Gå til innhold

Maser videre

Weebs

Anbefalte innlegg

Natta gikk bra, de hadde sovet til over sju! Eller var det over åtte? Uansett. Bra natt. Nå kunne jeg i teorien begynt å gå nattskift igjen :Nikke: Meeen det skal jeg ikke :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herremin hatt! Her holder jeg meg unna KG nærmere et år, også er du gravid igjen du også!? Har ikke gidd lest de tusen sidene jeg har gått glipp av, men husker jo at mannen din var steil på at en unge var nok mtp tvillingene fra før. Såå glad på dine vegne😍 Det er så fint med to stykker. Krevdende, men fint 👍 Mine er nå 2år4mnd og snart 11 måneder. 

Lykke til videre 😍 Må begynne følge mrd litt her inne igjen 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, maja87 skrev:

Herremin hatt! Her holder jeg meg unna KG nærmere et år, også er du gravid igjen du også!? Har ikke gidd lest de tusen sidene jeg har gått glipp av, men husker jo at mannen din var steil på at en unge var nok mtp tvillingene fra før. Såå glad på dine vegne😍 Det er så fint med to stykker. Krevdende, men fint 👍 Mine er nå 2år4mnd og snart 11 måneder. 

Hallo! Så koselig, og så lenge siden sist! Da jeg kikket i den gamle dagboka her en dag for å sjekke om jeg hadde noen symptomer på denne tiden forrige gang, så dukket navnet ditt opp, og jeg tenkte "ååå, lurer på hvordan det går med henne!" 

Dine er supertette! Det er helt vilt å tenke på om jeg også skulle hatt en nesten ettåring i tillegg :ler: Men så bra at det er fint! Håper vi også får den opplevelsen :Nikke:

Tusen takk! Du er selvfølgelig velkommen til å følge med videre. Hvis du har tid :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, maja87 skrev:

Hallo! Så koselig, og så lenge siden sist! Da jeg kikket i den gamle dagboka her en dag for å sjekke om jeg hadde noen symptomer på denne tiden forrige gang, så dukket navnet ditt opp, og jeg tenkte "ååå, lurer på hvordan det går med henne!" 

Dine er supertette! Det er helt vilt å tenke på om jeg også skulle hatt en nesten ettåring i tillegg :ler: Men så bra at det er fint! Håper vi også får den opplevelsen :Nikke:

Tusen takk! Du er selvfølgelig velkommen til å følge med videre. Hvis du har tid :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre natt på rad mannen sov sammen med M! Hørte ikke et kvekk, så jeg har sovet ganske så godt :jepp: Våknet før alarmen ringte, så jeg var tidlig på jobb. Det var selvsagt han jeg skulle overta for svært fornøyd med :) 

Dette er en travel tid med folk som skal ha unger i rett tid med tanke på barnehageopptak, så i dag var det nok en ny graviditet. Hun fortalte meg i sommer at de snart skulle prøve på nummer to, så jeg var forberedt. Men jeg er likevel ekstremt glad for at jeg er gravid selv, så jeg kunne være genuint glad på deres vegne. Det høres veldig stygt ut, men det å være en babysyk dame er ikke bare-bare... :plystre:

Dette er siste dagen før friuke, så jeg er ved godt mot. Håper dagen går fort sånn at jeg kan sette i gang med siste forberedelser til jul. Må kjøre ut med gaver og siste rest med julekort. Og bake lussekatter! Litt sent ute, men jeg hadde ikke tid på den egentlige dagen :fnise:

Ellers skal det vel gå i venting og nedtelling til torsdag og TUL :hjerte: Blinkende flekk, blinkende flekk! Håper jeg er kommet langt nok til at det viser. Jeg fikk jo et usynlig pluss på IKM :vetikke: Forrige gang fikk jeg "2-3 uker" på IKM. Vel, vel! De klarer forhåpentligvis å se liv :Nikke: Plis, plis, plis! :pls:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stor tro på at det er liv! Du vet jo egentlig ikke når IKM var, så den plussen ville jeg ikke bekymret meg for, og den digitale har jo gitt perfekt resultat! 

Den gangen du mistet, hadde du mistanke om det på forhånd, før det ble oppdaget? 

Skal du ha fri i jula? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Albbas skrev:

Jeg har stor tro på at det er liv! Du vet jo egentlig ikke når IKM var, så den plussen ville jeg ikke bekymret meg for, og den digitale har jo gitt perfekt resultat! 

Den gangen du mistet, hadde du mistanke om det på forhånd, før det ble oppdaget? 

Skal du ha fri i jula? :)

Det er sant det! Jeg skal prøve å være positiv frem til jeg vet. Jeg er forsåvidt det altså, jeg tenker hele tiden på at det skal bli deilig å "komme ut" som gravid :nigo:

Jeg hadde mistanke, for de symptomene jeg hadde, ømme pupper, trøtthet og høy puls, forsvant i uke 8. Pluss en liten blødning. Så da var det avgårde til gynekolog og få bekrefte null liv.

Jobber jul og romjul og nyttår :fnise: Kun dagtid heldigvis, så pengene ruller inn og jeg får komme hjem til dekket bord hver dag :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Mammalivet skrev:

Det er liv inne i den magen din ja :hoppendeglad: Og da

må du endre dagbok-navnet😁

Håper virkelig det! Jeg kommer til å bli ganske knust hvis jeg får dårlige nyheter, selv om jeg prøver å forberede meg. 

Sist endret jeg ikke navn før etter ultralyden i uke 12 :fnise: Livredd for å jinxe! :tongue:

13 minutter siden, Marimba skrev:

Så fantastisk at det går så bra at du ikke sover med M! Det må du jo bare nyte! :) 

Jeg nyter! Våkner ikke like mange ganger nå som i starten :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Den var fin! Nå har ikke jeg opplevd spontanabort, så selv om jeg hver dag er glad for null blod så er skrekken min null liv. Grøsser av å tenke på det! Hvilepulsen har sunket, men jeg håper det er fordi jeg sov så godt i natt at jeg gikk i koma... Velger å tro det frem til torsdag :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la meg på likt med M i går. Både på grunn av at jeg var dautrøtt og fordi jeg skulle jo "nattavvenne". Det gikk over all forventninger. Hun våknet ofte, men sovnet kjapt igjen av seg selv. Så da hun for første gang spurte etter "nam nam" (vet ikke hvorfor hun begynte å kalle det det) tenkte jeg at det må jo være morgen. Dessverre var klokka halv to 😛 

Jeg forklarte at hun skulle få nam nam i morgen, at nå var det natta og vi skulle sove. Gråt, ville bli holdt og ville stå opp. Det er hennes go to-reaksjon når det skjer ting som gjør henne sint og lei seg. Rømme. Men jeg holdt henne litt og hun ble fort rolig. La oss ned, og hun gråt igjen. Var sint og snudde seg med ryggen til meg. Jeg strøk henne på ryggen til hun sovnet. 

Det var det! Våknet flere ganger etterpå, men spurte ikke flere ganger :huh: Ikke før klokka seks, men det er jo ofte da vi står opp, så da var det greit. 

Vellykket natt uten pupp. Håper på samme greia i natt. 

I dag skal mannen til legen og si at han vil på jobb igjen. Heldigvis. Jeg har friuke og vil ha alenetid :fnise:

Håper dagene går fort frem til torsdag. Helleduss, så nervøs jeg er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Albbas skrev:

Åh, herlig at det gikk så fint å ikke amme i natt da! 

Ja, fantastisk! En sånn natt takler jeg fint igjen :jepp: 

--------

Ikke si det til noen, men da jeg kjøpte gensere til meg og mannen i dag så kjøpte jeg plutselig en body og bukse i størrelse 50. I går følte jeg meg særdeles ugravid, og i dag kjøper jeg klær. Logisk. Jeg ble plutselig kald i hjertet og tenkte "hvis det ikke funker denne gangen så blir jeg jo gravid igjen! Og jeg blir ikke ekstra lei meg bare fordi jeg har litt klær liggende." Neida så joda.

Men det var regnbuer på og de var så nydelige! :nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nååh 😍 str 50! Til og med R har vokst ut av det. Jeg har troa på at dette går bra altså! 

Og alenetid er fantastisk! Samme med nattavvenning som går bra! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Leviora skrev:

Digger innstillingen din! Og hurra for ei natt uten amming, dette går jo strålende! :jepp: 

Håper innstillingen fortsetter hvis det går ræva på torsdag :tongue:

Hurra, hurra! Mye bedre enn ventet :jepp:

6 timer siden, Marimba skrev:

Nååh 😍 str 50! Til og med R har vokst ut av det. Jeg har troa på at dette går bra altså! 

Og alenetid er fantastisk! Samme med nattavvenning som går bra! 

Det var knøttlite! Tenk at M svømte i 50 i starten! Måtte brette opp ermene :fnise:

Alenetid var ah-mazing. Kunne ta meg en halvtimes lur på sofaen i all hemmelighet :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke sove. Noe som er ganske dumt med tanke på at M sover som bare juling og har ikke bedt om pupp i det hele tatt :ohmy: Dette her kunne jo ikke gått bedre. Hun har våknet noen ganger. Ruller seg over på magen og setter seg opp. Den rullinga har hun holdt på med siden hun var tre måneder, men da rullet hun seg på magen og var stuck. Kjempeirriterende :P Men hun finner Peppa-bamsen og legger seg ned igjen. Vil gjerne ta litt på ansiktet mitt, og sovner på to sekund. Noe som også var helt nytt var at hun ville legge seg i vogna da jeg skulle legge henne. Det har hun aldri villet med meg, det er liksom pappas greie. 

I dag begynner jeg på uke 6. Eller 6+0. Det heter kanskje at jeg begynner på uke 7 da? :vetikke: Den ene appen min (Preglife) har hele veien påstått at jeg ligger én dag foran. 6+1. Noen som vet hvorfor? Jeg har dobbeltsjekket at jeg har samme datoer og sykluslengde på alle appene. Alle tre :fnise:

Jeg prøver å ikke lese altfor mye som skjer nå. At hjertet nå pumper blod i stedet for væske, at den har små stubber til armer og ben, at øyne og ører er begynt å formes... I tilfelle det slettes ikke skjer! 

Jeg lurer litt på hva som egentlig er sjansen for å oppleve MA i forhold til SA. Det er naturligvis MA jeg har fått skrekken for etter forrige gang. Det er så skummelt og kan skje uten at du vet det. Jeg kjenner et par som oppdaget det på OUL. Det var nok hardt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Weebs said:

Får ikke sove. Noe som er ganske dumt med tanke på at M sover som bare juling og har ikke bedt om pupp i det hele tatt :ohmy: Dette her kunne jo ikke gått bedre. Hun har våknet noen ganger. Ruller seg over på magen og setter seg opp. Den rullinga har hun holdt på med siden hun var tre måneder, men da rullet hun seg på magen og var stuck. Kjempeirriterende :P Men hun finner Peppa-bamsen og legger seg ned igjen. Vil gjerne ta litt på ansiktet mitt, og sovner på to sekund. Noe som også var helt nytt var at hun ville legge seg i vogna da jeg skulle legge henne. Det har hun aldri villet med meg, det er liksom pappas greie. 

I dag begynner jeg på uke 6. Eller 6+0. Det heter kanskje at jeg begynner på uke 7 da? :vetikke: Den ene appen min (Preglife) har hele veien påstått at jeg ligger én dag foran. 6+1. Noen som vet hvorfor? Jeg har dobbeltsjekket at jeg har samme datoer og sykluslengde på alle appene. Alle tre :fnise:

Jeg prøver å ikke lese altfor mye som skjer nå. At hjertet nå pumper blod i stedet for væske, at den har små stubber til armer og ben, at øyne og ører er begynt å formes... I tilfelle det slettes ikke skjer! 

Jeg lurer litt på hva som egentlig er sjansen for å oppleve MA i forhold til SA. Det er naturligvis MA jeg har fått skrekken for etter forrige gang. Det er så skummelt og kan skje uten at du vet det. Jeg kjenner et par som oppdaget det på OUL. Det var nok hardt! 

I statistikkene går ofte MA og SA for det samme. En MA vil som regel utvikle seg til en SA etterhvert, og de som opplever en SA kan gjerne ha hatt en MA først. MA har blitt "vanligere" fordi man i dag sjekker så ofte med UL, så det får ikke tid til å utvikle seg til en SA før vi oppdager det. En MA som ikke oppdages på mange uker er heldigvis ikke særlig vanlig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...