Gå til innhold

Pilotfrue

Puny

Anbefalte innlegg

Gjest CecilieX

Jeg er enig i at pilotfrue med fordel kunne ha anonymisert jenta, OG moren. Niåringen kommer ikke dårlig ut av det, hun virker jo som en moden jente, men likevel. Moren derimot kom jo ikke heldig fra dette, noe kommentarfeltet reflekterte i stor grad.

For meg er dette bare en bekreftelse på det jeg har vært redd for hele tiden, men som mange bloggere og fans prøver å feie under teppet. Barn leser blogger. Noen av dem har foreldre som kan snakke med dem, ganske mange av dem har det ikke, eller er ikke klare over hva barna blir eksponert for. Resultatene kan bli fatale, og vi kan få en generasjon jenter som vokser opp med forbilder som de tror er idealer. Media hauser dem opp, og fyrer opp under troen på at dette er mennesker som er viktige og som representerer verdier som er vesentlige. Det pushes ut innlegg som utelukkende handler om kropp og utseende, egoisme og materialisme. Og bloggerne de fraskriver seg ansvaret. 

At Julianne trenger en niåring for å begynne å reflektere over problematikken sier det meste om hennes strutsementalitet. ikke ulik andre bloggere. Så hva nå da Julianne? Var dette bare nok et innlegg, og et forsøk på å fremstå reflektert, eller er det kanskje på tide å revurdere tanketom skjønnhetsblogging som yrke? Jeg holder ikke pusten for å si det sånn.

Endret av CecilieX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker og at kanskje innlegget var konstruert jeg, ser stadig blogger som finner opp innlegg for å få reaksjoner og klikk (kjenner og noen av de så vet det er reelt og den ene bloggen har mye lesere). Det er "in" å late som om barn er mer opplyst enn det de er for å få klikk. Dessverre.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, marthes skrev:

Jeg tenker og at kanskje innlegget var konstruert jeg, ser stadig blogger som finner opp innlegg for å få reaksjoner og klikk (kjenner og noen av de så vet det er reelt og den ene bloggen har mye lesere). Det er "in" å late som om barn er mer opplyst enn det de er for å få klikk. Dessverre.

Det var nøyaktig det jeg tenkte også! Det virket ikke troverdig, men det skaper debatt - og klikk og penger ;)

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SYnes også den historien om 9 åringen ikke virker troverdig. Hørres helt vilt ut 😂😂 pilotfrue vet å sette seg selv i godt lys hvertfal. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, jentefranorge skrev:

SYnes også den historien om 9 åringen ikke virker troverdig. Hørres helt vilt ut 😂😂 pilotfrue vet å sette seg selv i godt lys hvertfal. 

Hun virker så drøy og usjarmerende at det er en gru.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har sagt det før og sier det igjen: ikke les den bloggen. Der er det ikke mye smart refleksjon og hente. Min 11 årige niese har høyere kunnskapsnivå enn hun der pilotfrua. 

Hvor spennende er livet til ei jente på 27, eller hva hun nå er, hvor livet består av å bevege seg mellom Røa og Majorstua, ønske barn, klippe hår, sette på hår, klippe det av igjen, sette på nytt, dekke bordet og vente på at piloten kommer hjem? Men hvis dette er et liv du synes det er interessant og ha innsyn i så må du bare kose deg. 

Gjeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeesp

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, naivsuper skrev:

Gjeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeesp

Jeg er enig, utrolig kjedelig! Tror også at hun hadde "tjent" på å gå videre med å være såpass åpen om prøvingen sin, ettersom det var noe ganske nytt i bloggverden! Men forstår godt at det blir for belastende at alle vet og alle følger med, så skjønner at hun vil lukke seg mer om det, men hun kommer til å falle bort fra toppen av blogglisten tror jeg...

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er provoserende kjedelig. Litt sånn Stepford Wife-aktig. Fotballfrue minus kontroversene. 

Men er det bare meg som alltid har syns hun minner litt om Therese fra Tigerstaden? Da jeg først så Pilotfruebloggen trodde jeg det var henne.

Endret av ReinaSiete
la til video link for referanse
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, marthes skrev:

Det tror jeg også. Det virket som en veldig kunstig samtale. Ikke troverdig i det hele tatt...

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som mor til en 9åring selv må jeg si at jeg tror svært lite på den historien hennes. Den virket utrolig konstruert og virket lite troverdig fra en 9åring 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pilotmannen prøver å lære pilotfruen å pusse båt. Hun står og ser på i sine Louis Vuitton støvler og hunden i en Louis Vuitton bag. Ser og høres mer ut som far og bortskjemt datter, men bloggere må vel passe på neglene sine og se pene ut

Endret av Chrisssi
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Morsomt at denne 9-åringens mor forsvarer seg med at de ikke har tv, men at datteren har vært på besøk hos andre som har hatt tv'en stående på i bakgrunnen. Bloggerne går hver kveld kl 21.30. Mener hun å påstå at hennes 9-åring er på besøk hos andre mennesker kl 21.30 mandag til torsdag hver uke i ukesvis?

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Onbothsides

Mange her som burde jobbet for Csi 😂 Det er sannelig mye man kan bruke tid på å tolke ihjel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Fotballfluen skrev:

Morsomt at denne 9-åringens mor forsvarer seg med at de ikke har tv, men at datteren har vært på besøk hos andre som har hatt tv'en stående på i bakgrunnen. Bloggerne går hver kveld kl 21.30. Mener hun å påstå at hennes 9-åring er på besøk hos andre mennesker kl 21.30 mandag til torsdag hver uke i ukesvis?

Man kan se det på Sumo når som helst. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
10 minutter siden, Kollontaj skrev:

Man kan se det på Sumo når som helst. 

Ja, men det er likevel timesvis med tv hun må ha sittet klistret til skjermen for å se. Og at en 9-åring skulle vite om Kim Kardashian og operasjoner er helt absurd i min verden.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Fotballfluen skrev:

Ja, men det er likevel timesvis med tv hun må ha sittet klistret til skjermen for å se. Og at en 9-åring skulle vite om Kim Kardashian og operasjoner er helt absurd i min verden.

Min 10 åring vet knapt hvem denne K-familien er. Gudskjelov !! 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper for hennes del at hun ikke deler så mye som hun har gjort. Skjønner at lesertallene synker, men hun burde passe på seg selv og ikke legge det presset på seg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er greia med denne 9 åringen? Jeg orker ikke å klikke meg inn på bloggen. Noen som kan oppsummere? :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...