Gå til innhold

Maser videre

Weebs

Anbefalte innlegg

17 minutter siden, Atziri skrev:

Gynekologen jeg var hos før jeg ble gravid med S mente annenhver dag var det beste 😊 

Da fortsetter jeg med den originale planen! Takk :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er det fremdeles visse tegn til EL :jepp: Dette er kjempegøy og jeg føler automatisk sjansen for å bli gravid er skyhøy :fnise: Sikkert fordi jeg ikke opplevde dette forrige gang vi prøvde. Så fallhøyden er stor når IKM nærmer seg...

Anyways. Jeg har et mål om å være gravid innen mars. Da skal jeg nemlig i et "møte" med sjefen og vurdere hvordan jeg skal jobbe videre. Fortsette å droppe nattskift? Hvis jeg er gravid er det et soleklart ja :Nikke:

Jækla sjakk, ødelegger babymaking! 

(Edit: Det ordna sæ :Knegg:)

Endret av Weebs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det foreldresamtale i barnehagen, og alt er tipp topp med M. Det eneste de har en "utfordring" med er den sterke viljen hennes, men det sa hun ikke rett ut. PK snudde det om til at det er positivt å gi beskjed om hva som er greit og ikke greit, og ingen skal få lov til å gjøre hva de vil med M :fnise: Og de klarte ofte å snu klikkingsene hennes før de var skikkelig i gang. 

Alt var i rute med språk og motorikk og hvordan hun lekte, var med de andre barna og sånne ting. 

Litt negativt at i august skal de bytte til stor avdeling og ingen av de faste voksne skal være med. Så ny plass og nye voksne. PK syntes også dette var dumt, men lederen hadde bestemt det sånn. Hun skulle prøve å presse gjennom at hun ene de har nå blir med videre, men kunne ikke garantere noe. Såå. Vi får vente i spenning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Én dag igjen på jobb, så er hell week over :Nikke: Det har gått bra, og ukens ligging er vel gjennomført. Neste uke har jeg fri. Forrige friuke var jeg på kurs i tre dager, så nå skal det bli skikkelig godt med en pause. 

Jeg er jammen ikke sikker på om EL har vært eller hva. Stikninger på høyre side i dag også. Fortsetter å legge inn aksjer uti neste uke, bare for å være sikker. 

De siste kveldene har M vært ganske grei å få til å sovne igjen. I dag har hun våknet tre ganger siden hun la seg rundt åtte, og alle gangene har jeg bare satt meg i senga, sagt det er natta og bredt på henne dyna. Fremgang, fremgang! I super slow motion, men likevel :fnise: Hun har gått fra å drite i alt av smokk og kos til å kreve tre faste kosedyr i senga hver kveld. Det ser jeg på som positivt! Alt som blir en vane og gir trygghet utenom puppen er topp stemning. 

Håper jeg blir gravid denne måneden! Det hadde vært så konge :jepp: Mensen er ikke helt krise det heller altså. Vi skal faktisk på stand-up sånn cirka når den er ventet. Har ordnet barnevakt, så i tilfelle kan jeg drikke meg akkurat passe brisen og le litt :) 

Nå må det soves. Opp halv seks i morgen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg den følelsen av at livmor skal falle ut av rumpa igjen :fnise: Når jeg går harde steg så kjenner jeg det dunker inni der. Jeg sjekket appene, og forrige gang skjedde det seks dager etter det som jeg tror var EL. Denne gangen er det fem dager siden. Så jeg er relativt stabil da :vetikke: Forrige gang kom jeg frem til at det kanskje var det gule legemet som produserer progesteron. Eller? Nå ble jeg usikker. Men det kjennes ut som om livmor er på bærtur og jeg rister løs eventuelle egg som prøver å feste seg :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Snotra skrev:

Hvordan går det med livmora og eggene? :fnise:

Hun holdt seg på plass! Helt sikkert bare flaks :fnise: Hvis vi er heldige så har kanskje et befruktet egg festet seg? Det krysser vi i alle fall fingrene for :jepp: Men jeg tar ingen sjanser, så vi hopper i høyet annenhver dag fremdeles :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne var suksess hos oss i dag! Brukte vanlig kjøttdeig, jeg digger ikke svin. 

M likte best prosessen med revet parmesan. Hun spiste seg egentlig mett på den :P Ertene var en favoritt da middagen var klar. "Grønn! :biggrin:"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det en fotballkamp på TV som må ses, så da blir det ligging i pausen. Egentlig går den ikke på en kanal vi har, men mannen har trua på å finne en god stream. Hvis ikke fikk han gå til svigers, sa han. Men det går jo ikke. Hvordan skal han forklare at han må hjem i pausen å ha sex med meg? Svigermor er garantert anti-fjerdemann. Hun synes egentlig én er mer enn nok :tongue:

EL har jo garantert vært. Regner jeg med... Men jeg tar ingen sjanser denne måneden. Selv om jeg var irritert på mannen tidligere og tenkte "ikke fader om jeg gidder å ligge med han der i kveld" :fnise: Heldigvis er det bedre stemning nå. Han gjorde ingenting galt, jeg var bare sur for han blir så veeeldig syk når han blir syk. I dag hadde han vondt i hodet, og snakket om å droppe jobb i morgen. Hallo :rolleyes: Håper han tar til vett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Småkjekset skrev:

:ler: over mannen din. Satser på at det ordner seg med liggings i pausen :lur:

Jeg gir opp. Jeg mangler sympati når det gjelder akkurat sånne ting. Huff, hadde du vondt i hodet i fire timer? :grine:

Djis :fnise:

Null ligg! Han fikk mageknip og er trøtt etter de harde timene han lå i senga og hadde vondt i hodet. Som sagt, gir opp :daane:

3 timer siden, Marimba skrev:

"Sees om 30 minutter, må bare hjem å feie over kona" :skratte:

15 minutt faktisk! :ler:

12 minutter siden, Mumsy skrev:

:fnise: Hva ble det til? 

No action. Som fortalt over her. Er det mulig, liksom :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Weebs skrev:

Jeg gir opp. Jeg mangler sympati når det gjelder akkurat sånne ting. Huff, hadde du vondt i hodet i fire timer? :grine:

Djis :fnise:

Null ligg! Han fikk mageknip og er trøtt etter de harde timene han lå i senga og hadde vondt i hodet. Som sagt, gir opp :daane:

15 minutt faktisk! :ler:

No action. Som fortalt over her. Er det mulig, liksom :tongue:

Jeg kan ikke beskrive godt nok hvor enig jeg er med deg :fnise: NULL sympati her også, nesten slitsomt. Har mye mer sympati for andre folk, men ikke mannen.. Sikkert fordi han er en sutrelus ut av en annen verden. Enda verre er det når han liksom vil at jeg skal syns synd på han. Du vet, når de bare hoster litt ekstra høyt, sukker ekstra tungt og legger hodet i hendene, sleper det vonde beinet etter seg osv. Den lista er uendelig, og jeg blir såå irritert når han kommer med sånne stunt for å få litt oppmerksomhet :rolleyes:

Dumt det ikke ble noe action da, men man må jo selvsagt ha medlidenhet for folk som har slitt med langvarig hodepine og mageknip, også opptil flere timer da faktisk. Ikke bra :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var mannen nesten på gråten etter å ha hatt «litt vondt, mest ubehag» i magen i 3 dager. :plystre:  Han skjønte selv at det var tåpelig, da. Vanskelig å finne sympati for sånne småting når man selv har vært plaget av kronisk sykdom i årevis 🤷🏻‍♀️

Vet du sånn ca dato for IKM/TR?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Mumsy skrev:

Jeg kan ikke beskrive godt nok hvor enig jeg er med deg :fnise: NULL sympati her også, nesten slitsomt. Har mye mer sympati for andre folk, men ikke mannen.. Sikkert fordi han er en sutrelus ut av en annen verden. Enda verre er det når han liksom vil at jeg skal syns synd på han. Du vet, når de bare hoster litt ekstra høyt, sukker ekstra tungt og legger hodet i hendene, sleper det vonde beinet etter seg osv. Den lista er uendelig, og jeg blir såå irritert når han kommer med sånne stunt for å få litt oppmerksomhet :rolleyes:

Dumt det ikke ble noe action da, men man må jo selvsagt ha medlidenhet for folk som har slitt med langvarig hodepine og mageknip, også opptil flere timer da faktisk. Ikke bra :P 

Godt vi er flere i samme båt! Jeg føler meg nesten ond. Jeg er en dårlig skuespiller, så jeg klarer ikke å fake et "huffda" engang :fnise:

3 timer siden, Leviora skrev:

Her var mannen nesten på gråten etter å ha hatt «litt vondt, mest ubehag» i magen i 3 dager. :plystre:  Han skjønte selv at det var tåpelig, da. Vanskelig å finne sympati for sånne småting når man selv har vært plaget av kronisk sykdom i årevis 🤷🏻‍♀️

Vet du sånn ca dato for IKM/TR?

Ja, sant. Jeg føler meg heldig for at migrene hos meg vanligvis bare varer ett døgn, så kommer han og nesten svimer av etter noen timer :rolleyes:

Hvis jeg tolker stikninger som EL så er IKM 5. desember. Så jeg tenker det blir en test et par dager før :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen er hjemme i dag. Et par timer etter at han annonserte det fikk han vondt i hodet og gikk å la seg. Heldigvis! Jeg hadde dævva av irritasjon hvis jeg hadde måttet svinse rundt med dagens gjøremål mens han satt på dataen og spilte eller noe sånt. Daua! 

:fnise:

I dag skal jeg fikse bryn og stikke ut en liten tur. Det blir servert alkohol, men heldigvis kan jeg bruke både "jeg kjører" og "det er planleggingsdag i morgen" som unnskyldning for å ikke drikke :) 

Men det blir gøy å pynte seg litt da :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det altså planleggingsdag i barnehagen. Mannen er fremdeles syk, så han var det ikke mye hjelp i :P

Men jeg og M stakk på biblioteket, og der koste hun seg maks. Kikket litt i bøker om det store idolet, Peppa Gris, tegnet og lekte med lekene der. Hun ville ikke gå igjen, og prøvde å avlede meg da jeg skulle kle henne. Det er alltid morsomt når hun liksom blir ekstremt opptatt av noe og bare "nei, kjære vene, vi kan ikke gå enda" :fnise:

Vi har også vært hos mormor og bakt kakemenn. Der imponerte hun heftig. Jeg var sikker på at hun ville sitte i ro i tolv sekund, men det var kjempegøy å bake! Spiste litt deig, men det gjorde mora også :Knegg:

En ganske vellykket planleggingsdag. 

Lurer på om jeg er/blir gravid denne måneden. Det har gått ganske fort. Snart tid for testing! Mandag, kanskje? Hmm. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Er det så kort tid til du skal teste? Jeg venter i spenning!

Og full igjenkjennelse på det med sykt mannfolk. 🙈🙈🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...