Gå til innhold

Maser videre

Weebs

Anbefalte innlegg

Åhh tenk at du er tilbake i jobb! Denne tiden har gått så fort altså! Huff, det er slitsomt å ikke få sove. Mannen her har vært en helt og tatt nesten alle netter siden jeg begynte å jobbe igjen. Så lar jeg han sove litt ut en time eller to i morgentimene. Men det er nok lettere for de som har fleksitid :) 

Håper du hadde en bedre natt i natt! Det er søren ikke lett å kombinere jobb og baby (går de fortsatt som "babyer"? :babysmokk: I min verden så:sjenert:) Vi har også en del utfordringer om dagen, rommene våre ligger tett, det er dårlig lydisolasjon og alle vekker hverandre. Good times :tommelopp: Så vi har vel sovekjernetid mellom 00:00 og 05:00, utover dette er vel alle våkne :sovne::blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 timer siden, miore skrev:

Mannen MÅ jo bare ta størsteparten av oppvåkningene når det er han som er i perm :opplyser: Hvis hun våkner hyppig og uansett ikke vil ha pupp, synes jeg han bør ta alt som ikke er mating!

23 timer siden, Leviora skrev:

Enig!

Håper du får sovet bedre i natt :klem: 

12 timer siden, Beccy87 skrev:

Enig med de andre her! 
Den som er i perm bør ta størsteparten av nattevåket.

Håper denne natten blir litt bedre i alle fall. :hjerte: 

Jeg er enig, det er bare jeg som har glemt å be om hjelp. Men det gjorde jeg i går morges, for å si det sånn :P Vanligvis har han kunnet tatt to oppvåkninger, så må jeg ta tredje. Da nekter hun å legge seg igjen. Så det gjorde vi i natt. Jeg sov på sofaen tre timer i strekk! Og jeg har sovet dypt ifølge fitbit :fnise: Det var helt fantastisk, så i dag kjenner jeg meg tipp topp. Etter at jeg måtte ta over så våknet hun som vanlig hver time, men det gikk greit. Pupp var svaret :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Carouselle skrev:

Åhh tenk at du er tilbake i jobb! Denne tiden har gått så fort altså! Huff, det er slitsomt å ikke få sove. Mannen her har vært en helt og tatt nesten alle netter siden jeg begynte å jobbe igjen. Så lar jeg han sove litt ut en time eller to i morgentimene. Men det er nok lettere for de som har fleksitid :) 

Håper du hadde en bedre natt i natt! Det er søren ikke lett å kombinere jobb og baby (går de fortsatt som "babyer"? :babysmokk: I min verden så:sjenert:) Vi har også en del utfordringer om dagen, rommene våre ligger tett, det er dårlig lydisolasjon og alle vekker hverandre. Good times :tommelopp: Så vi har vel sovekjernetid mellom 00:00 og 05:00, utover dette er vel alle våkne :sovne::blink:

Ja, kan du tenke deg! På en måte føles det helt naturlig, men det er litt trist når jeg kommer hjem og føler nesten jeg har sviktet M fordi jeg har vært så lenge borte :P 

Det blir uten tvil flere sånne netter som vi har hatt i natt. Det var faktisk helt fantastisk å sove tre timer i strekk. Følte meg så uthvilt at jeg var klar for alt :fnise:

Jeg googlet hvor lenge man kalte babyer for baby og fikk ikke noe svar. Jeg synes også M er litt baby enda :rodmer:

Åå, rom tett i tett kan ikke være lett. Vi har soverom spredt litt over alt så den utfordringen slipper vi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en utfordrende arbeidsdag! Glad jeg sov så godt som jeg gjorde. En god natts søvn har virkelig forandret mening etter at M kom til verden. Før var det åtte timer, nå er det tre :ler:

Jeg startet dagen med å få masse skryt! Rett og slett en skikkelig selvtillitboost som varte hele dagen. Herlig. 

I kveld klarte jeg å legge M uten altfor mye tull, så det var jo også en slags boost :tongue: Det er første gang på flere uker. 

Mannen kommer ikke hjem før elleve i kveld, så om ikke altfor lenge vil jeg legge meg. Når han kommer hjem legger jeg meg på sofaen og forhåpentligvis får tre deilige timer med søvn :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære søvndagbok. Ja, det er det dette er blitt. Sorry :vetikke:

I natt fikk jeg tre sammenhengende timer på sofaen før mannen ringte, og deretter to sammenhengende timer i senga. Halleluja! Nå er jeg så fresh og uthvilt at jeg nesten ikke trengte den Red Bullen jeg drakk til frokost. Nesten.

Når denne arbeidsdagen er over har jeg frihelg. Neste helg jobber jeg 12 timer. Eller 10 da, siden jeg har ammefri. Men med kjøring blir jeg uansett borte fra M i 11,5 time. Jeg synes faktisk det er jækla mye. Det synes garantert puppene også. De er rimelig fulle etter en arbeidsdag. Men alt går vel. 

Siden M dessverre har arvet Pedersen-huden (mannens side) og får lett flekker med eksem, så virker det som hun reagerer på ull. Vi har nettopp droppet ullsokker og eksemen på føttene forsvant med en gang. Det var jo litt dumt! 

Jeg har seriøst ikke noe interessant å skrive. Jeg har nettopp lært noe nytt her på jobb. Noe som kom mens jeg var i permisjon. Det er alltid noe nytt! Nå sitter jeg bare her og venter på en telefon. Bla bla bla. 

Jeg teller ned dagene til mandag. Da håper jeg de sier "bare drikk melk du, Weebs! Du har vært flink jente." Julelatte kommer jo snart! Jeg husker ikke hvordan den smaker, men tipper den er god :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående ull: Det finnes bodyer som har bambus på innsiden og ull på utsiden (vet Joha har noen, i alle fall). De er gode og varme, og man slipper all den vonde eksemen :)  Datteren min ble også helt flekkete og rød av ull før. Hun får fremdeles tørr hud av det, men det har faktisk blitt litt bedre med alderen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, miore skrev:

Angående ull: Det finnes bodyer som har bambus på innsiden og ull på utsiden (vet Joha har noen, i alle fall). De er gode og varme, og man slipper all den vonde eksemen :)  Datteren min ble også helt flekkete og rød av ull før. Hun får fremdeles tørr hud av det, men det har faktisk blitt litt bedre med alderen!

Takk for tips! Jeg hadde tenkt å ønske meg bodyer i bambus til jul, de er visstnok ikke gratis :P Nå skal jeg nevne de med ull på utsiden i tillegg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hust & Claire har også noen med bambus inni og ull utenpå. De er hakket mykere enn Joha sine :)

Glemte å si at søvn er altoppslukende i den perioden du er i nå, så sov når du kan.

Endret av Lovebird
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Lovebird skrev:

Hust & Claire har også noen med bambus inni og ull utenpå. De er hakket mykere enn Joha sine :)

Glemte å si at søvn er altoppslukende i den perioden du er i nå, så sov når du kan.

Takk! De legges til på ønskelista :biggrin:

Offff, jeg vet. Lurer på å innføre faste middagslurer :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg ringt barnehagen til M fordi jeg begynte å bli utålmodig :tongue: Hun begynner 2. januar og det er jo snart jul, romjul og nyttårsaften :bond: Skal vi ikke få noe info snart? Jeg er lost. 

Joda, om et par uker skulle vi få et brev. Puh! Der fikk vi tilbud om samtale og innkalling til foreldremøte sammen med de andre som begynte i januar. Hun fortalte også at de var begynt med fem dagers tilvenning og litt diverse. Veldig bra! M trenger tid før hun stoler på folk. Vi ser ikke svigers sånn kjempeofte, og selv om mannen har vært der hver dag denne uken så har hun vært redd svigerfar og begynt å gråte. Så jeg ser for meg det kan bli litt utfordringer der, ass :sjenert:

Jeg spurte også hvor de sover, fordi jeg har tenkt å ønske oss vognpose til bursdag/jul. De sover i et isolert skur. Og hvis det blir ekstra kaldt sover de inne. Såååå! Vognpose. Hvis jeg husker rett så kom barnehageeksperten @Pentu med et tips for lenge siden. Easygrow Lite. Høres den grei ut til å bruke i et skur, mon tro? Eller hva sier du? Dama i telefonen tipset om å ha et pledd i tillegg. Sånn i tilfelle, kanskje? Siden hun begynner i januar er det jo kaldt.

OMG, kjenner jeg allerede stresser litt nå. Hun trenger jo dress og allslags. Jeg kjøpte en på H&M for å ha FØR hun begynte i barnehagen, men den er fremdeles altfor stor. Ikke har hun sko heller. Det sies vel at de ikke skal ha sko før de begynner å gå... Og en dress fra H&M skriker ikke akkurat barnehagekvalitet. 

Endret av Weebs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Easygrow Lite er en veldig god pose! Men på vinterstid vil jeg tro den blir litt for kald, selv i isolert skur. Det kommer selvsagt an på hvor varmt det er i skuret. E ble litt kald da hun sov i den da det var 5 grader, da hadde hun på seg ullundertøy og fleecedress. Både E og M sover i vinterposer nå, også når det har vært 10 grader, og det har gått fint :) Anbefaler Voksi City, det er helt klart vår favoritt. Lun og god, man kan snurpe den godt sammen (bedre enn Voksi Urban), er varm nok når det er bikkjekaldt og ikke for varm og klam om det er plussgrader. Det virker som folk flest liker Voksi Urban best, sikkert fordi den har ull i ryggdelen. Vi bruker heller lammeskinn under posen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi slo til og kjøpte easygrow nature nå på babybanden til halv pris. Er veldig fornøyd med den posen, skikkelig god og varm!  AM ligger ute i den med kun ullbody og ullstrømpebukse ( og lue da) nå når det er et par grader ute, og hun er god og varm (men hun er veldig varm av seg). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var veldig fornøyde med voksi urban når Trollet sov ute i barnehagen hele fjor vinter. Den er lun og god og stor. Kommer med forlenger til bena sånn at den kan brukes hvis du får et langt barn som skal sove ute i flere år. ;)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eller easygrow hood, den fikk vi råbillig på babyshop i forrige uke. Easygrow lite er suveren som vår- og høstpose, så den anbefales og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi Har akkurat pakket vekk easygrow lite for vinteren. Nå sover hun i easygrow hood. Fantastisk pose. Foreløbig sover hun i posen med lue på. Uten noe ekstra påkledning. Vi har lammeskinn i vognen og, foreløbig under posen. Blir det veldig kaldt så flytter jeg den opp i posen. 

Sjekk Finn.no for dresser. Når de er så små så ser de ikke brukt ut. Den som lillesøster brukte nå har storesøster brukt i va 6 mnd. Ser helt ny ut. Jeg anbefaler reima til de små (sverger til ReimaTec selv), men fins mange andre gode dresser og. Viktig at det er god vannsøyle på den og at den er lett for de å bevege seg i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har easygrow nature. Veldig fornøyd med den, men føler den er litt overkill i vestlandsværet... Men vårposen begynner å bli for tynn og jeg gidder ikke kjøpe en tredje pose. Men en mellomting mellom tynn vårpose og easygrow nature må være tingen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for alle tips! Dere er rå. Jeg ble seriøst forelsket i Easygrow Hood nå. Men er den like overkill som Nature? Vi har ikke akkurat de heftigste vintrene her på Vestlandet, som @Sisti nevnte. Og hvis det ble veldig kaldt sov de visstnok inne. Meeen jeg snakket med ei som har ungen sin i den barnehagen. Hun hadde en eller annen Voksi-pose, i tillegg til et teppe og en dyne. Så fikk de ansatte velge hva som passet den dagen. Hvis ungen sover utenom de faste tidene (ser for meg M blir den ungen :P) så måtte hun være ute sånn at de kunne følge med på de andre imens. Hun skrøt også veldig av maten. Alt hjemmelaget, inkludert knekkebrød! Hallemann.

Men seriøst. Easygrow Hood. Den var dritfin. Og det er vel bare digg med en varm pose, så kan hun bare ligge i vanlige klær? Det gjør hun aldri ellers. Her er det på med Joha-dressen, uansett vær :fnise: Men altså Vestlandet, det går stort sett i det samme. Vind og regn :jepp:

I kveld har jeg vært alenemamma. Ganske chill, da. Det eneste jeg måtte gjøre av arbeid var å kjøre til og fra trening. Middag/kvelds var pitapizza som de laget selv :) M var snill jente og la seg fint. Hun sov i over en time, så jeg fikk ryddet og spist kveldsmat før jeg måtte inn til henne.

Nå skal jeg på Finn og lete etter en Reima-dress :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor jo også på Vestlandet, men her er det vel noe kaldere. Iallfall ligger T bare med ullbody og stillongs i easygrow hood nå. Han er varm av seg da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakket med barnehagen om det i går, om de syns easygrow nature var for varm. De sa at han ble litt svett, men at det ikke var noe problem, de kler lite på han, og anbefalte meg egentlig bare å beholde posen i vogna. Går jo an å legge et teppe under vogna, så kan de på de varmeste vinterdagene la posen være åpen og heller legge teppe over? 

Synes det er skikkelig vanskelig å kle seg for vestlandsværet jeg. Aner ikke hvilke dager vi bør kle på han vinterdress, eller ullundertøy. Temperaturen endrer seg ofte mye fra levering til de skal ut. Har endt opp med massemasse klær liggende i barnehagen, så får de bestemme. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor jo på Vestlandet jeg og. Hood er gull om vinteren her. Selv om det ikke blir vinterkaldt på samme måte som ellers i landet, så blir det jo veldig surt! Jeg anbefaler hood glatt til alle som vil høre :P 

på ekstra sure dager har hun gjerne på seg en tynn fleece oppi der. Hun har Aldri vært kald. Den er så lun at hun er godt skjermet oppi der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...