Gå til innhold

Maser videre

Weebs

Anbefalte innlegg

1 time siden, Carouselle skrev:

Ånei, her babler jeg om energidrikk og katten din er død :grine: Altså, jeg så ikke det siste innlegget da jeg klagde min nød om dårlig bevartning på fødestuen. Huff, det var fryktelig dramatisk vending fra en katt med blærekatarr til ingen katt :sad: Godt du har M å kose litt ekstra på! Skjønner at det føles rart å plutselig ha et dyrefritt hjem! 

Det går bra, du er jo ikke synsk :) Og jeg er alltid klar for en samtale om energidrikk ;) Ja, det var blir av en overgang :( Både jeg og mannen har vokst opp med dyr. Hvem skal vi nå klappe på? Hverandre? Det er i hvert fall en stund siden sist :tongue:

1 time siden, Leviora skrev:

Ånei! :( Da jeg leste det du hadde skrevet om lekkasjene og tissing i sengene ble jeg veldig redd for om det kanskje var nyresvikt, det er jo som du sier en typisk gammel katt-sykdom. Når gamle katter begynner å tisse inne er det sjelden det ender godt, dessverre. Utrolig trist at det endte sånn :( Det er lov å felle tårer når man mister husdyr :klem:Det er mye godt selskap i de selv om de ikke gjør så mye utav seg :hjerte: 

Da jeg hadde vendt meg til tanken om at han var syk så gjorde jeg meg klar for at det kunne gå den veien. Så da de kjørte avgårde sa jeg "javel, mister. Enten kommer du hjem med en penicilinkur, eller så...ja" :P Nei, huff. Det er ikke noe gøy. Hver gang jeg har mistet et kjæledyr har jeg tenkt "aldri mer". Det gjør vondt uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så trist med katten :hjerte: Det blir så tomt når man er vant til en firbent som tasser rundt. :klemmer:  Det er liksom ikke tiden for å skaffe seg nytt dyr når man har en relativt fersk baby heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, det blir skikkelig tomt etter sånne små pelsdotter, selv om de var gamle og sære. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, A4-livet skrev:

Tror jammen jeg fikk litt rusk i øyet selv :sjenert::klemmer: 

Typisk sånn rusk. Flyr overalt :sukk:

3 timer siden, Nautika skrev:

Så trist med katten :hjerte: Det blir så tomt når man er vant til en firbent som tasser rundt. :klemmer:  Det er liksom ikke tiden for å skaffe seg nytt dyr når man har en relativt fersk baby heller...

Det blir rart å stå opp i morgen uten at han sitter på terrassen og venter på oss. Nei, ikke noe nytt dyr med det første. En relativt fersk M får holde :) 

2 timer siden, Marimba skrev:

Uff, så utrolig trist med pus :hjerte::klem: 

Ikke noe moro, nei :( Det er tøft for hjertet å ha kjæledyr. 

6 minutter siden, Beccy87 skrev:

Æsj, det blir skikkelig tomt etter sånne små pelsdotter, selv om de var gamle og sære. :klem:

Det gjør det! I kveld satt jeg meg på hans hjørne av sofaen og det føltes helt merkelig.

------

Nå er jeg inne hos M for tredje gang etter legging. Jeg var på shopping i kveld. Skulle egentlig bare handle yoghurt, knekkebrød og "litt godt", så jeg tok ikke handlekurv. Endte opp med å stable i høyden og støtte med haka :P Farlig å handle sulten. Nå skal jeg lure meg opp og spise litt sjokkis med mannen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trist å høre om katten ❤ Måtte selv avlive den siste hunden min for 14 dager siden. Kom veldig plutselig og måtte skje ASAP...Livmorbetennelse 😕 Rart å ikke ha noen dyr (egne vel og merke, jeg og samboer har jo hans. Men det er ikke det samme). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, maja87 skrev:

Trist å høre om katten ❤ Måtte selv avlive den siste hunden min for 14 dager siden. Kom veldig plutselig og måtte skje ASAP...Livmorbetennelse 😕 Rart å ikke ha noen dyr (egne vel og merke, jeg og samboer har jo hans. Men det er ikke det samme). 

Nei, så fælt! :( Det må ha vært grusomt å ikke være forberedt :klem: Med en gammel katt må du liksom regne med ting og tang. Det er til å få vondt i magen av dette her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter i stua og hører på mannen som prøver å lære ungene å henge de rene klærne sine i klesskapet. Ganske morsomt, med tanke på at han ikke klarer det selv :rolleyes:

