Gå til innhold

Pilotfrue


Puny

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker115236

Nå får dere gi dere. Nå har det stått på bloggen at hun først kom til å fordøye resultatet, for så fortelle de nærmeste om det. Og når dette var gjort så ville de publisere det på instagram, og ikke på bloggen først. Hun skrev ingenting om at det skulle publiseres i dag. Når hun og skriver at det skal fordøyes, så regner jeg med at det ikke er snakk om 1 time eller en dag. Det er nok også derfor hun har valgt å ikke skrive det eksakte tidspunktet, fordi hun ikke vet når hun har fått roa seg. 

Og til dette at hun har godkjent kommentarene: har dere noen gang hatt en blogg? For det har nemelig jeg en gang i tiden. Og da var det veldig lett å bruke blogg.no-appen slik som vi bruker KG som tidsfordriv. Og da ved å godkjenne kommentarer og for å sjekke antall lesere. Det betyr ikke at hun ikke har fortalt oss resulatet fordi hun vil ha mest mulig klikk. Hadde hun ønsket det, så hadde hun vel skrevet at hun kom til å publisere det på bloggen først og at leserne måtte sjekke den og ikke insta?

Jeg syns det er veldig herlig at noen våger å skrive om et så tabubelagt og vanskelig tema som det å ikke kunne få barn naturlig, og la leserne bli med i prosessen. Det er nok utrolig tøft for de. Tviler ikke på at mange kvinner (og menn) syns det er fint å lese om et par som sliter med å få barn, fremfor mammabloggerne som popper unge på unge så for de ser på en mann.

Håper like vel for guds skyld at barnet ikke blir for eksponert etter fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, ElizabethTaylor skrev:

Nå får dere gi dere. Nå har det stått på bloggen at hun først kom til å fordøye resultatet, for så fortelle de nærmeste om det. Og når dette var gjort så ville de publisere det på instagram, og ikke på bloggen først. Hun skrev ingenting om at det skulle publiseres i dag. Når hun og skriver at det skal fordøyes, så regner jeg med at det ikke er snakk om 1 time eller en dag. Det er nok også derfor hun har valgt å ikke skrive det eksakte tidspunktet, fordi hun ikke vet når hun har fått roa seg. 

Og til dette at hun har godkjent kommentarene: har dere noen gang hatt en blogg? For det har nemelig jeg en gang i tiden. Og da var det veldig lett å bruke blogg.no-appen slik som vi bruker KG som tidsfordriv. Og da ved å godkjenne kommentarer og for å sjekke antall lesere. Det betyr ikke at hun ikke har fortalt oss resulatet fordi hun vil ha mest mulig klikk. Hadde hun ønsket det, så hadde hun vel skrevet at hun kom til å publisere det på bloggen først og at leserne måtte sjekke den og ikke insta?

Jeg syns det er veldig herlig at noen våger å skrive om et så tabubelagt og vanskelig tema som det å ikke kunne få barn naturlig, og la leserne bli med i prosessen. Det er nok utrolig tøft for de. Tviler ikke på at mange kvinner (og menn) syns det er fint å lese om et par som sliter med å få barn, fremfor mammabloggerne som popper unge på unge så for de ser på en mann.

Håper like vel for guds skyld at barnet ikke blir for eksponert etter fødsel.

Hun skrev faktisk at hun skulle publisere resultatet kl 9 mandags morgen..

Edit; følte for å legge til litt.

Hun burde ikke ha skrevet at hun skulle publisere innen et tidspunkt. Egentlig så synes jeg at de burde ha holdt kortene litt inntil brystet når det gjelder datoer og klokkeslett, og ikke gi leserene forventinger og en følelse av å ha "rett til å vite". 

Et prøverørsforsøk er såpass tøft både fysisk og psykisk, så det er noe de burde ha vernet litt mere om for å skåne seg selv på en måte, uansett om resultatet er positivt eller negativt. Jeg synes at det er utrolig bra at hun er så åpen om prosessen, men jeg tror hun har mistet seg selv litt og ikke tenkt over hvor tøft det egentlig er, uansett resultat. Det er kanskje den følselsen hun kjenner på nå som gjør at hun ikke vil dele og fordøye det sammen med mannen sin. 

Endret av skruf
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, ElizabethTaylor skrev:

Når da?

Jeg redigerte innlegget mitt og skrev litt mere etter at du svarte. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, ElizabethTaylor skrev:

Når da?

Kikket kjapt innom bloggen nå, mulig hun har redigert, men jeg er ganske sikker på at hun skrev klokken 9. Ser en annen forumbruker også har lest klokken 9.. Kan ta en dobbeltsjekk i morgen, men nå skal jeg køye :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bruker115236
53 minutter siden, skruf skrev:

Hun skrev faktisk at hun skulle publisere resultatet kl 9 mandags morgen..

Edit; følte for å legge til litt.

Hun burde ikke ha skrevet at hun skulle publisere innen et tidspunkt. Egentlig så synes jeg at de burde ha holdt kortene litt inntil brystet når det gjelder datoer og klokkeslett, og ikke gi leserene forventinger og en følelse av å ha "rett til å vite". 

Et prøverørsforsøk er såpass tøft både fysisk og psykisk, så det er noe de burde ha vernet litt mere om for å skåne seg selv på en måte, uansett om resultatet er positivt eller negativt. Jeg synes at det er utrolig bra at hun er så åpen om prosessen, men jeg tror hun har mistet seg selv litt og ikke tenkt over hvor tøft det egentlig er, uansett resultat. Det er kanskje den følselsen hun kjenner på nå som gjør at hun ikke vil dele og fordøye det sammen med mannen sin. 

Sjekket bloggen selv nå, og kunne ikke se noe. Men uansett om hun har skrevet det en gang i tiden, så skrev hun i det 2. Siste innlegget på bloggen det jeg skrev lenger oppe. Og hun har derfor gjort leserne klar på at de ikke har et tidspunkt å forholde seg til, men at de må vente til de selv er klar til å dele det. Vi kan derfor ikke klage på at hun ikke har publisert noe enda. Hun på sin side kan heller ikke klage på at leserne er nysgjerrige. Noe jeg aldri har sett hun har gjort tidligere. 

Du har nok heller ikke feil i det siste du skriver at hun har blitt mer realitetsorientert nå som testdagen har nærmet seg (og nå overstått), og derfor syns det er litt vanskeligere å dele alt med en gang. Jeg syns derfor at det ikke blir feil hvis paret føler for å dele mindre fremover, eller velger å ta seg tid til å fordøye resultatet noen dager. Rett og slett fordi de alltid har svart hyggelig på det leserne spør om, og har svart ærlig på det som har blitt spurt. De har ikke gjort som mange andre bloggere, som først har delt mye for så å kjefte på leserne som spør etter mer. 

Når det kommer til at de har delt mye, så syns jeg det er fint å lese blogger som ikke kun viser solskinnshistoriene. Og jeg har alltid syns pilotfrue er et godt forbilde på mange måter da hun skriver om sine svake sider, har et mer avslappet og sunt forhold til kropp, kosthold og trening, og tørr å ha meninger som ikke er helt A4 og like vel stå innenfor det. Jeg tenker i hvert fall da at hvis hun er psykisk tøff nok til å stå innenfor det hun skriver i prosessen med prøverørsforsøk, så ser jeg ingenting galt i at hun skal gjøre det. Og at det er veldig bra for andre i den samme situasjonen å se at noen takler dette å slite med graviditet ganske greit, og at det derfor ikke blir like tøft for leserne. Jeg tror jo det at mye av grunnen til at det er så tøft for par som sliter med får barn, er fordi det er så pass tabubelagt enda. Og at man føler at man er mislykket som kvinne eller mann. Er det ikke da supert med en blogger som har funnet sitt eget segment med dette temaet, og tar utfordringen med strak arm?

(Vil legge til at alt er ikke mynta til deg Skruf. Var bare veldig mye jeg hadde på hjertet i kveld😅)

Endret av Bruker115236
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, skruf skrev:

Får jo mere klikk til bloggen jo lengre hun venter med å fortelle resultatet av testen..

Håper virkelig testen viser positiv, fallhøyden vil være så stor siden de har gått ut med det så utrolig offentlig som de har gjort. I tillegg så valgte de å kjøpe/betale for ett forsøk istedet for en pakke på tre forsøk som blir billigere hvis man trenger mere enn ett forsøk pga de var sikre på å bli gravide på første prøverørsforsøk..

De har to stykker på frys som de kan nå bruke uten å betale for et nytt forsøk. Fryseegg et en bonus man kan få og det har de klart å få :) Tror man betaler et par tusen for innsett, men langt ifra de samme 50 000 kr som ved et ferskt forsøk. Pluss, hun slipper de fleste medisinene og sprøytene i neste runde.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Ny Bruker skrev:

De har to stykker på frys som de kan nå bruke uten å betale for et nytt forsøk. Fryseegg et en bonus man kan få og det har de klart å få :) Tror man betaler et par tusen for innsett, men langt ifra de samme 50 000 kr som ved et ferskt forsøk. Pluss, hun slipper de fleste medisinene og sprøytene i neste runde.

Man må betale for fryseforsøk også, men ikke like mye som i et standard forsøk med uttak. Medisiner må man også ha ifm fryseforsøk. Dog ikke like omfattende som når man skal ha egguttak. Men ja, fryseforsøk er rimeligere. 

9000kr koster det for et fryseforsøk, medisiner kommer i tillegg. 

Endret av skruf
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Puny skrev:

Men dagens 8. Plass er bassert på tall fra i går? Eller misforstår jeg nå?

Ja, det tror jeg. I dag, tirsdag, er hun på 6. plass. Vil tro det er en ny rekord for henne i det siste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Bodillen skrev:

Var innom kommentarfeltet på siste innlegget på bloggen nå. Folk går jo helt i spinn over dette. Flere sier de er så spente at de er innom og sjekker bloggen hele tiden. Dette blir det klikk av, altså. Snakk om å melke for alt det er verdt. Og barnet er ikke engang født. Får en til å lure på hvordan det blir om de er så heldige å få et barn. Hun er pokker meg hundre ganger mer kynisk enn en viss annen frue.

Er det ikke bare unike lesere som regnes med i statistikkene? Trodde tallene er basert på unike IP adresser. Så flere klikk per døyn fra samme person endrer ikke statistikken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, skruf skrev:

Kikket kjapt innom bloggen nå, mulig hun har redigert, men jeg er ganske sikker på at hun skrev klokken 9. Ser en annen forumbruker også har lest klokken 9.. Kan ta en dobbeltsjekk i morgen, men nå skal jeg køye :) 

Hun har skrevet at hun skal teste kl 9 på mandagen, aldri at hun skal publisere kl 9...

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, skruf skrev:

Man må betale for fryseforsøk også, men ikke like mye som i et standard forsøk med uttak. Medisiner må man også ha ifm fryseforsøk. Dog ikke like omfattende som når man skal ha egguttak. Men ja, fryseforsøk er rimeligere. 

9000kr koster det for et fryseforsøk, medisiner kommer i tillegg. 

Det er jo det jeg skrev. Ser nå at Spiren tar 28 000 kr per fersk førsøk ivf og 31 000 kr for ICSI. Siden sædkvaliteten var god, så har de vel hatt IVF. Medisinene kommer på maks. 16.236 kr. Da summeres medisinutgiftene på alle etaper. Og FER koster 9000 kr, ja.

La oss si det første forsøket koster 40 000 kr. Da kan ikke fryseførsøk koste dem mer enn 15 000 kr og det er stor forskjell i pris. Selvfølgelig er det best å slippe hele runden. Det sykiske er vel verst. Penger er ikke en stopper for de som virkelig ønsker seg barn og ikke kan lage dem på andre måter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer på når hun offentliggjør resultatet. Er vel mye penger i kassa i å dra det ut så lenge som mulig. ..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan forstå at hun ikke makter å oppdatere hvis testen var negativ. Nedturen må være enorm, og psyken får seg nok en real trøkk. 

Hvis derimot testen er positiv og det drøyes med å oppdatere pga antall klikk og penger i kassen så er det utrolig spekulativt. 

Endret av skruf
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun får vel neppe penger per klikk? Reklame- og annonseinntekter vil stort sett basere seg på antall lesere, men det er vel over tid, og ikke for en to-dagers topplassering?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da har de oppdatert på Instagram at testen var negativ..

Håper de lykkes neste gang!De har 2 egg på frys!

Endret av Moongirl
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får så vondt av de 😞 Tenk så vondt det må være å ønske seg barn så høyt, også går det ikke... 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, bygdefruen skrev:

Får så vondt av de 😞 Tenk så vondt det må være å ønske seg barn så høyt, også går det ikke... 

Det er naturen det handler om og den lærer oss ydmykhet i vendingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...