Gå til innhold

Pilotfrue

Puny

Anbefalte innlegg

18 timer siden, Vikinggirl skrev:

Jo hun har det også i kort hår. Nå har hun nettopp satt i nytt hår. Reagerte på snap i dag, mannen sier hun er kvalm fordi han hadde sprayet skoene sine og hun sitter i taxien med nesa begravd nedi et svært skjerf. Selv om strekene var blå så blir man ikke akutt svangerskapskvalm.... Har fått to selv der jeg var kvalm 24/7 med første fra uke 8 og resten av svangerskapet og ikke kvalm i det hele tatt med nr 2. Noen som har blitt kvalme i uke 4 ? 

Jeg var også kvalm i uke 5, den uken hun er i nå (eller hun er kanskje i 5+1 altså uke 6 til og med) så ja det er mulig!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, Valetta skrev:

Man blir ikke AKUTT svangerskapskvalm. Men det kan jo være litt psykisk i starten. Liiiitt kleint å gjøre et veldig poeng ut av det dagen etter man har testa også da :fnise:

Menmen.

Hun var jo dårlig før hun testet og, men da var hun ikke sikker på om det var svangerskapskvalme eller hormonene som gjorde det. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går helt fint an å bli akutt kvalm tidlig i svangerskap. Var iallefall på den måten jeg fant ut at jeg var gravid i mitt siste svangerskap. Begynte plutselig å reagere på enkelte lukter med kvalme. Jobbet på sykehjem da, og måtte kaste opp da det var fisk til middag. Skulle skifte på en stomi, og måtte løpe for å kaste opp. Var ei gammel dame som reagerte og sa "tror du venter småfolk jeg lillemor" ....så da tok jeg en test og fikk to blå. Var ca 5 uker på vei da. 

Dessuten er Pilotfrue proppet med hormoner pga prøverørsforsøk (godt mulig hun står på støttebehandling også) som kan trigge kvalmen ekstra. 

Gratulerer til Pilotfrue&Piloten! 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble faktisk riktig så akutt kvalm rundt uke 5. I uke 6 ble det innleggelse på sykehuset for å få intravenøst. Ble bedre,men måtte tilbake i uke 9 og ble liggende nærmere ei uke på sykehuset. 

Dette med kvalme er det ikke noe fasit på.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei dette med kvalme tror jeg er riiimelig individuelt. Selv hadde jeg ikke positiv graviditetstest så tidlig engang :bond:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svangerskapskvalme kan absolutt komme tidlig. Jeg spydde som en tulling fra jeg var 5+1 til jeg var 17 uker på vei. At hun som i tillegg er proppet full av hormoner og støttebehandling opplever mye symptomer tidlig er ikke rart. I tillegg kjenner man ekstra etter når man endelig er blitt gravid, det synes jeg er helt innafor :) Det er en utrolig glede og overveldende følelse å endelig ha klart det så jeg gleder meg over dette sammen med henne. Aldri lest bloggen, men som mamma husker jeg godt følelsen og stoltheten og unner alle kvinner å oppleve det samme. :)

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror vi har fått bekreftet nå at det er mulig å være kvalm i uke 5. Kan de her morgenkvalme historiene kanskje deles i et annet forum?

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kattehviskeren
47 minutter siden, elisaday skrev:

Jeg tror vi har fått bekreftet nå at det er mulig å være kvalm i uke 5. Kan de her morgenkvalme historiene kanskje deles i et annet forum?

Haha, så enig, skulle til å skrive noe lignende, men takk, du skrev det morsomst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hummel34
6 timer siden, SKE87 skrev:

Jeg var også kvalm i uke 5, den uken hun er i nå (eller hun er kanskje i 5+1 altså uke 6 til og med) så ja det er mulig!

Kvalm selv i uke fem, det jeg merket det på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.2.2017 den 13.10, Vikinggirl skrev:

Hva skal hun vri over på seg selv? 

" gleder meg til jeg også kan ta selfie med baby på armen"

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Martheegne skrev:

Hvor gammel er mannen hennes, og hvor gammel er hun? De virker som et flott par! :) 

Jeg aner ikke hvor gammel han er men tipper 10-15 år eldre. Håper dette ikke blir et nytt profilert bloggbarn og at Ulrik er mann nok til å holde fruen tilbake. Han virker jo å være godt voksen i alle fall. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Martheegne skrev:

Hvor gammel er mannen hennes, og hvor gammel er hun? De virker som et flott par! :) 

Han er født i 1979 og hun i 1990.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
25 minutter siden, Vikinggirl skrev:

Ny test på snap i dag. Hun virker jo livredd for å ikke være gravid alikevel ☺️

Det er vel ganske naturlig, tror jeg testet i en uke etter første test jeg😊

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eksiltronder
52 minutter siden, Vikinggirl skrev:

Helt normalt. Jeg tester til skapet er tom for tester (og det er en god del igjen der enda, haha!). Dagen blir alltid bedre når den starter med 2 streker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, eksiltronder skrev:

Helt normalt. Jeg tester til skapet er tom for tester (og det er en god del igjen der enda, haha!). Dagen blir alltid bedre når den starter med 2 streker :)

Ha ha :) Gratulerer!

(Gratulerer til Pilotfrue også, rørende å se hvor glade hun og Ulrik er :))

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Vikinggirl skrev:

Ja, det er ikke bare bare. Ingenting er sikkert så tidlig.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...