Gå til innhold

Pilotfrue


Puny

Anbefalte innlegg

Jeg tror at annonsører og bedrifter ser på en eneste ting og det er lesertall i riktig segment. Dessverre for dem, for det er ganske mange av oss som får et særdeles dårlig inntrykk av bedrifter som betaler bloggere i dyre dommer. Det virker lite gjennomtenkt og vitner om en svak strategi rundt varemerkekommunikasjonen. Lettvint også, de trenger ikke gjøre mye annet enn å betale og det er det. Få skjønner tydeligvis at oppegående lesere knytter varemerket til bloggerens omdømme og troverdighet. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Kollontaj skrev:

Jeg tror at annonsører og bedrifter ser på en eneste ting og det er lesertall i riktig segment. Dessverre for dem, for det er ganske mange av oss som får et særdeles dårlig inntrykk av bedrifter som betaler bloggere i dyre dommer. Det virker lite gjennomtenkt og vitner om en svak strategi rundt varemerkekommunikasjonen. Lettvint også, de trenger ikke gjøre mye annet enn å betale og det er det. Få skjønner tydeligvis at oppegående lesere knytter varemerket til bloggerens omdømme og troverdighet. 

Et eksempel på noe jeg aldri vil kjøpe pga bloggere er Daniel W. klokker! Hver eneste gang jeg ser enda et innlegg om dem er det en spiker til i kista. 

De må ha brukt enorme summer på å kjøpe bloggere, alle toppblogger i både Norge og Sverige har gjentatte ganger skrevet om DW. 

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke kommentaren til Silje var frekk j det hele tatt. Jeg tolket den som at hun oppriktig lurte.

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, JessicaL skrev:

Et eksempel på noe jeg aldri vil kjøpe pga bloggere er Daniel W. klokker! Hver eneste gang jeg ser enda et innlegg om dem er det en spiker til i kista. 

De må ha brukt enorme summer på å kjøpe bloggere, alle toppblogger i både Norge og Sverige har gjentatte ganger skrevet om DW. 

Samme her :) merket er totalt ødelagt! Samme med diverse andre firmaer som sponser ihjel bloggere, det skaper motsatt effekt hos meg :) 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rose11
16 minutter siden, Aintnofun skrev:

Syns ikke kommentaren til Silje var frekk j det hele tatt. Jeg tolket den som at hun oppriktig lurte.

 

Jeg synes heller ikke kommentaren var frekk. Bare Juliane som ble fornærmet. Skjønner godt hun lurte da dette er to uvanlig navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Rose11 skrev:

Jeg synes heller ikke kommentaren var frekk. Bare Juliane som ble fornærmet. Skjønner godt hun lurte da dette er to uvanlig navn.

Virker som det går sport i å velge mest mulig spesielle navn. Tenk på hva ff har kalt sine. Må si det er hakket verre enn Severin og Lykke, høres ut som karakterer i The lion king. Kanskje søtt nå som de er små men kan bli vanskelig senere i livet å være oppkalt etter søte små løver. Det gir ikke et seriøst inntrykk. Bloggerne tar etter utenlandske kjendiser der det lenge har vært en trend å gi ungene merkelige navn. Apple anyone? Det sies at navnet skjemmer ingen men det er hevet over enhver tvil at navn påvirker andre mennesker, ffa i arbeidslivet der søkere med uvanlige eller eksotiske navn har mindre sjanse for å bli kalt inn til intervju. 

Selv om Severin i dag oppleves som merkelig er det et gammelt navn som hun har valgt på bakgrunn av familie, ikke noe hun har diktet opp. Synes ikke det er så ille. Men jeg hadde aldri valgt det pga at jeg forbinder navnet med den selvgode idioten Severin Suveren. 😝 🤣 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Severin og Lykke er fine, norske navn i min bok, virkelig i en helt annen liga enn Nelia og Naia. Og i den andre enden av skalaen sammenlignet med barna til Märtha Louise, som må ha de mest harry navnene i hele Norge.

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, LeilaS skrev:

Hva synes dere om hennes kommentar til denne "silje"? Altså en kommentar  lesere flere (sophieelise f.eks) mente var frekk?

Jeg kan forstå når man får masse frekke kommentarer (selv om ikke kommentaren til Silje var spesielt frekk synes jeg) så får man nok og vil ta igjen med samme mynt. 

Jeg jobber i butikk og vi får masse frekke kunder innom, hvor noen er direkte ufyselige! Noen ganger vil jeg bare gi de verbal juling, men det kan jeg ikke. Vi må smile og alltid være hyggelig. Ellers hadde sjefen halsugd oss!

