Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
På 21.12.2017 den 10.46, Dorey skrev:

Og et usannsynlig kleint bilde på IG til Piloten... 

SÅ ille kan det vel ikke være, tenkte jeg. Boy, was I wrong. Jeg hadde klikket hvis min mann var så tacky. 

• Liker 31
Videoannonse
Annonse
Skrevet
20 timer siden, Jenki skrev:

Hun kan like gjerne ha sett redd eller nervøs ut.  Når det har gått galt flere ganger så tar det gjerne litt tid før du virkelig tør å tro at det skal gå bra.  Vil tro at jeg hadde vært kvalm av nervøsitet hvis det var jeg som skulle inn til den undersøkelsen.

Veldig enig! Og jeg har full forståelse for at de har ventet med å si noe. Det er ikke gøy å måtte fortelle folk gang på gang at det har gått galt, og da må det være enda verre å dele det med hele landet. 

Nei, det var veldig fint at de endelig fikk det til. Så får man skrive det elendige bildet på kontoen for "vet-ikke-helt-hva-vi-driver-med-i-lykkerus". 

• Liker 6
Gjest CecilieX
Skrevet

Det er jo like store spekulasjoner å "tro" at hun ikke kommer til å eksponere barnet. Interessant hvordan noen påpeker at KG-kjerringer ikke kan vite, samtidig som man selv "vet".

Sett ut fra den velvillige delingen av alt mulig privat, i tillegg til et refleksjonsnivå som helt åpenbart ikke er av de høyeste hos bloggeren så er jo det foreløpig KG-kjerringene som statistisk sett har mest å slå i bordet med. 

Den som lever får se, men det har foreløpig ikke kommet noen argumenter fra deltakere i tråden som tilsier at det ikke blir eksponering. Jeg slutter ikke å la meg overraske over hvilket "tak" noen av bloggerne har på leserne sine, og hvordan man tror at man kjenner vedkommende.

Og nei, det handler ikke om å ikke være glad på deres vegne, men om å ha to tanker i hodet på en gang.

Skrevet (endret)

Nei, så utrolig gøy for dem! Hyggelig å se at de endelig lyktes :laugh:

Men huff, for et menneskesyn den kvinnen har. Først kommer det frem at hun stemmer FRP og nå sist at hun driter i hvilke forhold mindre privilegerte mennesker i Dubai lever under. Og at hun i det hele tatt tror at alle er så heldige at de får velge hvordan de lever livene sine - wow.

Hun har jo rett i at man ikke kan ta inn over seg alle verdens tragedier og katastrofer, men man kan faktisk velge å ikke støtte opp under et emirat som Dubai ganske enkelt ved å la være å reise dit. 

Endret av Sommerfugl90
  • Liker 24
Skrevet
7 timer siden, Sandie skrev:

Ser henne og mannen er på God Morgen Norge nå,hvor hun snakker om graviditeten,spontanabort og 4 mislykkede prøverørsforsøk.

Tror jeg med den forhistorien hadde ventet litt lengre enn 14 uker med å fortelle det til alle,men får håpe det går bra denne gangen.

Selv hadde jeg aldri gått ut offentlig med det ennå. At hun ikke har abortert etter så mange uker, betyr ikke at hun ikke er ute faresonen ennå med tanke på forhistorien

• Liker 6
Skrevet

Ungen ble jo "solgt" før den ble lagd. Tror ikke eksponeringen blir noe mindre med disse folkene

• Liker 28
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt og hets.

Papirfly, mod.

Gjest eksiltronder
Skrevet
2 timer siden, Miranda16 skrev:

Selv hadde jeg aldri gått ut offentlig med det ennå. At hun ikke har abortert etter så mange uker, betyr ikke at hun ikke er ute faresonen ennå med tanke på forhistorien

Det er, så vidt meg bekjent, ingen sammenheng mellom det å miste tidlig i svangerskapet og økt risiko for å miste senere. Hadde de ikke vært aktive prøver hadde de neppe visst om de 2 kjemiske engang, bare tenkt at mens var et par dager forsinket (som jo kan skje oss alle).

I uke 14 er det mindre enn 1 % fare for spontanabort. https://spacefem.com/pregnant/mc.php?m=18&d=04&y=16

Skrevet

Åhh ok, det bildet på Ulrik sin insta har jeg ikke sett. Men da forstår jeg, hehe

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt.

Papirfly, mod.

• Liker 1
Skrevet
På 22.12.2017 den 18.17, CecilieX skrev:

Det er jo like store spekulasjoner å "tro" at hun ikke kommer til å eksponere barnet. Interessant hvordan noen påpeker at KG-kjerringer ikke kan vite, samtidig som man selv "vet".

Sett ut fra den velvillige delingen av alt mulig privat, i tillegg til et refleksjonsnivå som helt åpenbart ikke er av de høyeste hos bloggeren så er jo det foreløpig KG-kjerringene som statistisk sett har mest å slå i bordet med. 

Den som lever får se, men det har foreløpig ikke kommet noen argumenter fra deltakere i tråden som tilsier at det ikke blir eksponering. Jeg slutter ikke å la meg overraske over hvilket "tak" noen av bloggerne har på leserne sine, og hvordan man tror at man kjenner vedkommende.

Og nei, det handler ikke om å ikke være glad på deres vegne, men om å ha to tanker i hodet på en gang.

Det at de her kvasikjendisene fremdeles klarer å lure leserne til å tro de er deres venninner er helt klart sykt.

Skrevet

Godt å se jeg ikke er den eneste som (allerede) har problemer med å få på juleklærne med en voksende mage. Gratulerer Pilotfrue!

• Liker 10
Skrevet
På 21.12.2017 den 14.59, PecanPie skrev:

Gratulerer til frua og piloten  

Jeg tar meg likevel i å lure på nødvendigheten av å sjekke hvordan forholdene er for å bli gravid spontant, før man egentlig har prøvd særlig lenge. Det er ikke uvanlig at det tar tid, og det er ikke uvanlig å miste en eller annen gang i løpet av svangeskapet - uten at at det nødvendigvis er noe galt med han, hun eller begge. Jeg forstår at en blir stresset når man har prøvd i 6-8 måneder og "ingenting" skjer, men å velge å pålegge seg selv det kroppslige, psykiske og økonomiske stresset som assistert befruktning er, før det er nødvendig, det forstår jeg ikke. 

Og så lurer jeg på hva de skal selge seg inn med nå. Pilotfrue er i vinden fordi hun har delt veien fram til graviditet. Hva har de å selge nå?

Helt enig. Det klaffet for dem etter ca. 1 års prøving. Ikke noe unaturlig. De fleste blir gravide etter 2 år sies det vel. Man kan søke om hjelp etter 1 års aktiv prøving, mens de startet etter et par mnd.

Fremover er det mye typisk bloggere selger: gravidoppdateringene, utstyrsanbefalingene, senere oppdateringene i barnets utvikling... 

• Liker 9
Skrevet

Helt enig. Hvis de hadde hatt litt "is i magen", så kunne de sannsynligvis sluppet alle disse mislykkede forsøka med prøverør. Nå var det jo noe "galt" med henne i følge undersøkelsene, men hvem vet hvor mye det hadde å si for muligheten til å bli gravid?

Er helt normalt å prøve både 2 og 3 år uten at det klaffer, og uten at det ikke er noe galt. 

• Liker 6
Skrevet
17 minutter siden, millemåne1 skrev:

Helt enig. Hvis de hadde hatt litt "is i magen", så kunne de sannsynligvis sluppet alle disse mislykkede forsøka med prøverør. Nå var det jo noe "galt" med henne i følge undersøkelsene, men hvem vet hvor mye det hadde å si for muligheten til å bli gravid?

Er helt normalt å prøve både 2 og 3 år uten at det klaffer, og uten at det ikke er noe galt. 

Nå uttaler du deg om noe du åpenbart ikke har det minste peiling på. 

• Liker 25
Skrevet
På 21.12.2017 den 13.56, pøbelsara skrev:

OMG - det bildet på IG var utrolig kleint. OG INGEN i min familie ville sendt bilde av kona i bare BH med referanse til hvor deilig det er at fruen hadde større pupper han kan kose med til babyen kommer, for å annonsere en graviditet, altså. 

:rulle: 

Enig! Sløyfe rundt brystene, som om det er der hun er gravid. Hadde vært mye mer sjarmerende med en sløyfe rundt magen og en singlet trukket opp under brystene om man absolutt skulle stå fram med magen. Nå legger han jo fullt fokus på brystpartiet som «han får gleden av å kose seg med til han eller hun kommer og okkuperer de» 😳🙈 #flaut! Mann 37... Noen menn blir aldri «ferdige» med pupper, men det kan de holde privat. Rar måte å kringkaste en graviditet på. 

• Liker 24
Skrevet
8 minutter siden, Gulleplutt skrev:

Nå uttaler du deg om noe du åpenbart ikke har det minste peiling på. 

Hvordan kan du si det? Jeg kjenner faktisk to par som har prøvd i henholdvis to og tre år for så å bli gravide. De ønsket ikke stresset rundt prøverør og ville heller prøve lengre selv. Det et jo ikke tvil om at ikke prøverør alltid er svaret selv om det tar lang tid, samtidig som vi er utrolig heldige som har det alternativet.. 

• Liker 3
Skrevet

Prøvde i 4-5 år selv. Orket heller ikke det prøverørsmaset.

• Liker 4
Skrevet (endret)
4 minutter siden, mindfulness skrev:

Hvordan kan du si det? Jeg kjenner faktisk to par som har prøvd i henholdvis to og tre år for så å bli gravide. De ønsket ikke stresset rundt prøverør og ville heller prøve lengre selv. Det et jo ikke tvil om at ikke prøverør alltid er svaret selv om det tar lang tid, samtidig som vi er utrolig heldige som har det alternativet.. 

Jeg også. Vet om flere som har prøvd lenge før det klaffet. Ei venninde prøvde vel i nærmere 4 år. De skulle vel i gang med prøverør før det plutselig gikk likevel.

Flere kollegaer av meg har også prøvd lenge uten at de tok skrittet videre til prøverør. Ei prøvde nesten 3 år med nr 2, selv om det hadde klaffet på første forsøk med nr 1.

Vi er forskjellige! 

Endret av millemåne1
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...