Gjest Avocado Skrevet 17. desember 2017 #2301 Skrevet 17. desember 2017 (endret) 15 timer siden, Squill skrev: FY faen. NÅ blir jeg provosert. Er hun virkelig SÅ navlebeskuende at hun tror kvinnene i Dubai har valgt en slik levestil frivillig?? «Det angår HELDIGVIS ikke meg», skriver hun. Det er jo som om å høre Bono i «do they know it’s Christmas», «tonight, thank God it’s them instead of you». Bortsett fra at han var ironisk, da. Kvinner i Dubai blir steinet for å kysse menn. De blir halshugget for å ligge med kjæresten sin. De blir halshugget for å praktisere homofili. De er praktisk talt ikke myndige. De må ha fars skriftlige godkjenning for å gifte seg. De kan ikke forlate landet alene. De tvinges til å skjule ansiktet sitt for noen andre enn mannen sin. Arbeidere er praktisk talt slaver. Men Julianne gir fullstendig FAEN, bare hun kan meske seg i luksus, kjøp seg Louis Vuitton og velte seg rundt i sanden i minibikini. Herregud, det er white pride i et nøtteskall. Neste gang hun ber om støtte og sympati i den vanskelige barnløsheten, har jo i hvert fall leserne svaret klart: «Det angår HELDIGVIS ikke oss.» Julianne er i ferd med å bli like usympatisk og selvsentrert som Caroline Berg Eriksen. Og det sier jo sitt. Sitatet er ryddet for hets. Endret 18. desember 2017 av Avocado
clyde Skrevet 17. desember 2017 #2302 Skrevet 17. desember 2017 (endret) 15 timer siden, Squill skrev: FY faen. NÅ blir jeg provosert. Er hun virkelig SÅ navlebeskuende at hun tror kvinnene i Dubai har valgt en slik levestil frivillig?? «Det angår HELDIGVIS ikke meg», skriver hun. Det er jo som om å høre Bono i «do they know it’s Christmas», «tonight, thank God it’s them instead of you». Bortsett fra at han var ironisk, da. Kvinner i Dubai blir steinet for å kysse menn. De blir halshugget for å ligge med kjæresten sin. De blir halshugget for å praktisere homofili. De er praktisk talt ikke myndige. De må ha fars skriftlige godkjenning for å gifte seg. De kan ikke forlate landet alene. De tvinges til å skjule ansiktet sitt for noen andre enn mannen sin. Arbeidere er praktisk talt slaver. Men Julianne gir fullstendig FAEN, bare hun kan meske seg i luksus, kjøp seg Louis Vuitton og velte seg rundt i sanden i minibikini. Herregud, det er white pride i et nøtteskall. Neste gang hun ber om støtte og sympati i den vanskelige barnløsheten, har jo i hvert fall leserne svaret klart: «Det angår HELDIGVIS ikke oss.» For noen fantastiske idealer å føre videre til sine barn. "Nei, nei lille venn. Kvinnene her VELGER å være undertrykket. Dette er ikke noe vi trenger å bry oss om". Sitatet er ryddet for hets. Endret 18. desember 2017 av Papirfly 25
Gjest Squill Skrevet 17. desember 2017 #2303 Skrevet 17. desember 2017 14 minutter siden, Metzili skrev: jeg synes ikke det er sjokkerende i det hele tatt at hun svarte som hun gjorde på Dubai spørsmålet.... og DET sier vel litt om hvordan hun fremstår på bloggen. Det er dessverre et godt poeng. Jeg har til en viss grad latt meg underholde av livet hennes og den vanvittige selvdyrkelsen og fokuset på frisør, shopping, pels, luksus og materialisme. Litt sånn «finnes virkelig disse menneskene, som faktisk utelukkende lever for sin egen selvhevdelse, og ikke viser så mye som et snev av ydmykhet?» Poenget er at så lenge hun aldri uttaler seg om samfunnet for øvrig, blir det ikke fullt SÅ tydelig hvor ekkel, egoistisk, eller i beste fall -totalt- uvitende, hun er. Men nå ble det virkelig månelyst. Og fryktelig, fryktelig stygt. Jeg føler faktisk dyp SKAM på vegne av min egne, bortskjemte generasjon. Her sitter vi på toppen av gullgruva og dyrker oss selv og nekter å se lenger til nesetippen vår. «Jeg bryr meg ikke så veldig mye.» Bare å skrive noe sånt, offentlig, vitner om så totalt mangel på dømmekraft og empati.
