Gå til innhold

Pilotfrue


Puny

Anbefalte innlegg

1 time siden, marthes skrev:

Drar mammapoliti kortet pga sånn 5 kommentarer her inne? (Har ikke telt altså men er sikkert ikke så mange fler)... 

Mulig det er noe på Jodel også? Der har ikke jeg oversikt, men kanskje noen som vet mer? 

Endret av Jordbærogfløte
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Smart trekk av flyfrua. Slik klatrer man på blogglisten.

Drit i at det er ungen du bruker for å oppnå det, målet helliger midlet 

:sarkasme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, annelis skrev:

Har ikke hun noe annen jobb,eller lever hun på mannen?

Hun lever vel av bloggen og familiens penger. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Nobile said:

Hun lever vel av bloggen og familiens penger. 

Er hu fra rik familie?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Oline12 skrev:

Jeg begynner å lure på om det var nøye kalkulert for å få mer sårt tiltrengt trafikk på bloggen. Mammapoliti-tema engasjerer. Det må Julianne være lur nok til å forstå. 

Synes det er mer fascinerende at det gjøres i det Kristin.G  blogger om at hun ble meldt anonymt til BV, og Sandra Lyng Haugen gikk offentlig ut med en video hvordan mammapolitet hadde hetset og trakassert henne. Da måtte jo Pilotfruen også gå ut med sitt. Slik at hun fikk litt av rampelyset også.

Endret av Uglesjel
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du trenger ikke å være blogger eller kjendis for å bli offer for «mammapolitiet». Det holder å gjøre noe som ikke er helt A4 - som f.eks å velge bruke barnevakt med overnatting før ungen er rukket å bli ett år. 

Jeg har tilogmed fått kritikk fordi jeg ikke gidder å lage all mat fra bunnen av, men velger enkle løsninger fra Toro eller bruker middagsglass...

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lagerbestilling
1 time siden, Marisana skrev:

Du trenger ikke å være blogger eller kjendis for å bli offer for «mammapolitiet». Det holder å gjøre noe som ikke er helt A4 - som f.eks å velge bruke barnevakt med overnatting før ungen er rukket å bli ett år. 

Jeg har tilogmed fått kritikk fordi jeg ikke gidder å lage all mat fra bunnen av, men velger enkle løsninger fra Toro eller bruker middagsglass...

Men når man går mot anbefalinger og normer, som å være borte over ett døgn fra en baby, å dra fra et lite og sykt barn eller å basere barnas kosthold på halv/helfabrikata som toro og middagsglass, hva forventer man? Da må man vel enten være stille om hva man gjør, eller forvente å få reaksjoner dersom man roper ut om det. Dette er ikke akkurat rakettforskning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger ikke pilotfruen, kan knapt tenke meg noe kjedeligere og mer uinteressant. Men jeg har fått med meg bruk av gåstol og iPad fra svært ung alder. Gåstol visste vi på 80-tallet at var fy-fy, iPad og TV for babyer advarer fagfolk mot med gode argumenter. At de (som «influensere», altså folk som påberoper seg å påvirke andre, og lever av det) velger å stadig dokumentere bruk av dette - er det bevisst provokasjon for å gi klikk, eller er de rett og slett litt dumme?

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lagerbestilling
2 timer siden, Lopploella skrev:

Jeg følger ikke pilotfruen, kan knapt tenke meg noe kjedeligere og mer uinteressant. Men jeg har fått med meg bruk av gåstol og iPad fra svært ung alder. Gåstol visste vi på 80-tallet at var fy-fy, iPad og TV for babyer advarer fagfolk mot med gode argumenter. At de (som «influensere», altså folk som påberoper seg å påvirke andre, og lever av det) velger å stadig dokumentere bruk av dette - er det bevisst provokasjon for å gi klikk, eller er de rett og slett litt dumme?

De vet at provokasjoner medfører ekstra oppmerksomhet og klikk. Og så kan disse overbetalte påvirkerne legge seg i fosterstilling og gråte pga hets og hat, når leserne reagerer på at de gjør det stikk motsatte av hva fagfolk og norske retningslinjer anbefaler. Og så får de støtte og ros fra fansen sin som sier at de er verdens beste mødre som kjenner sine barn best, og at det går HELT FINT at en 3 mnd gammel baby ser på YouTube i et par timer hver dag osv.

Endret av Lagerbestilling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Lagerbestilling skrev:

Men når man går mot anbefalinger og normer, som å være borte over ett døgn fra en baby, å dra fra et lite og sykt barn eller å basere barnas kosthold på halv/helfabrikata som toro og middagsglass, hva forventer man? Da må man vel enten være stille om hva man gjør, eller forvente å få reaksjoner dersom man roper ut om det. Dette er ikke akkurat rakettforskning. 

Vel, jeg tenker at så lenge barna har det bra, er sunne og fine, så holder man tyst om andres måte å oppdra barn på og passer heller på egne barn. Om du velger å aldri ta i bruk barnevakt før barnet er fylt ett; værsågod, da gjør du det, så kan du la andre som velger å gjøre motsatt gjøre det uten å si noe på det. Velger du å lage all mat fra bunnen av, så gjør det. Barn tar ikke skade av å få mat med hjelp fra Toro eller fra et middagsglass, så hvorfor det er verdt å kritisere forstår jeg ikke. Jeg synes ikke det er nødvendig å kritisere valgene andre foreldre tar så lenge barn har det godt og føler seg trygge. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok at andre ikke har noen med hennes prioriteringer, men hun velger selv å gå ut med det hun gjør. Hun spiller kortene slik at det blir klikk på bloggen. Nøye kalkulert.. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lagerbestilling
14 timer siden, Marisana skrev:

Vel, jeg tenker at så lenge barna har det bra, er sunne og fine, så holder man tyst om andres måte å oppdra barn på og passer heller på egne barn. Om du velger å aldri ta i bruk barnevakt før barnet er fylt ett; værsågod, da gjør du det, så kan du la andre som velger å gjøre motsatt gjøre det uten å si noe på det. Velger du å lage all mat fra bunnen av, så gjør det. Barn tar ikke skade av å få mat med hjelp fra Toro eller fra et middagsglass, så hvorfor det er verdt å kritisere forstår jeg ikke. Jeg synes ikke det er nødvendig å kritisere valgene andre foreldre tar så lenge barn har det godt og føler seg trygge. 

Jeg syns det er helt greit å reflektere over at landets påvirkere og forbilder gjør ting stikk i strid med anbefalinger og retningslinjer. "Jeg kan sikkert putte den 9 uker gamle babyen min i vippestol foran TV for det gjør jo forbildet mitt Pilotfrue, jeg vil jo være som henne. Hun er rik og berømt og pen så det kan jo ikke være feil å gjøre som henne". Og til info så spør jeg faktisk venner også, på en litt undrende og fleipende måte, når jeg ser de gjør ting som jeg vet er potensielt skadelig og farlig. F eks "Oi, skal ikke gutten din ha på seg sykkelhjelm nå som vi skal sykle såpass langt?" Det er ikke hets eller hat, men å bry seg.

Det handler om å ikke bare breke sammen med resten av saueflokken, men å våge å stå for det man mener og føler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Gjest Lagerbestilling skrev:

Jeg syns det er helt greit å reflektere over at landets påvirkere og forbilder gjør ting stikk i strid med anbefalinger og retningslinjer. "Jeg kan sikkert putte den 9 uker gamle babyen min i vippestol foran TV for det gjør jo forbildet mitt Pilotfrue, jeg vil jo være som henne. Hun er rik og berømt og pen så det kan jo ikke være feil å gjøre som henne". Og til info så spør jeg faktisk venner også, på en litt undrende og fleipende måte, når jeg ser de gjør ting som jeg vet er potensielt skadelig og farlig. F eks "Oi, skal ikke gutten din ha på seg sykkelhjelm nå som vi skal sykle såpass langt?" Det er ikke hets eller hat, men å bry seg.

Det handler om å ikke bare breke sammen med resten av saueflokken, men å våge å stå for det man mener og føler.

Veldig bra! 👏🏻

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Emmy_H skrev:

https://familieklubben.no/familieliv/dette-pakker-kjendismammaene-i-reisebagen/904.  Wow! Hvordan overlevde jeg småbarnsperioden uten IPad..

Leste det og kom hit for å linke det samme... De andre to nevner ikke iPad mens sønnen hennes har hatt egen iPad lenge. Høres ikke bra ut synes jeg, å begynne med slikt som babyer. Det blir et problem med mye skjermbruk om noen år uansett, så hvorfor begynne så tidlig? 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Emmy_H
44 minutter siden, Justlooking skrev:

Leste det og kom hit for å linke det samme... De andre to nevner ikke iPad mens sønnen hennes har hatt egen iPad lenge. Høres ikke bra ut synes jeg, å begynne med slikt som babyer. Det blir et problem med mye skjermbruk om noen år uansett, så hvorfor begynne så tidlig? 

Hun nevner at det er det eneste som roer ham. Hun kan umulig ha lest all forskning om små barn sine hjerner og den typ stimuli. Det er konsensus på at det ikke er bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emmy_H
39 minutter siden, Oline12 skrev:

Hvis du må bruke Ipad til en 1-åring så syns jeg synd på dem som ikke makter å roe ned eller hva enn de ikke greier å gjøre uten Ipad. Undrer hvordan det blir når ungen blir større og krever mer. 

Jeg er enig, hvor lite reflektert er det å kringkaste at man har så lite kunnskap? Jeg hadde ikke fortalt at jeg brukte iPad som barnevakt hvis jeg hadde valgt denne løsningen.

Endret av Emmy_H
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BordetErSnudd
13 timer siden, Emmy_H skrev:

Jeg er enig, hvor lite reflektert er det å kringkaste at man har så lite kunnskap? Jeg hadde ikke fortalt at jeg brukte iPad som barnevakt hvis jeg hadde valgt denne løsningen.

Julianne har alltid kommet med uttalelser som vitner om lite kunnskap. Sånn sett er det forfriskende også, at hun ikke påberoper seg å være nærmest professor og ekspert i absolutt alt, slik som enkelte andre bloggere gjør (Caroline og Lars Kristian Eriksen). Men det er jo lite sjarmerende at hun ikke tilegner seg mer kunnskap med årene, først var det sjarmerende, men nå er hun mamma og nærmer seg 30 liksom.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke at man velger å gå ut men alt mulig av helt privat karakter - som for eksempel at barnet er sykt - for så å bli harmdirrende sjokkert over at folk responderer på det man legger ut. 

 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...