Weebs Skrevet 24. oktober 2017 Forfatter #1961 Del Skrevet 24. oktober 2017 Nå er jeg lost in space. Jeg har nemlig bestilt time hos fotograf et par dager før M blir ett år. Og er det noe jeg kan null og niks om så er det photoshoots Jeg må ringe og høre hvor lang tid vi har på oss, hvor mange antrekk jeg bør ha med, om fotografen har en stol eller whatever sånn at alle bildene ikke blir av M sittende på gulvet Og hva slags antrekk bør jeg ha? Djis. Jeg tenkte å ha noen bilder i bare bleia. Føler det er et must? Og noen i kjole. Men hva mer? Åhr. Jeg skal på jakkeshopping i morgen, så da kunne jeg kjøpt et antrekk eller to. Men hva skal det være? Hjelp? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leviora Skrevet 24. oktober 2017 #1962 Del Skrevet 24. oktober 2017 Spør fotografen! Han eller hun kan helt sikkert svare på det du lurer på Du kan godt se på porteføljen og se hvilke bakgrunner som brukes. Vil dere ha hvit bakgrunn passer det dårlig med hvite klær, for eks. Newbie-kolleksjonene er jo ofte i fine, duse farger, og det gjør seg godt på bilder. Jeg synes fargesprakende klær stjeler litt av oppmerksomheten fra ungen Et annet tips: ikke pynt henne opp mer enn «vanlig» eller på en annen måte. Jeg gjorde den feilen med E på barnehagebildet i fjor. Satte opp håret helt annerledes Hun er ikke lik seg selv på bildet i det hele tatt Se rundt på forskjellige bilder fra flere fotografer for å få litt inspirasjon Jeg synes for eksempel det er penere å droppe strømpebukse under kjolen og se de små, søte tærne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 24. oktober 2017 Forfatter #1963 Del Skrevet 24. oktober 2017 2 timer siden, Leviora skrev: Spør fotografen! Han eller hun kan helt sikkert svare på det du lurer på Du kan godt se på porteføljen og se hvilke bakgrunner som brukes. Vil dere ha hvit bakgrunn passer det dårlig med hvite klær, for eks. Newbie-kolleksjonene er jo ofte i fine, duse farger, og det gjør seg godt på bilder. Jeg synes fargesprakende klær stjeler litt av oppmerksomheten fra ungen Et annet tips: ikke pynt henne opp mer enn «vanlig» eller på en annen måte. Jeg gjorde den feilen med E på barnehagebildet i fjor. Satte opp håret helt annerledes Hun er ikke lik seg selv på bildet i det hele tatt Se rundt på forskjellige bilder fra flere fotografer for å få litt inspirasjon Jeg synes for eksempel det er penere å droppe strømpebukse under kjolen og se de små, søte tærne Jeg må ringe i morgen og høre Hun har for det meste lagt ut bryllupsbilder, så jeg vet ikke hvordan stilen hennes er. Måtte spør om hun tok bilder av barn Det gjorde hun visst, så jeg får bare komme med de tusen spørsmålene mine Newbie tenkte jeg også på Ifølge Google er det visst sinnsykt in med tyllskjørt og det hadde jeg faktisk liggende! Det er for stort (størrelse 90-noe, hun bruker 74/80), men det går kanskje likevel. Takk for pyntetips! Jeg skal ikke go crazy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meley Skrevet 24. oktober 2017 #1964 Del Skrevet 24. oktober 2017 2 timer siden, Weebs skrev: Jeg må ringe i morgen og høre Hun har for det meste lagt ut bryllupsbilder, så jeg vet ikke hvordan stilen hennes er. Måtte spør om hun tok bilder av barn Det gjorde hun visst, så jeg får bare komme med de tusen spørsmålene mine Newbie tenkte jeg også på Ifølge Google er det visst sinnsykt in med tyllskjørt og det hadde jeg faktisk liggende! Det er for stort (størrelse 90-noe, hun bruker 74/80), men det går kanskje likevel. Takk for pyntetips! Jeg skal ikke go crazy Du kan jo kanskje prøve å feste tyllskjørtet opp med sikkerhetsnåler i bak kanten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 24. oktober 2017 Forfatter #1965 Del Skrevet 24. oktober 2017 2 timer siden, Meley skrev: Du kan jo kanskje prøve å