Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er helt målløs. :overrasket::daane: 

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skinner veldig igjennom hvordan hun er og hvilke holdninger hun har. Først dette med FrP, og nå dette. Hun sitter der på sin høye hest, mer privilegert enn mange andre selv her i Norge og har slike nedlatende holdninger. Altså, jeg vil spy! 

• Liker 17
Skrevet

Og med en gang man er uenig med en blogger så blir man definert som et nettroll... 

• Liker 6
Skrevet
15 timer siden, Vitting skrev:

Alle delfiner som er i fangenskap, er i klorvann...

https://www.thedodo.com/taiji-museum-chlorine-angel-2264012228.html

https://dolphinproject.com/campaigns/captivity-industry/

https://dolphinproject.com/campaigns/captivity-industry/facts-about-captivity/

Noe av det kjipeste dyreplageriet i verden er hvordan mennesker tror at delfiner smiler og ler og koser seg i fangenskap, når det egentlig er snakk om lynende intelligente vesener som er redusert til neddopa og utsulta roboter som må nedverdiges med å gjøre idiotiske triks for å få fisk i løpet av dagen. Uansett om de er født til fangenskap, eller revet fra naturen, så hører ikke delfiner til i fangenskap. Og i Dubai har de en multi-million-industri på "svøm med delfiner" og "delfinshow". I tillegg til menneskerettighetsbruddene og all den andre møkka de sprer på jordas overflate.

Min store drøm er å svømme med delfiner, men aldri om jeg hadde gjort det med delfiner fangenskap! Stakkers dyr som lever slik som det der. :kjefte:

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes hun var skikkelig ufyselig i det side spørsmåls-innlegget. Og én ting er å ikke bry seg, men å skrive det på den måten? Hallo?

Jeg er i hvert fall helt ferdig med å lese bloggen eller engasjere meg i henne. 

• Liker 13
Skrevet
2 timer siden, Nasken skrev:

Det skinner veldig igjennom hvordan hun er og hvilke holdninger hun har. Først dette med FrP, og nå dette. Hun sitter der på sin høye hest, mer privilegert enn mange andre selv her i Norge og har slike nedlatende holdninger. Altså, jeg vil spy! 

Jeg tror det er vi som ikke har hennes holdninger som er privilegerte. Det er for stusselg slik hun framstår.

• Liker 12
Skrevet (endret)
38 minutter siden, Jolanda skrev:

Jeg synes hun var skikkelig ufyselig i det side spørsmåls-innlegget. Og én ting er å ikke bry seg, men å skrive det på den måten? Hallo?

Jeg er i hvert fall helt ferdig med å lese bloggen eller engasjere meg i henne. 

Nettopp! Selvfølgelig kan man ikke bry seg/engasjere seg i alt av elendighet her i verden, men det er hvordan hun formulerer seg som mange reagerer på. Hun fremstår så lite empatisk og reflektert på den måten.. Når det er sagt så synes jeg at tonen i hennes svar virker mer negativ og tung enn i  forrige ukes spørsmål- og svar-runde.

Endret av Jordbærogfløte
  • Liker 4
Skrevet

Tråden er ryddet for hets.

Papirfly, mod.

Skrevet
1 time siden, Jordbærogfløte skrev:

Nettopp! Selvfølgelig kan man ikke bry seg/engasjere seg i alt av elendighet her i verden, men det er hvordan hun formulerer seg som mange reagerer på. Hun fremstår så lite empatisk og reflektert på den måten.. Når det er sagt så synes jeg at tonen i hennes svar virker mer negativ og tung enn i  forrige ukes spørsmål- og svar-runde.

Enig.

• Liker 1
Skrevet

Eide hun ikke en leilighet på en relativt fin adresse da hun møtte Piloten?

• Liker 1
Skrevet
20 timer siden, Vinglass skrev:

Har de delfiner i klorvann? Nå ble jeg lei meg :( dør de ikke da?

Det var det som skar deg mest i hjertet? Ikke menneskehandelen, slaveriet, utnyttelsen,  den systematiske undertrykkelsen? 

• Liker 8
Gjest chisandra
Skrevet
1 minutt siden, Puny skrev:

Det var det som skar deg mest i hjertet? Ikke menneskehandelen, slaveriet, utnyttelsen,  den systematiske undertrykkelsen? 

For mange av oss blir det noe ekstra når det kommer til dyr (og barn) 😢

Skrevet (endret)
12 minutter siden, chisandra skrev:

For mange av oss blir det noe ekstra når det kommer til dyr (og barn) 😢

Ja, jeg må si jeg aldri har forstått folk som kan snakke om ‘dyr og (i parentes) barn’, som om det er det samme...

det er utrolig masse jeg kunne sagt om forholdene i Dubai, men delfinenes forhold kommer langt ned på min liste....

Endret av Puny
  • Liker 19
Gjest chisandra
Skrevet
5 minutter siden, Puny skrev:

Ja, jeg må si jeg aldri har forstått folk som kan snakke om ‘dyr og (i parentes) barn’, som om det er det samme...

det er utrolig masse jeg kunne sagt om forholdene i Dubai, men delfinene forhold kommer langt ned på min liste....

Barn i parentes fordi dyr var temaet. 

Skrevet (endret)
2 minutter siden, chisandra skrev:

Barn i parentes fordi dyr var temaet. 

Nei, dyr var ikke temaet, slaveri, utnyttelse, undertrykkelse etc. Var temaet. Kritikkverdige forhold ved Dubai som helhet var temaet. Det å velge å reise til/ støtte et land som daglig bryter ‘alt som er’ av menneskerettigheter var temaet. Så ble delfiner nevnt helt til slutt. 

Endret av Puny
  • Liker 8
Gjest chisandra
Skrevet (endret)
3 minutter siden, Puny skrev:

Nei, dyr var ikke temaet, slaveri, utnyttelse, undertrykkelse etc. Var temaet. Kritikkverdige forhold ved Dubai som helhet var temaet. Så ble delfiner nevnt helt til slutt. 

Kjære deg, du siterte « delfiner i klorvann»- innlegget til @Vinglass og spurte om noe. Jeg følte for å svare deg. Beklager. Jeg kunne jo ikke vite om du hadde kortet ned sitatet :)

Endret av chisandra
Skrevet (endret)
4 minutter siden, chisandra skrev:

Kjære deg, du siterte « delfiner i klorvann»- innlegget til @Vinglass og spurte om noe. Jeg følte for å svare deg. Beklager. Jeg kunne jo ikke vite om du hadde kortet ned sitatet :)

JEG hadde ikke kortet ned sitatet. Jeg svarte på @ vinglass sin sitering av @Vitting. Der hun/han kom med en bred kritikk av Dubai. Som så ble kokt ned til delfiner i klorvann, som jo selvsagt er kritikkverdig, men av alle ting å velge å reagere på så syntes jeg delfiner i klorvann er merkelig. Dette er et av Dubais minste problemer spør du meg. 

Endret av Puny
  • Liker 2
Gjest chisandra
Skrevet
2 minutter siden, Puny skrev:

JEG hadde ikke kortet ned sitatet. Jeg svarte på @ vinglass sin sitering av @Vitting. Der hun/han kom med en bred kritikk av Dubai. Som så ble kokt ned til delfiner i klorvann, som jo selvsagt er kritikkverdig, men av alle ting å velge å reagere på så syntes jeg delfiner i klorvann er merkelig. Dette er et av Dubais minste problemer spør du meg. 

Ok. Du får siste ord, da dette ble litt avsporing :)

Skrevet

Skulle tro at Pilotfrue føler seg en smule dum når hun flashes på Dagbladet med egen kronikk: Hvorfor Dubai trenger Pilotfrue

Piloten har forresten inngått samarbeid med Gant og viser stolt frem sine nye antrekk på Snap, han dras tydeligvis mer og mer inn i bloggsfæren, lurer på hva arbeidsgiver mener om det.....

• Liker 15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...