Gå til innhold

Pilotfrue


Puny

Anbefalte innlegg

6 hours ago, Marisana said:

Jeg synes det sier litt om hvor lite det er å kritisere henne på, når man tar henne på måten hun velger å oppdra sønnene sine på. Hvorfor er det viktig å kritisere henne for bruk av tv, og hvor vidt babyen hennes bruker pute? Jeg kan love deg at hun er langt i fra den eneste som gjør disse tingene. Hun gjør det hun føler er rett for seg og sine sønner, og så langt jeg kan se har hun to flotte og fine barn. Javel, så følger hun ikke anbefalinger - men det er det mange som ikke gjør. Det er så mye anbefalinger når det kommer til barn, baby og oppdragelse at det rett og slett blir vanskelig følge med på. 
 

Jeg synes det er helt greit å kritisere henne og mannen for eksponeringen av barna, for det burde barna hennes få slippe. Men jeg synes det blir dratt litt for langt når det kritiseres for skjermbruk og slike småting som strengt tatt ikke engang er farlig. 

Ja, tråder om rosamammablogger taper seg veldig når "mammapolitiet" kommer trampende inn med pekefingeren hevet. Som du er inne på, er det utrolig mange anbefalinger når det gjelder behandling av spedbarn og barneoppdragelse, og motene skifter stadig.

Når bloggere som før de får barn faktisk reflekterer rundt det å eksponere barn, og lander på at de ikke skal gjøre det, plutselig skifter mening når de ser hvor mye penger de kan tjene på det, er det i høyeste grad grunn til å ta debatten og forsøke å bevisstgjøre menigmann og få politikere til å  ta grep for å forby denne utnyttelsen av egne barn til økonomisk fordel. Denne dessverre utbredte praksisen blant mammabloggere er blitt et samfunnsproblem, importert fra USA, hvor foreldres utnyttelse av barn, både for økonomisk vinning og oppfyllelse av egne drømmer er ganske grenseløs.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pusern3 skrev (På 16.7.2021 den 1.00):


det er jo faktisk ille.. gjør det vel å få fred til egne greier 

Og hva er problemet med det?

Jeg kan også plasser ungen min i vippestolen foran tv-en for å få 5-10 min før meg selv eller for å gjøre andre ting som husarbeid feks🤷‍♀️

Folk er alt for hysteriske når det kommer til barn og tv 

 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marisana skrev (På 16.7.2021 den 8.13):

Jeg synes det sier litt om hvor lite det er å kritisere henne på, når man tar henne på måten hun velger å oppdra sønnene sine på. Hvorfor er det viktig å kritisere henne for bruk av tv, og hvor vidt babyen hennes bruker pute? Jeg kan love deg at hun er langt i fra den eneste som gjør disse tingene. Hun gjør det hun føler er rett for seg og sine sønner, og så langt jeg kan se har hun to flotte og fine barn. Javel, så følger hun ikke anbefalinger - men det er det mange som ikke gjør. Det er så mye anbefalinger når det kommer til barn, baby og oppdragelse at det rett og slett blir vanskelig følge med på. 
 

Jeg synes det er helt greit å kritisere henne og mannen for eksponeringen av barna, for det burde barna hennes få slippe. Men jeg synes det blir dratt litt for langt når det kritiseres for skjermbruk og slike småting som strengt tatt ikke engang er farlig. 

Der er jeg enig med deg. Synes ikke det hører hjemme å kritisere influensere for deres måte å oppdra barna på men derimot eksponering av barnet er en diskusjon som må belyses. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusern3 skrev (På 16.7.2021 den 1.00):


det er jo faktisk ille.. gjør det vel å få fred til egne greier 

Jeg plasserte mine barn i en slik stol da jeg gjorde andre ting i huset som å dusje, støvsuge, gå ut med søppelen og det regner jeg med de fleste foreldre har gjort. Det har blitt folk av mine barn og de har ikke tatt skade av det. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har plassert mine i vippestol foran tv og latt de sitte mange timer foran skjerm når de har blitt eldre. Altså, hvem gidder å underholde babyene sin/ungene sine konstant? Eller bære de 24/7 fordi det liksom er skadelig å legge de fra seg litt? Så mange dumme folk som kommenterer her inne at jeg får fnatt. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Powerball
likermegher skrev (14 minutter siden):

Jeg har plassert mine i vippestol foran tv og latt de sitte mange timer foran skjerm når de har blitt eldre. Altså, hvem gidder å underholde babyene sin/ungene sine konstant? Eller bære de 24/7 fordi det liksom er skadelig å legge de fra seg litt? Så mange dumme folk som kommenterer her inne at jeg får fnatt. 

Det har ikke falt deg inn at unger har godt av å aktivisere seg selv og å akseptere å kjede seg litt innimellom/måtte finne på ting på egenhånd uten å få raserianfall?

Hva angår å bære babyen sin fremfor å la den ligge å skrike blir noe helt annet. Skriking utløser mengder av kortisol/stresshormoner. Babyer skriker ikke for å være slemme. Å passivisere dem i vippestol foran en blinkende tv før de I det hele tatt er modne nok til å skjerme seg selv for inntrykk; DET er slemt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

likermegher skrev (1 time siden):

Jeg har plassert mine i vippestol foran tv og latt de sitte mange timer foran skjerm når de har blitt eldre. Altså, hvem gidder å underholde babyene sin/ungene sine konstant? Eller bære de 24/7 fordi det liksom er skadelig å legge de fra seg litt? Så mange dumme folk som kommenterer her inne at jeg får fnatt. 

