Gå til innhold

Isabel Raad

Soeuh

Anbefalte innlegg

5 timer siden, Viking-girl skrev:

Hva er det å være sjalu på da? Jeg ser en jente som nesten kunne vært datteren min som opererer det ene og det andre, opptil flere ganger mens hun står fram på blogg og i media med det. Hun skaper et utseendepress på andre usikre jenter, som tror at «bare jeg operer det og dét, så blir det bedre» Problemet er, noe Isabel sier selv nå i ettertid, er at det hjalp ikke å operere seg i det hele tatt, hun var «gal» på den tiden (hennes egne ord til God Kveld Norge) og at det IKKE hadde blitt bedre. Tvert i mot fant hun stadig nye ting som «måtte» opereres. Parallelt med disse operasjonene har hun skapt mye drama rundt sin person, for å få folk til å klikke seg inn på bloggen, sånn at hun kan tjene mer penger. Hva bruker hun de pengene på? Jo! Ferier etter ferier, luksusliv, klær, vipper, negler, injeksjoner. Hun fronter et liv som en wanna-be Kardashian, bare at hun ikke kommer til å ha den jevne strømmen av inntekt i overflod over særlig lang tid. Hva skal hun da falle tilbake på? 

Når moren ber henne bruke litt penger på en god utdannelse, og en dame på 24 år slenger ut med armene og spør seg HVORFOR?! Da blir man oppgitt. Det er ikke et sunt og godt forbilde! 

Hadde hun nå stått fram som et forbilde da, foreksempel. At hun ikke snakker/skriver mer om kroppen sin, som hun tilsynelatende er så stolt av, men ikke tåler å bli kritisert over. Hva om hun faktisk hadde åpnet opp horisonten sin og sett litt lengre fram i livet sitt, og hva hun (og Pierre) skal leve av. Hadde folk fått mer respekt for henne om hun oppfordret folk til å LA VÆRE OG OPERERE SEG? Om hun frontet mindre forbruk av klær og luksus?  I stedet for å skryte på TV at hun fikk «en fin rumpe på en dag, framfor å trene den fin på fire år». Det er utløpsdato på alt hun foretar seg på blogg og andre SoMe kanaler. Folk går leie. Tror hun hadde tjent MYE på å være ydmyk og takknemlig for ha muligheten til å utdanne seg til hva hun enn vil og ha flere bein å stå på. Nå framstår hun bare smårik, frekk og selvopptatt til de høyeste grader. Fansen skriker mobbing, mobbing, hets og hat hvis man ikke er enig med de og Isabel. Det fansen ikke vet er at Isabel melker de for klikk og afiliatellenker (hun tjener penger på at fansen handler der hun anbefaler og legger ut linker) Isabel utnytter unge, usikre jenter. Bevisst. For å tjene mer penger til seg selv. På uredelig vis! 

Å kalle dette for mobbing og misunnelse? Nei, vet du hva. Det er et kritisk innlegg i debatten om forretningen sraad.no !! 

Noen liker å erfare på den harde måten, og for mange er det bare det å nå bunnen som får folk til å endre seg og livsretningen sin. 

Imens kan jo foreldre prøve å styrke barna sine til å stå imot presset. Kanskje de selv kan slutte å endre utseendet sitt. Synes det er mye verre med foreldre som forsterker presset over sine barn ved å selv operere seg og fikse alt mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, ulven298 said:

Jeg er 16 år.

Jeg er også kritisk til rosabloggere på mange områder, og ja jeg mener at mange av dem er med på å skape skjønnhetspress, men Isabel er ikke en av dem. Hun advarer folk om hvor galt det kan gå med operasjoner.

Du skriver at jeg er opptat av bloggers inntekt... bare fordi jeg synes det er flott at hun tjener mye, så er jeg ikke noe spesielt opptatt av hva hun tjener. Jeg synes bare det er dumt at andre skal snakke dritt om hva hun tjener? Fordi det har de ikke noe med. 

Jo, folk her er opptatt av andres inntekt, når jeg blar gjennom kommentarene og bare leser masse dritt om hva hun tjener. Feks. Noen sier at hun burde ha spart opp mer penger enn hun har til nå. Hvorfor gidder folk å gå inn i hvor mye hun burde ha spart opp?

I tre år har hun forherliget og normalisert plastisk og kosmetisk kirurgi. Hun har brukt operasjonene sine for å få mest mulig klikk, ved å skrive utallige slike innlegg: https://imgur.com/EcBy9WY

Det at hun nå sier at hun selv var en usikker og syk jente, endrer ikke på det faktum at hun har brukt sine plattformer til å spre et enorm skjønnhetshysteri. Hun sier at det kun er hun selv som er offer for egne handlinger. Det viser bare hvor lite ansvar hun tar for sin egen påvirkningskraft. Leserne hennes er ofrene. Det virker ikke som at Isabel skjønner at denne debatten ikke handler om hennes utseende. Den handler om hvordan hun har kommunisert og frontet kirurgiske inngrep og fraskrevet seg alt ansvar.

Jeg bryr meg ikke om hvor mye penger folk tjener, men sannheten er at Isabel har tjent pengene sine på å øke kroppspresset blant unge jenter. Fatter ikke at det er noe å skryte av.

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utifra en psykologisk perspektiv er dette en jente som har hatt det veldig vanskelig i livet. Fosterhjem, problemer med venner, svik og atter svik.. Så skjer det at hun blir « kjendis» etter hun var med i paradise hotell.. Hun blogger og blir mer og mer populær. Jo mer penger som renner inn jo mer kan hun endre på sitt utseende da hun tror at livet blir mye bedre, men som hun selv sier så hjalp det ikke i det hele tatt.. Det har hun skrevet om. I utgangspunktet var hun ei vakker jente , men usikkerheten hennes så ikke det. Hun gikk rett i Kjellern, men prøver nu så godt hun kan å bygge selvfølelse.. Når man i sin oppvekst har opplevd svik og lite oppmerksomhet, så vil man ALDRI få nok av det som voksen, om man ikke jobber med selv selv. Hun er 23 år eller ble hun 24 nu? Hun har så klart valgt det livet selv som hun har, og hun som andre bloggere provoserer for å få mer lesere..  Hun havner stadig i krangling med andre fordi hun ser verden på en måte, og er veldig sårbar. Egentlig burde hun beskyttet seg selv, men jeg tror ikke hun ser dette.. Jeg ser en ung jente som prøver for hardt, og nu har hun gått på en smell igjen. Unge gjør feil, ja til og med oss « såkalte voksen « gjør feil..   Hva skjer så når man blir såpass kjent med hennes referanser.. Jo hun blir jaktet på, ned snakket, og blir en underholdning her inne, på jodel, og andre steder.

Hva tenker vi mennesker som tar en del i dette? er vi så gla i å nedsnakke andre for å føle oss bedre eller Iiker vi bare at andre gjør store feil sånn at vi kan si hvor teit det er?  og tenker dere at det må hun tåle like mye som de andre bloggerne eller kjente fjes.. Jeg er enig at å ha meninger ang operasjoner osv.. det har vi vell alle, Ikke bare bakom tastaturet, men i lag med andre mennesker kan vi finne på å snakke om naboen, hu som virker som en « dårlig» mor»  eller andre små sladder. men når snakket blir riktig så ondskapsfulle da trår vi kanskje litt over grensen? Noen vil kanskje si at det er ikke ondskap snakk her inne, men greia er at moderatorene er snar å slette om dette forekommer.. Jeg undrer meg :)

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, GrenadeApple said:

«Du skal ikke tro at du er noe. 
Du skal ikke tro at du er like så meget som oss. 
Du skal ikke tro du er klokere enn oss. 
Du skal ikke innbille deg du er bedre enn oss. 
Du skal ikke tro du vet mere enn oss. 
Du skal ikke tro du er mere enn oss. 
Du skal ikke tro at du duger til noe. 
Du skal ikke le av oss. 
Du skal ikke tro at noen bryr seg om deg. 
Du skal ikke tro at du kan lære oss noe.»

Liten påminnelse om loven du synes bør utryddes. Dersom Isabel hadde fulgt denne sosiale loven så hadde hun garantert ikke opplevd så mye hat. Jeg synes det er ufordragelig måten hun prater seg selv opp og måten hun prater andre ned i særdeles unorsk stil. Dette hadde funka bedre i USA hvor alt er så ekstremt bipolart, men her hjemme i Norge vil man gå på en skikkelig smell dersom man tenker man bare kan gjøre som man vil, det er akkurat derfor hun får dritt slengt tilbake om det ytre og måten hun opererer på. 

Å skryte av at du tjener penger på å clickbaite unger ned i barneskole alder og måten hun markedsfører seg selv på er unikt i blogg-Norge etter min mening og dessuten totalt forkastelig. Hovmod står for fall. 

Janteloven er hellig enten du liker det eller ei og det er ikke uten grunn.

Janteloven er ikke positivt, eller en lov man skal "følge", tvert om. Selv forfatteren skrev «menneskenes iboende ondskap og evne til å trykke hverandre ned» Janteloven er skrevet for å få motsatt effekt, så du må ha misforstått noe veldig her. Den er ikke hellig, kanskje det har blitt sånn i nitriste Norge i dag at man ikke skal skille seg ut eller for Gud skyld ikke tro at man skal være noe eller gjøre noe bra. Men når folk oppriktig tror at denne loven er skrevet for å "hjelpe", nei da er man langt ute på viddene.
Folk skal ikke jekke seg ned for at andre skal bli fornøyde. Ikke f!

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Nebel86 skrev:

Janteloven er ikke positivt, eller en lov man skal "følge", tvert om. Selv forfatteren skrev «menneskenes iboende ondskap og evne til å trykke hverandre ned» Janteloven er skrevet for å få motsatt effekt, så du må ha misforstått noe veldig her. Den er ikke hellig, kanskje det har blitt sånn i nitriste Norge i dag at man ikke skal skille seg ut eller for Gud skyld ikke tro at man skal være noe eller gjøre noe bra. Men når folk oppriktig tror at denne loven er skrevet for å "hjelpe", nei da er man langt ute på viddene.
Folk skal ikke jekke seg ned for at andre skal bli fornøyde. Ikke f!

Helt greit å tro man er noe, er ikke det jeg sier, men den holdningen til Isabel har gjør at hun konstant viser eller tenker at hun er bedre enn alle sine kolleger på PH, bedre enn andre bloggere osv. Jeg synes f.eks Petter Northugs er konge, men Isabel drar den litt langt. Hun trenger ikke å jekke seg ned hvis hun ikke vil, men hun kan ikke forvente at hun er immun mot kritikk på måten hun markedsfører seg selv på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, GrenadeApple skrev:

Helt greit å tro man er noe, er ikke det jeg sier, men den holdningen til Isabel har gjør at hun konstant viser eller tenker at hun er bedre enn alle sine kolleger på PH, bedre enn andre bloggere osv. Jeg synes f.eks Petter Northugs er konge, men Isabel drar den litt langt. Hun trenger ikke å jekke seg ned hvis hun ikke vil, men hun kan ikke forvente at hun er immun mot kritikk på måten hun markedsfører seg selv på. 

Ingen er immun mot kritikk, ikke jeg, ikke deg.. Vi reagerer bare forskjellig. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes mye av forsvaret av Isabel Raad går over i stakkarsliggjøring. Det å gå rett i offerrolle når møtt med kritikk er også en velkjent hersketeknikk. Spørsmålet er: Hva tar Isabel Raad ansvar for? 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, xemiliex skrev:

Jeg synes mye av forsvaret av Isabel Raad går over i stakkarsliggjøring. Det å gå rett i offerrolle når møtt med kritikk er også en velkjent hersketeknikk. Spørsmålet er: Hva tar Isabel Raad ansvar for? 

Ja det har du rett i at det er, om man er bevisst dette. Noe jeg ikke tror hun er. Hun er altfor følelses ladet til å tenke -.. Dette skal jeg bruke som hersketeknikk. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.4.2018 den 14.47, Salka skrev:

Jeg har ikke sett hverken Paradise, intervjuet på GKN eller lest bloggen hennes, ikke skal jeg heller, men jeg leser denne tråden, da tjener hun ihvertfall ikke penger på meg. Å skryte og le over alle pengene hun tjener på å brette ut ræv og pupper er bare kvalmt. Skryte av penger er Harry og tacky uansett, særlig når det bare er svada, nellyreklamer og fronting av et ekstremt kroppspress hun tjener penger på. Å kalle de som er 1-2 år yngre enn seg for drittunger og fitteunger er også lavmål. Hvis det er sant at hun blir/har blitt mobbet er selvfølgelig det fælt og absolutt ikke greit, mobbing er uakseptabelt uansett, men hun er jo ikke noe bedre selv som kaller andre fitteunger og andre stygge ting. Hun virker forferdelig cocky og høy på seg selv. Hun hadde nok tjent på å være litt mer ydmyk.

Hun skal ha ros for å være åpen om operasjonene sine da og ikke lyve som SE har gjort, men forferdelige forbilder er de begge uansett. Og om noen måtte tro det, nei jeg er ikke misunnelig. Ikke noe å være misunnelig på det der. Og hva gjør de to når store rumper går av moten?

Fantastisk skrevet!

Endret av lillesky
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke se at det er noe å bli sjalu på. På bloggen ser det til at hun har et tomt liv. Shopping, vise frem hvor mange penger hun har, utenlandsreiser og ta et drøss bilder av seg selv hver dag, frister ikke meg hvertfall.

Ville aldri ha byttet liv med Isabel

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, ulven298 skrev:

Og hvordan vet du hvordan hun er? Kjenner du henne i virkeligheten? Hvis ikke du kjenner henne i virkeligheten før du begynner å dømme henne, foreslår jeg at du tar fingrene vekk fra tastaturet!

Når jeg skriver at dere er sjalu, så mener jeg at dere er sjalu på pengene hennes, ikke noe annet. Dere er sjalu på at en 23 åring tjener mer penger enn dere. Jeg er glad på hennes vegne, at en 23 åring kan tjene såpass mye som hun gjør.

Kan jeg få spørre om hvor mye denne damen tjener? Hvordan kan du eventuelt vite at hun tjener mer enn meg f.eks? Tror du at vi som er her på KG er kun lavtlønnede personer? 

Finnes ikke sjalu på hennes penger.

Endret av terteskjell
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

46 minutter siden, Honey Dew skrev:

Jeg kan ikke se at det er noe å bli sjalu på. På bloggen ser det til at hun har et tomt liv. Shopping, vise frem hvor mange penger hun har, utenlandsreiser og ta et drøss bilder av seg selv hver dag, frister ikke meg hvertfall.

Ville aldri ha byttet liv med Isabel

Hun kan faktisk ha en flott hverdag, selv om hun ikke knipser bilder av fester, jenter som er fine på vin. 

Er mange mennesker som faktisk liker seg i sitt eget selskap. 

Shopping er jo gøy!? Jeg har selv shopping som hobby, gud vite hvor mange tusen jeg bruker på det i mnd. 

Og hun er KUN 24 år, selvfølgelig vil hun skryte over den høye inntekten da. Det hadde sikkert jeg og gjort på den alderen 🤣 

menntenk så flott framtid, steike god egenkapital til et stort hus, hvor hun og kanskje Pierre kan starte familie sammen? Tenk hvor godt barna får det, dei har penger til og ta barna med på reiser, slik dei får oppleve mye! Barna får sikkert en god sparekonto av henne og. Hun har ei lys fremtid. Selv om hun kanskje tar noen feil valg på vegen mot voksenlivet. Men det er jo slik det er, hun lærer seg livet nå. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, terteskjell skrev:

Kan jeg få spørre om hvor mye denne damen tjener? Hvordan kan du eventuelt vite at hun tjener mer enn meg f.eks? Tror du at vi som er her på KG er kun lavtlønnede personer? 

Finnes ikke sjalu på hennes penger.

200.000-300.000 i måneden. Som sykepleier med full ansiennitet er jeg ihvertfall sykt sjalu på inntekta.

Jobber rævva av meg bruker et halvt år på å og tjene det hun maks tjener på en måned.

Men ville jo så klart ikke solgt meg selv uansett sum.

Endret av neiognei
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Viking-girl skrev:

Hva er det å være sjalu på da? Jeg ser en jente som nesten kunne vært datteren min som opererer det ene og det andre, opptil flere ganger mens hun står fram på blogg og i media med det. Hun skaper et utseendepress på andre usikre jenter, som tror at «bare jeg operer det og dét, så blir det bedre» Problemet er, noe Isabel sier selv nå i ettertid, er at det hjalp ikke å operere seg i det hele tatt, hun var «gal» på den tiden (hennes egne ord til God Kveld Norge) og at det IKKE hadde blitt bedre. Tvert i mot fant hun stadig nye ting som «måtte» opereres. Parallelt med disse operasjonene har hun skapt mye drama rundt sin person, for å få folk til å klikke seg inn på bloggen, sånn at hun kan tjene mer penger. Hva bruker hun de pengene på? Jo! Ferier etter ferier, luksusliv, klær, vipper, negler, injeksjoner. Hun fronter et liv som en wanna-be Kardashian, bare at hun ikke kommer til å ha den jevne strømmen av inntekt i overflod over særlig lang tid. Hva skal hun da falle tilbake på? 

Når moren ber henne bruke litt penger på en god utdannelse, og en dame på 24 år slenger ut med armene og spør seg HVORFOR?! Da blir man oppgitt. Det er ikke et sunt og godt forbilde! 

Hadde hun nå stått fram som et forbilde da, foreksempel. At hun ikke snakker/skriver mer om kroppen sin, som hun tilsynelatende er så stolt av, men ikke tåler å bli kritisert over. Hva om hun faktisk hadde åpnet opp horisonten sin og sett litt lengre fram i livet sitt, og hva hun (og Pierre) skal leve av. Hadde folk fått mer respekt for henne om hun oppfordret folk til å LA VÆRE OG OPERERE SEG? Om hun frontet mindre forbruk av klær og luksus?  I stedet for å skryte på TV at hun fikk «en fin rumpe på en dag, framfor å trene den fin på fire år». Det er utløpsdato på alt hun foretar seg på blogg og andre SoMe kanaler. Folk går leie. Tror hun hadde tjent MYE på å være ydmyk og takknemlig for ha muligheten til å utdanne seg til hva hun enn vil og ha flere bein å stå på. Nå framstår hun bare smårik, frekk og selvopptatt til de høyeste grader. Fansen skriker mobbing, mobbing, hets og hat hvis man ikke er enig med de og Isabel. Det fansen ikke vet er at Isabel melker de for klikk og afiliatellenker (hun tjener penger på at fansen handler der hun anbefaler og legger ut linker) Isabel utnytter unge, usikre jenter. Bevisst. For å tjene mer penger til seg selv. På uredelig vis! 

Å kalle dette for mobbing og misunnelse? Nei, vet du hva. Det er et kritisk innlegg i debatten om forretningen sraad.no !! 

Nå har hun jo ikke muligheten til å utdanne seg til hva hun vil. Hun hadde aldri kommet inn på medisin, odontologi, jus osv. uten karakterene som kreves. Da hjelper det ikke med penger.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Akkurat nå, ewna skrev:

Nå har hun jo ikke muligheten til å utdanne seg til hva hun vil. Hun hadde aldri kommet inn på medisin, odontologi, jus osv. uten karakterene som kreves. Da hjelper det ikke med penger.

Men du skjønner hva jeg mener? 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, ssophie skrev:

I tre år har hun forherliget og normalisert plastisk og kosmetisk kirurgi. Hun har brukt operasjonene sine for å få mest mulig klikk, ved å skrive utallige slike innlegg: https://imgur.com/EcBy9WY

Det at hun nå sier at hun selv var en usikker og syk jente, endrer ikke på det faktum at hun har brukt sine plattformer til å spre et enorm skjønnhetshysteri. Hun sier at det kun er hun selv som er offer for egne handlinger. Det viser bare hvor lite ansvar hun tar for sin egen påvirkningskraft. Leserne hennes er ofrene. Det virker ikke som at Isabel skjønner at denne debatten ikke handler om hennes utseende. Den handler om hvordan hun har kommunisert og frontet kirurgiske inngrep og fraskrevet seg alt ansvar.

Jeg bryr meg ikke om hvor mye penger folk tjener, men sannheten er at Isabel har tjent pengene sine på å øke kroppspresset blant unge jenter. Fatter ikke at det er noe å skryte av.

Amen.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.4.2018 den 8.42, Anonym90059005 skrev:

Lurer på om det bare var en av hans bløffer. 

Tror ikke det. De filmet hjemme i hans nyinnflyttede hus, og det var åpenbart at det bodde barn der. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/8/2018 at 1:44 PM, ulven298 said:

Mange her er sjalu på at hun tjener mer enn seg selv.

"Hun tjener mer enn seg selv"? :fnise: Sorry, men er du Isabel? :P

On 4/8/2018 at 1:47 PM, ulven298 said:

Og hvordan vet du hvordan hun er? Kjenner du henne i virkeligheten? Hvis ikke du kjenner henne i virkeligheten før du begynner å dømme henne, foreslår jeg at du tar fingrene vekk fra tastaturet!

Når jeg skriver at dere er sjalu, så mener jeg at dere er sjalu på pengene hennes, ikke noe annet. Dere er sjalu på at en 23 åring tjener mer penger enn dere. Jeg er glad på hennes vegne, at en 23 åring kan tjene såpass mye som hun gjør.

Som om at måten Isabel tjener pengene sine på skulle være så imponerende, glem det a. Til sammenligning var både Mark Zuckerberg og Magnus Carlsen 22 da de ble millionærer. Google them. Og i motsetning til Isabel så har faktisk Mark og Magnus hjerne. Sorry Isabel, men du fremstår helt idiot.

Endret av opprørsk
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...