Gå til innhold

Låse bilen mens den går?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan jeg starte bilen min og la den gå, for så å låse den med reservenøkkel?

 

Anonymkode: b4da5...608

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøv da vel!

Det kommer jo helt an på bilen.

På den gamle bobla jeg hadde, var dette ikke noe problem. Jeg gjorde det rett som det var om vinteren, lot den gå i ti - femten minutter før jeg kjørte, så den kunne varme seg litt opp.

Med den "nøkkelløse" Nissan'en jeg har nå går det ikke. Den føler om nøkkelen er inni eller utenfor bilen. Er motoren i gang får jeg ikke låst døren med nøkkelen, og motoren stopper om nøkkelen kommer for langt unna bilen.

Men det er mulig at det går an å lure systemet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.11.2016 den 6.41, AnonymBruker skrev:

Kan jeg starte bilen min og la den gå, for så å låse den med reservenøkkel?

 

Anonymkode: b4da5...608

Du vet at tomgangskjøring er ulovlig ikke sant?

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, prt90 skrev:

Du vet at tomgangskjøring er ulovlig ikke sant?

 

Hvor står den regelen skrevet? Aldri hørt at det ikke er lov, men klart ikke lurt med ulåst bil uten tilsyn. Og du kan jo bare kjøre i vei med nedisa ruter og bli stoppa av politi elle vegvesen😂😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, tdm900 skrev:

Hvor står den regelen skrevet? Aldri hørt at det ikke er lov, men klart ikke lurt med ulåst bil uten tilsyn. Og du kan jo bare kjøre i vei med nedisa ruter og bli stoppa av politi elle vegvesen😂😂😂

Forskrift om kjørende og gående trafikk (trafikkreglene). Har du førerkort? Jeg synes det er litt rart om du har bestått teoriprøven uten å ha fått med deg dette..

Hvis det er is på rutene så går det an å bruke isskrape og/eller kupévarmer. Motorvarmer er også å anbefale da kaldstart sliter mye på bilen og bidrar til unødvendig forurensning.

https://lovdata.no/forskrift/1986-03-21-747/§16

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, prt90 skrev:

Du vet at tomgangskjøring er ulovlig ikke sant?

 

Unødvendig tomgangskjøring. Ingenting unødvendig med dugg- og isfrie vinduer.

Anonymkode: bb1f7...ac5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å forlate bilen med nøklene i, og spesielt med motoren i gang er forøvrig totalt uansvarlig. Hva om et barn kommer seg inn i bilen og kjører avgårde med den? Går det fryktelig galt risikerer du nok fengsel og million-søksmål fra de som måtte bli skadet pga din skjødesløshet. 

Er du heldig og det bare er en biltyv som stikker av med bilen kan du se langt etter å få igjen noe på forsikringen.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, prt90 skrev:

Forskrift om kjørende og gående trafikk (trafikkreglene). Har du førerkort? Jeg synes det er litt rart om du har bestått teoriprøven uten å ha fått med deg dette..

Hvis det er is på rutene så går det an å bruke isskrape og/eller kupévarmer. Motorvarmer er også å anbefale da kaldstart sliter mye på bilen og bidrar til unødvendig forurensning.

https://lovdata.no/forskrift/1986-03-21-747/§16

 

Bare undres på om du noen gang starta en bil med tykk is på rutene, og ikke har kupevarmer, ei heller tilgang på strøm til motorvarmer.....du aner ikke hva du babler om!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, prt90 skrev:

Noe som hjelper lite for oss som synes liv og helse er viktigere enn miljø og ikke vil kjøre ned folk i trafikken. Det fryser jo på umiddelbart om man ikke varmer opp bilen. Jeg varmer opp bilen med mer enn god samvittighet. 

Anonymkode: bb1f7...ac5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, prt90 skrev:

Å forlate bilen med nøklene i, og spesielt med motoren i gang er forøvrig totalt uansvarlig. Hva om et barn kommer seg inn i bilen og kjører avgårde med den? Går det fryktelig galt risikerer du nok fengsel og million-søksmål fra de som måtte bli skadet pga din skjødesløshet. 

Er du heldig og det bare er en biltyv som stikker av med bilen kan du se langt etter å få igjen noe på forsikringen.

Nå er det vel blant annet dette TS ønsker å unngå ved å låse bilen. :) 

4 timer siden, prt90 skrev:

Den funker veldig dårlig mot innvendig dugg. Men jeg tar gjerne imot andre gode råd som ikke krever tilgang til strøm på parkeringsplassen. 

Anonymkode: b1255...67e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ambulanse og ooliti gjør dette stadig vekk. Fungerer på vw

Anonymkode: 27591...b99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Wednesday, November 30, 2016 den 6.41, AnonymBruker skrev:

Kan jeg starte bilen min og la den gå, for så å låse den med reservenøkkel?

 

Anonymkode: b4da5...608

Ja, men du har ikke lov til å la bilen gå på tomgang på grunn av forurensing. Så her kan du få bot.

Anonymkode: e6448...d4e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men du har ikke lov til å la bilen gå på tomgang på grunn av forurensing. Så her kan du få bot.

Anonymkode: e6448...d4e

Og så må vente til sommeren for å kunne kjøre når rutene er nediset? Kom deg ned på jorda og se sannheten!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er vitsen? Slå heller av motoren

Anonymkode: 8aa46...e54

Kutt ut kverruleringa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbudt ved lov å la bilen stå å gå på tomgang i bebygd område.

Er det så fordømt vanskelig å forstå?

Om man ikke kan bruke en isskrape for å fjerne is fra vinduene, ja da er man ikke kompetent til å kjøre bil og bør dermed levere førekortet inn hos nærmeste biltilsyn.
For de som kan tenke litt lenger frem, så finnes der slike duker man legger over frontruta, men det krever jo selvsagt litt mer IQ enn skonummer for å kunne bruke, så det spørs om de som ikke kunne skrape av ruta blir noe særlig hjulpen av en slik duk.

7bf2be3e87d24f39914d4068cf718ef5.png

Anonymkode: c0a9b...113

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forbudt ved lov å la bilen stå å gå på tomgang i bebygd område.

Er det så fordømt vanskelig å forstå?

Om man ikke kan bruke en isskrape for å fjerne is fra vinduene, ja da er man ikke kompetent til å kjøre bil og bør dermed levere førekortet inn hos nærmeste biltilsyn.
For de som kan tenke litt lenger frem, så finnes der slike duker man legger over frontruta, men det krever jo selvsagt litt mer IQ enn skonummer for å kunne bruke, så det spørs om de som ikke kunne skrape av ruta blir noe særlig hjulpen av en slik duk.

7bf2be3e87d24f39914d4068cf718ef5.png

Anonymkode: c0a9b...113

Tror ikke du har starta opp en bil kulda noen gang, selv etter å ha hatt noe som helst på frontruta. Jeg har prøvd det meste, skrape, topphat, istiner(på sprayflaske) Men til syvende og sist, så er det forhold som gjør at det er kun noen minutter med tomgang som MÅ TIL for å få vekk dugg og is, både utenpå og inni :) Gud hjelpe meg så tett det går an bli i nøtta. Her handler det ikke om å ha målt IQ, men praktisk tankegang :):) Men skjønner det at for enkelte er den helt fraværende ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...