Gå til innhold

Pilotfrue


Puny

Anbefalte innlegg

Det er mulig hun får lov til å sette inn fryseegget allerede om 2 uker. Krysser fingrene for det. Bra de ikke gikk offentlig der man kan vente i 3-4 mnd. mellom hvert forsøk.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, jeg får veldig vondt av dem. Og tenk hvor mye verre det blir av at "hele Norge" følger med på deg, og du har gått så hardt ut med tom babyramme og kjøp av babyting og utsagn à la "alle sier at jeg ser gravid ut" og "denne gangen går det garantert!". Jeg fatter ikke at hun orker å utsette sin egen psyke for dette sirkuset her- hun gjør seg frivillig til underholdning basert på noe av det såreste man kan gå gjennom. Det kan umulig være sunt å legge all sin lykke dette, være så opphengt i prøvingen og å ha et så besettende og urealistisk forhold til hva babydrømmen handler om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, O.G. skrev:

Det er naturen det handler om og den lærer oss ydmykhet i vendingene.

Jeg er ganske sikker på at både hun og mannen er ydmyke personer som ønsker seg et barn mer enn noe annet. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Squill skrev:

Uff, jeg får veldig vondt av dem. Og tenk hvor mye verre det blir av at "hele Norge" følger med på deg, og du har gått så hardt ut med tom babyramme og kjøp av babyting og utsagn à la "alle sier at jeg ser gravid ut" og "denne gangen går det garantert!". Jeg fatter ikke at hun orker å utsette sin egen psyke for dette sirkuset her- hun gjør seg frivillig til underholdning basert på noe av det såreste man kan gå gjennom. Det kan umulig være sunt å legge all sin lykke dette, være så opphengt i prøvingen og å ha et så besettende og urealistisk forhold til hva babydrømmen handler om. 

Jeg syns ikke det er underholdende det de går gjennom nå, fra start til testdagen. Det tror jeg følgere hennes syns også. Jeg tror det handler mer om å kjenne seg igjen i deres situasjon og har medfølelse for paret. Uansett hvor uenig jeg er med pilotfruen, så unner jeg henne ikke det hun går gjennom nå. Jeg tror de fleste har vært der, ivf eller ikke men tatt den g-testen og fikk ett annet svar enn det man håpet på. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, bygdefruen skrev:

Jeg er ganske sikker på at både hun og mannen er ydmyke personer som ønsker seg et barn mer enn noe annet. 

At de ønsker seg barn tror jeg på, at de er ydmyke tror jeg er blank løgn. Uansett så er det greit at de får litt motbør nu, sånn at de lærer at livet kan være vanskelig og man kan ikke alltid få det man peker på når man vil ha det, for i de siste par årene nu har det mye godt kun gått i Pilotfrues favør og hun trenger litt motbør for å bli minnet på at bak all stæsjet så er hun kun et menneske hun også. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Squill skrev:

Uff, jeg får veldig vondt av dem. Og tenk hvor mye verre det blir av at "hele Norge" følger med på deg, og du har gått så hardt ut med tom babyramme og kjøp av babyting og utsagn à la "alle sier at jeg ser gravid ut" og "denne gangen går det garantert!". Jeg fatter ikke at hun orker å utsette sin egen psyke for dette sirkuset her- hun gjør seg frivillig til underholdning basert på noe av det såreste man kan gå gjennom. Det kan umulig være sunt å legge all sin lykke dette, være så opphengt i prøvingen og å ha et så besettende og urealistisk forhold til hva babydrømmen handler om. 

Det er umulig å ikke være så opphengt i prøvingen når man ønsker seg noe så dypt og inderlig... Syns det er flott at de deler historien sin, med tanke på hvor mange det er som sliter med dette og som ikke tør å snakke om det. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest kattehviskeren

Trist for dem! Men jeg slutter likevel ikke å undre meg over hvordan disse bloggeren, selv i de dypeste daler, klarer å finne tid og overskudd til vakre, poserende bilder. Det gjør at jeg tror litt mindre på dem. Kanskje jeg er kynisk, eller muligens er det dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. Jeg ble faktisk lei meg på deres vegne nå :( *skylder på pms*

 

 

Julianne er en av de få toppbloggerne jeg faktisk har litt til overs for. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, kattehviskeren skrev:

Trist for dem! Men jeg slutter likevel ikke å undre meg over hvordan disse bloggeren, selv i de dypeste daler, klarer å finne tid og overskudd til vakre, poserende bilder. Det gjør at jeg tror litt mindre på dem. Kanskje jeg er kynisk, eller muligens er det dem. 

det er ikke tilfeldig det bildet som er valgt... alt hun legger ut på bloggen er jo jobben hennes så klikkene og inntekten som rår og ingenting er tilfeldig, uansett hvordan omstendighetene er. men kanskje hun får ett litt annet syn på ting etter dette... 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg føler sånn for dem! Jeg har ikke problemer med å få barn selv, men som mor kan jeg skjønne at smerten over å ikke få det til og uvissheten om det noen gang blir noe må være så vond.

Tror faktisk ikke de drøyde det for klikk. Jeg tror at jeg også ville hatt litt tid bare meg og samboeren for å stoppe opp litt, ta innover oss resultatet og puste. Jeg tørr vedde på at når hun går ut med det kommer det mange kommentarer, mail, meldinger osv fra fans som vil dele sin historie. Jeg kan forstå at dette (selv om det er i beste mening) kan være utrolig belastende når man egentlig ønsker å fokusere litt på seg selv akkurat nå.

Må også legge til at jeg syntes det er mye kommentarer her som folk kunne spart seg for. Det i å anklage henne for å "holde igjen" for klikk syntes jeg er upassende, uansett om den hadde vært positiv. Hun er tøff som deler denne reisen med leserne sine, for det er et tema det er viktig med åpenhet rundt. At hun velger å fordøye resultatet i et døgn selv før hun sprer det til hele Norge er forståelig, og helt greit! Jeg tror det hadde vært mer spekulativt om hun hadde gått ut med resultatet i sekundet det kom..

Uansett, ønsker dem all lykke og håper det klaffer snart! Heldigvis er de unge og friske, så det er ingenting som skulle være i veien for at det ikke går deres vei neste gang!

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, kattehviskeren skrev:

Trist for dem! Men jeg slutter likevel ikke å undre meg over hvordan disse bloggeren, selv i de dypeste daler, klarer å finne tid og overskudd til vakre, poserende bilder. Det gjør at jeg tror litt mindre på dem. Kanskje jeg er kynisk, eller muligens er det dem. 

Jeg vil tippe at bildene er klargjort på forhånd, det er jobben hennes, og hun har lovet tidlig oppdatering uansett. Så mest sannsynlig hadde de klart bilder for begge mulige utfall.

Ser uansett ikke problemet hvis bildene ble tatt i går. Hvor mange triste nyhetssaker lages det ikke, med tilsvarende bilder? Skulle vi trodd litt mindre på ungdom fra Utøya fordi de stilte opp med triste bilder i en reportasje? Det siste her er satt veldig på spissen.

Det jeg vil frem til er at slike kommentarer er tåpelige. Det er nok av seriøse ting å "ta" bloggere på, og diskusjonene ødelegges når folk skal pirke og spekulere i tull.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, mjauritz skrev:

Uff, jeg føler sånn for dem! Jeg har ikke problemer med å få barn selv, men som mor kan jeg skjønne at smerten over å ikke få det til og uvissheten om det noen gang blir noe må være så vond.

Tror faktisk ikke de drøyde det for klikk. Jeg tror at jeg også ville hatt litt tid bare meg og samboeren for å stoppe opp litt, ta innover oss resultatet og puste. Jeg tørr vedde på at når hun går ut med det kommer det mange kommentarer, mail, meldinger osv fra fans som vil dele sin historie. Jeg kan forstå at dette (selv om det er i beste mening) kan være utrolig belastende når man egentlig ønsker å fokusere litt på seg selv akkurat nå.

Må også legge til at jeg syntes det er mye kommentarer her som folk kunne spart seg for. Det i å anklage henne for å "holde igjen" for klikk syntes jeg er upassende, uansett om den hadde vært positiv. Hun er tøff som deler denne reisen med leserne sine, for det er et tema det er viktig med åpenhet rundt. At hun velger å fordøye resultatet i et døgn selv før hun sprer det til hele Norge er forståelig, og helt greit! Jeg tror det hadde vært mer spekulativt om hun hadde gått ut med resultatet i sekundet det kom..

Uansett, ønsker dem all lykke og håper det klaffer snart! Heldigvis er de unge og friske, så det er ingenting som skulle være i veien for at det ikke går deres vei neste gang!

Jeg synes ikke hun er tøff i det hele tatt, som er så åpen rundt dette. Jeg synes bare det er skikkelig uvettig, og jeg tror ikke hun har tenkt skikkelig gjennom det. Mulig hun har tenkt at det genererer enda flere lesere til bloggen (og det gjør det jo åpenbart), men ikke særlig lenger dnn dét. Hun er veldig ung, og åpenbart nokså naiv. Det kan være tøft nok å dele opp- og nedturer rundt prøving med sine aller nærmeste, så at hun velger å dele dette så offentlig fatter jeg ikke. Nedturen fortoner seg nok bare enda mer brutal. 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var trist, får vondt av dem.

Jeg har ikke lest bloggen hennes tidligere, kun de siste ukene under prøver prosessen. Det er veldig bra at hun deler dette, selv om det må være en stor påkjenning. På en annen side, så slipper de mange spekulasjoner når alle vet.

Har selv slitt på prøver fronten, ikke med å bli gravid, men med å beholde spiren. Har etter hvert fått alle barna jeg ønsker, men kan kjenne på den fortvilelsen hun/de nå føler. Det er kjempebra at de deler. Det å være sliter er veldig tabubelagt, flott med mer åpenhet rundt dette.

 

Endret av Lana01
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 minutter siden, Bodillen skrev:

Jeg synes ikke hun er tøff i det hele tatt, som er så åpen rundt dette. Jeg synes bare det er skikkelig uvettig, og jeg tror ikke hun har tenkt skikkelig gjennom det. Mulig hun har tenkt at det genererer enda flere lesere til bloggen (og det gjør det jo åpenbart), men ikke særlig lenger dnn dét. Hun er veldig ung, og åpenbart nokså naiv. Det kan være tøft nok å dele opp- og nedturer rundt prøving med sine aller nærmeste, så at hun velger å dele dette så offentlig fatter jeg ikke. Nedturen fortoner seg nok bare enda mer brutal. 

Hvorfor er det så uvettig å skrive at man ønsker seg barn og hva de går igjennom for å få ønsket oppfylt? 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Bodillen skrev:

Jeg synes ikke hun er tøff i det hele tatt, som er så åpen rundt dette. Jeg synes bare det er skikkelig uvettig, og jeg tror ikke hun har tenkt skikkelig gjennom det. Mulig hun har tenkt at det genererer enda flere lesere til bloggen (og det gjør det jo åpenbart), men ikke særlig lenger dnn dét. Hun er veldig ung, og åpenbart nokså naiv. Det kan være tøft nok å dele opp- og nedturer rundt prøving med sine aller nærmeste, så at hun velger å dele dette så offentlig fatter jeg ikke. Nedturen fortoner seg nok bare enda mer brutal. 

Men fordi din erfaring (?) tilsier en ting, så betyr det ikke at det gjelder alle. Vi er mange som setter enormt pris på at dette kommer litt i søkelyset, og på den måten kjemper hun en større sak enn bare for seg selv og mannen, men på vegne av alle som sliter med å bli gravide. Jeg skulle virkelig ønske at det ikke var tabu å snakke om prøving og prøverør, da det er tungt å bære byrden alene. Man føler seg isolert og ensom når "hele verden" blir gravide på et blunk, mens en selv sliter og sliter i årevis. Det hadde føltes mye enklere for mange av oss om dette kunne vært like naturlig å snakke om som en graviditet, i stedet for at det hviskes om at den og den ble gravid vha prøverør - som om det er noe skittent og farlig man snakker om.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte at testen var negativ når det tok så lang tid før noe ble publisert. Syntes det er fryktelig synd at det ikke gikk veien for dem. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Ms. Daisy
58 minutter siden, Bodillen skrev:

Jeg synes ikke hun er tøff i det hele tatt, som er så åpen rundt dette. Jeg synes bare det er skikkelig uvettig, og jeg tror ikke hun har tenkt skikkelig gjennom det. Mulig hun har tenkt at det genererer enda flere lesere til bloggen (og det gjør det jo åpenbart), men ikke særlig lenger dnn dét. Hun er veldig ung, og åpenbart nokså naiv. Det kan være tøft nok å dele opp- og nedturer rundt prøving med sine aller nærmeste, så at hun velger å dele dette så offentlig fatter jeg ikke. Nedturen fortoner seg nok bare enda mer brutal. 

Wow! Vet ikke helt hva jeg skal si jeg. Vel personlig hadde jeg nok ikke skrevet om dette, men all respekt til henne som skriver. Hun er i en situasjon som utrolig mange andre befinner seg i. Vi er forskjellige og for henne kan det også være terapi på dele. Synes det hun skriver er på en fin og ryddig måte. Det er ikke noe drama hysteri heller. Ja til åpenhet og ja til at vi er forskjellige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist for dem att det ikke gikk veien denne gangen.

men jeg jeg tror hun stresses alt for mye med alt dette og derfor blir det vanskeligere å lykkes. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å dele noe slikt er utelukkende positivt, dersom man er sterk nok til å takle det. Mange trenger informasjon, og det er det vanskelig å få om et såpass tabubelagt tema. 

Og det er selvfølgelig ingenting flaut å ha gått høyt ut med navn, eller å ha kjøpt noen barneklær. Ingenting med å være ufrivillig barnløs er flaut. En del uttalelser rundt å ha gått "høyt ut" og så videre er helt utrolige... snakk om å bidra til at det å ønske seg et barn skal være noe tabubelagt, som man helst ikke skal snakke om. Skjerp dere. 

 

 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...