Nussepus Skrevet 17. desember 2017 #2304 Skrevet 17. desember 2017 (endret) 15 timer siden, Squill skrev: FY faen. NÅ blir jeg provosert. Er hun virkelig SÅ navlebeskuende at hun tror kvinnene i Dubai har valgt en slik levestil frivillig?? «Det angår HELDIGVIS ikke meg», skriver hun. Det er jo som om å høre Bono i «do they know it’s Christmas», «tonight, thank God it’s them instead of you». Bortsett fra at han var ironisk, da. Kvinner i Dubai blir steinet for å kysse menn. De blir halshugget for å ligge med kjæresten sin. De blir halshugget for å praktisere homofili. De er praktisk talt ikke myndige. De må ha fars skriftlige godkjenning for å gifte seg. De kan ikke forlate landet alene. De tvinges til å skjule ansiktet sitt for noen andre enn mannen sin. Arbeidere er praktisk talt slaver. Men Julianne gir fullstendig FAEN, bare hun kan meske seg i luksus, kjøp seg Louis Vuitton og velte seg rundt i sanden i minibikini. Herregud, det er white pride i et nøtteskall. Neste gang hun ber om støtte og sympati i den vanskelige barnløsheten, har jo i hvert fall leserne svaret klart: «Det angår HELDIGVIS ikke oss.» Fikk de 4 barna jeg ønsker meg jeg. Så det angår i hvertfall ikke meg at hun ikke får det til. Har litt tro på karma jeg. Sitatet er ryddet for hets. Endret 18. desember 2017 av Papirfly 25
Gjest chisandra Skrevet 17. desember 2017 #2305 Skrevet 17. desember 2017 Tror vi må prøve å ikke dømme frua for hardt. Hun vet rett og slett ikke bedre, tror jeg. Hvor skulle hun ha blitt opplyst? Hos negledesigneren? På shoppingrunde? Som sagt, når du bare går rundt på stas, så tilegner du deg ikke all verdens kunnskap om verden der ute 😏
Bottega Skrevet 17. desember 2017 #2306 Skrevet 17. desember 2017 (endret) 15 timer siden, Squill skrev: FY faen. NÅ blir jeg provosert. Er hun virkelig SÅ navlebeskuende at hun tror kvinnene i Dubai har valgt en slik levestil frivillig?? «Det angår HELDIGVIS ikke meg», skriver hun. Det er jo som om å høre Bono i «do they know it’s Christmas», «tonight, thank God it’s them instead of you». Bortsett fra at han var ironisk, da. Kvinner i Dubai blir steinet for å kysse menn. De blir halshugget for å ligge med kjæresten sin. De blir halshugget for å praktisere homofili. De er praktisk talt ikke myndige. De må ha fars skriftlige godkjenning for å gifte seg. De kan ikke forlate landet alene. De tvinges til å skjule ansiktet sitt for noen andre enn mannen sin. Arbeidere er praktisk talt slaver. Men Julianne gir fullstendig FAEN, bare hun kan meske seg i luksus, kjøp seg Louis Vuitton og velte seg rundt i sanden i minibikini. Herregud, det er white pride i et nøtteskall. Neste gang hun ber om støtte og sympati i den vanskelige barnløsheten, har jo i hvert fall leserne svaret klart: «Det angår HELDIGVIS ikke oss.» Hahaha, de tvinges ikke til å skjule ansiktet sitt. Jeg følger ei fra Dubai på insta og youtube, og hun går ikke i hijab. Hun kler seg i topper med utrigning osv osv. Sitatet er ryddet for hets. Endret 18. desember 2017 av Papirfly
Gjest Squill Skrevet 17. desember 2017 #2307 Skrevet 17. desember 2017 19 minutter siden, Bottega skrev: Hahaha, de tvinges ikke til å skjule ansiktet sitt. Jeg følger ei fra Dubai på insta og youtube, og hun går ikke i hijab. Hun kler seg i topper med utrigning osv osv. Hjelp, du er uvitende. Selv om en jente du «følger på insta» tilfeldigvis tør å vise hud, er ikke det normen. De aller fleste muslimske kvinner fra Emiratene dekker kroppen sin offentlig med en abaya. Og når det gjelder niqab, opplever veldig mange tvang, jo. Kravet kommer fra kulturelle koder. Hvis mannen din krever at du dekker deg til (og det gjør de fleste for å vise at kona er ærbar), ja, da gjør du det. Derav tvang. Fra en artikkel: « a survey in January 2014 found that conservative attitudes remain pervasive among the population: «two-thirds reckoned women should wear the niqab»
Bottega Skrevet 17. desember 2017 #2308 Skrevet 17. desember 2017 Akkurat nå, Squill skrev: Hjelp, du er uvitende. Selv om en jente du «følger på insta» tilfeldigvis tør å vise hud, er ikke det normen. De aller fleste muslimske kvinner fra Emiratene dekker kroppen sin offentlig med en abaya. Og når det gjelder niqab, opplever veldig mange tvang, jo. Kravet kommer fra kulturelle koder. Hvis mannen din krever at du dekker deg til (og det gjør de fleste for å vise at kona er ærbar), ja, da gjør du det. Derav tvang. Fra en artikkel: « a survey in January 2014 found that conservative attitudes remain pervasive among the population: «two-thirds reckoned women should wear the niqab» Ja, tvang er det selvsagt i mange muslimske land. Men ikke kom her å si at alle blir tvunget osv, for det stemmer da ikke. Bare se på «faten tar praten». 1
Gjest Squill Skrevet 17. desember 2017 #2309 Skrevet 17. desember 2017 6 minutter siden, Bottega skrev: Ja, tvang er det selvsagt i mange muslimske land. Men ikke kom her å si at alle blir tvunget osv, for det stemmer da ikke. Bare se på «faten tar praten». Jeg skrev ikke «alle». Jeg skrev eksempler på hva kvinner blir utsatt for i Emiratene. For øvrig synes jeg selvfølgelig de andre eksemplene er MYE grovere enn den kulturelle ansiktstildekningen. Å skrive at man «ikke bryr seg» om et land som bryter menneskerettighetene, der kvinner risikerer å piskes og steines, det er ikke greit.
Gjest Vitting Skrevet 17. desember 2017 #2310 Skrevet 17. desember 2017 6 minutter siden, Bottega skrev: Ja, tvang er det selvsagt i mange muslimske land. Men ikke kom her å si at alle blir tvunget osv, for det stemmer da ikke. Bare se på «faten tar praten». ..tar praten i NORGE?! Ja?! Du kan da alvorlig talt ikke sammenlikne en religion, med et land eller et område. Faktum-fanfare er at midtøsten er et av de største rektumene på jordas overflate, kanskje bare overgått av sør-østasia (inkl Kina) ifht brudd på menneskerettigheter, slavekontrakter og et så heftig forbruk at naturen ligger i brakk og er forlengst død av kreft type menneske. Dubai har, de siste årene, blitt gradvis mer modernisert og de tillater en mer "edgy" klesmåte fordi de vet hvor mye penger turismen legger igjen. Én ting er kvinnesynet, de er noe mer moderne i UAE ifht f.eks Saudi Arabia, men det er nok å ta av i Dubai: særlig slavehandelen med indiere, pakistanere, nepalesere og andre som ikke en gang får lov å dra fra landet mens de arbeider for 50øre timen. Grunnleggende menneskerettigheter, som f.eks at jenter som varsler om voldtekt kan bli fengslet (og har blitt det før). Dyrevernsproblematikk med mye akvariums og dyreparker hvor de har delfiner og andre dyr som overhodet ikke skal befinne seg i klorvann eller i en ørken. Si hva man vil, men Dubai er ikke annet enn en rosemalt konsertutedo, dritten flyter rett under overflata.
Vinglass Skrevet 17. desember 2017 #2311 Skrevet 17. desember 2017 2 minutter siden, Vitting skrev: ..tar praten i NORGE?! Ja?! Du kan da alvorlig talt ikke sammenlikne en religion, med et land eller et område. Faktum-fanfare er at midtøsten er et av de største rektumene på jordas overflate, kanskje bare overgått av sør-østasia (inkl Kina) ifht brudd på menneskerettigheter, slavekontrakter og et så heftig forbruk at naturen ligger i brakk og er forlengst død av kreft type menneske. Dubai har, de siste årene, blitt gradvis mer modernisert og de tillater en mer "edgy" klesmåte fordi de vet hvor mye penger turismen legger igjen. Én ting er kvinnesynet, de er noe mer moderne i UAE ifht f.eks Saudi Arabia, men det er nok å ta av i Dubai: særlig slavehandelen med indiere, pakistanere, nepalesere og andre som ikke en gang får lov å dra fra landet mens de arbeider for 50øre timen. Grunnleggende menneskerettigheter, som f.eks at jenter som varsler om voldtekt kan bli fengslet (og har blitt det før). Dyrevernsproblematikk med mye akvariums og dyreparker hvor de har delfiner og andre dyr som overhodet ikke skal befinne seg i klorvann eller i en ørken. Si hva man vil, men Dubai er ikke annet enn en rosemalt konsertutedo, dritten flyter rett under overflata. Har de delfiner i klorvann? Nå ble jeg lei meg dør de ikke da?
Bottega Skrevet 17. desember 2017 #2312 Skrevet 17. desember 2017 10 minutter siden, Vitting skrev: ..tar praten i NORGE?! Ja?! Du kan da alvorlig talt ikke sammenlikne en religion, med et land eller et område. Faktum-fanfare er at midtøsten er et av de største rektumene på jordas overflate, kanskje bare overgått av sør-østasia (inkl Kina) ifht brudd på menneskerettigheter, slavekontrakter og et så heftig forbruk at naturen ligger i brakk og er forlengst død av kreft type menneske. Dubai har, de siste årene, blitt gradvis mer modernisert og de tillater en mer "edgy" klesmåte fordi de vet hvor mye penger turismen legger igjen. Én ting er kvinnesynet, de er noe mer moderne i UAE ifht f.eks Saudi Arabia, men det er nok å ta av i Dubai: særlig slavehandelen med indiere, pakistanere, nepalesere og andre som ikke en gang får lov å dra fra landet mens de arbeider for 50øre timen. Grunnleggende menneskerettigheter, som f.eks at jenter som varsler om voldtekt kan bli fengslet (og har blitt det før). Dyrevernsproblematikk med mye akvariums og dyreparker hvor de har delfiner og andre dyr som overhodet ikke skal befinne seg i klorvann eller i en ørken. Si hva man vil, men Dubai er ikke annet enn en rosemalt konsertutedo, dritten flyter rett under overflata. Jeg snakket om ei jeg følger som overhodet ikke matcher til det som ble skrevet om Dubai. 19 minutter siden, Squill skrev: Jeg skrev ikke «alle». Jeg skrev eksempler på hva kvinner blir utsatt for i Emiratene. For øvrig synes jeg selvfølgelig de andre eksemplene er MYE grovere enn den kulturelle ansiktstildekningen. Å skrive at man «ikke bryr seg» om et land som bryter menneskerettighetene, der kvinner risikerer å piskes og steines, det er ikke greit. Nei, det er absolutt ikke greit! Det har jeg aldri sagt.
Gjest Vitting Skrevet 17. desember 2017 #2313 Skrevet 17. desember 2017 22 minutter siden, Vinglass skrev: Har de delfiner i klorvann? Nå ble jeg lei meg dør de ikke da? Alle delfiner som er i fangenskap, er i klorvann... https://www.thedodo.com/taiji-museum-chlorine-angel-2264012228.html https://dolphinproject.com/campaigns/captivity-industry/ https://dolphinproject.com/campaigns/captivity-industry/facts-about-captivity/ Noe av det kjipeste dyreplageriet i verden er hvordan mennesker tror at delfiner smiler og ler og koser seg i fangenskap, når det egentlig er snakk om lynende intelligente vesener som er redusert til neddopa og utsulta roboter som må nedverdiges med å gjøre idiotiske triks for å få fisk i løpet av dagen. Uansett om de er født til fangenskap, eller revet fra naturen, så hører ikke delfiner til i fangenskap. Og i Dubai har de en multi-million-industri på "svøm med delfiner" og "delfinshow". I tillegg til menneskerettighetsbruddene og all den andre møkka de sprer på jordas overflate.
123gjest Skrevet 18. desember 2017 #2314 Skrevet 18. desember 2017 3 timer siden, chisandra skrev: Tror vi må prøve å ikke dømme frua for hardt. Hun vet rett og slett ikke bedre, tror jeg. Hvor skulle hun ha blitt opplyst? Hos negledesigneren? På shoppingrunde? Som sagt, når du bare går rundt på stas, så tilegner du deg ikke all verdens kunnskap om verden der ute 😏 Det er helt sant. Store deler av familien hennes er på akkurat samme nivå som henne. Ikke lett å bli reflektert og opplyst når alle rundt deg er egoistiske og uvitende. Dette var likevel det siste innlegget jeg orker å lese fra henne. En ting å være lite opplyst, men dette er forkastelig og helt bak mål. Lurer på hva samarbeidspartnerne hennes mener om at brudd på menneskerettighetene er noe vi ikke trenger å bry oss om da det heldigvis ikke gjelder oss?! 13
Malum Skrevet 18. desember 2017 #2315 Skrevet 18. desember 2017 7 timer siden, 123gjest skrev: Det er helt sant. Store deler av familien hennes er på akkurat samme nivå som henne. Ikke lett å bli reflektert og opplyst når alle rundt deg er egoistiske og uvitende. Dette var likevel det siste innlegget jeg orker å lese fra henne. En ting å være lite opplyst, men dette er forkastelig og helt bak mål. Lurer på hva samarbeidspartnerne hennes mener om at brudd på menneskerettighetene er noe vi ikke trenger å bry oss om da det heldigvis ikke gjelder oss?! Jeg regner med at samarbeidspartnerne hennes går ut ifra at leserne hennes er av samme kaliber som henne, og at de derfor ikke trenger å bekymre seg. 5
Gjest ClickB4it Skrevet 18. desember 2017 #2316 Skrevet 18. desember 2017 12 hours ago, Vinglass said: Jeg har også hørt dette at pilotfrue’s familie er en privilegert familie for å si det fint, men vet ikke om det er sant. Hun virker som hun er vant til luksus så. Hun gikk på skole i den såkalte "Terrorgata", og var en del av en jentegjeng som var heftig insipirert av Mean Girls, blant annet med egen rosadag og egen skjørtdag. Hun var og forblir en posør.
Jordbærogfløte Skrevet 18. desember 2017 #2317 Skrevet 18. desember 2017 Skal si hun var raskt ute med svar på gårsdagens kritikk av hennes utsagn om Dubai. Nei, det angår kanskje ikke henne hvordan leveforholdene er der, men hvis det hadde dreid seg om f eks hennes søte små veskehunder, da hadde hun selvfølgelig reagert. Hvis de hadde måttet bli brukt i pelsproduksjon hadde pipa fått en annen lyd.. Så lenge ikke det påvirker henne og hennes nærmeste er det OK å gi blaffen i alt annet. Synes hun var veldig dårlig i formuleringen sin.. Hun understreket «heldigvis» at det ikke angikk henne.. 11
LeilaS Skrevet 18. desember 2017 #2318 Skrevet 18. desember 2017 Hun er naiv, egoist og skikkelig overfladisk. Noen besøker kun Dubai pga det er Dubai. Pga luksus og flotte strender. At det er litt status å dra dit. Helt utrolig hun ikke gidder å sette seg inn i hvordan folk lever der og egentlig gir faen. Ønsker de får oppfyltdrømmen om barn, men begynner å få henne opp i vrangstrupen. Hun er fryktelig overfladisk og virker som hun bare bryr seg om det ting må se bra ut og sånn 17
elisaday Skrevet 18. desember 2017 #2319 Skrevet 18. desember 2017 Endelig ser folk det jeg har sett siden hun plutselig havnet litt i "rampelyset" for noen år siden. Jeg har ventet på at hun skulle avsløre seg som det hun er. Verdt å vente på. 21
Marimekkoen Skrevet 18. desember 2017 #2320 Skrevet 18. desember 2017 Linnéa Myhre: https://mobile.twitter.com/linniiie/status/942725930539274242?ref_src=twcamp^share|twsrc^ios|twgr^other 14
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå