Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 time siden, chisandra skrev:

Ja, men han (stefaren) er en skikkelig "arbeidskar" med gode, sunne verdier - som jobbet seg opp fra to tomme hender, så jeg tviler på at de får pengene de ev. trenger. Men å låne gratis omtrent er jo heller ikke å forakte akkurat :)

Hvilket firma?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tråden er ryddet for persondebatt og spekulasjoner.

Papirfly, mod.

Gjest chisandra
Skrevet
33 minutter siden, cerruti skrev:

Hvilket firma?

Vet ikke om jeg får si det her. Send pm :)

Skrevet

Nå tar vi for oss soveromsproblemstikken, dere. Det går slag i slag - «kjøpt»flyverutdannelse, nå problemer med soveromsplassering, men hva fa•• skal vi ta etterpå?

Skrevet
7 timer siden, FrkHumle skrev:

Synes det er litt merkelig hvor mange som bryr seg om dette foreldresoverommet i en annen etasje. Jeg skulle ønske alle hus hadde splittet opp soverommene jeg! Det er jo kun de 4-5 første årene at man faktisk ønsker å ligge nære, etter det skal ungene ha besøk, overnatting og det er da virkelig godt for foreldrene å kunne ha en kveld i senga uten frykt for å bli hørt også :) 

Ergo, 1/4 av oppveksten er det praktisk å ha de i nærheten, resten av tiden er det jo kjempefint å ha mer privatliv og litt større armslag både for liten og stor. 

Jeg drømmer om et hus som dette, og løsningen hadde vært å la tenåringen få foreldresoverommet de første årene, og så bytter vi når minste er klar for å sove i en annen etasje. 

Våre barn på 2,3 og 7 år ligger i etasjen under oss, gjort det i 1,5 år nå. Går helt fint:) 

Skrevet

Tilbake til huset; det er fantastisk flott synes jeg! Hadde mer enn gjerne bodd der.

Hvor lang tid bruker man fra Vollen til Oslo sentrum f.eks.? 

Skrevet (endret)
5 timer siden, Touchy skrev:

Uansett hvor mange «feil» enkelte av dere finner på piloten og utdannelsen hans, på pilotfrua som noen hevder er grunn så kommer de godt ut av det - de sitter der med ny båt,flott bil og hus til mangfoldige millioner, og i tillegg har hun ønskebabyen i magen. 

De kommer bedre ut av det enn de fleste av oss - som nå  sitter målløse over det flotte huset. Og de ler nok av alle spekulasjonene om hvor pengene kommer fra.

Jeg ser jo at det er et moderne og stilig hus, men det er ikke et hus jeg drømmer om, jeg liker tradisjonelle hus med firkantede rom, hus med sjel og varme! Jeg tør jo nesten ikke skrive det en gang, sikker på at noen mener jeg MÅ være misunnelig... synes selv huset vårt er drømmehuset, mannen min er drømmemannen og barna mine er ubeskrivelige! Så nei, jeg er nok ikke misunnelig selv om huset ikke er min stil!

Endret av Pås
  • Liker 17
Skrevet
8 timer siden, Avocado skrev:

Det er vel fordi vi er mange foreldre her som har erfaring med hvordan barn kan oppføre seg på nettene ☺ 

Det har jeg også :) Og med en på snart 13 så ser jeg med skrekk og gru på hus hvor soverommene ligger vegg i vegg. Jeg trenger mer privatliv enn det ihvertfall. :)  

• Liker 4
Skrevet
43 minutter siden, Pås said:

Jeg ser jo at det er et moderne og stilig hus, men det er ikke et hus jeg drømmer om, jeg liker tradisjonelle hus med firkantede rom, hus med sjel og varme! Jeg tør jo nesten ikke skrive det en gang, sikker på at noen mener jeg MÅ være misunnelig... synes selv huset vårt er drømmehuset, mannen min er drømmemannen og barna mine er ubeskrivelige! Så nei, jeg er nok ikke misunnelig selv om huset ikke er min stil!

Jeg synes at det er direkte grusomt, så sjalu er jeg, he he...

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, Ella Grisella skrev:

Til dere som gnåler om hvor smart det er med rom i egen etasje til større barn: det er ikke det vi diskuterer!! Vi snakker om å ha en BABY i en annen etasje om natta! Pilotfrue sier at Severin skal sove litt lengre på rommet deres, siden rommet hans blir i en annen etasje. Vel, da får rommet deres også bli nede de 2-4 første åra spør du meg.

Men de spør ikke deg... 

Alvorlig talt, det er mange som har rom i forskjellige etasjer fra barna sine, og det er mange som ikke har noe valg heller. De har ikke overtatt huset enda, og folk lager oppkonstruerte problemer ut av det. Hvis de finner ut at det fungerer dårlig, så ordner de det sikkert slik at de har rom i samme etasje - verre er det ikke! Det er slike tullete diskusjoner som ødelegger for saklig og konstruktiv kritikk. 

• Liker 25
Skrevet (endret)

For et hus :ninuskapus: Dette er vel faktisk første gangen jeg genuint er misunnelig på en blogger som jeg ikke har så mye til overs for

Endret av gjestgitt
  • Liker 4
Skrevet
12 timer siden, Avocado skrev:

Det er vel fordi vi er mange foreldre her som har erfaring med hvordan barn kan oppføre seg på nettene ☺ 

Nå er ikke alle barn like heller ;) 

• Liker 2
Skrevet

Hun fikk økonomisk frihet som gave i bryllupet av slektninger. Det er hun som har alle pengene

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, Plexus skrev:

Hun fikk økonomisk frihet som gave i bryllupet av slektninger. Det er hun som har alle pengene

Hmmm hva legger du i økonomisk frihet? Hvor mange millioner? Hundrevis ?

• Liker 6
Skrevet
8 timer siden, LoveTrain skrev:

Men de spør ikke deg... 

Alvorlig talt, det er mange som har rom i forskjellige etasjer fra barna sine, og det er mange som ikke har noe valg heller. De har ikke overtatt huset enda, og folk lager oppkonstruerte problemer ut av det. Hvis de finner ut at det fungerer dårlig, så ordner de det sikkert slik at de har rom i samme etasje - verre er det ikke! Det er slike tullete diskusjoner som ødelegger for saklig og konstruktiv kritikk. 

Enig! Først fikk de masse krtikk for å ikke ville ha samsoving og nå kritiseres de opp og ned at de har soverom i andre og barnet i første. Hørt om babycall? La de nå prøve seg frem før dere hakker. Dette er første ungen, og da er det vanlig å prøve og feile :) Funker der ikke, så kommer de nok til å endre på løsningen.

• Liker 15
Skrevet
8 timer siden, LoveTrain skrev:

Men de spør ikke deg... 

Mor di! Dette er mer saklig enn alt det andre dustete som diskuteres her.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Vel, vi får se hvordan det der med ny bolig og baby går

Endret av O.G.
Gjest Forumassistent
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner og svar/siteringer av denne debatten.

Hanne Mari, forumansvarlig

Skrevet
1 time siden, O.G. skrev:

Vel, vi får se hvordan det der med ny bolig og baby går

Tror det kommer til å gå helt fint😀

• Liker 10
Skrevet
22 timer siden, Avocado skrev:

Så 6-åringer som syns det er skummelt å sove i en annen etasje enn foreldrene sine er unormale? :klo:

Selvsagt ikke, nå tenkte jeg mer på at babyer og småbarn våkner om nettene. Det er man jo stort sett ferdig med når man er 6 år;-)

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...