Weebs Skrevet 11. desember 2018 Forfatter #3161 Del Skrevet 11. desember 2018 Shit, jeg sa det. Jeg fortalte om den graviditeten som ble annonsert i går, så fortalte jeg om min egen etterpå Litt uventet reaksjon - det var liksom null reaksjon. Men etter noen sekund og et par "åja, okei, ja, okei" så gikk det opp for henne. Hun fortalte at siden vi hadde vært så bestemte på at vi kun skulle ha tre så hadde hun slått det fra seg. Men så ble hun heldigvis glad etterpå Heldigvis, for jeg ble litt såret da hun ikke hoppet like høyt av glede som da jeg fortalte det første gangen, haha. Hun syntes også det var fint med tanke på tettere søsken fordi både jeg og mannen har, som sagt, en del aldersforskjell mellom oss og søsknene våre. Jeg følte meg som enebarn, og han hatet søsteren sin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ginny Skrevet 11. desember 2018 #3162 Del Skrevet 11. desember 2018 Så tøff du er! Her sitter jeg i uke 8 (med to TUL overstått 😛) og er bekymret for om mamma vil skjønne det av seg selv i julen 😂 Gratulerer med graviditeten btw 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 11. desember 2018 Forfatter #3163 Del Skrevet 11. desember 2018 58 minutter siden, Ginny skrev: Så tøff du er! Her sitter jeg i uke 8 (med to TUL overstått 😛) og er bekymret for om mamma vil skjønne det av seg selv i julen 😂 Gratulerer med graviditeten btw 😄 Takk! To allerede, ja! Fordi du har trodd noe var galt eller fordi du bare ville glo litt på vidunderet? Jeg vil også på TUL! Hadde tenkt å holde meg til uke 6 og 12 da. Men vi får se. Googlet litt i går og fikk opp flere greier om at uke 8 var den beste uken... Men jeg skal spør gynekologen hva han mener. Jeg betaler jo for det, så det kan være han pusher en ekstra undersøkelse på meg. Skal ikke blånekte i tilfelle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ginny Skrevet 11. desember 2018 #3164 Del Skrevet 11. desember 2018 43 minutter siden, Weebs skrev: Takk! To allerede, ja! Fordi du har trodd noe var galt eller fordi du bare ville glo litt på vidunderet? Jeg vil også på TUL! Hadde tenkt å holde meg til uke 6 og 12 da. Men vi får se. Googlet litt i går og fikk opp flere greier om at uke 8 var den beste uken... Men jeg skal spør gynekologen hva han mener. Jeg betaler jo for det, så det kan være han pusher en ekstra undersøkelse på meg. Skal ikke blånekte i tilfelle Ville bare glo Hehe, Neida 😛 Den første var etter en massiv blødning i uke 7, og jeg klarte ikke vente 10 dager 😛 Alt var heldigvis bra da. Den andre var fordi dette er en IVF-baby, og klinikken har TUL i uke 8. Alt var bra da og heldigvis Men føler meg på ingen måte beroliget av det 😛 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 11. desember 2018 Forfatter #3165 Del Skrevet 11. desember 2018 12 minutter siden, Ginny skrev: Ville bare glo Hehe, Neida 😛 Den første var etter en massiv blødning i uke 7, og jeg klarte ikke vente 10 dager 😛 Alt var heldigvis bra da. Den andre var fordi dette er en IVF-baby, og klinikken har TUL i uke 8. Alt var bra da og heldigvis Men føler meg på ingen måte beroliget av det 😛 Massiv blødning er marerittet Da hadde ikke jeg heller klart å vente. Så uke 8 er IVF-standarden ja. Hmm. Nå ble jeg skikkelig utålmodig her Men jeg glemte jo helt å gratulere deg! Gratulerer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ginny Skrevet 11. desember 2018 #3166 Del Skrevet 11. desember 2018 16 minutter siden, Weebs skrev: Massiv blødning er marerittet Da hadde ikke jeg heller klart å vente. Så uke 8 er IVF-standarden ja. Hmm. Nå ble jeg skikkelig utålmodig her Men jeg glemte jo helt å gratulere deg! Gratulerer! Takk Blødning er kjempeskummelt! Selv om alt var brunt, så var det veldig mye, som om noen stakk hull på en ballong.. Men på siste TUL kunne legen se at det ligger noe gammelt blod utenfor slimproppen (-Ish), så det var nok der det kom fra. Og det som er igjen kan og komme ut, total angst 😛 Uke 8 var veldig stor forskjell i forhold til uke 7! Knøttet var tre ganger så stort, på seks dager 😮 Men man skal vel kunne se hjertet alt i uke 6, så man kan jo dra på flere 😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 11. desember 2018 Forfatter #3167 Del Skrevet 11. desember 2018 1 time siden, Ginny skrev: Takk Blødning er kjempeskummelt! Selv om alt var brunt, så var det veldig mye, som om noen stakk hull på en ballong.. Men på siste TUL kunne legen se at det ligger noe gammelt blod utenfor slimproppen (-Ish), så det var nok der det kom fra. Og det som er igjen kan og komme ut, total angst 😛 Uke 8 var veldig stor forskjell i forhold til uke 7! Knøttet var tre ganger så stort, på seks dager 😮 Men man skal vel kunne se hjertet alt i uke 6, så man kan jo dra på flere 😁 Gå å vente på at resten av blodet skal komme må jo være topp stemning Nå sjekket jeg den forrige dagboka mi, der ser jeg at jeg var på TUL i uke 6+4. Så tydelig hjertet som slo. Denne gangen kommer jeg til å være 6+2. Håper de klarer å se like mye! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 11. desember 2018 Forfatter #3168 Del Skrevet 11. desember 2018 Nå har jeg lest en hel haug i den forrige dagboka. Fant ut at jeg faktisk fikk komme på ultralyd en hel dag før den bestilte timen, altså i uke 6+3. Det er bare én dag mer enn denne gangen. Nå er jeg blitt såpass hysterisk at jeg mener det har mye å si Jeg leste også at jeg etterspurte symptomer som kvalme i denne perioden, men det kom aldri. Puppene fikk seg omtrent 20 skvis til dagen for å sjekke om de var ømme, og jeg ble nervøs når de ikke var det. Ganske likt som denne gangen altså Da slet jeg med en del smerter som minnet om den gangen da en cyste sprakk. Det har jeg heldigvis ikke denne gangen. Jeg har hatt litt murringer, og jeg blir kjempeglad hver gang, men de varer så kort! Så det skal bli godt å komme til min kjære gynekolog. Selv om det koster. Så er det verdt det. I morgen er det én uke siden jeg tok digital test og fikk 1-2 uker i displayet. Da skal jeg ta en ny, og håper jeg får sett 2-3 eller 3+ Krysser fingrene! Tenk at det bare er gått én uke! Det føles som hundre Nå skal jeg lage meg en nyyydelig kvelds. Polarbrød med kokt egg og juleansjos. Jeg måtte google om ansjos var good to go som gravid, og det var det i aller høyeste grad! Flaks Jo, ett symptom har jeg. Høy hvilepuls. Omtrent 10 bpm mer enn vanlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 11. desember 2018 #3169 Del Skrevet 11. desember 2018 Husk å passe på jodinntaket så du får i deg nok. Det er det jo masse fokus på fremfor for to år siden. Hurra for minimurringer! Bra det nå er siste innspurten før jul, for da går jo tross alt tida mye fortere! Eller slutter den med det som gravid? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 11. desember 2018 Forfatter #3170 Del Skrevet 11. desember 2018 (endret) 29 minutter siden, Marimba skrev: Husk å passe på jodinntaket så du får i deg nok. Det er det jo masse fokus på fremfor for to år siden. Hurra for minimurringer! Bra det nå er siste innspurten før jul, for da går jo tross alt tida mye fortere! Eller slutter den med det som gravid? Takk for tips! Jeg kjøpte faktisk jodtilskudd i dag Husker jeg leste om det for en stund siden, men la det ikke på meg siden jeg ikke skulle bli gravid igjen. Men nå! Tror faktisk tiden går dauseint uansett når du er gravid Endret 11. desember 2018 av Weebs Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 12. desember 2018 Forfatter #3171 Del Skrevet 12. desember 2018 Clearblue viste 3+ uker! Ifølge bruksanvisningen er jeg da over fem uker på vei. Appene sier jeg er 5+1, så det er jo ganske korrekt Nå er jeg lettet. Skal prøve så godt jeg kan å slappe litt av til den 20. desember. Hvis mannen fremdeles er sykemeldt så skal han bli med. Hvis ikke går jeg alene. Det går greit uansett, vi ser jo ikke så mye. Men det hadde kanskje blitt mer reelt for mannen hvis han fikk se hjerteslag. Plis, la det være hjerteslag. Jeg er begynt å be til klokkeguden igjen. 11.11 og 22.22. Da ber jeg om et friskt og fint embryo "Frisk og fin, frisk og fin, frisk og fin!" M har en hoppeku. Etter et par hopp later hun som hun faller av sånn at kua velter på hodet. "Bra?" sier hun og stryker kua på ansiktet. "Bra." konstaterer hun og gjentar hundre ganger. Hun har også slått kua så hardt hun kan med en fluesmekker og spurt om det gikk bra Weirdo. Jeg gleder meg til å være offisielt gravid. Jeg er dårlig til å holde på hemmeligheter som omhandler meg selv. Det ligger hele veien under overflaten og vil uuuuut. I click. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 12. desember 2018 #3172 Del Skrevet 12. desember 2018 Hurra for fine testen! Selv fikk jeg 2-3 når jeg SKULLE ha 3+, så jeg hater de testene der litt, men når de oppfører seg som de skal er de helt supre. Åh, skjønne M! Greit å øve seg på både trøst og slag i samme setting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 12. desember 2018 Forfatter #3173 Del Skrevet 12. desember 2018 2 timer siden, Albbas skrev: Hurra for fine testen! Selv fikk jeg 2-3 når jeg SKULLE ha 3+, så jeg hater de testene der litt, men når de oppfører seg som de skal er de helt supre. Åh, skjønne M! Greit å øve seg på både trøst og slag i samme setting. Forrige gang fikk jeg 2+3 da jeg testet på IKM, og alle ropte "tvillinger!" her inne Så det varierer jo heftig. Men så lenge det stiger så er jeg fornøyd Jada, trøster og skader om hverandre. Så lenge hun ikke øver seg på andre barn så går det vel greit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 12. desember 2018 Forfatter #3174 Del Skrevet 12. desember 2018 Det har vært masse gravidpreik i dag, og tre personer har spurt om jeg er/har tenkt å bli gravid. Jeg er ganske dårlig til å lyve, så første gangen prøvde jeg å prate det bort, men det ble oppdaget Så de to andre gangene var jeg nesten ærlig og spøkte om at jeg faktisk hadde eggløsning i dag, så jeg måtte hjem å lage baby ASAP. Føltes nesten ikke ut som en løgn, så da gikk det greit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 13. desember 2018 Forfatter #3175 Del Skrevet 13. desember 2018 (endret) Neste uke på denne tiden vet jeg hva ståa er inni her! Det er vilt å tenke på. Håper jeg får gode nyheter. Det er masse på gang på jobb. Jeg la ut om det i den forrige dagboken, og jeg hadde egentlig tenkt å forbli hakket mer anonym denne gangen Men på grunn av utfordringer med bemanningen (på grunn av mange graviditeter ) så må noen gjøre noe! Jeg håper nesten sjefen tar kontakt med meg, om jeg vil være den som "gjør noe". Da kan jeg si "nope!" Jeg må selvsagt være tusen prosent gravid for å kunne si nei, så ultralyden på torsdag bør gå braaaaa Endret 13. desember 2018 av Weebs Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 13. desember 2018 Forfatter #3176 Del Skrevet 13. desember 2018 Oppblåst og utovermage, så jeg må gå med løse klær! Det må vel være et symptom Nå er jeg skikkelig gira på ultralyden. Nå må dagene gå foo-ooort. I dag våknet jeg halv fem, så jeg måtte selvsagt hvile på sofaen før jobb. Fikk gjort null komma niks, og det betyr mer arbeid i morgen. Julekortene må sendes ut, og det må gjøres nå! Helleduss. Har også en gave som skal sendes i posten, det bør også tas. For å få tiden til å gå litt i dag har jeg lagret noen sider av denne dagboka. Jeg gjorde det med den gamle før jeg fikk den slettet. Angrer ikke på det! Jeg er kommet til side 20-noe, så det kommer til å ta tid Men det var moro å skumlese fra da M var to måneder og jeg allerede var babysyk igjen Både jeg og @Albbas klaget vår nød over de teite fedrene som ikke ville ha nummer to ASAP. Og se på oss nåååå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 13. desember 2018 #3177 Del Skrevet 13. desember 2018 Hihi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 14. desember 2018 Forfatter #3178 Del Skrevet 14. desember 2018 De to siste dagene har M hatt noen klikker som ikke ligner grisen. Det er helt ny rekord. Av en helt annen dimensjon i forhold til tidligere. Etter en katastrofal levering i barnehagen (resten av dagen hadde visstnok gått knirkefritt) endte det med en krangel med mannen, og jeg orket ikke å snakke med ham på flere timer. Heldigvis skulle jeg på julekortrunde, så jeg fikk tid til å roe meg ned. Ikke at jeg ble kjemperolig, jeg gråt litt i dusjen og gråt nesten da jeg hentet henne også. Det var fint å se henne glad og fornøyd. Da jeg forlot henne hylte hun og hadde snørr og tårer overalt. Men ettermiddagen var heldigvis bra for store og små. Natt til i dag sov mannen sammen med M. Det fungerte som søren. Skal prøve å gjenta i natt, siden jeg skal på jobb klokka seks i morgen tidlig. Litt usikker på hvordan det blir, i dag var det jo jeg som la henne. Vi får se om han blir godtatt. Håper det. Jeg våkner en del ganger uansett, men jeg får til å komme i dyp søvn innimellom. Og det er ikke hver dag Tenkte at dette kunne bli en kickstart på nattavvenning, men det tør jeg ikke å si høyt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hønselouisa Skrevet 14. desember 2018 #3179 Del Skrevet 14. desember 2018 Disse ungene har så syke humørsvingninger og sterke meninger! I morges klikka M fordi jeg valgte å ta på votter i stedet for skinnhansker.🙄 Og så er det denne: M: Ikke ha på mekke! Meg: Neida, du trenger ikke ha på smekke. M: Ha på mekke! Jah....👽 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 15. desember 2018 Forfatter #3180 Del Skrevet 15. desember 2018 16 timer siden, Hønselouisa skrev: Disse ungene har så syke humørsvingninger og sterke meninger! I morges klikka M fordi jeg valgte å ta på votter i stedet for skinnhansker.🙄 Og så er det denne: M: Ikke ha på mekke! Meg: Neida, du trenger ikke ha på smekke. M: Ha på mekke! Jah....👽 Hun hylte til hun brakk seg og jeg fikk verken lov til å være i nærheten av henne eller se på henne Etter mange minutter ville hun bli holdt, da ble hun rolig. Såå ja. Det var gøy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå