Gå til innhold

Maser videre


Weebs

Anbefalte innlegg

22 timer siden, Sisti skrev:

Det er ikke tenner på vei da? Eller utviklingssprang? Husker at våkning var dritt i en periode i den alderen der for oss også. 

Ta seg til øret/rive seg i øret skjer ofte i perioder her også. Aner ikke om det betyr noe. Her har han jo vært syk i noen dager nå, og nettene er et helvete. Han hyler som bare juling, men på dagen er det greit. Aner ikke om det er sykdom, tenner eller kanskje vondt i øret? Fy så hjelpesløs man føler seg... 

Det kan være tenner. Føler det alltid er ei tann på vei. Jeg går å venter på en hjørnetann sånn at hun blir symmetrisk :fnise:

22 timer siden, Leviora skrev:

Kloring og kløing i/ved øret har vært ørebetennelse her, 4/4 ganger. E gråt bare om natta, på dagtid viste hun ikke tegn til å ha vondt :( Ville ha sjekket det!

Så bra de ikke slutter å selge iskaffe likevel. Den er livsviktig, faktisk.

I natt var hun roligere, lurer på om det var fordi jeg tok av nattlampen? Eller jeg har jo ikke peiling. Den lampen skal i alle fall på igjen, jeg fikk helt panikk da hun laget en rar pustelyd og jeg bare så total mørke :tongue:

Jeg skal følge med om øregreiene fortsetter :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er forresten ståa at mannen nå kan legge M for kvelden, men ikke legge henne igjen når hun våkner :dry: Fanken altså, det var jo så digg å ta annenhver gang! Hun sovner kjapt når han tar henne opp, men våkner når han legger henne ned. Kjempekult. Han prøver lenge hver kveld, men det ender alltid opp med at jeg må trø til. Så det er litt dumt med tanke på kveldsskiftene som nærmer seg med stormskritt. Det er under tre uker til jeg skal på jobb! 

I går ble middag/kveldsmat melkefri pizza. Det var ganske lett å lage, det var bare osten som måtte byttes ut :tongue: Lurer på om det er meant to be, for Synnøve Finden har nettopp kommet ut med to versjoner av vegansk ost. En i skiver og en riflet. Den i skiver fungerer veldig bra! Smaker ikke topp alene, men godt sammen med kjøttpålegg. Det så ikke ut som osten hadde planer om å smelte på pizzaen i går, men den var blitt ganske seig og god likevel. Fornøyd! Skal uten tvil lage pizza igjen.

I dag blir det pannekaker. Med havremelk og Melange uten melk. Blir sikkert så godt atte :jepp: Så ja, ingen fare for at jeg skal sulte ihjel :) 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har han prøvd å ha henne på natt/kveld når du ikke er hjemme? Du vet jo hvordan ståa har vært her, så nå prøver vi at jeg er ute minst en kveld i uka, og mannen legger og tar oppvåkningene. Det funker! Men kun hvis jeg ikke er hjemme. Han må faktisk bære H rundt i hele huset for å vise at jeg ikke er hjemme. Da roer han seg. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Sisti skrev:

Har han prøvd å ha henne på natt/kveld når du ikke er hjemme? Du vet jo hvordan ståa har vært her, så nå prøver vi at jeg er ute minst en kveld i uka, og mannen legger og tar oppvåkningene. Det funker! Men kun hvis jeg ikke er hjemme. Han må faktisk bære H rundt i hele huset for å vise at jeg ikke er hjemme. Da roer han seg. :P

Ja, vi prøvde den kvelden jeg var ute og spiste. Han tok legging og to oppvåkninger, men den tredje funket ikke, selv med Gaviscon. Da prøvde han i 40 minutt og jeg kom hjem til at han satt i senga med henne på brystet. 

Hun blir rolig sekundet han tar henne opp. Sovner kjapt. Men når han legger henne tilbake i senga våkner hun :P Etter amming er det null problem å legge henne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok et mislykket forsøk av mannen i går. I dag er hun så urolig at ikke engang puppen sendte henne i drømmeland. Mannen la henne, og jeg er inne nå etter første oppvåkning. Over én time tok det :P Nå sover hun, men armer rykker litt til, så jeg tør ikke å gå ut helt enda. 

In other news... Toro sine brownies er uten melk. Med andre ord er jeg sinnssykt kvalm akkurat nå :daane: Gøy mens det varte da! :tongue:

Jeg var ute på handel i dag mens mannen og M besøkte slektninger. Vi trengte nemlig refill til bleiebøtta, og dessuten fikk jeg mail fra Spotify om en ny spilleliste. Din tidskapsel! Den var så gøy at jeg kunne kjørt til månen. Etter refillen stakk jeg innom et kjøpesenter (tips fra meg til deg: aldri gå på kjøpesenter på en lørdag) fordi det er hull i hanskene mine, og jeg er på jakt etter et pannebånd! Hvorfor finner jeg ingen pannebånd? Alle selger bare masse luer, men det har jeg jo allerede. Djis. Men, men. Jeg kjøpte hansker og en RØD genser. Kan du tenke deg :jepp:

Nå stikker jeg. Krysser fingrene for at vi får en liten time på sofaen nå :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på tanken om å dra på IKEA i dag. Kom på at det var lørdag og endret raskt planene for dagen :fnise: Pannebånd, ja! Jeg sliter også med å finne det. De har som regel en haug av de på sportsbutikker, men de er så svære! Jeg vet jeg har lite hode, men de fra Kari Traa er aalt for store.

Grattis med rød genser! :nigo: Det er en sprek farge å gå med når man er vant til svart, altså :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Leviora skrev:

Vi var på tanken om å dra på IKEA i dag. Kom på at det var lørdag og endret raskt planene for dagen :fnise: Pannebånd, ja! Jeg sliter også med å finne det. De har som regel en haug av de på sportsbutikker, men de er så svære! Jeg vet jeg har lite hode, men de fra Kari Traa er aalt for store.

Grattis med rød genser! :nigo: Det er en sprek farge å gå med når man er vant til svart, altså :jepp: 

Sportsbutikk tenkte jeg ikke på engang! Ærlig talt, Weebs :klaske: Men nå kom jeg nettopp på at det går jo an å strikke et pannebånd! Ikke jeg selv, så klart. Men mamma :fnise: Jeg skal spør om hun har lyst ;) 

Takk for det! Tror egentlig ikke at jeg passer rødt noe særlig, men den var så fin og fresh at jeg tok den uansett. Prøvde den ikke på engang. Så kul følte jeg meg :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte pannebånd på Accesorize, et fint et med gule plastdiamanter på... :hoho:

Men du kan jo strikke...?? Eller var det hekle?  :nigo:

Endret av Sisti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sisti skrev:

Jeg kjøpte pannebånd på Accesorize, et fint et med gule plastdiamanter på... :hoho:

Men du kan jo strikke...?? Eller var det hekle?  :nigo:

Gule plastdiamanter hørtes VELDIG fint ut! Skal nevne det for mamma :fnise: 

Jeg er en mester på babyteppestrikking, pannebånd lar jeg proffen ta seg av, tror jeg. Selv om en blogg jeg fant påstod at det tok en kveld så tror jeg ikke det gjelder meg :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Pentu skrev:

Pannebånd er superenkelt. Jeg har troen på deg! :tekola::biggrin:

Jeg har ikke helt troen på meg selv, så jeg sendte et kraftig hint til min mor :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det to uker til jeg begynner på jobb og jeg fikk litt panikk av tanken tidligere i dag. Ble plutselig svett og svimmel :fnise: 

Det skal bli gøy å treffe kollegaer igjen. Og det blir sikkert bra å bruke hjernen igjen. For herregud... Nå må jeg prøve å leke anonym her. Jeg feilet sterkt i den forrige dagboka, nå skal jeg prøve hardere :P Men det blir vanskelig på jobb. Mye nytt, mye jeg ikke kan, mye jeg må lære meg på ny. Noen ganger angrer jeg på at jeg valgte dette yrket :tongue: Så jæda. Jeg begynner med halvblanke ark. De er lysegrå :P 

I morgen skal vi ta en lightversjon av den romantiske daten vi hadde planlagt. Alle drømmerestaurantene våre baaader i fløte, så vi kjører sushi. Samme plass vi hadde bryllupsmiddag :nigo: Etterpå blir det kino. Og kanskje klinings :lur: 

Mamma skal passe M imens og jeg bytter mellom å grue meg og glede meg. Synes synd på mamma hvis det går til helsike, liksom. Vi bare gir fra oss "problembarnet" som ikke sover. "Snakkes! Moahaha!"

Men det var jo hennes forslag :P Såå... Kanskje det går bra. Håper det går bra! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Beccy87 skrev:

Gøy med date da! Det går sikkert kjempe bra! :nori:
Vil også på kino, hva skal dere se? 

Den nye Kingsman :) Hører den ikke er like god som den første, men bare det å se en film uten å måtte fordele den på tre kvelder blir jo helt amazing :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet babyen din ikke er så veldig baby lenger når hun står oppreist og rister sinna  i trappegrinda fordi pappa måtte på jobb :P 

I går fant jeg bodyen vi kjøpte i Bergen etter at vi hadde vært på ultralyd og fått vite at hun faktisk IKKE hadde klumpfot. Herregud, jeg kunne begynt å grine. Den var så liten! Den skal i alle fall ikke kastes. Jeg måtte finne bilder fra da hun hadde den på seg på sykehuset. Den lille klumpen :rodmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vellykket date! Ikke så vellykket barnevakt :P Ifølge henne selv hadde det gått "helt fint :jepp:", men det var nok ikke veldig givende å bysse en halvtung baby i halvannen time... Legging gikk bra, det hadde jeg også regnet med. Oppvåkning er verre. Sovner kjapt når hun blir bært, våkner sekundet du legger henne ned. Jada. 

Meen, men. Det er første søvnbarnevakten på snart 11 måneder. Så nå har vi prøvd det :Nikke:

Det som overrasket mest var gigantpuppene jeg fikk. Jeg kjente det presset på da vi så film, men jeg fikk totalt sjokk da jeg kikket nedi genseren i bilen :daane: Trodde tiden med steinharde Pamela-pupper var over, men tydeligvis ikke. Spesielt den ene var gigantisk og vond. De var vel i sjokk over å ikke bli spist på hele kvelden :P 

Den ene er fremdeles øm og større enn vanlig i dag. Lekker gjør den også! Det er en stund siden jeg sluttet å gå med ammeinnlegg, så jeg merket plutselig at jeg hadde en sjarmerende våt flekk på genseren. Jesus.

Men den sovingen! Jeg kommer til å være litt trøtt på jobb, tror jeg :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hurra for vellykket date! 

Barnevaktene/mormor tåler nok mye. ;) H har sovnet veldig sent (eventuelt fortsatt vært våken når vi kommer hjem) de gangene mine foreldre har vært barnevakt, og mamma har ofte måttet sitte i godstolen med han sovende oppå seg. Så lenge det ikke har vært masse hyl og skrik er jeg fornøyd. :P 

Grøss, sånne pupper kan jeg også få. Jeg kan fint gå 12 timer uten å amme på dagen, men på kveld/natt er det ikke mange timene som skal til. :ler: Håper ømmepuppen din har kommet seg nå! 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Sisti skrev:

Hurra for vellykket date! 

Barnevaktene/mormor tåler nok mye. ;) H har sovnet veldig sent (eventuelt fortsatt vært våken når vi kommer hjem) de gangene mine foreldre har vært barnevakt, og mamma har ofte måttet sitte i godstolen med han sovende oppå seg. Så lenge det ikke har vært masse hyl og skrik er jeg fornøyd. :P 

Grøss, sånne pupper kan jeg også få. Jeg kan fint gå 12 timer uten å amme på dagen, men på kveld/natt er det ikke mange timene som skal til. :ler: Håper ømmepuppen din har kommet seg nå! 

 

 

Hyl og skrik vet jeg at mamma gjør alt for å unngå. Og det er veldig godt å vite :) 

Den gikk tilbake til sin originalstørrelse i løpet av dagen :fnise: Pupper er søren meg intelligente. "På tide å produsere hundre liter melk. Nå skal liksom M sove, men neida! Hohoho!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Vær så snill, kan ikke mamma få slappe av? Hvorfor vil du ikke sove? Pleeeaaase, kan du sove lenger enn en halvtime i strekk? Mamma vil chille i sofaen, og du må chille i senga! Hvorfor sover du ikke? Hvorfor?" 

Dette spør jeg M om i kveld. Ja, høyt. Hun svarer bare med gråt. 

I går la jeg meg når M la seg. Det var ganske smart, for klokka fem var det morgen i dag. Og i kveld vil hun ikke slippe taket. Jeg ligger sååå lenge, men uansett hvor dypt jeg tror hun sover så våkner hun i sprinkelsenga. Herregud, jente. Dette pleide å være enklere! I starten hendte det at jeg slapp unna amming. At hun var våken, men sovnet igjen meg stryk og sang. Nå er det KRISE å være våken i senga. 

Lurer på om jeg er ekstra følsom i dag, at det er derfor jeg synes dette er ekstra slitsomt i kveld. Skulle virkelig ønske mannen kunne hjelpe. En halvtime er ingenting. Når jeg må ligge her minst en halvtime i tillegg. Halvtime i sofaen, halvtime i senga. Flytte til sprinkelseng, NOPE, hun våknet, prøve igjen.

Men ja, ekstra følsom. Jeg fikk denne av han ene gutten i dag: "jeg kjente plutselig at jeg hadde 51 kroner i lommen på vei hjem fra skolen, så jeg gikk innom butikken og kjøpte Tom & Jerry-kjeks fordi da kan du også få!" 

Og jeg bare: :grine: (inni meg)

At det går an å være så snill!!!!! Daua nesten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med vellykket date! Litt synd på barnevakten da, men noen ganger må man bare hoppe i det og håpe på det beste. Det går jo som regel bra selv om det blir litt strevsomt for alle parter. Og om noen dager og uker er allting glemt uansett :) Godt å komme seg ut litt og få luftet seg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...