I dag har jeg vært trett og sliten og blæ. Helt sikkert en kombinasjon av alt. Jeg føler meg alltid litt dritt når jeg har spist tullete mat. Pluss en sofa uten pus. Nei takk til denne dagen. Selv om jeg og M fikk en hvil på tre kvarter så var det langt ifra nok. Jeg kunne nok sovet flere timer. Jeg prøvde å få henne til å ta to høneblunder til i senga med meg, men det var hun ikke interessert i. Siden det var sol så ble det derfor et par trilleturer i stedet. Den ene gangen havnet jeg midt storefri til ungdomsskolen så tusen stykk skulle på butikken å handle boller. Jeg gikk foran en guttegjeng som diskuterte hvor mye de hadde drukket på lørdag og beskrev alt som "legend". Ungdommer :hjerte: Tenk at jeg sikkert var like grusom selv :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går sovnet M klokka sju, og vi hørte ikke et knyst før jeg la meg klokka 10. Så merkelig og deilig. Det betydde jo at hun var klar for å stå opp halv sju i dag, men likevel :fnise: Hun har ikke rullet seg over på magen i søvne, men det er seriøst det første hun gjør når hun våkner i senga. Jeg tenker at "åå, nå skal vi kose oss litt", men hun bare "fløtt deg, gamla, jeg skal RULLE!" Så det er lite kos å få i våken tilstand. Jeg får bare lov til å holde henne mage mot mage når hun akkurat har våknet. Resten av dagen skal hun bæres utover og ha full oversikt.

Nå ligger hun og tar en hvil i senga mens jeg selvsagt er lys våken. Jeg kommer garantert til å krasje senere på dagen og da vedder jeg en tusenlapp på at hun ikke gidder å sove i senga med meg :P 

Hun er så morsom på stellebordet! Det er der hun øver seg på å snakke så høyt hun kan. Og spreller med hele kroppen. Hun er meget skeptisk til telefonen min, så hun stopper alt og blir verdens mest alvorlige baby hver gang jeg prøver å ta morsomme bilder. Hun er sånn :huh: på alle bildene jeg har. Frustrerende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler alltid jeg har en vanskelig unge etter at svigermor har intervjuet meg om hvordan ståa er :heks: Sover lite, spiser ofte, sover med oss... Hun huffer seg noe veldig over hver ting jeg forteller. Jeg skrøt voldsomt over at hun la seg sju og sov til 10 i går, men det hadde ingen effekt :fnise: Hun hang seg heller opp i at jeg ikke hadde kontroll over hvor mange ganger hun spiser på natta siden vi sover sammen.  Synes hun er en fin-fin unge jeg ;) 

Nå skal jeg prøve å stå opp og spise taco med resten av gjengen. Jeg prøvde meg en gang tidligere, men da nøys hun og ble lys våken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Weebs skrev:

Føler alltid jeg har en vanskelig unge etter at svigermor har intervjuet meg om hvordan ståa er :heks: Sover lite, spiser ofte, sover med oss... Hun huffer seg noe veldig over hver ting jeg forteller. Jeg skrøt voldsomt over at hun la seg sju og sov til 10 i går, men det hadde ingen effekt :fnise: Hun hang seg heller opp i at jeg ikke hadde kontroll over hvor mange ganger hun spiser på natta siden vi sover sammen.  Synes hun er en fin-fin unge jeg ;) 

Nå skal jeg prøve å stå opp og spise taco med resten av gjengen. Jeg prøvde meg en gang tidligere, men da nøys hun og ble lys våken. 

Lukk øra for sånt! M er en finfin unge selv om du ikke vet antall måltider ila natta 😉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti

Synes det høres ut som du har en normal unge som koser seg max med mammaen sin. ;)

Svigermor har sikkert bare fortrengt hvordan det er å ha baby. Min svigermor har hvertfall det. "Kan du ikke bare pakke han godt inni dyna så sovner han? Det funker på ALLE unger!". Jeg spurte mannen min om svigermor virkelig kun gjorde det for å få sine til å sove. "Er du gal, lillebroren min nektet å ligge i senga og måtte holdes der med makt, var ikke noe dynetriks der!" svarte han... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror Sisti har rett, hun husker ikke hvordan det var å hs baby. Syns M høres både normal og herlig ut jeg :rodmer: Her er det også full baluba på stellebordet. Det veives med armer og bein og vrikkes på rompa. Syns det er kjempegøy der tydeligvis :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.3.2017 den 21.22, maja87 skrev:

Lukk øra for sånt! M er en finfin unge selv om du ikke vet antall måltider ila natta 😉 

Enig :biggrin: Jeg hadde planer om å ha kontroll på måltider i natt, men det klarte jeg visst ikke :fnise:

23 timer siden, Sisti skrev:

Synes det høres ut som du har en normal unge som koser seg max med mammaen sin. ;)

Svigermor har sikkert bare fortrengt hvordan det er å ha baby. Min svigermor har hvertfall det. "Kan du ikke bare pakke han godt inni dyna så sovner han? Det funker på ALLE unger!". Jeg spurte mannen min om svigermor virkelig kun gjorde det for å få sine til å sove. "Er du gal, lillebroren min nektet å ligge i senga og måtte holdes der med makt, var ikke noe dynetriks der!" svarte han... :ler:

Lurer på om det er svaret altså. Jeg hørte hun diskuterte med sin mor, etter at jeg fortalte at hun kun ville sove på meg, at det var "noe nytt" at babyer nå trengte mammaens pust og hjerteslag for å sove. Jeg bare "mhm" :fnise: Sånne nymotens babyer ;) Det fantes sikkert ikke babyer med det behovet i gamle dager. 

23 timer siden, A4-livet skrev:

Tror Sisti har rett, hun husker ikke hvordan det var å hs baby. Syns M høres både normal og herlig ut jeg :rodmer: Her er det også full baluba på stellebordet. Det veives med armer og bein og vrikkes på rompa. Syns det er kjempegøy der tydeligvis :fnise: 

Stellebordet er party! Hun er aldri så vill på matta si :ler:

Og hun er faktisk herlig :hjerte::) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det vanskelige tider. Mannen har feber stakkars :rolleyes: Jeg ruller øynene så jævlig langt bak i hodet at det gjør vondt. Hver gang han sier at han har feber spør jeg om han har målt. Fordi jeg vet at svaret er nei. Så må han fortelle det til alle han snakker med, uansett hvem og hvor lite relevant det er for den personen. Barnas mor, for eksempel. "Hei, har du en ekstra regnjakke til Peder? Han har glemt sin på skolen. Neivel. HUFF, i dag våknet jeg med feber." Altså :daane: Jeg dauer. 

Jeg våknet før M i dag og var SÅ fornøyd med at hun fremdeles sov. Da hun endelig våknet klokka åtte skrøt jeg hemningsløst av henne helt til mannen grynter ved siden av meg "klokka er egentlig sju". Åjaaa, stemmer :P Men, men. Bare følelsen av at klokka var åtte gjorde meg ganske fornøyd :fnise:

Nå tar hun en dupp i senga så jeg må stå opp og farge øyenbryn. Nå vet jeg snart ikke hvor de er..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag opplevde jeg noe skikkelig skummelt! Det endte opp med å være ingenting (heldigvis), men der og da var det fælt. Jeg skulle ut å kjøre en tur som tar maks fem minutt. Som kjent hater M bil :P Hun våknet, vi byttet bleie, kledde oss og begynte kjøreturen. Hun var veldig rolig og det er jo ikke akkurat normalt. Enten er det topp eller så er noe galt, tenkte jeg. Vurderte å stoppe bilen for å sjekke, men jeg tenkte at det var litt vel hysterisk og vi var jo straks fremme. Da jeg åpner bildøra bak pleier hun alltid å være ekstremt lettet for å være ferdig med kjøreturen, men nå lå hun bare med vidåpne øyne uten å røre på seg. "Hallo?!" halvveis ropte jeg. Ingen reaksjon. Jeg klappet henne på kinnene, fremdeles ingenting. Jeg forbannet meg selv for at jeg ikke hadde stoppet bilen tidligere mens jeg reiv bilstolen ut og satte den hardt i bakken for å få henne løs. Da begynte hun heldigvis, takk alle guder, å kikke rundt seg. Hun må ha sovnet med øynene oppe. Jeg har hørt mange babyer gjør dette, men M har aldri gjort det før. Fy fader, for et syn. Det var grusomt. Jeg skalv på hendene lenge etterpå. På veien hjem var hun sitt vanlige jeg. Aldri vært så beroliget av å høre barnegråt før :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Weebs skrev:

I dag opplevde jeg noe skikkelig skummelt! Det endte opp med å være ingenting (heldigvis), men der og da var det fælt. Jeg skulle ut å kjøre en tur som tar maks fem minutt. Som kjent hater M bil :P Hun våknet, vi byttet bleie, kledde oss og begynte kjøreturen. Hun var veldig rolig og det er jo ikke akkurat normalt. Enten er det topp eller så er noe galt, tenkte jeg. Vurderte å stoppe bilen for å sjekke, men jeg tenkte at det var litt vel hysterisk og vi var jo straks fremme. Da jeg åpner bildøra bak pleier hun alltid å være ekstremt lettet for å være ferdig med kjøreturen, men nå lå hun bare med vidåpne øyne uten å røre på seg. "Hallo?!" halvveis ropte jeg. Ingen reaksjon. Jeg klappet henne på kinnene, fremdeles ingenting. Jeg forbannet meg selv for at jeg ikke hadde stoppet bilen tidligere mens jeg reiv bilstolen ut og satte den hardt i bakken for å få henne løs. Da begynte hun heldigvis, takk alle guder, å kikke rundt seg. Hun må ha sovnet med øynene oppe. Jeg har hørt mange babyer gjør dette, men M har aldri gjort det før. Fy fader, for et syn. Det var grusomt. Jeg skalv på hendene lenge etterpå. På veien hjem var hun sitt vanlige jeg. Aldri vært så beroliget av å høre barnegråt før :tongue:

Å fy så skummelt! Visste ikke at det var mulig en gang jeg! 

Kan tenke meg at normal bilsutring var helt fantastisk på veien hjem etterpå ja (og i lang tid fremover). 

Godt alt var bra hvertfall :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iiiiiiihhh!!! 
Det hørtes helt grusomt ut, sitter her med svette håndflater bare jeg leste om det jo! 
Bra det var noe så uskyldig og ikke noe galt i alle fall, men fy det hørtes skummelt ut! :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...