spirå12 Skrevet 25. mai 2021 #5381 Skrevet 25. mai 2021 Rosatoast skrev (5 timer siden): Hvis hun flytter ned dit, så er det jo ikke en "unødvendig reise" Nei, men nordmenn flest forholder seg til reiserådene og vil derfor ikke oppsøke henne i Spania. Da blir det jo litt rart med all dramatikken... 5
Nutz Skrevet 25. mai 2021 #5382 Skrevet 25. mai 2021 Jeg bor rett ved henne. Dette vet jeg fordi hun har filmet scener som å gå inn og ut av sin egen bygård om og om igjen for å få det riktig. Jeg har ikke sett serien, men jeg har sett henne med kameramann på slep og de har vært mye i nærområdet. Er hun så redd for at folk skal finne ut hvor hun bor bør hun kanskje revurdere dette. 21
Cocogirl Skrevet 25. mai 2021 #5383 Skrevet 25. mai 2021 Nutz skrev (23 minutter siden): Jeg bor rett ved henne. Dette vet jeg fordi hun har filmet scener som å gå inn og ut av sin egen bygård om og om igjen for å få det riktig. Jeg har ikke sett serien, men jeg har sett henne med kameramann på slep og de har vært mye i nærområdet. Er hun så redd for at folk skal finne ut hvor hun bor bør hun kanskje revurdere dette. Hun er virkelig latterlig! 6
Kenelz Skrevet 25. mai 2021 #5384 Skrevet 25. mai 2021 Skjønner godt at Isabel reagerer på VG! Ærlig talt folkens! Hadde dere likt om hele Norge fikk vite DIN adresse? Driter i om det er i Norge eller ikke, det føles uansett utrygt. Isabel har i tillegg opplevd trakassering i sitt eget hjem av fremmed folk. 11
Cocogirl Skrevet 25. mai 2021 #5385 Skrevet 25. mai 2021 Kenelz skrev (1 time siden): Skjønner godt at Isabel reagerer på VG! Ærlig talt folkens! Hadde dere likt om hele Norge fikk vite DIN adresse? Driter i om det er i Norge eller ikke, det føles uansett utrygt. Isabel har i tillegg opplevd trakassering i sitt eget hjem av fremmed folk. Da må hun åpne kjeften å snakke med VG og ikke ignorere dem som hun gjør 1
Kenelz Skrevet 25. mai 2021 #5386 Skrevet 25. mai 2021 6 minutter siden, Cocogirl said: Da må hun åpne kjeften å snakke med VG og ikke ignorere dem som hun gjør Fikk du ikke med deg at hun ringte dem og spurte om de kunne fjerne adressa? Og da VG sjef sa «Nei, det kan vi ikke med det første nei» til spørsmålet fra isabel «Hei, kan dere vær så snill fjerne location på villaen min?». Hun ringte dem, de ville ikke fjerne og hun la da ut videoen. Plutselig er det slettet. 9
Cocogirl Skrevet 25. mai 2021 #5387 Skrevet 25. mai 2021 Kenelz skrev (1 time siden): Fikk du ikke med deg at hun ringte dem og spurte om de kunne fjerne adressa? Og da VG sjef sa «Nei, det kan vi ikke med det første nei» til spørsmålet fra isabel «Hei, kan dere vær så snill fjerne location på villaen min?». Hun ringte dem, de ville ikke fjerne og hun la da ut videoen. Plutselig er det slettet. Der og da snakket hun med de, men ellers så snakker hun ikke med pressen. Følg med. 4
Kenelz Skrevet 25. mai 2021 #5388 Skrevet 25. mai 2021 31 minutter siden, Cocogirl said: Der og da snakket hun med de, men ellers så snakker hun ikke med pressen. Følg med. Hvordan vet du at hun ikke ellers snakker med pressen? Har du tilgang til telefonen hennes? Det har sikkert vært noen meldinger eller telefoner fram og tilbake uten at hun har snakket om det på SoMe. Men la oss si at hun konstant ignorerer pressen, hva så? Det gir ikke dem retten til å plage henne eller publisere adressa. Hun har bevis på at hun tok kontakt, spurte om de kunne fjerne det og fikk en «nei». Hva mer vil du av henne? 5
Gjest Siri Ja Skrevet 27. mai 2021 #5389 Skrevet 27. mai 2021 (endret) Kenelz skrev (På 25.5.2021 den 19.28): Endret 12. juni 2021 av Siri Ja
Gjest Siri Ja Skrevet 27. mai 2021 #5390 Skrevet 27. mai 2021 (endret) Kenelz skrev (På 25.5.2021 den 19.28): Endret 12. juni 2021 av Siri Ja .
Gjest Siri Ja Skrevet 27. mai 2021 #5391 Skrevet 27. mai 2021 (endret) . Endret 12. juni 2021 av Siri Ja
Zenhouse Skrevet 27. mai 2021 #5392 Skrevet 27. mai 2021 Siri Ja skrev (3 timer siden): Måtte bare få det ut…når har Isabell Raad stilt opp for andre som blir lynsja på sosiale medier….aldri!!! Hun går kun ut dersom hun selv får negative ting mot seg…hun har aldri stilt opp for noe som helst annet enn seg selv!Det sier litt🤗 Hun la ut en video for noen år siden da Anna Rasmussen fikk gjennomgå for et el annet. Der hun forsvarte anna, husker ikke nå akkurat hva det gjaldt. Men jeg er ikke særlig imponert over Isabel lenger, greit å være stolt over hva en har fått til,men flashingen av pengebruken er helt unødvendig og småkvalm, spes indiske tider. Hun hadde en fin periode syntes jeg, i forb med bokutgivelsen. Men føler nå hun begynner å bli litt utdatert både på stil og innhold? Er imaget «Suzy» en kul greie for unge folk enda??. Hyggelig hun har funnet kjærligheten, det er alltid en fin ting da. 10
spirå12 Skrevet 27. mai 2021 #5393 Skrevet 27. mai 2021 Zenhouse skrev (9 timer siden): Hun la ut en video for noen år siden da Anna Rasmussen fikk gjennomgå for et el annet. Der hun forsvarte anna, husker ikke nå akkurat hva det gjaldt. Men jeg er ikke særlig imponert over Isabel lenger, greit å være stolt over hva en har fått til,men flashingen av pengebruken er helt unødvendig og småkvalm, spes indiske tider. Hun hadde en fin periode syntes jeg, i forb med bokutgivelsen. Men føler nå hun begynner å bli litt utdatert både på stil og innhold? Er imaget «Suzy» en kul greie for unge folk enda??. Hyggelig hun har funnet kjærligheten, det er alltid en fin ting da. Var ikke det en fellesgreie ? At både AR og IR mente seg "mobbet" av Mads Hansen ? 3
Zenhouse Skrevet 27. mai 2021 #5394 Skrevet 27. mai 2021 spirå12 skrev (2 timer siden): Var ikke det en fellesgreie ? At både AR og IR mente seg "mobbet" av Mads Hansen ? Ja, stemmer nok det ja. 4
Gjest CecilieX Skrevet 27. mai 2021 #5395 Skrevet 27. mai 2021 Zenhouse skrev (11 timer siden): Hun la ut en video for noen år siden da Anna Rasmussen fikk gjennomgå for et el annet. Der hun forsvarte anna, husker ikke nå akkurat hva det gjaldt. Men jeg er ikke særlig imponert over Isabel lenger, greit å være stolt over hva en har fått til,men flashingen av pengebruken er helt unødvendig og småkvalm, spes indiske tider. Hun hadde en fin periode syntes jeg, i forb med bokutgivelsen. Men føler nå hun begynner å bli litt utdatert både på stil og innhold? Er imaget «Suzy» en kul greie for unge folk enda??. Hyggelig hun har funnet kjærligheten, det er alltid en fin ting da. Jeg er litt usikker på om det var en fin periode, eller om bokutgivelsen gjorde at folk fikk et hjerte for henne på grunn av alt hun har gått gjennom. Jeg mener å ha registrert at folk ble mye mildere stemt på det tidspunktet. Jeg kommenterer dette fordi jeg synes det er interessant. På generelt grunnlag er det jo ofte snakket om hvordan influencere knytter leserne til seg. Jeg har ofte skrevet om hvordan feks identifikasjon kan få aktivere følgere, slik at angrep på influenceren oppleves som et angrep på dem. Når følgere blir ekstremt følelsesmessig engasjert så er de jo lettere å aktivere, men også manipulere. Isabell har fått velfortjent mye kritikk for sitt fokus på kropp og utseende. Da hun fortalte om barndommen forsvant all kritikken. Det forteller mye om hvor stor effekt det har å få følgerne følelsesmessig investert. Det blir vanskelig å kritisere noen som ligger nede eller som man har sympati med. Sophie Elise har jo fortalt om hvordan hun brukte følelsesinnlegg til å vinne lesernes sympati tilbake. Vi har også sett hvordan mange influencere spilte stakkars meg, jeg blir mobbet og hatet for å devaluere kritikk. Jeg sier ikke at Isabell kynisk har spilt på følelser, hun har åpenbart opplevd mer vondt enn de fleste. Det jeg derimot er opptatt av er hvordan følelsesmessig aktivering gjør oss mildere innstilt. Objektiviteten blir stilt på prøve.
Zenhouse Skrevet 28. mai 2021 #5396 Skrevet 28. mai 2021 CecilieX skrev (11 timer siden): Jeg er litt usikker på om det var en fin periode, eller om bokutgivelsen gjorde at folk fikk et hjerte for henne på grunn av alt hun har gått gjennom. Jeg mener å ha registrert at folk ble mye mildere stemt på det tidspunktet. Jeg kommenterer dette fordi jeg synes det er interessant. På generelt grunnlag er det jo ofte snakket om hvordan influencere knytter leserne til seg. Jeg har ofte skrevet om hvordan feks identifikasjon kan få aktivere følgere, slik at angrep på influenceren oppleves som et angrep på dem. Når følgere blir ekstremt følelsesmessig engasjert så er de jo lettere å aktivere, men også manipulere. Isabell har fått velfortjent mye kritikk for sitt fokus på kropp og utseende. Da hun fortalte om barndommen forsvant all kritikken. Det forteller mye om hvor stor effekt det har å få følgerne følelsesmessig investert. Det blir vanskelig å kritisere noen som ligger nede eller som man har sympati med. Sophie Elise har jo fortalt om hvordan hun brukte følelsesinnlegg til å vinne lesernes sympati tilbake. Vi har også sett hvordan mange influencere spilte stakkars meg, jeg blir mobbet og hatet for å devaluere kritikk. Jeg sier ikke at Isabell kynisk har spilt på følelser, hun har åpenbart opplevd mer vondt enn de fleste. Det jeg derimot er opptatt av er hvordan følelsesmessig aktivering gjør oss mildere innstilt. Objektiviteten blir stilt på prøve. Jeg ser hva du mener, godt innlegg. Jeg føler at hun endret adferd rundt bokutgivelsen, og hun stilte b.la opp i debatt på TV.. Kan være det var like mye Nelly-kjør da også, men at jeg ikke la like mye merke til det. Jeg vet ikke. 4
Gjest Jeeeeeeea Skrevet 28. mai 2021 #5397 Skrevet 28. mai 2021 Er det lov å legge ut bilde/video av andre på sosiale medier uten deres samtykke? Ref siste instastory hvor hun filmer noen menn som angivelig hetser henne... Jeg mener ikke at hets er okei. Men hun har selv valgt å være en offentlig person og kan ikke forvente å kun få kjenne på de positive sidene det har. Hun hetser jo minst like mye selv, når hun legger det ut på sine kanaler slik at flere tusen følgere kan se dem.
Kenelz Skrevet 28. mai 2021 #5398 Skrevet 28. mai 2021 19 minutter siden, Jeeeeeeea said: Er det lov å legge ut bilde/video av andre på sosiale medier uten deres samtykke? Ref siste instastory hvor hun filmer noen menn som angivelig hetser henne... Jeg mener ikke at hets er okei. Men hun har selv valgt å være en offentlig person og kan ikke forvente å kun få kjenne på de positive sidene det har. Hun hetser jo minst like mye selv, når hun legger det ut på sine kanaler slik at flere tusen følgere kan se dem. Quote I straffeloven finnes det ingen konkret bestemmelse som sier at det er straffbart å legge ut et bilde uten samtykke, men dette kan falle inn under det å krenke privatlivets fred, forklarer Jahaj: – Det gjelder bilder som er krenkende, nedverdigende eller avslørende. 3
spirå12 Skrevet 28. mai 2021 #5399 Skrevet 28. mai 2021 Jeeeeeeea skrev (1 time siden): Er det lov å legge ut bilde/video av andre på sosiale medier uten deres samtykke? Ref siste instastory hvor hun filmer noen menn som angivelig hetser henne... Jeg mener ikke at hets er okei. Men hun har selv valgt å være en offentlig person og kan ikke forvente å kun få kjenne på de positive sidene det har. Hun hetser jo minst like mye selv, når hun legger det ut på sine kanaler slik at flere tusen følgere kan se dem. Dobbeltmoralen lenge leve... 6
AlisonDiLaurentis Skrevet 28. mai 2021 #5400 Skrevet 28. mai 2021 Jeeeeeeea skrev (1 time siden): Er det lov å legge ut bilde/video av andre på sosiale medier uten deres samtykke? Ref siste instastory hvor hun filmer noen menn som angivelig hetser henne... Jeg mener ikke at hets er okei. Men hun har selv valgt å være en offentlig person og kan ikke forvente å kun få kjenne på de positive sidene det har. Hun hetser jo minst like mye selv, når hun legger det ut på sine kanaler slik at flere tusen følgere kan se dem. Nei det er det faktisk ikke 🙃 Så her kan dem fint anmelde henne. 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå