Lizbeth Skrevet 9. juli 2019 #7621 Skrevet 9. juli 2019 8 timer siden, WhiteSwan skrev: Jeg gir! Det skulle bare mangle og gi penger til de som ikke har like mye som oss og det er ikke riktig at hun skal tjene så mye penger for så lite jobb. Det er mye kritikkverdig hos de aller fleste bloggere, men akkurat dette blir for dumt. Personlig er jeg helt enig med deg; blogging er ikke en særlig krevende jobb som rettferdiggjør inntekten. Men, det er heller ikke mitt yrke. Vi har alle frihet til å velge akkurat det yrket vi vil, heldigvis 🙂 Jeg mener at en barnehageassistent burde ha hatt mitt yrkes lønn og veeeeel så det, men slik er det jo ikke. Poenget mitt er at det ikke er riktig å kritisere inntekten hennes, det finnes mye annet kritikkverdig å nevne. 5
smalls Skrevet 10. juli 2019 #7622 Skrevet 10. juli 2019 Kanskje jeg husker feil, men tror ikke toppbloggere kunne leve av bloggen for 10 år siden? Kan ikke huske de reklamerte for det ene og det andre. Er så kjedelig når 8 toppbloggere reklamerer for det samme, for det er bare såå fantastisk 😊 Veldig troverdig 🙄 Bloggen til Julianne var mye bedre før. Da kunne jeg klikke meg innom og like å lese bloggen hennes, selv om hun kunne provosere med vilje. Nå virker det som hun ikke bryr seg mer og er for lat til å komme med ordentlig innlegg 6
J.. Skrevet 10. juli 2019 #7623 Skrevet 10. juli 2019 11 minutter siden, smalls skrev: Kanskje jeg husker feil, men tror ikke toppbloggere kunne leve av bloggen for 10 år siden? Kan ikke huske de reklamerte for det ene og det andre. Er så kjedelig når 8 toppbloggere reklamerer for det samme, for det er bare såå fantastisk 😊 Veldig troverdig 🙄 Bloggen til Julianne var mye bedre før. Da kunne jeg klikke meg innom og like å lese bloggen hennes, selv om hun kunne provosere med vilje. Nå virker det som hun ikke bryr seg mer og er for lat til å komme med ordentlig innlegg Leve på? Nei. Få gratis ræl mot "ærlige meninger"? Ja. 5
Paradisio Skrevet 10. juli 2019 #7624 Skrevet 10. juli 2019 6 timer siden, J.. skrev: Leve på? Nei. Få gratis ræl mot "ærlige meninger"? Ja. A la "Denne gusjebrune jumpsuiten er mitt favorittplagg om dagen. Jeg eeeeelsker å bruke den og det kunne ikke falt meg inn å bruke noe annet. Nå kan du også få 5% rabatt på den på x butikk" 8
Jordbærogfløte Skrevet 10. juli 2019 #7625 Skrevet 10. juli 2019 Hun skriver i sitt siste innlegg på bloggen at hun føler seg angrepet av det såkalte «mammapolitiet».. Lurer på om det var fysisk, skriftlig, muntlig eller psykisk? Kanskje alt på en gang? Det må ha gjort vondt! Hva med å tenke på hvordan hun formulerer seg på bloggen i første omgang? Er så lett å trekke dette «mammapolitikortet». #lettkrenka.no 15
Jordbærogfløte Skrevet 10. juli 2019 #7626 Skrevet 10. juli 2019 7 minutter siden, Lagerbestilling skrev: En idé er jo å la være med å utlevere barnet sitt og seg selv i mammarollen??Julianne velger jo helt selv hva som skal diskuteres. Hvis hun skriver om hjemmet sitt og interiør, så diskuterer leserne det. Hvis hun skriver om trening eller oppgradering av hage så diskuterer leserne det. Dersom hun skriver at hun velger å dra fra en syk ett-åring for å feste flere døgn i strekk, ja så diskuterer jo leserne hennes det. Dette er ikke akkurat rakettforskning. Ja, ikke sant? 👏🏻 Og hun forsøker jo å få leserne til å kjøpe det hun annonserer for gjennom å lage reklameinnlegg der hun tjener høye summer. Hun innrømmet det i den siste podkasten at hun ville være blant topp 5, ellers ble hun skuffet. 6
Fru Uperfekt Skrevet 10. juli 2019 #7627 Skrevet 10. juli 2019 På 24.3.2019 den 12.35, Jordbærogfløte skrev: Hvis hun vil ha et sekssifret antall følgere på insta for å overleve på reklame er det både kynisk og trist.. Hvorfor? Er en ærlig sak å ville tjene penger, selv om en er uenig i måten å tjene de på
Oline12 Skrevet 10. juli 2019 #7628 Skrevet 10. juli 2019 45 minutter siden, Jordbærogfløte skrev: Hun skriver i sitt siste innlegg på bloggen at hun føler seg angrepet av det såkalte «mammapolitiet».. Lurer på om det var fysisk, skriftlig, muntlig eller psykisk? Kanskje alt på en gang? Det må ha gjort vondt! Hva med å tenke på hvordan hun formulerer seg på bloggen i første omgang? Er så lett å trekke dette «mammapolitikortet». #lettkrenka.no Enten visste hun at innlegget ville generere klikk=penger, eller så er hun ikke spesielt smart. Hun klager på at mammapolitiet har kommet med kritikk av henne som mor. Men... hvis hun aldri hadde skrevet blogginnlegg om sykdom og festival, så hadde jo ingen sagt noe? Ser hun virkelig ikke at hun setter seg selv i situasjonen? Typisk i vinden også, Sandra Lyng følte jo på mammapolitiet i en kronikk nå. Da måtte vel Julianne slenge seg med på den. 13
sommerfugl154 Skrevet 10. juli 2019 #7629 Skrevet 10. juli 2019 De ber jo om det ved å utlevere seg og ungen som levebrød når hun vet at barn i sosiale medier er kontroversielt. Det blir litt som å spytte i vinden og klage etterpå. 14
Jordbærogfløte Skrevet 10. juli 2019 #7630 Skrevet 10. juli 2019 30 minutter siden, Oline12 skrev: Enten visste hun at innlegget ville generere klikk=penger, eller så er hun ikke spesielt smart. Hun klager på at mammapolitiet har kommet med kritikk av henne som mor. Men... hvis hun aldri hadde skrevet blogginnlegg om sykdom og festival, så hadde jo ingen sagt noe? Ser hun virkelig ikke at hun setter seg selv i situasjonen? Typisk i vinden også, Sandra Lyng følte jo på mammapolitiet i en kronikk nå. Da måtte vel Julianne slenge seg med på den. 👍🏻 4
Paradisio Skrevet 10. juli 2019 #7631 Skrevet 10. juli 2019 2 timer siden, Jordbærogfløte skrev: Hun skriver i sitt siste innlegg på bloggen at hun føler seg angrepet av det såkalte «mammapolitiet».. Lurer på om det var fysisk, skriftlig, muntlig eller psykisk? Kanskje alt på en gang? Det må ha gjort vondt! Hva med å tenke på hvordan hun formulerer seg på bloggen i første omgang? Er så lett å trekke dette «mammapolitikortet». #lettkrenka.no Hun fant sikkert bare en grunn til å skrive enda et meningsløst innlegg, i tillegg til å være krenka såklart. Lite selvinnsikt på den dama. 10
Paradisio Skrevet 10. juli 2019 #7632 Skrevet 10. juli 2019 2 timer siden, Fru Uperfekt skrev: Hvorfor? Er en ærlig sak å ville tjene penger, selv om en er uenig i måten å tjene de på Men så er det måten hun gjør det på. Bloggen hennes består av 98% reklame for søppel ingen trenger og 2% liksom-personlige innlegg. 10
Fru Uperfekt Skrevet 10. juli 2019 #7633 Skrevet 10. juli 2019 4 timer siden, Paradisio skrev: Men så er det måten hun gjør det på. Bloggen hennes består av 98% reklame for søppel ingen trenger og 2% liksom-personlige innlegg. Som jeg skrev er det en ærlig sak at hun ønsker å tjene penger på den måten. Jeg har ikke dermed sagt at jeg er enig i hennes måte. 1
pøbelsara Skrevet 11. juli 2019 #7634 Skrevet 11. juli 2019 (endret) Jeg har en enkel løsning til både Julianne Nygård og Sandra Lyng. Ikke skriv om ungene deres og send det ut til allmenn beskuelse for gud og hvermann og sutrekopper og bedrevitere og snille, dumme, kloke, idiotiske, slemme og hjernedøde folk i åpne innlegg på internett. Det er jo helt merkelig å først dele på nett for så å bli sur for at folk kommenterer det man deler. Man kan kontrollere HVA men deler. Man har ingen kontroll på hva som skjer med det man deler eller hvordan folk reagerer på det man deler. Endret 11. juli 2019 av pøbelsara 49
Neveronfire Skrevet 11. juli 2019 #7635 Skrevet 11. juli 2019 On 7/10/2019 at 12:26 AM, Paradisio said: Helt enig. Det fleste toppbloggerne består av så og si ren reklame, og hvis de i det hele tatt skal skrive "personlige" innlegg så legger de alltid til annonselenker kun for å fråtse til seg mer penger. Jeg savner slik bloggingen var før og er derfor jeg ikke gidder å følge toppbloggerne noe særlig lenger. Leser for det meste de små ukjente bloggene - de er det mer kvalitet i. Har du noen tips til blogger?😊
Paradisio Skrevet 11. juli 2019 #7636 Skrevet 11. juli 2019 2 timer siden, Neveronfire skrev: Har du noen tips til blogger?😊 Kan sende på pm:) 2
Jordbærogfløte Skrevet 12. juli 2019 #7637 Skrevet 12. juli 2019 Jeg har både lest og hørt at det er mødre som oftest får gjennomgå hvis man begynner å jobbe for tidlig etter fødsel, eller hvis man ikke tilbringer nok tid med sitt barn. Men nå har hun brukt to blogginnlegg på å si sitt om «det forbannede mammapolitiet». Hun setter seg selv i offerrollen. Tenk hvis hun hadde brukt dette engasjementet på noe større, og ikke kun seg selv? Dette er beviset på at mange bloggere er selvopptatte og navlebeskuende. Hun har den «mektige» posisjonen ved å være høyt oppe på blogglistene, og den kan hun bruke på en måte ved å f eks belyse ting som er fornuftige og gavner flere. Hun bruker den jo stort sett til å annonsere for produkter og ved å skape behov man kanskje ikke har. Smøre føttene på natten? Give me a break! 🙈 Det må jo ha gått inn på henne at folk har andre meninger enn henne selv angående prioriteringene hun har gjort. Hun har selv valgt å kringkaste det på bloggen. Det er som å skrike inn i en megafon utover en stor folkemengde og forvente stillhet i etterkant.. 14
MaleficentAurora Skrevet 12. juli 2019 #7638 Skrevet 12. juli 2019 Nå er det en stund siden jeg har lest bloggen hennes. Men noe offer er hun ikke når hun til stadighet går imot sine egende ord og handlinger. At hun fikk mammapolitet på nakken overrasket meg ikke. Det lå i kortene at dem ville komme mot henne. 11
Oline12 Skrevet 12. juli 2019 #7639 Skrevet 12. juli 2019 Jeg begynner å lure på om det var nøye kalkulert for å få mer sårt tiltrengt trafikk på bloggen. Mammapoliti-tema engasjerer. Det må Julianne være lur nok til å forstå. 12
marthes Skrevet 12. juli 2019 #7640 Skrevet 12. juli 2019 Drar mammapoliti kortet pga sånn 5 kommentarer her inne? (Har ikke telt altså men er sikkert ikke så mange fler)... 10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå