Weebs Skrevet 6. oktober 2017 Forfatter #1881 Del Skrevet 6. oktober 2017 14 timer siden, Carouselle skrev: Så deilig med vellykket date! Litt synd på barnevakten da, men noen ganger må man bare hoppe i det og håpe på det beste. Det går jo som regel bra selv om det blir litt strevsomt for alle parter. Og om noen dager og uker er allting glemt uansett Godt å komme seg ut litt og få luftet seg! Det var veldig godt å bare være Weebs, uten en unge på armen Det er ikke akkurat hverdagskost så jeg tror ikke barnevakten fikk varige traumer. Men jeg spør ikke om barnevakt igjen neste uke, liksom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 6. oktober 2017 Forfatter #1882 Del Skrevet 6. oktober 2017 Oh myyy Det må være et heftig utviklingstrinn på gang fordi jeg kjenner ikke M igjen for tiden. Sikkelig trass! Når hun ikke vil noe så er det katastrofe fra første sekund. Ikke klaging som "obs obs, nå kjeder jeg meg", men rett på hyl og skrik og store tårer. I dag har det bare vært tull. Det eneste som har fungert er spising. Hun har spist (og kjeftet innimellom bitene) som en sjef. Ellers har det gått i å være misfornøyd med alt Meeen. Nå er mannen i permisjon! Vi hadde en slags plan om at han kunne ta mesteparten av nettene denne kommende uken, men med tanke på hvordan hun er så tror jeg ikke det er optimal timing. Det virker som om hun håper det er morgen flere ganger hver natt. "Rulle litt! Snakke litt! Kanskje stå opp litt? Mamma! Neeei, ikke pupp. Åhr, greit " Oh my fucking god, snart bare én uke igjen av permisjonen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 7. oktober 2017 Forfatter #1883 Del Skrevet 7. oktober 2017 Gjett hvem som har vært på kino! Jeg og ungene så Askeladden mens mannen hadde M. De siste dagene er det han som har tatt seg av legginga. Rett og slett fordi hun bare tuller når jeg prøver I stedet for å slappe av når hun ammer så skal hun på død og liv stå oppreist, og bytte pupp hvert tiende sekund. Hver gang jeg legger henne ned så er hun oppe igjen før jeg får blunket. Med mannen sovner hun kjapt som søren. Han sliter som sagt med å legge henne fra seg, men det er nå så Vi har hver vår utfordring. Vi likte filmen da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 8. oktober 2017 #1884 Del Skrevet 8. oktober 2017 Så gøy med kino! Gleder meg til mine blir store nok til at vi kan gå. Når skjer egentlig det?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 8. oktober 2017 Forfatter #1885 Del Skrevet 8. oktober 2017 53 minutter siden, Beccy87 skrev: Så gøy med kino! Gleder meg til mine blir store nok til at vi kan gå. Når skjer egentlig det?? Kjempegøy! Bare å glede seg Jeg vet ikke helt når det skjer, men jeg vet mannen "sneik" de inn på en film med 7 års aldersgrense når de var 4. Kanskje det var første gang? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carouselle Skrevet 8. oktober 2017 #1886 Del Skrevet 8. oktober 2017 Vi var på kino med snuppa da hun var tre år, men selv om det gikk greit under selve kinoturen så har hun blitt litt traumatisert i etterkant stakkars Tror vi venter litt før vi går på kino igjen Kan ikke huske sist JEG var på kino, må være minst 3-4 år siden Men synes forsåvidt kinogleden er litt ødelagt av alle som drar opp mobilen. Det er så sykt forstyrrende med det blå lyset. Tror ikke folk skjønner det selv hvor plagsomt en lysende skjerm er i en mørklagt kinosal Åhh, den fasen du er inne i nå hadde vi også! Det er så slitsomt med det temperamentet og all den tullingen. Det er akkurat som om de skjønner at de faktisk har litt "makt" i denne verden og kan bruke den til noe! Grøss og gru til permisjonsslutt! Kunne ønske jeg kunne si at det er 100 % chill, men det er jo ikke det Men veldig deilig å kunne sitte ned med en kaffekopp/tekopp/brus/iskaffe og at drikken ikke er kald/varm før man rekker å ta en slurk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pentu Skrevet 8. oktober 2017 #1887 Del Skrevet 8. oktober 2017 Vi hadde med oss storesøster når