Gå til innhold

Maser videre

Weebs

Anbefalte innlegg

Gjest Albbas
5 minutter siden, Weebs said:

Her!

Jeg har bestilt flere, så den bør være god 😎

Ooo, den må jeg også prøve! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Albbas skrev (8 timer siden):

Ooo, den må jeg også prøve! 

Ja, gjør det! Hun påstod den var king kong 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt botox i sinnarynkene og M har hatt førskoledag 🤗 

Hun sliter fremdeles med å si bokstaven R i de fleste ord, og G, faktisk. Grønn er "dønn". Mannen er bekymret og vil ha et møte med læreren for å ta det opp. Jeg vet ikke. Hun er veldig klar over det selv, uten at vi har nevnt noe. Det er ikke et problem i barnehagen heller. Jeg spurte pedagogisk leder. Hvis noen barn kommenterer så er det for å hjelpe, ikke gjøre narr. 

Men hvordan det blir på skolen vet vi jo ikke. 

Hun har lært seg klokka helt av seg selv 😂 Vet ikke hvordan det har skjedd, men det ødelegger litt om kveldene da jeg har pleid å lyve litt til henne 🙈 Hun er så sinnsykt treg at jeg legger på en halvtime for å få gang på sakene. Men det er det nå slutt på. 

Botox var babymat. Jeg vet ikke hvordan resultatet blir før om to uker. Men det var ikke særlig vondt, og det tok cirka null sekund. Jeg sa jeg var usikker på om jeg skulle velge sinnarynkene eller smilerynkene. Hun mente jeg ikke trengte å røre smilerynkene. Det var jo hyggelig sagt da. Hadde hun kjørt på med en slags rabatt for to behandlinger så hadde jeg kanskje endt opp med en dobbel 😅

Ifølge andre foreldre bør vi være veldig fornøyd med læreren som M har fått. De andre elevene aner jeg ingenting om. Det er bare M og en annen jente fra vår barnehage. Så det får vi se etterhvert. 

Jeg føler meg fyllesyk og fæl, så jeg må presse meg gjennom siste episode av Stranger Things før jeg legger meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minste her er heller ikke særlig imponert over solkrem :fnise: Har sett et triks der man bruker en sminkekost til å påføre det i ansiktet, men vet ikke om det hadde hjulpet. Deilig med ferie da. Vi endte opp med Danmark i år igjen, men neste år blir det nok Hellas. Blir digg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A4-livet skrev (8 timer siden):

Minste her er heller ikke særlig imponert over solkrem :fnise: Har sett et triks der man bruker en sminkekost til å påføre det i ansiktet, men vet ikke om det hadde hjulpet. Deilig med ferie da. Vi endte opp med Danmark i år igjen, men neste år blir det nok Hellas. Blir digg!

Det trikset har jeg prøvd, til ingen nytte dessverre 🙈 "Deodorantene" kom i posten i går, så nå er jeg spent. Det er meldt overskyet så langt øyet rekker dessverre 😂

Vi er veldig glade i Danmark! Det er så fantastisk lagt opp til småbarn der. De kan sakene sine altså 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Weebs skrev (På 5.6.2022 den 11.07):

Her!

Jeg har bestilt flere, så den bør være god 😎

Jeg vet ikke om vi har hatt uflaks med solkremen, men vær obs på at den kan lekke og at mye kan komme fort ut. Har endt opp med å være den ungen får bruke, og vi bruker den kun ute for det drypper så fort. Den er effektiv da, fort gjort å få på, men skulle ønske den var litt mindre våt..

(Kan hende jeg hadde vært mer fan av den om det ikke var for at frøkna i hus er den som passer på at vi bruker solkrem, hun blir sur om vi IKKE tar det på før hun går ut.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tonio skrev (21 timer siden):

Jeg vet ikke om vi har hatt uflaks med solkremen, men vær obs på at den kan lekke og at mye kan komme fort ut. Har endt opp med å være den ungen får bruke, og vi bruker den kun ute for det drypper så fort. Den er effektiv da, fort gjort å få på, men skulle ønske den var litt mindre våt..

(Kan hende jeg hadde vært mer fan av den om det ikke var for at frøkna i hus er den som passer på at vi bruker solkrem, hun blir sur om vi IKKE tar det på før hun går ut.)

Åå! Jeg har enda ikke fått testet den ut fordi vi har ikke sett sola på en stund her 😂 I dag var den første dagen med sol på lenge, og da glemte jeg selvsagt hele smøringa. Men i morgen skal jeg prøve! 

En sånn unge ønsker jeg meg også 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Vi er i Tyrkia og her er det meste pørfekt. Vi lever all inclusive livet med mat og drikke til alle tider. Det går i bading hele dagen og jeg kjenner en liten misunnelse når jeg ser mødrene som slapper av med en bok 😂 Men jeg liker å bade jeg, så jeg lider ingen nød. 

Det er en familie her som som tror jeg er en crazy kidnapper. Vi gikk forbi en barnevogn der hele åpningen var dekket av et teppe. Det var stekende sol, og jeg måtte gå tilbake for å se om det lå en kokende baby oppi. I det jeg kunne konstantere at der var det null baby så hørte jeg "huhuu?" fra bassenget. Der lå det en liten familie med baby å fløt og lurte på WTF jeg holdt på med 😂 Jeg prøvde å forklare, men de snakket bare russisk så det gikk ikke helt konge. Vel, vel 🤷‍♀️

Reisen med fly og buss gikk også helt fint, så til nå gir jeg denne turen terningkast seks.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Weebs skrev (På 28.6.2022 den 17.45):

Vi er i Tyrkia og her er det meste pørfekt. Vi lever all inclusive livet med mat og drikke til alle tider. Det går i bading hele dagen og jeg kjenner en liten misunnelse når jeg ser mødrene som slapper av med en bok 😂 Men jeg liker å bade jeg, så jeg lider ingen nød. 

Det er en familie her som som tror jeg er en crazy kidnapper. Vi gikk forbi en barnevogn der hele åpningen var dekket av et teppe. Det var stekende sol, og jeg måtte gå tilbake for å se om det lå en kokende baby oppi. I det jeg kunne konstantere at der var det null baby så hørte jeg "huhuu?" fra bassenget. Der lå det en liten familie med baby å fløt og lurte på WTF jeg holdt på med 😂 Jeg prøvde å forklare, men de snakket bare russisk så det gikk ikke helt konge. Vel, vel 🤷‍♀️

Reisen med fly og buss gikk også helt fint, så til nå gir jeg denne turen terningkast seks.

Så herlig! Kos dere masse.🍹☀️

Jeg har så høye forventninger til feriene våre, men pleier å bli skuffet hver gang. Plis la det ikke bli sånn i år også🤪

Baby-kidnapper😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mumsy skrev (På 29.6.2022 den 19.10):

Så herlig! Kos dere masse.🍹☀️

Jeg har så høye forventninger til feriene våre, men pleier å bli skuffet hver gang. Plis la det ikke bli sånn i år også🤪

Baby-kidnapper😂😂

Jeg har ikke så veldige forventninger fisk jeg stresser sånn med pakking 😂 Så det ble veldig gøy!

------

Den eneste downeren var at lillebror fikk feber en kveld. Vi regnet med det var heteslag fordi det var en veldig varm dag og han nektet å bade. Utover natta synes jeg ikke han ble noe "kaldere" til tross for paracet, så jeg gikk til hotellegen for å låne febermåler. Men der var det full sjekk og "infection in the body, hospital!" Ambulanse med blålys. Da jeg satt baki der med gutten på fanget tenkte jeg "faen, nå blir jeg scamma". På sykehuset var det nok en full sjekk, venflon, antibiotika rett i armen, og gutten skreik som en gal. Jeg følte meg som den absolutt verste moren i verden og angret på alt. 

Klokka var ett på natta og jeg fikk beskjed om at jeg kunne reise hjem åtte neste morgen. Natta var drit, vi lå i samme seng og jeg måtte passe på at armen aldri var bøyd, og de kom inn for å måle feberen ørten ganger. 

Jeg forventet å få dra hjem om morgenen etter at han ble sjekket, men da drog det plutselig veldig ut mellom hver gang det kom folk. Jeg måtte plinge etter hjelp flere ganger da posen med væske var tom og slangen i armen ble fylt med blod i stedet for. Men han fikk bare nye poser, og ingen kunne engelsk. 

Jeg hadde kontakt med reiseforsikringsselskapet flere ganger og de kjente veldig godt til problemet. Long story short så endte det opp med at jeg fikk forlate hotellet etter 13 timer, og da hadde jeg vært sinna, lei meg, fått beskjeden "calm down, mother!" og brukt tusenvis på mobilnett sånn at gutten fikk se Bablo og Fantus på NRK. Han var sååå lei. "Det er kjedelig her! Jeg vil hjem!" Jeg også 😢

Da vi ventet på bilen som skulle kjøre meg til hotellet kom jeg i snakk med en britisk familie som også hadde hatt problemer med sykehuset. Der hadde forsikringsselskapet deres først nektet å dekke oppholdet fordi sykehuset var kjent for å være omtrent korrupt. De utnyttet turister og reiseforsikringsselskap. 

Jeg er glad lillebror er liten nok til å ikke huske dette resten av livet. Jeg derimot 😅

Ja, og da jeg fikk dokumentene med blodprøvesvar viste det seg at gutten hadde CRP verdi på 1. Altså null infeksjon. Likevel fikk han flere poser antibiotika, og vi fikk også en flaske med oss hjem. Den gikk rett i bosset 🙄

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kom hjem i går, og turen gikk bra. Lillebror var lei på flyet, men heldigvis ville en snill storebror lekesloss, og det er yndlingshobbyen 😂 De bak oss begynte sikkert å lure fordi det ser veeeldig ekte ut når de sloss. Jeg følte vi ble dømt ganske heftig.
Vi ventet i hundre år på bagasjen så vi kom hjem litt sent på kvelden. Jeg var helt utslitt og skulle kjøre på jobb klokka seks neste morgen, så det har ikke akkurat blitt pakket ut noe særlig. Kun det viktigste. 

Denne uken jobber jeg hver dag, og er ikke hjemme før halv åtte på kvelden. Så det er en dårlig uke for huset. Vel, vel 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas
16 hours ago, Weebs said:

Jeg har ikke så veldige forventninger fisk jeg stresser sånn med pakking 😂 Så det ble veldig gøy!

------

Den eneste downeren var at lillebror fikk feber en kveld. Vi regnet med det var heteslag fordi det var en veldig varm dag og han nektet å bade. Utover natta synes jeg ikke han ble noe "kaldere" til tross for paracet, så jeg gikk til hotellegen for å låne febermåler. Men der var det full sjekk og "infection in the body, hospital!" Ambulanse med blålys. Da jeg satt baki der med gutten på fanget tenkte jeg "faen, nå blir jeg scamma". På sykehuset var det nok en full sjekk, venflon, antibiotika rett i armen, og gutten skreik som en gal. Jeg følte meg som den absolutt verste moren i verden og angret på alt. 

Klokka var ett på natta og jeg fikk beskjed om at jeg kunne reise hjem åtte neste morgen. Natta var drit, vi lå i samme seng og jeg måtte passe på at armen aldri var bøyd, og de kom inn for å måle feberen ørten ganger. 

Jeg forventet å få dra hjem om morgenen etter at han ble sjekket, men da drog det plutselig veldig ut mellom hver gang det kom folk. Jeg måtte plinge etter hjelp flere ganger da posen med væske var tom og slangen i armen ble fylt med blod i stedet for. Men han fikk bare nye poser, og ingen kunne engelsk. 

Jeg hadde kontakt med reiseforsikringsselskapet flere ganger og de kjente veldig godt til problemet. Long story short så endte det opp med at jeg fikk forlate hotellet etter 13 timer, og da hadde jeg vært sinna, lei meg, fått beskjeden "calm down, mother!" og brukt tusenvis på mobilnett sånn at gutten fikk se Bablo og Fantus på NRK. Han var sååå lei. "Det er kjedelig her! Jeg vil hjem!" Jeg også 😢

Da vi ventet på bilen som skulle kjøre meg til hotellet kom jeg i snakk med en britisk familie som også hadde hatt problemer med sykehuset. Der hadde forsikringsselskapet deres først nektet å dekke oppholdet fordi sykehuset var kjent for å være omtrent korrupt. De utnyttet turister og reiseforsikringsselskap. 

Jeg er glad lillebror er liten nok til å ikke huske dette resten av livet. Jeg derimot 😅

Ja, og da jeg fikk dokumentene med blodprøvesvar viste det seg at gutten hadde CRP verdi på 1. Altså null infeksjon. Likevel fikk han flere poser antibiotika, og vi fikk også en flaske med oss hjem. Den gikk rett i bosset 🙄

Men herregud, for en opplevelse. 😳😳 Så skummelt! Æsj, sånt er jo så vanskelig å unngå også, har du en syk unge vil du jo til lege ettervert og ikke bruke tid på å google og ringe forsikringsselskap og what not før man har snakka med en lege... 

Husker en gang jeg var på skoletur (FHS) i Thailand, og ei av venninnene mine ble lagt inn på sykehus pga allergisk reaksjon på myggstikk. Det var et strev å få henne ut derfra igjen, de ville holde henne lengst mulig. Norsk behandling ville vært høye doser allergitabletter kjøpt på vanlig apotek uten resept... 🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albbas skrev (På 5.7.2022 den 9.33):

Men herregud, for en opplevelse. 😳😳 Så skummelt! Æsj, sånt er jo så vanskelig å unngå også, har du en syk unge vil du jo til lege ettervert og ikke bruke tid på å google og ringe forsikringsselskap og what not før man har snakka med en lege... 

Husker en gang jeg var på skoletur (FHS) i Thailand, og ei av venninnene mine ble lagt inn på sykehus pga allergisk reaksjon på myggstikk. Det var et strev å få henne ut derfra igjen, de ville holde henne lengst mulig. Norsk behandling ville vært høye doser allergitabletter kjøpt på vanlig apotek uten resept... 🙈 

Jeg har fått høre flere sånne historier de siste dagene. Den eneste gangen jeg har hatt behov for lege i utlandet tidligere var da jeg fikk en salve i hånda da jeg fikk øyebetennelse i Rhodos. Jeg var ikke forberedt på et voldsomt drama denne gangen heller. 

Æsj, vil ikke oppleve noe sånt igjen. Moralet med historien er å alltid pakke med en febermåler 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 2 uker senere...

Vet ikke om jeg har oppdatert angående "deodorantsolkremen", men den var svært vellykket. Ungene fikk smøre den på selv, og det var veldig morsomt. 

Vi er nesten halvveis i ferien vår, og siden vi måtte reise før den egentlige ferien starten så er det tre uker med "hva skal vi finne på?" 

Vi har hatt eksakt to dager med fint vær. Takk, Vestlandet 😶 Men fra nå ser det ut som vi får se sola en periode, så det blir litt båttur, hyttetur... Ja. Den siste uka med ungene er jeg alene, den er jeg spent på. 

I går tok jeg en halvveis impulsiv tatovering av navnet til ungene. Jeg har i 10 år tenkt at jeg er ferdig med tatoveringer fordi jeg føler ikke huden min liker de. De jeg har gror merkelig. Blekket har sklidd ut, liksom. Mannen har alle fire ungene tatovert. Jeg har sagt "jeg trenger ikke å tatovere navnene deres, jeg glemmer de jo ikke ut, høhø". Men plutselig fikk jeg et intenst behov for en tatovering. Så på kvelden fant jeg skrifttype og størrelse. Neste dag ringte jeg til tatovøren som hadde ledig tid på ettermiddagen. Og, vips, nå sitter jeg her med armen full i plastfolie 🤪

