Gå til innhold

Pilotfrue


Puny

Anbefalte innlegg

Den "mobbingen" av leppene hans kommer vel herfra? Husker det var en som skrev at han smiler på samme måte som denne emojien: emoji.png.5ffcbd354cb0e98e7c79e8ffcc3e0108.png Unøvendig kommentar, men jeg tolket det i hvert fall som at vedkommende mente han hadde et unaturlig smil på mange bilder. Ingen emojier har jo lepper, så synes det er merkelig at det var akkurat det han hang seg opp i (og deretter dro og fylte på de og så gikk videre med det til media).

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Vitting
2 timer siden, sukkerspinnn skrev:

Den "mobbingen" av leppene hans kommer vel herfra? Husker det var en som skrev at han smiler på samme måte som denne emojien: emoji.png.5ffcbd354cb0e98e7c79e8ffcc3e0108.png Unøvendig kommentar, men jeg tolket det i hvert fall som at vedkommende mente han hadde et unaturlig smil på mange bilder. Ingen emojier har jo lepper, så synes det er merkelig at det var akkurat det han hang seg opp i (og deretter dro og fylte på de og så gikk videre med det til media).

En flykaptein som lar seg presse av anonyme damer på kvinneguiden? Det tror jeg ikke på. Dette er en mann som skal ta avgjørelser på liv og død når han kommer i stressende situasjoner med teknisk feil på flyet, dårlig vær, torden, sterk vind, hagl, krasj med fugl under takeoff/landing, first officer som er incapacitated eller kapring av fly. Lett å kapre et norwegianfly med han bak spakene, bare å si at "xxxxyyyzzzz er støgt på deg" så kryper han sammer og griner? Løper til nærmeste beauty-shop? Det gir ikke mening. Her tror jeg heller det er en dyp manglende selvtillitt som ikke passer med den offentlige rollen som han har måttet innta etter å ha blitt "kapra" av pilotfru. Å leve av å ta bilder av seg selv skaper et usunt selvfokus, hvor man plukker seg selv i småbiter og elsker å ta selfies. Enkelt å skylde på noen andre, framfor å si at en selv følte behovet fra sitt indre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok helst sånn at han og frua får stor rabatt på behandlinger der han tok dette, mot å vise det fram i bloggerne på TV. Enorm reklame, det. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmh.. var det ikke i første episode av bloggerne denne sesongen at pilotfrua sa «smil naturlig da» til sin mann når han etterlignet den berømte emojien.. kanskje hun selv har lagt opp til presset han tydeligvis føler på..?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I frisørstolen sier han at han syns alle burde være fornøyde med seg sjøl. Et paradoks, der han sitter med transplanterte hårrøtter, botox fordi han hater rynker og kråketær og fillers i leppene «fordi han ble mobbet til det» ! 

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes noen er i overkant negative her jeg. Greit nok at han ikke bør skylde på andre fordi han har valgt å fylle leppene, men la nå Ulrik gjøre hva Ulrik vil. At det kommer frem i media er heller ikke rart med tanke på at de er med i bloggerne. Å dra inn jobben hans blir uansett for teit, jeg er ikke blodfan, men synes reisen deres er spennende å følge med på. Hva de sprøyter inn her og der er for meg helt likegyldig. Tviler på at Ulrik påvirker mange andre menn på samme alder til å gjøre dette uansett..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Leia17 skrev:

Synes noen er i overkant negative her jeg. Greit nok at han ikke bør skylde på andre fordi han har valgt å fylle leppene, men la nå Ulrik gjøre hva Ulrik vil. At det kommer frem i media er heller ikke rart med tanke på at de er med i bloggerne. Å dra inn jobben hans blir uansett for teit, jeg er ikke blodfan, men synes reisen deres er spennende å følge med på. Hva de sprøyter inn her og der er for meg helt likegyldig. Tviler på at Ulrik påvirker mange andre menn på samme alder til å gjøre dette uansett..

Jeg minner om at disse menneskene kaller seg influencers, og at de står bak en millionbedrift som holdes i live kun fordi folk klikker seg inn på bloggen og leser det som står der. Jeg skjønner at det er vanskelig å skille privatpersonene Julianne og Ulrik fra pilotfrue.no, for de er jo utrolig proffe på det de gjør: bake reklame for alskens produkter og tjenester inn i fremstillingen av et liv og en hverdag. Mange forveksler en del reklamestunt, som f.eks dette som går på leppeforstørring, med folkelighet og ærlighet, men de er altså ikke annet enn levende reklameplakater hvis viktigste misjon er å influere deg og meg til å lese om, og aller helst kjøpe, produktene og tjenestene som nevnes i bloggen. Annonsørene blir glade, og pilotparet blir enda gladere, og kan kjøpe seg hus til vanvittige 20 mill. :jepp:

 

Endret av Malum
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan mene hva man vil om fillers i leppene, måtte det være hos kvinner eller menn (og ærlig talt ser jeg ikke at det er noe merkeligere for menn enn kvinner; jeg synes det er merkelig at folk gjør det uavhengig av kjønn), men å fremstille det som problematisk med tanke på pilotyrket slik enkelte gjør her blir riiimelig søkt etter min mening.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, miore skrev:

Man kan mene hva man vil om fillers i leppene, måtte det være hos kvinner eller menn (og ærlig talt ser jeg ikke at det er noe merkeligere for menn enn kvinner; jeg synes det er merkelig at folk gjør det uavhengig av kjønn), men å fremstille det som problematisk med tanke på pilotyrket slik enkelte gjør her blir riiimelig søkt etter min mening.

Takk! Endelig er det flere som ser hvor rart det er. Jeg tror ikke at Ulriks leppeforstørrelse gjør han mer uskikket som pilot enn andre :ler: Man kan føle seg usikker på enkelte ting i livet sitt uten at det gjør en usikker på avgjørelser en tar i jobben sin.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er blitt så vanlig å ta fillers eller botox at folk ikke bryr seg. Hva ville han egentlig med dette? Mer fokus på leppene sine? 

Jeg kan ikke huske å ha tenkt på leppene hans før, men det kommer jeg til å gjøre fremover. 

Og jeg som fikk så godt inntrykk av han i Bloggerne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vitting
45 minutter siden, miore skrev:

Man kan mene hva man vil om fillers i leppene, måtte det være hos kvinner eller menn (og ærlig talt ser jeg ikke at det er noe merkeligere for menn enn kvinner; jeg synes det er merkelig at folk gjør det uavhengig av kjønn), men å fremstille det som problematisk med tanke på pilotyrket slik enkelte gjør her blir riiimelig søkt etter min mening.

 

11 minutter siden, Hjarte skrev:

Takk! Endelig er det flere som ser hvor rart det er. Jeg tror ikke at Ulriks leppeforstørrelse gjør han mer uskikket som pilot enn andre :ler: Man kan føle seg usikker på enkelte ting i livet sitt uten at det gjør en usikker på avgjørelser en tar i jobben sin.

Da tar dere problemstillingen mer bokstavelig, og fordummer diskusjonen (etter min ærlige mening) mer enn dere trenger.

Kritikken ligger i Ulriks framstilling av årsak og handling. Han framstiller det som at han har blitt mobbet av andre mennesker så mye at han ikke så annen utveg enn å fylle leppene sine med Restylane (!), fylle ansiktet med botox og utføre hårtransplantater så hans hårlinje ikke skulle "skjemme han". Nå er han ikke den eneste mannen i verden som har utført disse tingene, men måten han framstiller det på er ansvarsfraskrivende og fordummende. Hvis man skal ta hans ord bokstavelig, så er det tegn på en mann med gummi i ryggen og ikke synonymt med en flykaptein. Folk flest virker å tro at piloter ikke har noe mer eller mindre ansvar enn en buss-sjåfør, når de i bunn og grunn sitter med livene til tusener av mennesker i sine hender hver dag. De balanserer på en stadig mer syltynn grense mellom økonomi og drift, hvor mengden drivstoff stadig blir mindre, arbeidstidene blir lengre. Strikken strekkes lengre og lengre for å tilby billetter Oslo-London til 199kr, og der passer det ikke inn at en kaptein (som er YTTERLIGERE belastet med ansvar pga. sin posisjon) skal la seg påvirke av anonyme damer(og menns) kommentarer på internett om hans utseende. Han skal møte torden og storm, gjøre livsviktige avgjørelser (som for eksempel: skal jeg divertere nå eller om 30 minutter?), han skal avgjøre hva som er feil når et Madison-square-garden-arsenal av julelys og alarmer kimer i mot han ved teknisk feil. Da går du ikke og stapper leppene full av restylane pga det NOEN ANDRE sier om deg. Det blir for dumt. Poenget er at han lyver om årsak, han har problemer med å akseptere sitt utseende og har indre demoner som sier til han at livet blir bedre med kosmetiske inngrep. I stedet for å stå for det, skylder han på andre (mobbing). Det er feigt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk her bare "ingen har mobbet han" så sitter det jo faktisk flere her som mobber? 

 

 

Injeksjoner på menn er nok MYE vanligere enn folk tror. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dere ikke at det å ikke lenger stole på Ulriks evne til å være en god pilot fordi han har tatt lip fillers blir det samme som mannfolka som mener at kvinner som sminker seg og bryr seg om utseendet sitt ikke har kapasitet til å ta viktige avgjørelser og være i sjefsstillinger? 

 

  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Alcudia skrev:

Synes dere ikke at det å ikke lenger stole på Ulriks evne til å være en god pilot fordi han har tatt lip fillers blir det samme som mannfolka som mener at kvinner som sminker seg og bryr seg om utseendet sitt ikke har kapasitet til å ta viktige avgjørelser og være i sjefsstillinger? 

 

Jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir beng i at en voksen man er så utseendefokusert at han faktisk fikser på ting. Jeg synes det er mye mer merkverdig at han velger å stå fram og sutre om at noen mobbet ham til det. Og hvordan henger det i det hele tatt sammen at han liksom på den ene siden gjør dette kun for sin egen del for å føle seg bra, når han samtidig hevder at han ble mobbet og derfor gjorde det?

 

Hva ER det med SoMe-aktører og sutring om mobbing? en ting er at alvorlige trusler og trakassering er et problem - men ALT blir jo tolket i verste mening av disse folka som lever av å eksponere seg selv? 

Henger det sammen med at det krever en ganske høy grad av selvdigging og ditto høytidelighet for i det hele tatt å tenke tanken at andre er interessert i hva man spiser, og har på seg og gjør av helt vanlige ting hver eneste dag?

Æ bare spør. 

 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, pøbelsara skrev:

Jeg gir beng i at en voksen man er så utseendefokusert at han faktisk fikser på ting. Jeg synes det er mye mer merkverdig at han velger å stå fram og sutre om at noen mobbet ham til det. Og hvordan henger det i det hele tatt sammen at han liksom på den ene siden gjør dette kun for sin egen del for å føle seg bra, når han samtidig hevder at han ble mobbet og derfor gjorde det?

 

Hva ER det med SoMe-aktører og sutring om mobbing? en ting er at alvorlige trusler og trakassering er et problem - men ALT blir jo tolket i verste mening av disse folka som lever av å eksponere seg selv? 

Henger det sammen med at det krever en ganske høy grad av selvdigging og ditto høytidelighet for i det hele tatt å tenke tanken at andre er interessert i hva man spiser, og har på seg og gjør av helt vanlige ting hver eneste dag?

Æ bare spør. 

 

Word! 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har i grunnen syntes at han har vært en ganske ok kar, men en voksen mann som ikke takler overleppa si, det blir noe stakkarslig over det. Synes faktisk han kommer dårlig ut av Bloggerne, for mye wannabe over fyren. Det er også veldig sært med alle disse Louis Vuitton greiene de omgir seg med, de har en merkelig stil

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-"Er man misfornøyd med eget utseendet og har mulighet for å gjøre noe med det, så gjør det"

Kommer de til å si dette til barnet sitt, hvis det skulle oppleve å bli ertet eller mislike utseendet? 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, kvinneguide skrev:

-"Er man misfornøyd med eget utseendet og har mulighet for å gjøre noe med det, så gjør det"

Kommer de til å si dette til barnet sitt, hvis det skulle oppleve å bli ertet eller mislike utseendet? 

Alt er innafor, bare man er "seg selv" og står for det man gjør! :opplyser:

:jepp: 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vitting
3 timer siden, pøbelsara skrev:

Jeg gir beng i at en voksen man er så utseendefokusert at han faktisk fikser på ting. Jeg synes det er mye mer merkverdig at han velger å stå fram og sutre om at noen mobbet ham til det. Og hvordan henger det i det hele tatt sammen at han liksom på den ene siden gjør dette kun for sin egen del for å føle seg bra, når han samtidig hevder at han ble mobbet og derfor gjorde det?

Det er cluet, det er sutring og ganske gjennomsiktig at noen som har blitt kvalifisert til kapteinsjobb i luftfarten "skylder på" andres mobbing som årsak til pynting på eget utseende. Kan han ikke stå fram og si at han er utseendefokusert, lite fornøyd med seg selv og derfor endret på ting? Kom ikke med en syltynn historie om mobbing og "jeg hadde ingen annen utveg". Det er bare for dumt fra noen som er spesialtrent i å håndtere ekstremt stress, trykkende situasjoner og det å holde hodet kaldt når det mest gjelder.

---

I erbødigst respekt og ingen mobbing, så fant jeg den lyseblå dressen han har på seg på siste pilotfruesnap intet annet enn... Ja. Jeg lar et bilde tale mine tanker.

5ELI708sjnwx.jpg

(det er seriøst den til høyre han har på seg. Nesten).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...