hun var nesten 2,5 år. Hun elsket det. Skiftet litt mellom sin plass og fanget mitt, men det må da være lov. Tipper Askeladden er litt heftig for henne. Ellers hadde vi glatt sett den vi og. Den ser så bra ut :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 8. oktober 2017 Forfatter #1888 Del Skrevet 8. oktober 2017 4 timer siden, Carouselle skrev: Vi var på kino med snuppa da hun var tre år, men selv om det gikk greit under selve kinoturen så har hun blitt litt traumatisert i etterkant stakkars Tror vi venter litt før vi går på kino igjen Kan ikke huske sist JEG var på kino, må være minst 3-4 år siden Men synes forsåvidt kinogleden er litt ødelagt av alle som drar opp mobilen. Det er så sykt forstyrrende med det blå lyset. Tror ikke folk skjønner det selv hvor plagsomt en lysende skjerm er i en mørklagt kinosal Åhh, den fasen du er inne i nå hadde vi også! Det er så slitsomt med det temperamentet og all den tullingen. Det er akkurat som om de skjønner at de faktisk har litt "makt" i denne verden og kan bruke den til noe! Grøss og gru til permisjonsslutt! Kunne ønske jeg kunne si at det er 100 % chill, men det er jo ikke det Men veldig deilig å kunne sitte ned med en kaffekopp/tekopp/brus/iskaffe og at drikken ikke er kald/varm før man rekker å ta en slurk! Oida! Traumer er ikke noe særlig Men jeg synes du bør komme deg på kino selv Lurer på om det har gått opp for folk at alle i salen ser når du er på telefonen, fordi det er lenge siden jeg irriterte meg over blått lys Det er helt tydelig at hun fått en vilje, og hun viser tydelig at DETTE er noe dritt! Jeg gruer meg til hver eneste bleiebytte. Fader altså Det som pleide å være så koselig. 24 minutter siden, Pentu skrev: Vi hadde med oss storesøster når hun var nesten 2,5 år. Hun elsket det. Skiftet litt mellom sin plass og fanget mitt, men det må da være lov. Tipper Askeladden er litt heftig for henne. Ellers hadde vi glatt sett den vi og. Den ser så bra ut :D Er nok litt heftig, ja! Synes den var spennende selv jeg. Det skal sies at jeg er en skikkelig pyse da, men jeg hoppet i stolen flere ganger. Som ungene selvsagt syntes var veldig morsomt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 9. oktober 2017 #1889 Del Skrevet 9. oktober 2017 On 8.10.2017 at 6:04 PM, Beccy87 said: Så gøy med kino! Gleder meg til mine blir store nok til at vi kan gå. Når skjer egentlig det?? Her hadde jeg med storesøster når hun var 2,5 år. Dro på en vanlig hverdag slik at det ikke var så mye folk, og så vekslet hun mellom å sitte på eget sete og på fanget mitt Kinogleden har bare blitt større og større, så gleder meg til lillesøster ikke er så avhengig av meg slik at jeg og storesøster kan ta oss en tur igjen snart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 9. oktober 2017 #1890 Del Skrevet 9. oktober 2017 Åååh, jeg gleder meg både til kino, teater, konserter og ikke minst fornøyelsesparker!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 9. oktober 2017 Forfatter #1891 Del Skrevet 9. oktober 2017 47 minutter siden, Sisti skrev: Åååh, jeg gleder meg både til kino, teater, konserter og ikke minst fornøyelsesparker!! Ca. i forgårs prøvde jeg og ungene å regne oss frem til når de blir høye nok til å ta alle de beste greiene i Tusenfryd Gleder meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 9. oktober 2017 Forfatter #1892 Del Skrevet 9. oktober 2017 Hodet mitt er fullt av greier. Endelig har jeg fått synlige bryn igjen! Jeg er så glad for at jeg oppdaget denne øyenbrynsdama. Hun er den beste til nå. Følte jeg hadde noe å fortelle om gårsdagen, men det er borte nå. Jeg sov på sofaen i natt, og mannen sammen med M. Han ringte hver gang det ikke funket med byssing og Gaviscon. Det er nesten (nesten!) morsomt å se hvordan alle "babyreglene" han har trodd på bli knust. Alle babyer sover hele natten når de spiser grøt. Alle babyer sovner av seg selv hvis du bare legger dem i sprinkelsenga og går ut av rommet. Alle babyer sover lengre når de ikke kjenner lukten av mamma. Jepp. Rekorden var halvannen time. Vi prøver igjen i natt. Etter det vet jeg ikke. Øyenbryn i dag, kurs i morgen, frisør torsdag, jobb neste uke. Svimmel. M er fremdeles en gigantisk mammadalt. Hun glemmer det ut når hun ikke ser meg, men hvis jeg virrer frem og tilbake så blir hun helt klikkos og roper ut om hvor fælt hun har det hos pappaen eller whatever. Det å reise seg opp over alt er det beste i verden. Det har resultert i en kul i panna og litt knall og fall. ikke så gøy egentlig, men det er vel en del av greia Hun er en kjempefin baby som jeg er veldig fornøyd med. Jeg er glad for at jeg har friperioder sånn at jeg får litt liksom-permisjon sammen med henne før barnehagen i januar. Det som var så lenge til, nå er det rett rundt hjørnet. Shit fuck. Nei. Jeg får vel skru av lyset i stua og hvile litt før telefonen ringer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 11. oktober 2017 Forfatter #1893 Del Skrevet 11. oktober 2017 Nå er M endelig begynt med noe fysisk som faktisk viser at hun forstår hva noe betyr. På en måte i alle fall Strekker opp armene når vi spør hvor stor hun er. Jeg blir selvsagt ekstatisk og påstår hun er et geni hver gang. Det at hun verken vinker, peker, eller sier et eneste ord... Det glemmer vi Prosjekt Sove På Sofaen holdt i to dager. Eller ikke det engang. Jeg la meg jo i senga klokka tre begge nettene Den ene natta fikk jeg sove 2,5 time i strekk før han trengte min assistanse. Det var fantastisk! Herregud. Tror vi må ta et par sånne når jeg skal på jobb. Det er vel innafor når mannen er i permisjon? Det var ikke bare-bare å omstille hjernen på kurs i går. I starten satt jeg bare å tenkte "lalala". Jeg måtte skjerpe meg skikkelig! I tillegg var det en test på slutten, og jeg kjente jeg var ganske nervøs. Sånn tissetrengt-nervøs Herregud, jeg har hatt for lenge fri Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 11. oktober 2017 #1894 Del Skrevet 11. oktober 2017 Haha jeg kjenner meg igjen! Det er så vanskelig å skru på igjen hjernen etter perm! Har hatt flere episoder på jobb hvor jeg har gått fra en samtale og bare tenkt ''wtf er galt med meg, hvorfor sa jeg/ sa jeg ikke det'' Det er som om hjernen virkelig bare ligger igjen hjemme noen dager. Og det er klart M er et geni! Bølla strekker ikke hendene sine for å vise hvor stor hun er. Ikke Trollet heller når jeg tenker meg om. Det trikset har vi visst helt glemt av! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 11. oktober 2017 #1895 Del Skrevet 11. oktober 2017 Det trikset med hendene prøvde vi sånn to ganger og så ga vi opp. Svigerfar er litt oppgitt. "Kan han ikke vise hvor stor han er???". Men åh, så kjedelig å lære de sånne ting. Guri altså, så slitsomt det må være med den dårlige sovinga! Bra dere er to om det da, og at mannen din har utvidet horisonten sin litt. Kjedelig at det måtte dårlig søvn og mye uro til da! Håper det løser seg for dere snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 11. oktober 2017 Forfatter #1896 Del Skrevet 11. oktober 2017 41 minutter siden, Beccy87 skrev: Haha jeg kjenner meg igjen! Det er så vanskelig å skru på igjen hjernen etter perm! Har hatt flere episoder på jobb hvor jeg har gått fra en samtale og bare tenkt ''wtf er galt med meg, hvorfor sa jeg/ sa jeg ikke det'' Det er som om hjernen virkelig bare ligger igjen hjemme noen dager. Og det er klart M er et geni! Bølla strekker ikke hendene sine for å vise hvor stor hun er. Ikke Trollet heller når jeg tenker meg om. Det trikset har vi visst helt glemt av! Men halloen? Synes jeg fikk en snap for litt siden der Bølla imponerte kraftig! Vet ikke om jeg har lov å skrive det med tanke på anonymitet, men jeg fikk i alle fall følelsen av at M lå syyykt bak i forhold Håper jeg husker hjernen neste uke 39 minutter siden, Sisti skrev: Det trikset med hendene prøvde vi sånn to ganger og så ga vi opp. Svigerfar er litt oppgitt. "Kan han ikke vise hvor stor han er???". Men åh, så kjedelig å lære de sånne ting. Guri altså, så slitsomt det må være med den dårlige sovinga! Bra dere er to om det da, og at mannen din har utvidet horisonten sin litt. Kjedelig at det måtte dårlig søvn og mye uro til da! Håper det løser seg for dere snart. Det trikset er nesten litt juks, for hun driver å strekker hendene i været av og til uten at vi skjønner hvorfor. Hun er en raring. Så da begynte vi bare å si "hvor stor er M? Sååå stor!" Nå gjør hun det hver gang vi spør Søvn er ganske vesentlig. Jeg føler jeg er blitt hundre år eldre i løpet av denne permisjonen. Er ganske sikker på at jeg ikke hadde smilerynker i fjor Vel, vel. Det er vel bedre enn sinnarynker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 12. oktober 2017 #1897 Del Skrevet 12. oktober 2017 10 timer siden, Weebs skrev: Men halloen? Synes jeg fikk en snap for litt siden der Bølla imponerte kraftig! Vet ikke om jeg har lov å skrive det med tanke på anonymitet, men jeg fikk i alle fall følelsen av at M lå syyykt bak i forhold Håper jeg husker hjernen neste uke Ja, Bølla er ganske imponerende innimellom. Kanskje M er litt mer som Trollet; av den bedagelige type?. Han var på ingen måte like tidlig ute som Bølla når det kommer til alt det motoriske, og han er fortsatt en liten klodrian men tar det igjen i språket da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 12. oktober 2017 Forfatter #1898 Del Skrevet 12. oktober 2017 3 timer siden, Beccy87 skrev: Ja, Bølla er ganske imponerende innimellom. Kanskje M er litt mer som Trollet; av den bedagelige type?. Han var på ingen måte like tidlig ute som Bølla når det kommer til alt det motoriske, og han er fortsatt en liten klodrian men tar det igjen i språket da. Jeg vet ikke, hun imponerer særdeles lite når det gjelder språk akkurat nå. Hun høres for det meste ut som en bjeffende hund og en ulende ulv hele dagen Det er ganske morsomt, men jeg gleder meg til hun finner ut at det går an å kaste inn et par konsonanter her og der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 12. oktober 2017 Forfatter #1899 Del Skrevet 12. oktober 2017 I dag kom mamma for å trille tur med M. Da ble det ganske tydelig hvor ulike prioriteringer jeg og mannen har. Han benyttet sjansen til å sette seg med dataen, jeg benyttet sjansen til å vaske badet. Og jeg tør å påstå at jeg har nabolagets reneste sluk akkurat nå. Vi bodde her i flere år før det begynte å fylle seg opp vann når jeg dusjet. Men så skjedde det jammen meg litt oftere etter det heftige håravfallet jeg fikk etter fødselen. Men i dag demonterte jeg hele greia og skrubbet den ren med klor. Jeg føler meg litt løsemiddelskada akkurat nå, men det er verdt det. Den sluken skinner som gull! Håper det holder noen år. Nå sitter jeg og venter hos frisøren. Farvel, ettervekst Etterpå skal jeg på Spar Kjøp og kjøpe flere ullsokker med antiskli. Fy søren, det er de beste antiskli vi har hatt. Til og med mannen kommenterte det. Noen sokker har sånn ca. tre antiskli-dotter. Disse har en million! Sitter som støpt også M er fremdeles tullete om natta. Tror puppene mine produserer mindre melk for tiden. Nå klager hun vilt hvis hun får samme pupp flere ganger på rad. Må bytte hver gang! Og det er jo så ofte! Håper hun finner ut at søvn er digg snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 12. oktober 2017 #1900 Del Skrevet 12. oktober 2017 Ordforrådet her er heller ikke så stort selv om han nå snart er 15 mnd, det går i "den! den! den!" og "bææ bææ". I går da mannen til slutt prøvde å overta leggingen hørte jeg bare lavmælte "bææ bææ" fra mørket i soverommet, fra en søvnig kar som IKKE ville sove. Jeg må bytte pupp flere ganger per måltid, jeg. Ikke snakk om at mini nøyer seg med en, han skal ha tilgang på begge, noen ganger er det bare fem sekunder før han bytter, og sånn holder han på. Kan trygt si vi er ferdige med offentlig amming. Urk, takk for påminnelse om å skrubbe sluket. Vi må gjøre det flere ganger i året, hvis ikke begynner det å lukte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå