Gå til innhold

Låse bilen mens den går?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

15 minutter siden, Ann Christin skrev:

https://www.wish.com/search/car windows cleaner#cid=55409ea3d57a011e1d567470

Og en god iskrape med håndtak på utsia! Aldri hatt noe problem, og jeg har varebil med alt for stor rute, jo da, jeg bruker helvettes lang tid, men bedre enn å bruke masse diesel på å varme opp ruta for det tar meg fort 20 minutter før den er helt isfri!

Og så kommer de dagene hvor du setter deg i bilen, etter å skrapa is, starter opp og kjører. Etter 200m dugger rutene igjen, ser ikke en dritt og må stoppe, eller burde ha stoppa. Det skjer svært ofte, da er det veldig lurt å ha starta motor først slik at varmen er på vei når du begynner å kjøre. Ikke sant? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, tdm900 skrev:

Og så kommer de dagene hvor du setter deg i bilen, etter å skrapa is, starter opp og kjører. Etter 200m dugger rutene igjen, ser ikke en dritt og må stoppe, eller burde ha stoppa. Det skjer svært ofte, da er det veldig lurt å ha starta motor først slik at varmen er på vei når du begynner å kjøre. Ikke sant? 

Derfor den øverste saken, med ruter som er store hjelper det ikke så mye med varmen uansett, den jobber seg sakte oppover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Ann Christin skrev:

Derfor den øverste saken, med ruter som er store hjelper det ikke så mye med varmen uansett, den jobber seg sakte oppover.

Ikke alltid det er dugg som kan tørkes vekk er min erfaring😄

Vær klar over en ting: Selv politiet sier, la bilen gå på tomgang så is og dugg går vekk før kjøring begynner!

Endret av tdm900
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forbudt ved lov å la bilen stå å gå på tomgang i bebygd område.

Er det så fordømt vanskelig å forstå?

Om man ikke kan bruke en isskrape for å fjerne is fra vinduene, ja da er man ikke kompetent til å kjøre bil og bør dermed levere førekortet inn hos nærmeste biltilsyn.
For de som kan tenke litt lenger frem, så finnes der slike duker man legger over frontruta, men det krever jo selvsagt litt mer IQ enn skonummer for å kunne bruke, så det spørs om de som ikke kunne skrape av ruta blir noe særlig hjulpen av en slik duk.

7bf2be3e87d24f39914d4068cf718ef5.png

Anonymkode: c0a9b...113

Der står det unødig. Det å ha sikt når man kjører er nødvendig. Tror jeg med 20 års fartstid i bilbransjen er hakket mer kompetent til å uttale meg enn deg.

Anonymkode: bb1f7...ac5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, tdm900 skrev:

Og så kommer de dagene hvor du setter deg i bilen, etter å skrapa is, starter opp og kjører. Etter 200m dugger rutene igjen, ser ikke en dritt og må stoppe, eller burde ha stoppa. Det skjer svært ofte, da er det veldig lurt å ha starta motor først slik at varmen er på vei når du begynner å kjøre. Ikke sant? 

Hvor kommer dugg fra, og hvorfor oppstår dugg? 

Hadde du vært langt mer påpasselig med å unngå fukt i bilen, så hadde du unngått du på innsiden. Tidlig på høsten kjøper jeg en fuktsluker fra Clas Ohlsson ig legger i bilen. Duggproblemer på innsiden eksisterer omtrent aldri. 

Anonymkode: e6448...d4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor kommer dugg fra, og hvorfor oppstår dugg? 

Hadde du vært langt mer påpasselig med å unngå fukt i bilen, så hadde du unngått du på innsiden. Tidlig på høsten kjøper jeg en fuktsluker fra Clas Ohlsson ig legger i bilen. Duggproblemer på innsiden eksisterer omtrent aldri. 

Anonymkode: e6448...d4e

Å unngå fukt i bilen et sted hvor man ikke har garasje og det så å si alltid regner eller snør er nsten umulig. Det vil komme etterhvert uansett om man som jeg har flere fuktslukere i bilen. Ellers fryser jo pusten på frontruta om det er kaldt nok. Vær en ansvarlig bilist og varm opp motoren før du kjører.

Anonymkode: bb1f7...ac5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor kommer dugg fra, og hvorfor oppstår dugg? 

Hadde du vært langt mer påpasselig med å unngå fukt i bilen, så hadde du unngått du på innsiden. Tidlig på høsten kjøper jeg en fuktsluker fra Clas Ohlsson ig legger i bilen. Duggproblemer på innsiden eksisterer omtrent aldri. 

Anonymkode: e6448...d4e

Hjelper det på utsiden av rutene, de dagene utelufta er så rå, at det fryser på igjen rett etter å ha skrapa? Tenk deg om før du siterer meg da😜

Endret av tdm900
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Å unngå fukt i bilen et sted hvor man ikke har garasje og det så å si alltid regner eller snør er nsten umulig. Det vil komme etterhvert uansett om man som jeg har flere fuktslukere i bilen. Ellers fryser jo pusten på frontruta om det er kaldt nok. Vær en ansvarlig bilist og varm opp motoren før du kjører.

Anonymkode: bb1f7...ac5

Er ikke alle som forstår nettopp dette😂😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Ann Christin skrev:

Derfor den øverste saken, med ruter som er store hjelper det ikke så mye med varmen uansett, den jobber seg sakte oppover.

Hvilken sak da? Linken din krever registrering for å lese. Snakker du om den dingsen med klut på pinne? I så fall funker den vel ikke noe bedre enn en vanlig microfiberklut, som gjerne funker et halvt sekund før det dugger til igjen så lenge bilen er kald. 

Jeg sier det igjen: Jeg vil gjerne ha tips til ting som funker mot innvendig dugg, men har ikke funnet noe enda. Og uten garasje er det umulig å unngå å trekke fukt inn i bilen, så da blir dessverre tomgang eneste mulighet. Tomgang koster penger, så jeg bruker det ikke for moro skyld. 

Du AB'en som bruker fuktsluker fra Clas Ohlsson: Hvilken type bruker du? Link? Jeg fant ingen som så ut som de var praktiske i bil. (Jeg kommer ikke til å kjøre rundt med en skvalpende Torrboll i bilen, for å si det sånn.) 

Anonymkode: b1255...67e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken sak da? Linken din krever registrering for å lese. Snakker du om den dingsen med klut på pinne? I så fall funker den vel ikke noe bedre enn en vanlig microfiberklut, som gjerne funker et halvt sekund før det dugger til igjen så lenge bilen er kald. 

Jeg sier det igjen: Jeg vil gjerne ha tips til ting som funker mot innvendig dugg, men har ikke funnet noe enda. Og uten garasje er det umulig å unngå å trekke fukt inn i bilen, så da blir dessverre tomgang eneste mulighet. Tomgang koster penger, så jeg bruker det ikke for moro skyld. 

Du AB'en som bruker fuktsluker fra Clas Ohlsson: Hvilken type bruker du? Link? Jeg fant ingen som så ut som de var praktiske i bil. (Jeg kommer ikke til å kjøre rundt med en skvalpende Torrboll i bilen, for å si det sånn.) 

Anonymkode: b1255...67e

Sp snart du setter deg bilen så hold pusten! Da dugger det heller ikke på rutene innvendig. Vel, det er nesten bare tøys da, som mye anna over her. Start opp motor med gid samvittighet og vent til varmen er på vei. Da kjører du trygt også☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...