feste tyllskjørtet opp med sikkerhetsnåler i bak kanten. Å herlighet, takk for tips! Jeg er så elendig å komme på sånne idéer Jeg prøvde skjørtet over bare bleia, og det sklei ned ganske kjapt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 25. oktober 2017 Forfatter #1966 Del Skrevet 25. oktober 2017 Nå sitter jeg med laptop i fanget! Det er så uhyre sjeldent at jeg må feire med et innlegg. Jeg har satt meg ned med en julebrus og planer om shopping. Har allerede kjøpt en ball til M Hun digger baller. Føler det er litt rart å si, men det er bare fakta. Jo flere jo bedre. En i hver hånd. Minst! Og jeg kunne tenkt meg litt julepynt! Jeg ser H&M selger masse greier så der skal jeg kikke. Vi har nemlig bare arvet masse julepynt av mannens bestemor. M-A-S-S-E! Flere store esker. Og, ehh, ja. Jeg vil gjerne ha litt fresh pynt. Noen puter, kanskje! Jeg ringte fotografen i dag og ble mye klokere! Thank the lord, fordi jeg var seriøst uklok. Så nå er jeg klar. Det eneste jeg kaaanskje skulle hatt er sånn truse med blonder på. Det fant jeg ikke i butikkene. Det store internettet har kanskje. Jeg føler ikke jeg har noe orden på hus og hjem akkurat nå. Det bare flyter over av greier. Trives ikke helt med det, men jeg vil liksom slappe litt av også Så jada. M er snill og flink og kjekk og grei. Hun er veldig glad om dagen. Fremdeles en daltus, men ikke puppeavhengig. Bare hvis de er synlige Så jeg skyndter meg å kle meg etter dusjen, ellers blir jeg stående der med en baby hengende på puppen. Hun skal stå over alt, men glemmer ut at hun ikke kan stå alene enda. Så det hender hun bare slipper seg Det er fremdeles ikke lett å få ting gjort, hun henger i beina mine og vil opp. Opp, opp, opp. Og ned igjen. Og opp. 85 % av tiden vet hun ikke hva hun vil, egentlig. Nettene er the same. Søvn, hvem trenger det? Jeg lurer litt på hvordan jeg overlever. Burde jeg ikke vært totalvrak? Kommer jeg til å møte veggen snart? Noen dager er jeg ganske vrak på kvelden og bare er sur og legger meg dødstidlig Jeg kan vri det til at alt er mannens feil, liksom. Vet ikke helt hvordan jeg får det til, men det er ofte der jeg ender opp Tanken på barnehage gjør meg KLIKKOS NERVØSOS. Nekter å tenke på det, nekter totalt. Det var nettopp flere ååår til, nå er det plutselig i morgen! Nesten. Nei, nå må jeg shoppe litt. Det var jo derfor jeg gav babycallen til mannen og satt meg her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonio Skrevet 26. oktober 2017 #1967 Del Skrevet 26. oktober 2017 Hvis du mener sånn truse med blonder på rumpa har de kjempemange forskjellige farger og alt på etsy. De er kjempesøte. Men det kan jo fort ta en måned å få ting derifra, så er ikke sikkert det kommer frem i tide. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 26. oktober 2017 Forfatter #1968 Del Skrevet 26. oktober 2017 4 timer siden, Tonio skrev: Hvis du mener sånn truse med blonder på rumpa har de kjempemange forskjellige farger og alt på etsy. De er kjempesøte. Men det kan jo fort ta en måned å få ting derifra, så er ikke sikkert det kommer frem i tide. Jepps! Det er de jeg mener. Har dessverre ikke tid til å vente så lenge. Sånn går det når jeg tror jeg har all verdens tid, men plutselig er det rett rundt hjørnet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gjärd Skrevet 26. oktober 2017 #1969 Del Skrevet 26. oktober 2017 Hvordan går det med migrene piercingen forresten? Når starter M i bhg? Har dere valgt nærmeste bhg eller utfra andre kriterier? Jeg vurderer å søke inn O i bhg fra mai - da kontantstøtten er over.. kan ta nærmeste bhg som er 5 minutter å gå til - men der har eldste gått i alle år og der er ikke alt på stell first price brød til frokost hver dag og til lunsj tre dager i uka.. alltid en unnskyldning for at de ikke har vært ute - for kaldt, for varmt, for bløtt, for mye snø, for lite snø osv.. må ha med matpakke og frukt hver dag.. ellers kan jeg søke henne inn i en privat barnehage, der lager de all maten selv, baker brød, alle måltider inkludert, de har høner, på tur minst tre dager i uka og er mye ute hele dagen.. på fisketurer og skogsturer.. men da må jeg kjøre bil i 20 minutter en vei 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 26. oktober 2017 #1970 Del Skrevet 26. oktober 2017 28 minutes ago, gjärd said: Hvordan går det med migrene piercingen forresten? Når starter M i bhg? Har dere valgt nærmeste bhg eller utfra andre kriterier? Jeg vurderer å søke inn O i bhg fra mai - da kontantstøtten er over.. kan ta nærmeste bhg som er 5 minutter å gå til - men der har eldste gått i alle år og der er ikke alt på stell first price brød til frokost hver dag og til lunsj tre dager i uka.. alltid en unnskyldning for at de ikke har vært ute - for kaldt, for varmt, for bløtt, for mye snø, for lite snø osv.. må ha med matpakke og frukt hver dag.. ellers kan jeg søke henne inn i en privat barnehage, der lager de all maten selv, baker brød, alle måltider inkludert, de har høner, på tur minst tre dager i uka og er mye ute hele dagen.. på fisketurer og skogsturer.. men da må jeg kjøre bil i 20 minutter en vei 🙈 Wow, sistnevnte høres jo ut som drømmebarnehagen! Synd det er så langt mellom sånne barnehager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 26. oktober 2017 Forfatter #1971 Del Skrevet 26. oktober 2017 25 minutter siden, gjärd skrev: Hvordan går det med migrene piercingen forresten? Når starter M i bhg? Har dere valgt nærmeste bhg eller utfra andre kriterier? Jeg vurderer å søke inn O i bhg fra mai - da kontantstøtten er over.. kan ta nærmeste bhg som er 5 minutter å gå til - men der har eldste gått i alle år og der er ikke alt på stell first price brød til frokost hver dag og til lunsj tre dager i uka.. alltid en unnskyldning for at de ikke har vært ute - for kaldt, for varmt, for bløtt, for mye snø, for lite snø osv.. må ha med matpakke og frukt hver dag.. ellers kan jeg søke henne inn i en privat barnehage, der lager de all maten selv, baker brød, alle måltider inkludert, de har høner, på tur minst tre dager i uka og er mye ute hele dagen.. på fisketurer og skogsturer.. men da må jeg kjøre bil i 20 minutter en vei 🙈 Siden jeg tok piercingen har jeg hatt hodeverk to ganger som har vart i to dager. Men de var ikke sånn "må spy, vil grine"-vondt, og paracet har hjulpet! Det gjør det aldri på skikkelig migrene. Tilfeldigheter kanskje, hvem vet. Jeg angrer uansett ikke Hun starter 2. januar. Da er hun eksakt 13 måneder og to uker Nå ble jeg kvalm av å skrive det Det er samme barnehage som storebrødrene gikk i, og de/mannen var fornøyd. Har ingen aning på hvordan dagene der er. Jeg synes uteplassen ser litt stusselig ut, men de går visst mye tur Og det er ca. rett i nabolaget 20 minutt eeer litt langt. Spesielt hvis det er omvei med tanke på jobb e.l. Det var jo dritt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 26. oktober 2017 Forfatter #1972 Del Skrevet 26. oktober 2017 Jeg jinxa visst i går. M startet dagen sur. Og bare fortsatte Mat var dårlig, lekene var teite, TV var underholdende i to minutt. Etter to timer gav jeg opp og gikk tur (i den nye jakka mi!). Hun sovnet etter 17 sekund. Forstår ikke hvorfor hun blir så tidlig trøtt, hun som sover såååå godt på nettene Gjør så godt jeg kan for at hun skal sove godt på dagtid i stedet for. Men i dag har jeg en sånn dag der alt er teit og alle på Facebook-veggen er "herregud, jævla idiot". Alltid gøy når jeg og M har synkronisert de dårlige dagene våre. Har kanskje noe med søvnen å gjøre, JEG VET IKKE Satan Jeg vet faktisk ikke hva jeg gjør hvis vi får noe som funker på sykehuset. Jeg er egentlig sykt negativ og forventer ikke en dritt. Men tenk om vi kan få litt sammenhengende søvn snart! Hvordan føles det nå igjen? Okei, ferdig. Nå har hun sovet over en time! Kanskje hun er en solstråle resten av dagen da? La oss krysse fingrene for det Hun er så heldig som er verdens beste unge. Det redder henne fra en sur mamma Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 26. oktober 2017 #1973 Del Skrevet 26. oktober 2017 Æsj altså, ikke rart du har sure dager når du får lite søvn. Hvilken dato er sykehusavtalen? Krysser fingrene for dere! Hvis det er noen trøst har vi hatt noen dager med verdens sureste unge, vi også. I morges var han så sur at jeg tenkte han burde få være hjemme fra barnehagen, siden noe åpenbart plaget han. Men så tenkte jeg at jeg blir å klikke hvis jeg skal være hjemme med han, så det ble barnehage likevel. Barnehage kan være en velsignelse, altså! Trenger ikke bli kjipt! Spent på om barnehagen ringer i løpet av dagen, jeg sa de må ha lav terskel for å ringe hvis han virker misfornøyd. Mulig han bare trengte å kvitte seg med mora si for noen timer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 26. oktober 2017 Forfatter #1974 Del Skrevet 26. oktober 2017 7 minutter siden, Sisti skrev: Æsj altså, ikke rart du har sure dager når du får lite søvn. Hvilken dato er sykehusavtalen? Krysser fingrene for dere! Hvis det er noen trøst har vi hatt noen dager med verdens sureste unge, vi også. I morges var han så sur at jeg tenkte han burde få være hjemme fra barnehagen, siden noe åpenbart plaget han. Men så tenkte jeg at jeg blir å klikke hvis jeg skal være hjemme med han, så det ble barnehage likevel. Barnehage kan være en velsignelse, altså! Trenger ikke bli kjipt! Spent på om barnehagen ringer i løpet av dagen, jeg sa de må ha lav terskel for å ringe hvis han virker misfornøyd. Mulig han bare trengte å kvitte seg med mora si for noen timer. Sykehuset er 6. november. Så det er snart! Takk og pris Her en natt drømte jeg at barnelegen ikke gadd å gjøre noe, sa bare "prøv noen uker til med melkefri diett, så ser vi det an" Nå har vi snart fullført de obligatoriske seks ukene uten melk, og ingen forbedring å se. Jeg spurte i en allergigruppe på Facebook hvor raskt folk merket forbedring, og det var særdeles spredte erfaringer. Alt fra seks dager til seks uker. Så selv om flere familiemedlemmer synes jeg bør slutte fordi "det er sikkert ikke det som er problemet", så holder jeg ut litt til Ja, det er faktisk en trøst i at flere har suringer hjemme Håper barnehage hjalp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 26. oktober 2017 #1975 Del Skrevet 26. oktober 2017 Synes du er sykt flink som klarer å holde på melkefriheten! Applaus til deg der og håper dere får noen svar fra sykehuset. 6. November er jo nesten i morgen! Også er jeg enig med @Sisti, noen ganger kan man nesten ikke få de fort nok i barnehagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 26. oktober 2017 #1976 Del Skrevet 26. oktober 2017 1 hour ago, Beccy87 said: Synes du er sykt flink som klarer å holde på melkefriheten! Applaus til deg der og håper dere får noen svar fra sykehuset. 6. November er jo nesten i morgen! Også er jeg enig med @Sisti, noen ganger kan man nesten ikke få de fort nok i barnehagen. Jeg leverer vanligvis klokka 9, men i dag ble han levert kvart over 8, foråsidetsånn! Barnehagen sa han var i bra humør. Han ble tydeligvis sur da han kom hjem igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 26. oktober 2017 Forfatter #1977 Del Skrevet 26. oktober 2017 1 time siden, Beccy87 skrev: Synes du er sykt flink som klarer å holde på melkefriheten! Applaus til deg der og håper dere får noen svar fra sykehuset. 6. November er jo nesten i morgen! Også er jeg enig med @Sisti, noen ganger kan man nesten ikke få de fort nok i barnehagen. Jo, takk for det Jeg må få lov til å takke Tom & Jerry-kjeks og Toro brownies for støtten. Uten dere... Det har gått mye bedre enn ventet. Iskaffe er selvsagt det største savnet. Og gresk yoghurt. Og proteinpudding. OMG, iskaffe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 27. oktober 2017 Forfatter #1978 Del Skrevet 27. oktober 2017 (endret) Bedre dag i dag, både for meg og M Travelt når det svinger sånn. I går var mannen på et møte (et sånt "spise mat og drikke et par øl"-møte), så jeg koste meg hjemme alene med litt (mye) kjeks og TV. Jeg la meg klokka ni, og det er jeg selvsagt glad for i dag! M startet dagen grytidlig, men det var helt greit. Jeg våknet med et tonn av motivasjon og fikk testet å bake frokostkaker (mislykket) og rydde unna ting og tang som har plaget meg i dagevis. Jeg vet de sier at de med høy intelligens takler å leve i kaos. Jeg må være dum som et brød, mens mannen er Einstein. M koste seg med posegrøt, banan, blåbær og skumpinner imens Hun kan bare få et par biter om gangen, ellers trør hun alt i munnen. Mannen glemte seg ut her en dag og hadde gitt henne en haug med pastaskruer. Plutselig kom han på det, og der satt hun som et hamster med skruer stikkende ut i alle retninger. Herlighet, for en unge Nå er det helg! Neste uke skal jeg gå dagtid. Spennende. Jeg må stå opp klokka fem, så det spørs om M får til å sove igjen Hvis det går dårlig får jeg heller ta ammefri på morgenen. Og ja! I natt var jeg kjempekvalm. Fikk heftige flashbacks til jul i fjor da hele familien fikk omgangssyken. Det gikk heldigvis over, men kom tilbake i dag. Går det an å bli gravid hvis du omtrent aldri har sex og tar p-piller hver dag? Endret 27. oktober 2017 av Weebs Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 27. oktober 2017 #1979 Del Skrevet 27. oktober 2017 4 timer siden, Weebs skrev: Bedre dag i dag, både for meg og M Travelt når det svinger sånn. I går var mannen på et møte (et sånt "spise mat og drikke et par øl"-møte), så jeg koste meg hjemme alene med litt (mye) kjeks og TV. Jeg la meg klokka ni, og det er jeg selvsagt glad for i dag! M startet dagen grytidlig, men det var helt greit. Jeg våknet med et tonn av motivasjon og fikk testet å bake frokostkaker (mislykket) og rydde unna ting og tang som har plaget meg i dagevis. Jeg vet de sier at de med høy intelligens takler å leve i kaos. Jeg må være dum som et brød, mens mannen er Einstein. M koste seg med posegrøt, banan, blåbær og skumpinner imens Hun kan bare få et par biter om gangen, ellers trør hun alt i munnen. Mannen glemte seg ut her en dag og hadde gitt henne en haug med pastaskruer. Plutselig kom han på det, og der satt hun som et hamster med skruer stikkende ut i alle retninger. Herlighet, for en unge Jeg takler ikke å leve i rot jeg heller, takler det bedre enn mannen men likevel, det skal være ryddig! Og jeg har veldig høy iq. Ikke skryt altså, bare fakta. Jeg til det mentale bildet av M som hamster Høres fantastisk ut. Angrer på du ikke sendte snap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 27. oktober 2017 Forfatter #1980 Del Skrevet 27. oktober 2017 6 timer siden, LilleMy1989 skrev: Jeg takler ikke å leve i rot jeg heller, takler det bedre enn mannen men likevel, det skal være ryddig! Og jeg har veldig høy iq. Ikke skryt altså, bare fakta. Jeg til det mentale bildet av M som hamster Høres fantastisk ut. Angrer på du ikke sendte snap. Jeg vil også ha ryddighet 24/7, men jeg er så sliteeen. Så blir jeg bare mer sliten av å se/tenke på rotet Det er et slit! Kanskje jeg ikke er dum som et brød likevel da Jeg ville også sett hamster-M! Dessverre skjedde dette da jeg var på jobb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå