritt parfyme?", bare for å ta noen eksempler, og nesten alt hun svarer er reklame (som ikke er så godt merket), så synes jeg det grenser til lureri, selv om det er fult lovlig. Fordi jeg nekter å tro alle favoritt produktene hennes er ting som er sponset. Følgerne ber om hennes meninger og hennes beste tips, og de får i retur meninger som er kjøpt og betalt, som du skrev. 

Spørsmålet er jo om hun faktisk har fått disse spørsmålene eller om de er konstruert for å kunne snike reklamen inn på en tilfeldig måte. Derfor forundrer det meg ikke at merkingen er dårlig. 

Det er jo ikke uten grunn at de fleste nå ironiserer over influencernes favorittuttrykk «mange har spurt». Alle skjønner jo nå at ingen har spurt og at formuleringen skal gi inntrykk av velment svar til en følger, litt som venninna di. 

Jobben til en influencer er å tilfredsstille annonsører og jo mer noe fremstår som en genuin anbefaling jo bedre «jobb» gjør de. De er selgere i ordets rette forstand. Så kan man jo smake på hvor troverdig en selger som feks en bruktbilselger er. 

Det er superviktig at følgere er bevisst på skillet mellom en personlig anbefaling og en betalt annonse. 

Skrevet
Ostepooopp skrev (2 timer siden):

Jeg vet at mange nok er uenig i dette og mener det er helt på sin rett at man skal saksøke barnevernet/kommunen. Men unnskyld meg, det er foreldrene som har feilet! Det er uskikkede foreldre som er grunnen til at barn har det vondt. 
Og nå skal dette kvinnemennesket saksøke bv/kommunen og kreve erstatning. Den hun burde saksøke er moren. Det er moren som satt henne til verden og ikke klarte ta vare på henne og søsknene. Moren som nå er hennes bestevenn. 
Her skal det melkes alt som melke kan. Ufyselig. 

https://www.vg.no/rampelys/i/VqJLrd/isabel-raad-saksoeker-randaberg-for-manglende-oppfoelging-fra-barnevernstjenesten

Helt uenig. Isabel har vært utsatt for mishandling. Barnevernet visste om det, men grep ikke inn før hun selv satt seg på trappa til BV og krevde å bli flyttet i fosterhjem. Barnevernet har sviktet og det er erstatningsverdig. Det statuerer også et eksempel - for altfor mange barn har opplevd at barnevernet grep inn for sent, og det er det viktig at vi som enkeltmenneske og samfunn sier ifra om. Ved å saksøke BV og søke erstatning står hun opp for seg selv, i tillegg til at hun gir BV en oppvekker og en mulighet til å endre prosedyrene til det bedre for andre barn som kommer etter. Lar man slike grove systemsvikter gå så kan man ikke forvente at systemet skal bli bedre heller. At IR tar opp kampen kan ha en preventiv effekt.

• Liker 14
Skrevet (endret)

For de som lurer hva som har skjedd. De måtte hjem for å jobbe tidligere enn ventet, så det er alt. De reiser hjem for å fikse noe jobbgreier. 

Endret av Bærblå
  • Liker 6
Skrevet

I tillegg var det en dame på flyplassen som «ikke gjorde jobben sin» som var feil i det hele, altså at de mistet flyet den dagen de egentlig skulle reise. Pluss at stakkar Isabel fikk et «helt forferdelig uaktuelt» rom på karantenehotellet. Ufyselig hvor utakknemlig og egoistisk hun er nå. 

• Liker 14
Skrevet

Hotellrommet var stusslig da, hadde heller ikke orket oppholde meg der i 10 dager. Når hun hadde muligheten til å bytte til ett bedre, så skjønner jeg godt hun gjorde det.

• Liker 3
Skrevet
Flettfrid skrev (3 minutter siden):

Hotellrommet var stusslig da, hadde heller ikke orket oppholde meg der i 10 dager. Når hun hadde muligheten til å bytte til ett bedre, så skjønner jeg godt hun gjorde det.

Når du har valgt å reise under en pandemi på en unødvendig reise så er det ikke vits i etterpå å klage på et hotellrom... sorry altså, men der går grensa! 
Det er faktisk ikke synd på henne når hun har levd livets glade dager i flere uker. Back to reality. Da synes jeg faktisk man kan få «kjenne» litt på det. 
Dette gjelder ikke bare Isabel, men alle andre også. 

• Liker 33
Skrevet

Så uspiselig hun er blitt 😤

• Liker 16
Gjest Trude4
Skrevet
J.. skrev (På 15.4.2021 den 7.43):

Fettsugde lår har hun ikke,slank har hun alltid vært.

Nese,rumpe og pupper er operert.

Samt en del fillers i ansiktet.

Hun tok fett fra innside lår til rompe. Så jo hun har blitt fettsugd

Skrevet
Tulla25j skrev (21 minutter siden):

Når du har valgt å reise under en pandemi på en unødvendig reise så er det ikke vits i etterpå å klage på et hotellrom... sorry altså, men der går grensa! 
Det er faktisk ikke synd på henne når hun har levd livets glade dager i flere uker. Back to reality. Da synes jeg faktisk man kan få «kjenne» litt på det. 

Jeg er enig. Har ikke et fnugg av sympati. Hun visste om dette før hun reiste. 

• Liker 14
Skrevet
Tulla25j skrev (25 minutter siden):

Hun hadde vel tenkt å komme hjem om lenge, etter at karantenehotell perioden var over. Men siden hun reiste ut etter at dette ble innført og kommer hjem før det er over så er dette regelen. Men, man kan stikke og få en bot på 20 tusen som jo er småpenger for henne....

• Liker 1
Skrevet
Bærblå skrev (13 timer siden):

For de som lurer hva som har skjedd. De måtte hjem for å jobbe tidligere enn ventet, så det er alt. De reiser hjem for å fikse noe jobbgreier. 

så da ble det ferie da... hun kan bite i seg hotellrommet å ta plikten sin. 

• Liker 5
Skrevet
galmamma skrev (15 minutter siden):

så da ble det ferie da... hun kan bite i seg hotellrommet å ta plikten sin. 

Ja tenkte det samme. Lurer på om hun egentlig bare sa hun skulle bli lenge når hun egentlig kun hadde tenkt å ta en ferie for å ikke få hat.

Veldig merkelig at begge plutselig måtte jobbe etter 3 uker. Dårlig planlegging av noen som skulle bli i flere mnd syns jeg. 

• Liker 9
Skrevet
Tulla25j skrev (12 timer siden):

Jeg sa vel ikke noe om at det var synd på henne, men at jeg jeg ikke hadde orket oppholde meg der i 10 dager. Å med mulighet til p betale for ett bedre ett så var jo det en ok løsning for begge parter. Hun er i karantene, men på ett rom hun trives bedre på. 

Hun er nok ikke den eneste som har betalt mellomlegg for bedre rom.

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...