Malum Skrevet 11. april 2017 #641 Skrevet 11. april 2017 2 timer siden, Ny Bruker skrev: Skal hun vise egginnsett på direkten? eller invitere lesere med på klinikken? Synd at hun bestemte seg om å dokumentere hvert skritt i dette forsøket også. Hadde vært bedre å overraske lesere. De fleste fikk jo med seg forrige runde og vet nå hvordan ting foregår. Folket vil se gyn.stol, ultralyd og gråtende posing med kleenex. Da gjør man visst som folket ønsker. 10
charmisss Skrevet 12. april 2017 #643 Skrevet 12. april 2017 Huff.. Hadde håpt de kunne holdt ting for seg selv nå. Eller iallefall funnet en mellomting mellom å ikke si noe og å livesnappe fra egginnsett. 12
Ultiva Skrevet 12. april 2017 #644 Skrevet 12. april 2017 6 minutter siden, charmisss skrev: Huff.. Hadde håpt de kunne holdt ting for seg selv nå. Eller iallefall funnet en mellomting mellom å ikke si noe og å livesnappe fra egginnsett. Signerer denne. En mellomting hadde vært fint. Julianne skrev selv for få uker siden at hennes nærmeste følte hun ble mer stresset av å dele alt som skjedde i samtid, men når lesertallene dalte så var det altså rett tilbake med å la leserne være fluer på veggen. Til og med egginnsettet ble overført live. Flott at hun har funnet sin nisje, men hun hadde ikke trengt å dele absolutt ALT. Jeg håper forøvrig at deres fremtidige barn ikke skal utleveres like heftig. Forhåpentligvis så er det flere regelverk på vei for å trygge barna innen den tid: http://www.dubestemmer.no/yngre-barn/bilder-av-barn-pa-nett 15
Gjest chisandra Skrevet 12. april 2017 #645 Skrevet 12. april 2017 14 minutter siden, charmisss skrev: Huff.. Hadde håpt de kunne holdt ting for seg selv nå. Eller iallefall funnet en mellomting mellom å ikke si noe og å livesnappe fra egginnsett. Hun driver en forretning, derfor.
BellaSwan Skrevet 13. april 2017 #646 Skrevet 13. april 2017 Så da kan vi altså konkludere med at det er viktigere med høye lesertall (penger), enn å sette inn egg uten at hvermansen er med på hele prosessen. Som det ble nevnt over her så har det jo vært et ekstra stressmoment å dele alt, hun skrev jo at det ikke ville bli slik neste gang. Jeg som trodde at det viktigste i livet hennes var å bli mor.....men er visst viktigere med klingende mynt i kassen. Go figure! 16
4everhappy Skrevet 13. april 2017 #647 Skrevet 13. april 2017 På 8.4.2017 den 17.23, JessicaL skrev: Et eksempel på noe jeg aldri vil kjøpe pga bloggere er Daniel W. klokker! Hver eneste gang jeg ser enda et innlegg om dem er det en spiker til i kista. De må ha brukt enorme summer på å kjøpe bloggere, alle toppblogger i både Norge og Sverige har gjentatte ganger skrevet om DW. Dessuten glemmer de å fortelle at det kommer en toll og mva faktura i etterkant Hjelper lite med rabattkode da 7
Viking-girl Skrevet 15. april 2017 #648 Skrevet 15. april 2017 (endret) På 9.12.2016 den 14.20, ElizabethTaylor skrev: Pilotfrue er jo ikke bedre enn fotballfrue sånn sett. Hun bruker jo og produktene hun blir sponsa med, tviler sterkt på at hun gidder å kjøpe andre produkter når hun får såpass mye gratis. Når det kommer til Norske bunader så er eneste grunnen til de positive tilbakemeldingene de får pga folk hverken har peiling på søm eller hvordan en bunad skal se ut. Folk er fryktelig naive når de betaler mer enn 15k for en "bunad" laget av det selskapet. Hos de får du heller en kopi av en bunad, som hverken er sydd på riktig måte, ofte har feil og mangler, og som ofte kommer i blassere farger og feil stoff. Helt latterlig. Det sier sitt når systuer og bunadmakere får inn bunader derifra for de må rettes og repareres hele tiden. Jadda, man skal kanskje være skeptisk når husfliden og andre bunadmakere sier slik. Men tror absolutt det er en viss sannhet i det. Moren til en nær venninne av meg er en annerkjent bunadmaker. Hun har blant annet utforma en bunad på østlandet. Hun opplever også en mengde med kunder som må få reparert "bunaden" som har kjøpt fra det eksakte firmaet. Det er ikke uten grunn de er uglesett av bunadsmiljøet i Norge. Jeg ringte personlig til bunadsrosen.no og bunadspesialisten.no for jeg trengte ny skjorte. Jeg spurte om skjortene og bunadene ble sydd i Norge, men nei det ble de ikke! Men bunadspesialisten.no kunne "betrygge meg med at de ble sydd av norsk lin og at det var norske folk tilstede" Jeg svarte nei takk, da er jeg ikke interessert! (Skjorta jeg skulle ha koster ca 8400,- i deres nettbutikk og jeg LURER PÅ hvor lite disse utenlandske jentene/damene får pr time eller pr skjorte?! Jeg kan få en helt ny håndsydd skjorte kjøpt her lokalt av privatfolk som syr for 9-10 tusen og vil mye heller bruke de pengene på dét, sånn at bunaden min er 100% helnorsk!! PS. Bunadsrosen.no selger kun tilbehør og bunadssølv. Jeg endte opp med å kjøpe en hårbøyle og den var prikk lik mitt bunadsbroderi, det skal de ha skryt for! Men hårbøylen er sydd i Kina. Endret 15. april 2017 av Viking-girl 14
Lapper Skrevet 15. april 2017 #649 Skrevet 15. april 2017 På 13.4.2017 den 22.07, 4everhappy skrev: Dessuten glemmer de å fortelle at det kommer en toll og mva faktura i etterkant Hjelper lite med rabattkode da Dette må vel de fleste som handler fra utlandet vite? At du må betale moms for alt over 350 kr 10
Lapper Skrevet 15. april 2017 #650 Skrevet 15. april 2017 2 timer siden, Viking-girl skrev: Jeg ringte personlig til bunadsrosen.no og bunadspesialisten.no for jeg trengte ny skjorte. Jeg spurte om skjortene og bunadene ble sydd i Norge, men nei det ble de ikke! Men bunadspesialisten.no kunne "betrygge meg med at de ble sydd av norsk lin og at det var norske folk tilstede" Jeg svarte nei takk, da er jeg ikke interessert! (Skjorta jeg skulle ha koster ca 8400,- i deres nettbutikk og jeg LURER PÅ hvor lite disse utenlandske jentene/damene får pr time eller pr skjorte?! Jeg kan få en helt ny håndsydd skjorte kjøpt her lokalt av privatfolk som syr for 9-10 tusen og vil mye heller bruke de pengene på dét, sånn at bunaden min er 100% helnorsk!! PS. Bunadsrosen.no selger kun tilbehør og bunadssølv. Jeg endte opp med å kjøpe en hårbøyle og den var prikk lik mitt bunadsbroderi, det skal de ha skryt for! Men hårbøylen er sydd i Kina. Nå blir dette avsporing men hva med alle bunadene som husfliden sender ut av landet for å få de sydd? 6
Honey Dew Skrevet 16. april 2017 #651 Skrevet 16. april 2017 På 13.4.2017 den 22.07, 4everhappy skrev: Dessuten glemmer de å fortelle at det kommer en toll og mva faktura i etterkant Hjelper lite med rabattkode da Slike klokker får en kjøpt her i Norge også
JessicaL Skrevet 16. april 2017 #652 Skrevet 16. april 2017 På 13.4.2017 den 12.35, Mädchen skrev: Så da kan vi altså konkludere med at det er viktigere med høye lesertall (penger), enn å sette inn egg uten at hvermansen er med på hele prosessen. Som det ble nevnt over her så har det jo vært et ekstra stressmoment å dele alt, hun skrev jo at det ikke ville bli slik neste gang. Jeg som trodde at det viktigste i livet hennes var å bli mor.....men er visst viktigere med klingende mynt i kassen. Go figure! Det er helt hinsides. Baby er viktig men penger er tydeligvis viktigst. 8
Speedmaster Skrevet 16. april 2017 #653 Skrevet 16. april 2017 På 4/15/2017 den 17.12, Lapper skrev: Nå blir dette avsporing men hva med alle bunadene som husfliden sender ut av landet for å få de sydd? Trodde alt fra Husfliden ble sydd i Norge - stemmer ikke det, altså?
Jenki Skrevet 17. april 2017 #654 Skrevet 17. april 2017 6 timer siden, Speedmaster skrev: Trodde alt fra Husfliden ble sydd i Norge - stemmer ikke det, altså? Nope. Mye gjøres i Kina (og Estland). All brodering + noe søm. http://www.heimenhusfliden.no/var-produksjon/ 3
JJBU Skrevet 17. april 2017 #655 Skrevet 17. april 2017 På de originale husflid butikkene som er en del av "norsk flid" blir bunaden sydd i Norge, akkurat som f.eks den originale Marius genseren som kun selges der. http://www.norskflid.no/bunad/bunader/ men det her er en fullstendig avsporing.... Kanskje legge bunadsdiskusjin til et annet sted??. 3
Valetta Skrevet 17. april 2017 #656 Skrevet 17. april 2017 Men synes folk det er like interessant med prøverørdokumentasjonen denne gang? Kanskje de som sliter selv? 1
marthes Skrevet 17. april 2017 #657 Skrevet 17. april 2017 1 minutt siden, Valetta skrev: Men synes folk det er like interessant med prøverørdokumentasjonen denne gang? Kanskje de som sliter selv? Jeg synes ikke det... 5
Valetta Skrevet 17. april 2017 #658 Skrevet 17. april 2017 Nei, ikke jeg heller altså. Nå er ikke jeg i målgruppen heller, men klikket meg inn et par ganger sist litt av nysgjerrighetens skyld. Denne gangen har jeg ikke vurdert det en gang. Jeg tror hun hadde tjent på å være mer hemlighetsfull nå. 4
Lapper Skrevet 17. april 2017 #659 Skrevet 17. april 2017 (endret) 10 timer siden, Speedmaster skrev: Endret 17. april 2017 av Lapper
JessicaL Skrevet 17. april 2017 #660 Skrevet 17. april 2017 3 timer siden, Valetta skrev: Men synes folk det er like interessant med prøverørdokumentasjonen denne gang? Kanskje de som sliter selv? Er nok bare de som er i samme båt som synes det er interessant. Og så er det vel litt bilvrakeffekt... 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå