Gå til innhold

Pilotfrue


Puny

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

43 minutter siden, Honey Dew skrev:

Det der er noen som forsøker å høres ut som den norske Husfliden.

Dette er den seriøse Husfliden

http://www.norskflid.no/

Vet dette er avsporing men sendte en mail til norskflid i fjor og spurte om de sendte til utlandeet. Og fikk bekreftet at de gjorde dette. Men klarer desverre ikke finne igjen mailen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Honey Dew skrev:

Det der er noen som forsøker å høres ut som den norske Husfliden.

Dette er den seriøse Husfliden

http://www.norskflid.no/

Det stemmer nok ikke helt.. I hvertfall ikke i følge denne nettsiden http://kulturarv.no/kulturminne/den-norske-husfliden

Den referer til den norske Husfliden som ligger i Stortorvet 9,altså glassmagasinet og der ligger Heimen husflid,og dette er en gammel bedrift som for noen år siden begynte å outsource produksjonen sin. Husker det var mye styr da dette ble kjent. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, listefyll skrev:

Det stemmer nok ikke helt.. I hvertfall ikke i følge denne nettsiden http://kulturarv.no/kulturminne/den-norske-husfliden

Den referer til den norske Husfliden som ligger i Stortorvet 9,altså glassmagasinet og der ligger Heimen husflid,og dette er en gammel bedrift som for noen år siden begynte å outsource produksjonen sin. Husker det var mye styr da dette ble kjent. 

Tusen takk for opplysningen. Da har jeg lært noe nytt i dag også :) :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja alt er relativt :P

Min mor og bestemor synes husfliden bunader også er fake, min bunad er sydd av ei gammel kjerring oppå en sæter i Telemark. Hun var en av de siste i landet som brukte bunad i hverdags. Hun sydde alle mønster for frihånd. 

Så ja... Alt er relativt. Men er enig i at kina sydd bunad bare blir helt feil.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg spiller det ingen rolle om bunaden blir sydd av en vietnamesisk dame på Smestad eller i Vietnam, så lenge mønster og materialer er de riktige🙃

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 04/18/2017 den 9.59, Vilunich skrev:

Zzzz kan dere starte en egen bunads tråd?

Enig. Bunader er fæle. Uansett om de et lagd av a Gunda på Mo eller Chingelina fra Kina.

Endret av miagunda
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, miagunda skrev:

Enig. Bunader er fæle. Uansett om de et lagd av a Gunda på Mo eller Chingelina fra Kina.

Det var ikke fint sagt!! Det er mange i dette landet som har lagt ut en formue for en flott bunad og som bærer den med stolthet hvert eneste år! De aller fleste bruker bunad ved konfirmasjoner og 17.mai. At du syns bunader er fæle vitner om umodenhet eller dårlig smak, eller at du rett og slett driter i våre nasjonale drakter. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick
På 17.4.2017 den 17.43, Ruccula skrev:

Jaja alt er relativt :P

Min mor og bestemor synes husfliden bunader også er fake, min bunad er sydd av ei gammel kjerring oppå en sæter i Telemark. Hun var en av de siste i landet som brukte bunad i hverdags. Hun sydde alle mønster for frihånd. 

Så ja... Alt er relativt. Men er enig i at kina sydd bunad bare blir helt feil.

Kan jeg spørre deg hva du mener med at hun sydde mønster for frihånd? Min mor har nemlig laget min og min søsters bunader for hånd, og brodert + sydd dem uten bruk av maskin. Det er snakk om en bunad som har mye broderi i seg. Men hun brukte oppskrifter, selvsagt. Er det det som er forskjellen i det uttrykket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Viking-girl skrev:

Det var ikke fint sagt!! Det er mange i dette landet som har lagt ut en formue for en flott bunad og som bærer den med stolthet hvert eneste år! De aller fleste bruker bunad ved konfirmasjoner og 17.mai. At du syns bunader er fæle vitner om umodenhet eller dårlig smak, eller at du rett og slett driter i våre nasjonale drakter. 

At de kaster bort pengene på stygge bunader er ikke min skyld, ro deg litt ned, ha ha.

 

Endret av miagunda
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her trodde jeg det var nytt om pilotfrua, og så er det innlegg etter innlegg om....bunader! :raven:

  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Trudealutt

Ny hund, leser jeg i bloggen. Jeg undres på hvorfor "kjendiser" skal ha så små hunder at de får plass i en te-kopp. Små gneldrebikkjer som ikke får levd hundelivet sitt, spør du meg.

Jeg tenk at det er et jålebehov siden de kan bæres i vesker, ha på seg rosa dilleklær, taes under armen isteden for at de kan bruke de fire små beina sine. .

Takke  meg til en  større type hund  

 

Endret av Trudealutt
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digger hvordan typen hennes alltid lukker Instagram etter hun har annonsert på bloggen at svar på graviditetstesten postes på hans eller hennes Instagram.

Billig triks for å skaffe seg flere følgere 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, anonn skrev:

Digger hvordan typen hennes alltid lukker Instagram etter hun har annonsert på bloggen at svar på graviditetstesten postes på hans eller hennes Instagram.

Billig triks for å skaffe seg flere følgere 

Kynisk. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, Jens skrev:

Hvem er det som seriøst gidder å følge mannen til pilotfrue på Instagram?

Nesten 10.000 stykk:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ricecrispies
5 minutter siden, neiognei skrev:

Nesten 10.000 stykk:)

Det er verdens kjedeligste profil ellers-litt morsomt med skitne triks for å få flere følgere.

Håper mannen ikke står i stil med profilen. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Trudealutt skrev:

Ny hund, leser jeg i bloggen. Jeg undres på hvorfor "kjendiser" skal ha så små hunder at de får plass i en te-kopp. Små gneldrebikkjer som ikke får levd hundelivet sitt, spør du meg.

Jeg tenk at det er et jålebehov siden de kan bæres i vesker, ha på seg rosa dilleklær, taes under armen isteden for at de kan bruke de fire små beina sine. .

Takke  meg til en  større type hund  

 

Jeg syns altfor mange skaffer seg for store hunder jeg da. Altfor mange store hunder som ikke får nok mosjon for de store, lange musklene sine fordi eierne ikke går (lange) nok turer med dem. Har selv lånt med meg et par store hunder på løpetur som ikke klarte å henge med og som la seg ned i gresset mens de peste og sikkelet rant.. Da tenker jeg at eierne burde ha skaffet seg en slik veskehund i stedet, som trives i en tom leilighet hele dagen, i et bur i bilen og som ikke trenger noe særlig mosjon. Slik sett syns jeg at Julianne har god selvinnsikt, blir neppe tid til flere lange turer daglig når småbarnslivet kommer.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...