Kløvereng Skrevet 29. september 2023 #11641 Del Skrevet 29. september 2023 Annonsen står som deaktivert på Finn. Skal tro om det er solgt (da burde det stått solgt?), eller om det er tatt av markedet av andre grunner🤔 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smurfebuss Skrevet 29. september 2023 #11642 Del Skrevet 29. september 2023 bonsaijenta skrev (23 timer siden): Jeg har heller ikke sett hele tilstandsrapporten for da må man sende en henvendelse til megler😬 Neida. Etter nye regler skal alt ligge ute uten at man må kontakte megler. De bare prøver å skjule det så godt de kan. Men under «dokumenter» ligger hele prospektet klar til nedlasting. Med tilstandsrapport og det hele. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sweet Caroline Skrevet 29. september 2023 #11643 Del Skrevet 29. september 2023 Kløvereng skrev (24 minutter siden): Annonsen står som deaktivert på Finn. Skal tro om det er solgt (da burde det stått solgt?), eller om det er tatt av markedet av andre grunner🤔 Tenker den dukker opp om en liten stund. Da til sterkt redusert pris og en annen styling. 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkin Skrevet 29. september 2023 #11644 Del Skrevet 29. september 2023 Kløvereng skrev (24 minutter siden): Annonsen står som deaktivert på Finn. Skal tro om det er solgt (da burde det stått solgt?), eller om det er tatt av markedet av andre grunner🤔 Er nok tatt av markedet eller så er annonsen skjult for å redigere den 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hvalstad45 Skrevet 29. september 2023 #11645 Del Skrevet 29. september 2023 1 hour ago, Arkin said: Er nok tatt av markedet eller så er annonsen skjult for å redigere den Så på instagrammen hennes at mange reagerte på det ville prishoppet og spurte hva som var gjort for å forsvare det. Ingen svar. Kan levende forestille meg at megler innser han har bomma fullstendig. Virker som en pris bare basert på ønsker og griskhet. 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rastebenk Skrevet 29. september 2023 #11646 Del Skrevet 29. september 2023 (endret) hvalstad45 skrev (10 minutter siden): Så på instagrammen hennes at mange reagerte på det ville prishoppet og spurte hva som var gjort for å forsvare det. Ingen svar. Kan levende forestille meg at megler innser han har bomma fullstendig. Virker som en pris bare basert på ønsker og griskhet. Sikkert en ung megler som kun har erfaring med lav boligrente og stadig eksplosjon i boligpriser. Og som i likhet med pilotparet åpenbart har sovet i timen de siste par årene. Det er en gedigen propp i boligmarkedet nå. Ingen bytter bolig kun for å få seg et ekstra soverom eller en større hage i så usikre tider. Jeg er overbevist om at de aller, aller fleste forholder seg rolige til man er sikker på at rentetoppen er nådd. Per nå så ligger det jo an til enda en heving i desember. Den elleville prisøkningen til pilotparet var bare total skivebom. Endret 29. september 2023 av Rastebenk 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Villroses hage Skrevet 29. september 2023 #11647 Del Skrevet 29. september 2023 Neida, det er en svært velrennomert megler de har. En som selger mye i det øvre prissjikt. De prøvde seg, men det har trolig ikke vært noe respons. Kan ikke selge på utsikt alene, si, selv om det virker som megleren prøvde veldig, veldig på det. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rastebenk Skrevet 29. september 2023 #11648 Del Skrevet 29. september 2023 Villroses hage skrev (41 minutter siden): Neida, det er en svært velrennomert megler de har. En som selger mye i det øvre prissjikt. De prøvde seg, men det har trolig ikke vært noe respons. Kan ikke selge på utsikt alene, si, selv om det virker som megleren prøvde veldig, veldig på det. Men er det ikke dumdristig av megler å prøve seg på eventyrpris i et åpenbart dødt boligmarked? Eiendommer som fjernes for så å legges ut igjen, blir ikke de fort "persona non grata", altså noe som ingen vil ha noe med å gjøre? F eks en bolig borti veien her ble lagt ut til ellevill pris i juni. Ble naturligvis ikke solgt. Fjernet fra boligmarkedet for så å bli lagt ut igjen i august med ca 10% prisreduksjon. Guess what, den er fremdeles til salgs nå i slutten av september 😕 Boliger får fort et dårlig rykte når de ikke selges.. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Villroses hage Skrevet 29. september 2023 #11649 Del Skrevet 29. september 2023 8 minutter siden, Rastebenk said: Men er det ikke dumdristig av megler å prøve seg på eventyrpris i et åpenbart dødt boligmarked? Eiendommer som fjernes for så å legges ut igjen, blir ikke de fort "persona non grata", altså noe som ingen vil ha noe med å gjøre? F eks en bolig borti veien her ble lagt ut til ellevill pris i juni. Ble naturligvis ikke solgt. Fjernet fra boligmarkedet for så å bli lagt ut igjen i august med ca 10% prisreduksjon. Guess what, den er fremdeles til salgs nå i slutten av september 😕 Boliger får fort et dårlig rykte når de ikke selges.. Boligmarkedet er ikke dødt. Ser at riktig gode objekter selges kjapt. De gambla vel på at dette var et slikt. Men det er en kjensgjerning at det er tungt å selge eiendommer i høye prisklasser for tiden. Og så er det flere eiendommer ute enn det er kjøpere for tiden. Mao. kjøpers marked. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Korsihalsen Skrevet 29. september 2023 #11650 Del Skrevet 29. september 2023 MissCoverdale skrev (På 21.9.2023 den 22.50): Hvorfor rydder man ikke og styler ordentlig når man selger et hus til 30+ millioner?? Har ikke råd til hushjelp mer kanskje. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 29. september 2023 #11651 Del Skrevet 29. september 2023 Pakini skrev (På 11.9.2023 den 9.56): Det kan være, vi bor på Vestlandet, men alltid fått plass når vi har feriert sørover og østover. Stor forskjell på fastplass og gjestehavn 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 29. september 2023 #11652 Del Skrevet 29. september 2023 Pakini skrev (På 11.9.2023 den 10.01): Det er vertfall aldri vært et problem med fast båtplass her rundt Bergensområdet. Så er nok forskjellig fra by til by da 😉 Det stemmer ikke helt. Vi har båtplass kun pga arv 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 29. september 2023 #11653 Del Skrevet 29. september 2023 Drizzt skrev (På 24.9.2023 den 20.52): Absolutt ikke en bolig for de kresne. For noe rotete arkitektur og rare rom. Tapeten som ble nevnt i tråden er usmakelig. Allerede der er det utgifter å bytte. Takterrassen passer ikke til norsk klima, men til sørlige strøk, så dette trekker også ned. Stue som vender mot nord - nei, takk. Stuens form er også nei, takk. Her har arkitekten slått seg helt løs på å lage mest mulig dead space. Trekantformet kjøkken? Nei, takk. Ganske stygt og irriterende. Igjen en arkitekt som prøvde for hardt å være original og skape upraktiske løsninger. Hovedsoverommet er innredet usmakelig. Jeg er usikker på om det er tapeten i stua, eller i hovedsoverommet som er styggest. Det er tett for 1.plassen her. Gulvteppe på soverommet ... feil farge og generelt dårlig ide. Mørk tak gjør rommet enda mindre. Og 2 tv-skjermer på soverommet? Hva gjør de der? Ser på hver sin tv? (det er 1, det andre er speilbilde, korrigerer meg selv der, men tv-skjerm på soverommet ... ?) Jeg forsto ikke helt dette med helt skjermet og usjenert takterrasse når nabohuset kan fint se i terrassen fra øverste etasje. Det andre nabohuset har også takterrasse med ganske direkte syn til takterrassen her. Det lilla lyset i trapperommet er det første jeg ville fjernet hadde jeg hatt dette huset. Så harry som bare det. Usedvanlig mikrovaskerom for et så stort hus. Jeg stopper her for det ble for langt. Det er 1 ting jeg vil trekke som positiv for huset og det er utsikten. Alt annet er tommel ned for min del. Stilen og fargene, planløsningen og romfordelingen. Jeg ville ikke trivdes å bo der. Vi har TV på soverommet, gull for litt kveldskos uten fare for å bli forstyrret 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 29. september 2023 #11654 Del Skrevet 29. september 2023 Justlooking skrev (På 26.9.2023 den 18.22): De er veldig heldige om de får 32 millioner for huset eller 30 for den saks skyld. Det er et vanskelig marked nå som kjent. Da de kjøpte i 2018 var prisantydningen 21,9 men vet ikke hva de ga. Tapetene er ikke spesielt fine som noen skriver, men utsikten er helt fantastisk! Blir interessant å høre hva det vil gå for, tipper 25 kanskje? 20m jmf hva har boligen blitt solgt for tidligere 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rastebenk Skrevet 29. september 2023 #11655 Del Skrevet 29. september 2023 Villroses hage skrev (28 minutter siden): Boligmarkedet er ikke dødt. Ser at riktig gode objekter selges kjapt. De gambla vel på at dette var et slikt. Men det er en kjensgjerning at det er tungt å selge eiendommer i høye prisklasser for tiden. Og så er det flere eiendommer ute enn det er kjøpere for tiden. Mao. kjøpers marked. Ja, kanskje de gamblet på at det var et usedvanlig flott objekt? Men ingenting forsvarer prisøkning på 12 mill på 5 år ved å sette opp 2 stk rotete tapeter. Spesielt ikke når boligrenten har økt med 4,25 % de siste to årene. 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hvalstad45 Skrevet 29. september 2023 #11656 Del Skrevet 29. september 2023 46 minutter siden, Rastebenk said: Ja, kanskje de gamblet på at det var et usedvanlig flott objekt? Men ingenting forsvarer prisøkning på 12 mill på 5 år ved å sette opp 2 stk rotete tapeter. Spesielt ikke når boligrenten har økt med 4,25 % de siste to årene. Syns det er helt merkelig å gamble i dagens marked på den måten. Nå har de jo bare skaffet seg negativ eksponering. Hadde jeg vært i markedet, hadde jeg nå tenkt at denne megleren virket useriøs og vært usikker på den nye prisantydningen og. Skal bli veldig interessant å se hva de får solgt for, dette tror jeg ikke var særlig lurt... 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Villroses hage Skrevet 29. september 2023 #11657 Del Skrevet 29. september 2023 1 hour ago, hvalstad45 said: Syns det er helt merkelig å gamble i dagens marked på den måten. Nå har de jo bare skaffet seg negativ eksponering. Hadde jeg vært i markedet, hadde jeg nå tenkt at denne megleren virket useriøs og vært usikker på den nye prisantydningen og. Skal bli veldig interessant å se hva de får solgt for, dette tror jeg ikke var særlig lurt... Ja, det blir spennende å se hvordan dette går. Som dere sikkert skjønner, følger jeg med som en hauk på boligmarkedet i dette området. Markedet er, som nevnt nervøst, og det avgjørende er å treffe de riktige kjøperne. Rentene er høye, men det finnes stadig folk med mange millioner til disposisjon. Med denne prisantydningen hadde jeg nok forventet svømmebasseng, strandlinje og et mer elegant interiør. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pakini Skrevet 29. september 2023 #11658 Del Skrevet 29. september 2023 (endret) Fru Uperfekt skrev (4 timer siden): Stor forskjell på fastplass og gjestehavn Ja, så absolutt. Men jeg sier vi har aldri hatt problemer med fastplass hjemme i Bergen heller, til tross for stor båt. No har vi kjøpt eget naust, og kan heldigvis ligge til egen kai. Endret 29. september 2023 av Pakini Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Twisted87 Skrevet 29. september 2023 #11659 Del Skrevet 29. september 2023 Nå var vel denne megleren mannen til venninnen hennes. Han klarte jo å få inn snikreklame for vinbaren sin å 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 30. september 2023 #11660 Del Skrevet 30. september 2023 Pakini skrev (20 timer siden): Ja, så absolutt. Men jeg sier vi har aldri hatt problemer med fastplass hjemme i Bergen heller, til tross for stor båt. No har vi kjøpt eget naust, og kan heldigvis ligge til egen kai. Og jeg sier det kommer an på, vi har heldigvis arvet rett ellers hadde vi ikke kunne hatt båt i Bergen siden det er lange ventelister i den delen vi bor i 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå