Gå til innhold

Maser videre


Weebs

Anbefalte innlegg

På 12.10.2017 den 12.58, Sisti skrev:

Ordforrådet her er heller ikke så stort selv om han nå snart er 15 mnd, det går i "den! den! den!" og "bææ bææ". I går da mannen til slutt prøvde å overta leggingen hørte jeg bare lavmælte "bææ bææ" fra mørket i soverommet, fra en søvnig kar som IKKE ville sove. :ler: 

Jeg må bytte pupp flere ganger per måltid, jeg. :P Ikke snakk om at mini nøyer seg med en, han skal ha tilgang på begge, noen ganger er det bare fem sekunder før han bytter, og sånn holder han på. Kan trygt si vi er ferdige med offentlig amming. :sjenert: 

Urk, takk for påminnelse om å skrubbe sluket. Vi må gjøre det flere ganger i året, hvis ikke begynner det å lukte. :haar:

Fem sekunder per pupp driver M også på med hver gang vi prøver å amme i senga. Det er derfor mannen tar seg av legging hver kveld nå. Hun blir jo bare mer gira av å amme for tiden! Hvaaa skjedde! :tongue:

Urk! :fnise: Her lukter det heldigvis ikke - jeg får bare et bonus fotbad når jeg dusjer :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg blir bare tynnere og tynnere. I dag sklei regnbuksa mi ned da jeg var ute på tur. Jeg hadde på meg så mange lag at jeg merket det ikke med en gang. Resten av turen måtte jeg holde buksa oppe med den ene hånda :P 

Nå er jeg mange kilo mindre enn før jeg ble gravid, og jeg var helt sånn vanlig slank fra før. Jeg er ikke sånn ekkel-tynn enda, så jeg har en stund på meg før jeg må gjøre noen tiltak :tongue:  Men jeg føler jo at jeg spiser mer enn noen gang! Flere skikkelige måltider til dagen og allslags! Gir meg selv en high five hver dag :vetikke: Hm!

Mannen sa at nå er jeg snart så tynn at jeg ikke kan bli gravid. Hvorfor han tenker i de baner vet jeg ikke :P 

Kroppen...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig når klærne ikke passer lengre, enten det er den ene eller andre veien! 

Men veldig gøy at mannen er klar for en til da! :hoppe::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere snakket om at dere vil ha en til eller kom det der helt ut av det blå? Enig med de andre i at det høres ut som om mannen er klar for en til :jepp: Jeg ble forresten skikkelig tynn etter st jr kom. Gikk ned ti kg mer enn jeg hadde lagt på meg i graviditeten. Kom tilbake da jeg sluttet å amme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Beccy87 skrev:

Kjedelig når klærne ikke passer lengre, enten det er den ene eller andre veien! 

Men veldig gøy at mannen er klar for en til da! :hoppe::fnise:

Jaa, er ikke veldig gira på å bruke millioner på nye klær når vekta sikkert blir vanlig igjen når jeg er ferdig med dette eventyret :tongue:

Kjempeklar :fnise:

3 timer siden, miore skrev:

Jeg tenkte det samme, dette hørtes mistenkelig ut som en mann som har vurdert én til :lur: 

Nææ, tror ikke det altså. Dessverre. Eller, vet ikke. Kanskje jeg synes M er akkurat passe :) 

3 timer siden, A4-livet skrev:

Har dere snakket om at dere vil ha en til eller kom det der helt ut av det blå? Enig med de andre i at det høres ut som om mannen er klar for en til :jepp: Jeg ble forresten skikkelig tynn etter st jr kom. Gikk ned ti kg mer enn jeg hadde lagt på meg i graviditeten. Kom tilbake da jeg sluttet å amme

Regner med de vanlige kiloene kommer snikende. Trodde vektnedgangen skulle bremse litt nå siden hun ikke ammer så mye på dagtid. Kanskje hun tar det så heftig igjen på natta :P 

 

Senest forrige uke snakket vi om at fire unger var uaktuelt :fnise: Jeg hadde absolutt vært åpen for det, men han er så stengt at, ja :ler: Jeg fortalte at en venninne var i tenkeboksen om unge nummer tre fordi "Ole vil ha flere, han har jo bare én, stakkar" (hennes ord - hun har to). "Akkurat som meg, stakkar", sa jeg på tull. Da fikk jeg en tale om at alle ungene må følges opp, håndball, fotball, M skal sikkert gå på flere ting hun også, la-di-da. 

Så jepp. Her kastes ikke pillebrettet med det første :kaklehone:

Dette har jeg jo skrevet om tidligere. Skulle gjerne laget en skokk med unger. Jeg har fader meg elsket hele prosessen. Gå gravid, fødsel, nyfødt, alt. Noen dager tenker jeg at en ekstra unge hadde vært no problemo, andre dager tenker jeg at "jesus kristus, dette er mer enn nok :bond:" Det er en heftig berg og dalbane å ha unger. Men uansett måtte vi vært to om det. En "ops"-baby, når jeg vet hvordan mannen føler om saken, er uaktuelt :fnise: For jeg har nemlig fått det tipset :P  Så det er vel ei greie folk driver med :vetikke:

Dette er meg veldig snart: :veslejenta: På sofaen, alene. Mannen tar første delen av natta sånn at jeg forhåpentligvis får sove to timer i strekk. Det er drømmen! I natt var hun nemlig så umulig! Stakkar, hun vil helt tydelig sove. Men klarer det liksom ikke? Ruller seg rundt i alle retninger og vinkler, sukker og stønner. Jeg vet ikke hva jeg skal finne på.

Nå skal jeg i hvert fall skyndte meg å sove. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hos oss var plana alltid å få tre unger, men jeg tror vi ender opp med kun de to vi har, ass. Litt vemodig å tenke på den jenta jeg aldri fikk, men helt greit å vite at jeg aldri skal gå gravid igjen og at denne babytida er den siste. Jeg er ikke skapt for disse greiene. Jeg elsker tida fra ungen er ett år og oppover, da :jepp: ...Men ikke nok til at jeg gjennomgår enda et svangerskap og babytid :haar:

Disse gravidkiloene man trodde satt som støpt har rent av begge gangene her også. Kombo av masse trilling og amming og utålmodige unger (og et par durabelige fødselsdepresjoner for min del...). Som du sier, regner med at vekta normaliserer seg når alt kommer i normalt gjenge igjen :Nikke: Ikke kult å måtte holde regnbuksa oppe til evig tid :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig imot planlagte (fra én side) Ooops-unger, altså :opplyser: Jeg visste jo at mannen hadde sagt maks én til, men syntes dette luktet litt ombestemming :plystre: Men tydeligvis ikke likevel :) Kanskje han blir åpen for en attpåklatt når guttene er store og nærmer seg ute av huset! Store tenåringer kommer seg jo til fottballtrening selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@miore har et godt poeng! :jepp: Men jeg kan absolutt anbefale to tette, altså ;) Samtidig skjønner jeg hva mannen din mener. 4 barn blir plutselig mye mer enn 3, med ny bil og hele pakka.

Jeg er totalt babyfrelst for tia og kunne gjerne ha hatt et barn nr 3, men mannen får meg raskt ned på jorda igjen :P Babyrusen er farlig :fnise: 

Enig i at «oops»-unger er skikkelig stygt gjort! :opplyser: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Leopanter skrev:

Hos oss var plana alltid å få tre unger, men jeg tror vi ender opp med kun de to vi har, ass. Litt vemodig å tenke på den jenta jeg aldri fikk, men helt greit å vite at jeg aldri skal gå gravid igjen og at denne babytida er den siste. Jeg er ikke skapt for disse greiene. Jeg elsker tida fra ungen er ett år og oppover, da :jepp: ...Men ikke nok til at jeg gjennomgår enda et svangerskap og babytid :haar:

Disse gravidkiloene man trodde satt som støpt har rent av begge gangene her også. Kombo av masse trilling og amming og utålmodige unger (og et par durabelige fødselsdepresjoner for min del...). Som du sier, regner med at vekta normaliserer seg når alt kommer i normalt gjenge igjen :Nikke: Ikke kult å måtte holde regnbuksa oppe til evig tid :fnise:

Vemodig er rette ordet. Pluss at jeg får sånne barnslige fæle tanker når folk blir gravide :plystre: Men jeg jobber med saken! Jeg er ekstremt takknemlig for M. Selv om hun ikke sover. Og det sier noe, ass :fnise:

Jaa, husker du skreiv for lenge siden, det må jo være før du ble gravid, at dere hadde både rom nok og planer om tre og kanskje fire. "Interessant!" tenkte jeg da. Synes alltid det er gøy når folk velger å gå over den magiske grensa på tre unger. Men med dine opplevelser forstår jeg godt at to holder :) 

6 timer siden, miore skrev:

Jeg er veldig imot planlagte (fra én side) Ooops-unger, altså :opplyser: Jeg visste jo at mannen hadde sagt maks én til, men syntes dette luktet litt ombestemming :plystre: Men tydeligvis ikke likevel :) Kanskje han blir åpen for en attpåklatt når guttene er store og nærmer seg ute av huset! Store tenåringer kommer seg jo til fottballtrening selv.

Jeg må selvsagt innrømme at det kilte i magen da han sa det. Men jeg kommenterte det ikke, bare sa at det var vel greit, for da kunne jeg slutte på Cerazette :tongue:

Selv om jeg ikke er så veldig ung så føler jeg meg ikke så veldig gammel heller. Så attpåklatt hadde vært helt greit :fnise:

4 timer siden, Leviora skrev:

@miore har et godt poeng! :jepp: Men jeg kan absolutt anbefale to tette, altså ;) Samtidig skjønner jeg hva mannen din mener. 4 barn blir plutselig mye mer enn 3, med ny bil og hele pakka.

Jeg er totalt babyfrelst for tia og kunne gjerne ha hatt et barn nr 3, men mannen får meg raskt ned på jorda igjen :P Babyrusen er farlig :fnise: 

Enig i at «oops»-unger er skikkelig stygt gjort! :opplyser: 

Ny bil, trylle frem et ekstra soverom, betale to månedslønner for ferie hver sommer :fnise: Fire er liksom så himla mye mer enn tre.

To tette er jo supert. De to ekstremt tette vi har er veldig heldige synes jeg. Er alltid der for hverandre :) Bytter litt på å være bestevenner og fiender, men :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig er det kommet lam i butikkene! Dette har jeg gledet meg til :nigo: Vi skal lage en kjempegod middag med lam i kveld og M fikk lammegryte i går. Det var en uvant smak, men ved tredje forsøk ble det visst greit :) 

Lurer på når hun skal synes bilkjøring er greit :P Mann, unger og hele familien hans elsker fjellet, og planen er at M også skal det etterhvert :fnise: Jeg gjør det ikke, men det er en annen sak. Meeen tre timers kjøretur er uaktuelt akkurat nå. Fem minutter resulterer jo i tårer og hele pakka. Gudhjelpes :rolleyes: Håper det hjelper med ny stol når hun krysser den vektgrensa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må de over ei vektgrense for å bytte stol? Er det noe jeg ikke har fått med meg? :klo: Har dere sett dere ut hvilken dere skal ha? 

Kult at hun likte lam! Jeg tåler hverken lukta eller smaken av sau overhode, så jeg må rømme huset hvis det skal tilberedes :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes stoler fra 0 kg. Axkid minikid går for eksempel fra 0-25 kg, finnes andre også. Dessuten er den grensa på ni kg på de fleste stoler bare et resultat av reglement, så ekspertene mener at de er like trygge for en på 8 kg for eksempel. Og blir dere stoppet i kontroll kommer INGEN til å veie M, for å si det sånn... Bilstol nr 2 er også tryggere enn nr 1. Så kanskje dere skal vurdere et bytte snart? 

Vi hadde lammeskank i dag, men det var ikke populært hos mini. Endte med at han lagde suppe av det i stedet (dvs puttet all maten sin i vannglasset sitt). :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min er snart 2.5 og hater fremdeles bil  :plystre: Smertegrensen er riktignok litt høyere nå, men etter 20 min pleier hun å slå seg skikkelig vrang. Jeg er 32 og hater også fremdeles bil, etter 40 minutter slår jeg meg ganske vrang jeg også :ler: Noen vokser det bare aldri av seg, virker det som. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Leviora skrev:

Må de over ei vektgrense for å bytte stol? Er det noe jeg ikke har fått med meg? :klo: Har dere sett dere ut hvilken dere skal ha? 

Kult at hun likte lam! Jeg tåler hverken lukta eller smaken av sau overhode, så jeg må rømme huset hvis det skal tilberedes :fnise: 

Stol nummer to går fra 9-25 kg (eller 9-18 hvis du velger isofix) såvidt jeg har lest meg frem til. M er akkurat blitt 8 kg så vi har ventet spent. Men hvis det er som Sisti skriver, såå :lur:

Jeg syntes ikke den lammegreia hennes luktet så godt (oppskriften fra Babymat), så hun imponerte meg da hun spiste uten å spytte det ut igjen :fnise:

1 time siden, Sisti skrev:

Det finnes stoler fra 0 kg. Axkid minikid går for eksempel fra 0-25 kg, finnes andre også. Dessuten er den grensa på ni kg på de fleste stoler bare et resultat av reglement, så ekspertene mener at de er like trygge for en på 8 kg for eksempel. Og blir dere stoppet i kontroll kommer INGEN til å veie M, for å si det sånn... Bilstol nr 2 er også tryggere enn nr 1. Så kanskje dere skal vurdere et bytte snart? 

Vi hadde lammeskank i dag, men det var ikke populært hos mini. Endte med at han lagde suppe av det i stedet (dvs puttet all maten sin i vannglasset sitt). :glare:

Kanskje det er på tide at lille M på 8 kg får ny stol! :Nikke:

(Hvordan får du tid til å skaffe deg så mye kunnskap :fnise:)

Mmm, lammeskank! Det ble jo kanskje en god suppe da :vetikke:

31 minutter siden, Porcelain skrev:

Er hun ikke snart et år? Vi bytta etter7-8 mnd, det ble mye bedre da. 

Jo, nærmer seg ett år. Men en prikkeliten ettåring :) Presis 8 kg og 69 cm på forrige kontroll :fnise: Og jeg er ganske sikker på at omtrent 5 av de kiloene ligger i bollekinnene :jepp:

Nå får jeg skikkelige forhåpninger her! Skal søren meg foreslå en tur til Barnas Hus snarest. Fader, nesten 30 minutter kjøring :haar:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

32 minutter siden, miore skrev:

Min er snart 2.5 og hater fremdeles bil  :plystre: Smertegrensen er riktignok litt høyere nå, men etter 20 min pleier hun å slå seg skikkelig vrang. Jeg er 32 og hater også fremdeles bil, etter 40 minutter slår jeg meg ganske vrang jeg også :ler: Noen vokser det bare aldri av seg, virker det som. 

Morherf... Skal hun liksom aldri lære seg å stå på ski? :bond:

Jeg trives ganske godt i bil. Håper hun har fått de genene :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutes ago, Weebs said:

 

(Hvordan får du tid til å skaffe deg så mye kunnskap :fnise:)

 

 

Nå vet du jo hva jeg jobber med, og hvordan jeg ikke har trivdes. Konsekvensen er masse tid til å lese meg opp på alt som ikke er relatert til faget mitt. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyeste modellen til axkid minikid har et innlegg slik at det kan brukes fra 0-25kg. Vi har det setet i begge bilene og er veldig fornøyd. Mini ble myye mer fornøyd i den stolen. Tror hun var litt under 9kg da vi kjøpte den men vi trengte ikke det innlegget. :) Syntes det er en bra stol til en fin pris. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...