Jeg tenker at å motta frekke, usaklige kommentarer er den største ulempen ved å være heltidsblogger. Men alle jobber har fordeler og ulemper, og man må lære seg å takle det eller finne seg en ny jobb. Når Nygård utleverer livet sitt så må hun regne med å få feedback, både saklig og usaklig. Og når hun drifter et bloggfirma så må hun svare profesjonelt og fattet, slik som alle andre bedrifter må - om de ønsker å bli oppfattet som seriøse. Telenor og Freia krangler ikke tilbake når kunder kritiserer dem. Alle rosabloggere krøller seg imidlertid i fosterstilling og inntar rollen som privatperson når kritikken kommer, noe som gjør det vanskelig å ta dem seriøst.

Endret av Ultiva
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Athene skrev:

 

 

Er dere også motstander av alle andre som deler sin egen historie? Jeg vil ikke nevne navn, men jeg kan umiddelbart tenke på 10 personer som har blitt millioner på å selge egen tragedie - fra kreftofre, til overlevende etter terrorangrep, til barn som har vært bortført og blitt mishandlet i mange år. 

Er det formatet dere reagerer på? At det er blogg og ikke bok? Eller er ikke formålet hennes ideelt eller riktig nok? 

Det er hennes historie, og hun kan velge å dele den slik hun vil. Det er veldig lett å unngå en blogg, eller en tråd med en blogg, om man er misunnelig på hvordan hun tjener sine penger. 

Jeg reagerer på at hun er så åpen ned til minste detalj, om noe som foregår i samtid. Det vil nødvendigvis skape et visst press, noe hun også innrømmet i første runde, og som var grunnen til at hun i en periode, etter sterk oppfordring fra familie og venner, valgte å holde kortene tettere til brystet. Hun er en veldig ung jente, og at hun blottlegger seg med noe så sårt som ufrivillig barnløshet, og en prosess som kanskje ikke engang vil ha en lykkelig slutt, er risikosport for psyken. Hvordan dette vil påvirke henne framover vet hun ikke nå. Om hun hadde blogget eller skrevet bok om dette i ettertid, som en slags egenterapi, eller for å  være til hjelp for andre i samme situasjon, hadde det vært en helt annen sak, for da hadde hun allerede erfart prosessen, og hatt en annen visshet om det var riktig for henne å dele eller ikke. 

At hun nå velger å likevel dele prosessen i detalj, til tross for hvordan det ble for henne sist, sier meg at det ikke er behovet for å dele i seg selv som driver henne, men behovet for klikk og penger i kassa. I morges la hun ut en snap med bilde fra nettet som viste topplassering på blogglisten, med teksten "Der, ja!" Jeg har ingenting imot Pilotfrue, men jeg slutter aldri å undres over hva enkelte er villige til å ofre for penger (som i ettertid muligens ikke vil oppleves som så lettjente likevel..).

Kommentaren om misunnelse er forslitt, den kunne du spart deg for. Ærlig talt. Man må kunne kritisere uten å bli bekyldt for å være misunnelig. Jeg er snart 50 år, og jeg har ikke, og har aldri hatt, en drøm om å tjene penger på å la andre se hvordan jeg sminker meg eller hvilke klær jeg kjøper. Jeg foretrekker å leve av noe samfunnsnyttig. 

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Aintnofun skrev:

Syns ikke kommentaren til Silje var frekk j det hele tatt. Jeg tolket den som at hun oppriktig lurte.

 

Jeg syntes den var frekk, hvis hun faktisk lurte kunne hun googlet, i steden for å legge igjen en kommentar med et spydig ' 'haha' til.

Det sagt så syntes jeg bloggere burde holde seg for gode til å svare leserne sine frekt tilbake. Uansett hvordan du vrir og vender på det så er det leserne hennes som er levebrødet hennes. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Onbothsides

Hvis noen virkelig lurte på dette med navnene så hadde det tatt kortere tid å Google enn å spørre i kommentarfeltet-og å legge til haha gjorde jo hele spørsmålet til en mobb. 

Pilotfrue har åpent kommentarfelt, Sofie Elise tør ikke å ha det men velger likevel å kritisere for hvordan andre reagerer på mobben hun selv vil unngå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Bloggleseren skrev:

Severin og Lykke er fine, norske navn i min bok, virkelig i en helt annen liga enn Nelia og Naia. Og i den andre enden av skalaen sammenlignet med barna til Märtha Louise, som må ha de mest harry navnene i hele Norge.

Her er jeg enig med deg. Lykke er ett nydelig navn som jeg fint kunne valgt selv. Severin er ikke min smak men folk må få bestemme selv hva barna skal hete.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Onbothsides skrev:

Hvis noen virkelig lurte på dette med navnene så hadde det tatt kortere tid å Google enn å spørre i kommentarfeltet-og å legge til haha gjorde jo hele spørsmålet til en mobb. 

Pilotfrue har åpent kommentarfelt, Sofie Elise tør ikke å ha det men velger likevel å kritisere for hvordan andre reagerer på mobben hun selv vil unngå. 

Ja det var feil det hun gjorde men i motsettning til mange andre bloggere så sa nå i det minste pilotfrue unnskyld.

Det er det ikke mange som gjør

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Onbothsides skrev:

Hvis noen virkelig lurte på dette med navnene så hadde det tatt kortere tid å Google enn å spørre i kommentarfeltet-og å legge til haha gjorde jo hele spørsmålet til en mobb. 

Pilotfrue har åpent kommentarfelt, Sofie Elise tør ikke å ha det men velger likevel å kritisere for hvordan andre reagerer på mobben hun selv vil unngå. 

Helt enig. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, JessicaL skrev:

Et eksempel på noe jeg aldri vil kjøpe pga bloggere er Daniel W. klokker! Hver eneste gang jeg ser enda et innlegg om dem er det en spiker til i kista. 

De må ha brukt enorme summer på å kjøpe bloggere, alle toppblogger i både Norge og Sverige har gjentatte ganger skrevet om DW. 

Daniel wellington har brukt veldig lite penger på markedsføring, de har for de meste gitt ut klokker til bloggere og instagramme, slik at "alle" gikk med klokkene, det førte til at folk begynte å etterspør klokkene i butikkene. Tror de bare betalte de aller største kjendisene, de fleste fikk klokkene gratis, 

 

https://www.referralcandy.com/blog/daniel-wellington-word-of-mouth-marketing/

Endret av jentefranorge
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, jentefranorge skrev:

Daniel wellington har brukt veldig lite penger på markedsføring, de har for de meste gitt ut klokker til bloggere og instagramme, slik at "alle" gikk med klokkene, det førte til at folk begynte å etterspør klokkene i butikkene. Tror de bare betalte de aller største kjendisene, de fleste fikk klokkene gratis, 

 

https://www.referralcandy.com/blog/daniel-wellington-word-of-mouth-marketing/

Sier de, ja. 

Har vært mye mer utbredt med betalt omtale enn de ønsker å gi inntrykk av.

Uansett avsporing: Pilotfrue går med Rolex:)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 timer siden, jentefranorge skrev:

Daniel wellington har brukt veldig lite penger på markedsføring, de har for de meste gitt ut klokker til bloggere og instagramme, slik at "alle" gikk med klokkene, det førte til at folk begynte å etterspør klokkene i butikkene. Tror de bare betalte de aller største kjendisene, de fleste fikk klokkene gratis, 

 

https://www.referralcandy.com/blog/daniel-wellington-word-of-mouth-marketing/

Du er veldig naiv om du tror at toppbloggere skriver reklameinnlegg med kun et par klokker til en tusenlapp som betaling! 

Sammenlign hva klokkene koster med hva de vanligvis fakturerer per innlegg så skjønner du at det du skriver umulig kan stemme. 

Pilotfrue er blandt bloggerne som har reklamert for dw. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, JessicaL skrev:

Du er veldig naiv om du tror at toppbloggere skriver reklameinnlegg med kun et par klokker til en tusenlapp som betaling! 

Sammenlign hva klokkene koster med hva de vanligvis fakturerer per innlegg så skjønner du at det du skriver umulig kan stemme. 

Pilotfrue er blandt bloggerne som har reklamert for dw. 

Som jeg skrev, de har betalt de største bloggerne og kjendisene, men gir ut gratis til de fleste. Jeg har selv snakket med en selger for DW Sverige. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, jentefranorge skrev:

Som jeg skrev, de har betalt de største bloggerne og kjendisene, men gir ut gratis til de fleste. Jeg har selv snakket med en selger for DW Sverige. 

Selvfølgelig vil en selger for Daniel Wellington si det - det er jo jobben hans.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal hun vise egginnsett på direkten? eller invitere lesere med på klinikken? :)

Synd at hun bestemte seg om å dokumentere hvert skritt i dette forsøket også. Hadde vært bedre å overraske lesere. De fleste fikk jo med seg forrige runde og vet nå hvordan ting foregår.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...