Ungene synes det er stas, mannen synes den er altfor liten 😂

I dag skal jeg og M ut å shoppe skoleklær. Lillebror får ikke være med. Vi prøvde forrige uke, men han synes det var veldig kjedelig og ble bøllete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow! Impulsiv tatovering, kult😁

Kjenner meg så igjen i den «hva skal vi finne på?». Vi bor jo på en kjip liten plass, og har ikke noe aktivitetstilbud for barn. Jeg har vært 12 dager alene hjemme med ungene, og det har regnet i 12 dager.. Kaptein Sabeltann bør levere strålende sol, når vi skal dit om en uke. 

Skolejente😍😍Hvor blir tiden av?? (Ingen steder når man er alene med barna i regnfull ferie…🙊) Men ellers flyr den jo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Mumsy skrev (9 timer siden):

Wow! Impulsiv tatovering, kult😁

Kjenner meg så igjen i den «hva skal vi finne på?». Vi bor jo på en kjip liten plass, og har ikke noe aktivitetstilbud for barn. Jeg har vært 12 dager alene hjemme med ungene, og det har regnet i 12 dager.. Kaptein Sabeltann bør levere strålende sol, når vi skal dit om en uke. 

Skolejente😍😍Hvor blir tiden av?? (Ingen steder når man er alene med barna i regnfull ferie…🙊) Men ellers flyr den jo!

Den er ikke så veldig kul da. Den skriker "jeg er en mamma" 😄 Kanskje han fyren på treningssenteret som alltid går med en t-skjorte som har teksten "I ❤️ MILFS" på blir forelska i meg nå 🥰😂

Å herre, 12 dager alene med regn 😬 Håper dere får en superfin Sabeltann-ferie. Det er hundre prosent fortjent 🥳 Jeg vet ikke om det bare er noe vi tror her på Vestlandet, men på Sørlandet er det liksom alltid perfekt sommer 😅 Satser på det stemmer 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas
34 minutter siden, Weebs said:

Den er ikke så veldig kul da. Den skriker "jeg er en mamma" 😄 Kanskje han fyren på treningssenteret som alltid går med en t-skjorte som har teksten "I ❤️ MILFS" på blir forelska i meg nå 🥰😂

Å herre, 12 dager alene med regn 😬 Håper dere får en superfin Sabeltann-ferie. Det er hundre prosent fortjent 🥳 Jeg vet ikke om det bare er noe vi tror her på Vestlandet, men på Sørlandet er det liksom alltid perfekt sommer 😅 Satser på det stemmer 😁

Det stemmer. 😂 Neida, er ikke alltid perfekt vær på sørlandet, men stort sett er det veldig bra sammenlignet mot vestlandet. Jeg var så smart at jeg flyttet fra sørlandet til vestlandet. Hva søren tenkte jeg på. 😏

Vi er btw også veldig fornøyd med de deo-solkremene 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albbas skrev (11 timer siden):

Det stemmer. 😂 Neida, er ikke alltid perfekt vær på sørlandet, men stort sett er det veldig bra sammenlignet mot vestlandet. Jeg var så smart at jeg flyttet fra sørlandet til vestlandet. Hva søren tenkte jeg på. 😏

Vi er btw også veldig fornøyd med de deo-solkremene 😃

Ja, hva tenkte du på 😅 Var det kjærleiken som vant? 🥰

I morgen virker det som om det blir greit her også, så Kongeparken-billetter er bestilt. De eldste skal faktisk ikke være med. Lurer på hvordan det blir med bare fire mann 🤨

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas
1 hour ago, Weebs said:

Ja, hva tenkte du på 😅 Var det kjærleiken som vant? 🥰

I morgen virker det som om det blir greit her også, så Kongeparken-billetter er bestilt. De eldste skal faktisk ikke være med. Lurer på hvordan det blir med bare fire mann 🤨

Nei det var en jobb jeg uansett endte med å hate. 😂

Neida, trives uansett godt på vestlandet selv om jeg HATER været. Men sørlandet blir litt for koselig i lengden. 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...