Gå til innhold

Maser videre


Weebs

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I dag har vi bryllupsdag! For ett år siden akkurat nå satt jeg høygravid på tinghuset :fnise: Det var en fin dag! Og dagen i dag ser ut til å bli fin den også. Jeg har akkurat tatt en runde og brukt tre gavekort :tongue: Er det bare jeg som glemmer de ut? "Hei, dette gikk ut for et par dager siden..." Heldigvis gikk det helt fint, så jeg har fått kjøpt stekepanne, pannekakestekepanne, gryte og biffbestikk! Score :nigo:

Vi har ikke bestemt oss for hvordan vi skal ferie denne store dagen. Det er vel papirbryllup eller hva det kalles, så kanskje vi skal skrive romantiske brev til hverandre :hoho: Han hadde daua hvis jeg hadde foreslått det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med bryllupsdagen :hjerte: Dette året de gått fort - du gifta deg jo nettopp!

Endret av Småkjekset
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gratulasjoner! Dagen ble feiret med stor ståhei. Takeaway, et ligg, og en Weebs som sovnet etter Ms andre oppvåkning :danse: Fikk ikke spist kjeksen jeg hadde kjøpt engang :tongue:

Men ingen fare, den spiser jeg nå ;)  Helsike, i morgen er det opp klokka fem :glare: Håper mammadalten klarer seg uten meg på dagtid. Hun er fader meg ekstrem. Leker litt alene på gulvet (alene vil si at jeg sitter på gulvet og ser på henne), men kommer med jevne mellomrom bort og skal holde rundt meg før hun leker videre. Weirdo. Det er egentlig ganske koselig. Hun har aldri vært kosete eller likt masse kroppskontakt. Bare om natta :fnise: Men nå er det visst helt topp. Hun kan til og med bli bært face to face. Ikke så veldig lenge om gangen da.

Nå venter jeg på at koffeinen skal kicke inn så jeg kan lage laks til henne. Nå er hun såpass stor at hun egentlig kunne spist alt vi spiser, men det er jo så mye fy-mat på den reflukslista :rolleyes: I går hadde hun en dårlig dag der hun faktisk gulpet masse på dagtid. Det er det mange måneder siden hun gjorde sist. Allslags :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, hundre sider! Gratulerer til meg :fnise:

Her er det matlaging på gang, og jeg må ha døra til kjøkkenet igjen sånn at M ikke hører/ser meg og kommer krabbende inn hele tiden. 

Mannen gleder seg ikke til morgendagen. "Jeg får bare ta én dag om gangen. Eller én time..." Satser på han blir positivt overrasket. Ellers blir det en lang uke :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På første foreldremøte i barnehagen leste ene ped.lederen fra en artikkel om små barn og "lading". Jeg husker ikke så mye av den, og har heller ikke funnet den på nettet, men budskapet i den var at små barn bruker veldig mye av seg selv når de leker og opplever ting. Så innimellom må de ha litt påfyll, og da kryper de opp på fanget til mamma/pappa/barnehageansatt og lader opp med litt kos, nærhet og omsorg. Det skal ikke mange sekundene til, men er veldig viktig for dem. 

Så du er rett og slett en ladestasjon for M😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Hønselouisa skrev:

På første foreldremøte i barnehagen leste ene ped.lederen fra en artikkel om små barn og "lading". Jeg husker ikke så mye av den, og har heller ikke funnet den på nettet, men budskapet i den var at små barn bruker veldig mye av seg selv når de leker og opplever ting. Så innimellom må de ha litt påfyll, og da kryper de opp på fanget til mamma/pappa/barnehageansatt og lader opp med litt kos, nærhet og omsorg. Det skal ikke mange sekundene til, men er veldig viktig for dem. 

Så du er rett og slett en ladestasjon for M😊

Takk for fin oppklaring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Hønselouisa said:

På første foreldremøte i barnehagen leste ene ped.lederen fra en artikkel om små barn og "lading". Jeg husker ikke så mye av den, og har heller ikke funnet den på nettet, men budskapet i den var at små barn bruker veldig mye av seg selv når de leker og opplever ting. Så innimellom må de ha litt påfyll, og da kryper de opp på fanget til mamma/pappa/barnehageansatt og lader opp med litt kos, nærhet og omsorg. Det skal ikke mange sekundene til, men er veldig viktig for dem. 

Så du er rett og slett en ladestasjon for M😊

Den sammenligningen har jeg også hørt. Og derfor kan noen barn være ekstremt klengete etter barnehagen, fordi de er slitne, ikke har "ladet" på mange timer og dermed trenger veldig mye nærhet for å komme til hektene etter barnehagen. Helt perfekt kombinasjon med middagslaging - NOT! :glare: Men det hjelper å ha en litt positiv vinkling på det, da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 29.10.2017 den 12.43, Hønselouisa skrev:

På første foreldremøte i barnehagen leste ene ped.lederen fra en artikkel om små barn og "lading". Jeg husker ikke så mye av den, og har heller ikke funnet den på nettet, men budskapet i den var at små barn bruker veldig mye av seg selv når de leker og opplever ting. Så innimellom må de ha litt påfyll, og da kryper de opp på fanget til mamma/pappa/barnehageansatt og lader opp med litt kos, nærhet og omsorg. Det skal ikke mange sekundene til, men er veldig viktig for dem. 

Så du er rett og slett en ladestasjon for M😊

Den var fin! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.10.2017 den 12.43, Hønselouisa skrev:

På første foreldremøte i barnehagen leste ene ped.lederen fra en artikkel om små barn og "lading". Jeg husker ikke så mye av den, og har heller ikke funnet den på nettet, men budskapet i den var at små barn bruker veldig mye av seg selv når de leker og opplever ting. Så innimellom må de ha litt påfyll, og da kryper de opp på fanget til mamma/pappa/barnehageansatt og lader opp med litt kos, nærhet og omsorg. Det skal ikke mange sekundene til, men er veldig viktig for dem. 

Så du er rett og slett en ladestasjon for M😊

Herregud, det er det koseligste jeg har hørt :hjerte:

Jeg er gjerne en ladestasjon! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble jeg virkelig kastet uti det. Det var moro og skummelt, og jeg var veldig glad for at jeg kunne forlate alt klokka ett :fnise:

Det hadde gått fint som fader hjemme, men da jeg kom hjem var det ei som ønsket meg velkommen med litt gråt og masse amming :laugh:

I natt derimot :rolleyes: Jeg prøvde å synge julesanger da pupp ikke funket, men da ble hun bare forvirret tror jeg. Selv om jeg forklarte at mamma skulle på jobb og at søvn hadde vært fantastisk så hadde det ingen effekt. Men, men. Red Bull til frokost og en dusj for å våkne så var jeg ganske klar likevel :) 

Jeg vet det blir like mye skumle arbeidsoppgaver i morgen, så det er best å legge seg klokka ni i dag også. Tror ikke det blir noe problem å sovne :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 timer siden, Weebs skrev:

Okei, hva skjer nå? Må visst sitere meg selv. Jaja. 

Grenseløs dårlig natt, halleluja. I kveld får mannen ta et par opvåkninger. Skal dette fortsette kan jeg lett gå på en smell kjenner jeg. Det hadde vært fantastisk med et par timer sammenhengende søvn. Jeg får vondt av M som styrer sånt på. Hun gråter ikke for gøy, liksom :icon_frown: Heldigvis er hun glad og fornøyd på dagtid, da er alt glemt. 

Som vanlig når jeg er trøttere enn trøttest blir jeg sultnere enn sultnest. Det der tror jeg ikke er ekte ord. Så lunsjen er spist opp. OG jeg ble plutselig hjernedød og drakk en kopp kakao. Er det mulig. Det er ikke superkrise akkurat. Vi har merket null forbedring etter null melk. Men likevel irriterende at jeg er så dum :rolleyes:

Etter jobb må jeg vel kjøpe litt knask hvis det kommer unger på døra i kveld. Halloween betyr at voksne også kan fråtse, ikke sant? Fordi jeg føler at sjansen er stor for at det blir brownies til middag, eh, dessert :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen MÅ jo bare ta størsteparten av oppvåkningene når det er han som er i perm :opplyser: Hvis hun våkner hyppig og uansett ikke vil ha pupp, synes jeg han bør ta alt som ikke er mating!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, miore skrev:

Mannen MÅ jo bare ta størsteparten av oppvåkningene når det er han som er i perm :opplyser: Hvis hun våkner hyppig og uansett ikke vil ha pupp, synes jeg han bør ta alt som ikke er mating!

Enig!

Håper du får sovet bedre i natt :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med de andre her! 
Den som er i perm bør ta størsteparten av nattevåket.

Håper denne natten blir litt bedre i alle fall. :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...