Jeg er enig og jeg tipper noen av de kommentarene kommer fra folk som kanskje ikke har barn selv. Mine barn i likhet med dine ikke tatt skade av å sitte i vippestol ved tven når jeg gjorde andre ting. 

Takk o gode Gud at det ikke fantes mammapoliti på nett den gangen  :) 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (41 minutter siden):

Jeg er enig og jeg tipper noen av de kommentarene kommer fra folk som kanskje ikke har barn selv. Mine barn i likhet med dine ikke tatt skade av å sitte i vippestol ved tven når jeg gjorde andre ting. 

Takk o gode Gud at det ikke fantes mammapoliti på nett den gangen  :) 

Jeg er så inderlig enig med deg. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (53 minutter siden):

Jeg er enig og jeg tipper noen av de kommentarene kommer fra folk som kanskje ikke har barn selv. Mine barn i likhet med dine ikke tatt skade av å sitte i vippestol ved tven når jeg gjorde andre ting. 

Takk o gode Gud at det ikke fantes mammapoliti på nett den gangen  :) 

Eller mange har barn og er opptatt av å lese seg opp på hva som er bra og ikke ..

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bellaaa skrev (13 timer siden):

Og hva er problemet med det?

Jeg kan også plasser ungen min i vippestolen foran tv-en for å få 5-10 min før meg selv eller for å gjøre andre ting som husarbeid feks🤷‍♀️

Folk er alt for hysteriske når det kommer til barn og tv 

 

Selvsagt helt ok en gang i blant men hos Pilotfrue ser vi dette ofte. En baby (for eks) burde heller ligge på et teppe med leker for å trene styrke og motorikk som gripeevne etc. veldig passivt å sitte i en vippestol med TV å titte på. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusern3 skrev (19 timer siden):

Selvsagt helt ok en gang i blant men hos Pilotfrue ser vi dette ofte. En baby (for eks) burde heller ligge på et teppe med leker for å trene styrke og motorikk som gripeevne etc. veldig passivt å sitte i en vippestol med TV å titte på. 

Ungene gjør nok andre ting enn å bare se på tven. Eldstemann ser da ut til å ha klart seg bra🤷‍♀️

Min kan sitte ofte i vippestolen å se på TV for han liker det, men han var fortsatt tidlig ute når det kom til å snu seg, krabbe og reise seg. 

Folk er så over hysterisk når det kommer til TV titting. Man oppdrar barna sine forskjellige og gjør det som fungerer for dem. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

likermegher skrev (På 18.7.2021 den 16.10):

Jeg har plassert mine i vippestol foran tv og latt de sitte mange timer foran skjerm når de har blitt eldre. Altså, hvem gidder å underholde babyene sin/ungene sine konstant? Eller bære de 24/7 fordi det liksom er skadelig å legge de fra seg litt? Så mange dumme folk som kommenterer her inne at jeg får fnatt. 

WHO anbefaler at barn under to år ikke bruker skjerm i det hele tatt. Jeg har 4 barn, og det er ikke noe problem å følge.  De minste barna er døgnjobb. Ettersom de blir eldre lærer de gradvis å underholde seg selv/hverandre. Tv/iPad bør begrenses! 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

likermegher skrev (På 18.7.2021 den 16.10):

Jeg har plassert mine i vippestol foran tv og latt de sitte mange timer foran skjerm når de har blitt eldre. Altså, hvem gidder å underholde babyene sin/ungene sine konstant? Eller bære de 24/7 fordi det liksom er skadelig å legge de fra seg litt? Så mange dumme folk som kommenterer her inne at jeg får fnatt. 

Jeg mener at barn ikke skal underholdes hele dagen, men lære å underholde seg selv. Mine barn har alle kost seg i vippestolen ved siden av dusjen mens jeg dusjer. Det blir mer enn nok skjermtid når de blir eldre. Det å sette en nyfødt foran TV-en er jo bare helt idiotisk.

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Pilotmannen som lager tre jodler om seg selv på kort tid og prøver å få "UN" til å skje 🙈🙈 😂

 

Flaut. Er han blant de ansatte i SAS som ikke ble tatt inn i varmen igjen og som nå må ta hardt i for å prøve være influencer? :) 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gasellen skrev (33 minutter siden):

Pilotmannen som lager tre jodler om seg selv på kort tid og prøver å få "UN" til å skje 🙈🙈 😂

 

Flaut. Er han blant de ansatte i SAS som ikke ble tatt inn i varmen igjen og som nå må ta hardt i for å prøve være influencer? :) 

Han jobber i Norwegian 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Diamant20 skrev (1 time siden):

Utlevering av barns helse, og det var ganske detaljert 

https://www.dagbladet.no/kjendis/sonnen-9-mnd-innlagt-pa-sykehus/74515986

Om det er de som har tatt kontakt med avisen eller omvendt er ikke godt å si, men dette syns jeg er noe som absolutt burde vært holdt innenfor familiens sfære

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bonsaijenta skrev (20 minutter siden):

Trist sak. 
 

Å ta seg tid til å prate med DB, når barnet er alvorlig syk. Håper det går bra med sønnen. 

De har ikke snakket med DB. Det er DB som har skrevet ut ifra Ulrik sin IG

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Luckie said:

De har ikke snakket med DB. Det er DB som har skrevet ut ifra Ulrik sin IG

Det står jo at Dagbladet har ringt til Ulrik og pratet med ham, så at de ikke har snakket sammen er vel ikke helt tilfelle.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...