Kaktus Skrevet 17. desember 2004 Forfatter #21 Del Skrevet 17. desember 2004 Oi som dagene bare blir borte her gitt... :o I dag tar Thomas og jeg juleferie, stapper bilen full og reiser hjem til mamma og pappa. Kaktusmannen skal jobbe både i helga og neste uke, så da er det ikke så stas å sitte her alene. Er nå mer eller mindre i mål - alle julekort er sendt ut, alle gavene untatt en er i boks - så nå mangler bare snøen! Utrolig drittvær om dagen, så jeg og Thomas har kost oss inne. Han har fortsatt diare og sover fryktelig dårlig om natta :cry:. Stakkar liten, håper at det går seg til snart. Jeg ser jo snart kryss jeg også av å være oppe med jevne og ujevne mellomrom hele natta... Stikker forhåpentligvis innom en tur i neste uke for å ønske alle her en riktig god jul! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smurfa Skrevet 17. desember 2004 #22 Del Skrevet 17. desember 2004 Hei på deg, Kaktus! Takk for hilsen i boka mi Så deilig at du kan ta med lille Thomas og reise hjem til foreldrene dine! De setter sikkert stor pris på det de også! Krysser fingrene for at godgutten snart blir bra i magen sin!!! Kommer nok innom en tur på besøk i neste uke! Fredagsklem fra Smurfa! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trulselinemor Skrevet 19. desember 2004 #23 Del Skrevet 19. desember 2004 Jeg ville bare stikke innom deg for å ønske deg en riktig god jul og et godt nyttår! Håper du har det bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 19. desember 2004 #24 Del Skrevet 19. desember 2004 God bedring til lille Thomas :trøste: Håper han har det bedre nå! Og det kan jo hende natte-våkingen har med formen hans å gjøre!? Vi får håpe den går seg til samtidig som magen, så han også får en fredelig jul. Skal dere feire jul hos din mamma og pappa, eller reiser du tilbake til mannen igjen til julehelga? Ønsker dere ihvertfall en riktig god jul, Kaktus! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaktus Skrevet 20. desember 2004 Forfatter #25 Del Skrevet 20. desember 2004 Bare en kjapp oppdatering! Er skikkelig sliten om dagen av at jeg ikke får noe særlig søvn :-?. Har lest litt og ser jo at det er normalt at barn på 6 mnd ikke sover hele natta, men det er fælt nå siden han har sovet så godt før. I natt var vi stort sett våkne fra kl 04.00. Diare har han fortsatt - ifølge helsesøster kan spedbarn ha det i hele 3 uker :o uten at det er noen fare så lenge allmenntilstanden er bra. Fikk tips om å gi ham gulerotpure, så nå prøver vi det. Så på værmeldingen i dag at det snør i hele Norge med unntak av østlandet. Kan ikke noen av dere andre med snø her inne sende litt julestemning hitover da??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smurfa Skrevet 20. desember 2004 #26 Del Skrevet 20. desember 2004 Her kommer jeg susende innom med en stor dose julestemning!!! Bringer med meg masse julesnø, julemusikk, mandariner, gløgg, julerøkelse og julekaker! Håper det hjalp på julestemningen!!! Jeg ønsker deg og dine en fin julefeiring og alt godt i det nye året som kommer!!! Kos deg i din aller første jul som mamma! Mange førjulsklemmer fra Smurfa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaktus Skrevet 21. desember 2004 Forfatter #27 Del Skrevet 21. desember 2004 Du er god du smurfa!! Tusen takk for masse julestemning - og det funka også, for i dag tidlig når jeg sto opp, snødde det ute! Snødde ikke lenge, men det er i alle fall et tynt teppe med nysnø på bakken! Thomas sov heldigvis litt bedre i natt, så jeg håper at han sakte men sikkert kommer tilbake til normalen. Sto opp kl. 7 i dag for å kjøre mamma på jobb, og da la jeg Thomas inn i senga til morfar. Og når jeg kom tilbake, sov de begge to, og Thomas hadde et godt tak i morfar sin pekefinger! :hjerter2: Nå mangler jeg bare en julegave, og det er små søte rammer til bilder av Thomas som mormor og morfar skal ha på nattbordet. Men det er jo ingen som har sånne rammer jo! Typisk at jeg ikke finner det nå som jeg faktisk skal ha det - har jo sett det overalt før... Nå sover minstemann ute, og det er bare 3 dager til jul! Julestemningen begynner å komme sigende... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaktus Skrevet 23. desember 2004 Forfatter #28 Del Skrevet 23. desember 2004 Lille julaften! Treet er pyntet, rammene er i boks og det har snødd mer ute! Nå begynner jeg virkelig å glede meg til jul. I dag skal vi på et par besøk til venner for å levere de siste gavene, og når freden senker seg i kveld (les: Thomas har sovnet), tar mannen og jeg en tur til søster og svoger for å kose oss med lefse og rakafisk, øl og akkevitt mens mormor og morfar er barnevakt. Ønsker dere alle sammen en riktig god jul og et godt nytt år!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 26. desember 2004 #29 Del Skrevet 26. desember 2004 God jul, Kaktus! Håper du har fredelige dager nå i julen! Kjekt å lese om hvordan du og din lille familie har det! Sier takk for det gamle, og ønsker deg et riktig godt nytt år! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaktus Skrevet 14. januar 2005 Forfatter #30 Del Skrevet 14. januar 2005 Godt nytt år til dere alle! Endelig tilbake etter nok et PC-krasj rett etter nyttår :evil:. Var visstnok grafikkortet som sa takk for seg, men nå har maskina endelig vært hos PC-doktoren og fått nytt kort, så jeg krysser alt jeg har på at alt dette tullet er over! Jeg blir jo ikke helt meg selv når jeg går flere uker uten KG!! :-( I dag er Thomas 7 måneder! Fatter ikke hvor de månedene har blitt av, men koser meg fælt om dagen med godgutten! Oppdatering på barnefronten kommer altså... Har ikke tid til å skrive mer nå - men: I'll be back! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaktus Skrevet 16. januar 2005 Forfatter #31 Del Skrevet 16. januar 2005 Har hatt en skikkelig deilig helg med godgutta mine - utrolig herlig å ha to hele dager uten å måtte gå etter klokka. Har fått trent - har nå endelig kommet igang med trening på Elixia, og det er kjempeherlig! - vasket litt rundt, ommøblert litt, laget god mat (GR-mat selvfølgelig!!), lest bøker og aviser og slappet av! Thomas har vært en gullgutt hele helga og lekt masse i lekegrinda si slik at mamma har fått vært litt effektiv. Litt romantikk på mor og far ble det også i helga, mannen overrasket med middag, levende lys og masssasje på lørdagskvelden . Skal si det var deilig med litt skikkelig kvalitetstid med bare oss to! Begynner å bli en stund siden sist... :oops: Fikk endelig sett "Livet med Helen" med Kate Hudson i helga - helt grei film, men kanskje litt vel søt her og der. Og i kveld har jeg faktisk planer om å se Crossroads med Britney Spears på TV - kan jo bli en god latter om ikke noe annet! Eller så er den så dårlig at jeg ender under dyna med boka jeg nesten er ferdig med! Uansett har det vært en topp helg - og jeg kan jo egentlig ikke klage på at det er mandag i morgen siden jeg ikke skal på jobb... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaktus Skrevet 16. januar 2005 Forfatter #32 Del Skrevet 16. januar 2005 Også har jeg jo helt glemt å oppdatere dagboka på slankefronten - har gått ned 7,5 kilo nå og er ganske så stolt av det (spesielt etter en lang jul med mange utskeielser... ). Har igjen 5 kilo som skal være borte innen utgangen av februar, og da er jeg i mål - og inne i mine gamle olabukser igjen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 16. januar 2005 #33 Del Skrevet 16. januar 2005 Så koselig å "høre" fra deg igjen, høres ut som en fin helg.. like fin som min.. Du er så heldig som bare har igjen 5 kg, gid det var meg.. har igjen over 16 kg jeg.. Men når jeg kommer dit... DA er jeg fjong i kroppen da.. Ha en like fin uke som det helgen var Kaktus-mor.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaktus Skrevet 20. januar 2005 Forfatter #34 Del Skrevet 20. januar 2005 Takk for at du stikker innom Salamandra - alltid så koselig når det har vært noen her... Spesielt siden jeg ikke har vært så mye her selv i det siste heller! En dag uten trening er en dag uten mening?? Vel, ikke akkurat for mitt vedkommende, men jeg kom meg opp og ut i snøværet i dag for å dra på spinning, så jeg er ganske fornøyd! Lenge siden jeg syklet sist, men må si at jeg er positivt overrasket over formen. Trodde den var helt på bånn, men alle turene med barnevogn de siste månedene må ha gjort sitt likevel. I dag står symøte med noen venninner på planen - kanskje det er håp om at jeg endelig får gjort ferdig den strikkedressen som jeg begynte på når jeg ble gravid... Godt jeg strikker den i str. 9 mnd! I morgen reiser vi hjem til foreldrene mine en tur - vi skal være faddere for nevøen min i dåpen hans på søndag. Er spent på å se om jeg kommer inn i bunaden min, for etter å først ha slått det helt fra meg, prøvde jeg masse klær i skapet i går og fant ut at jeg kommer inn i nesten alle de gamle buksene mine igjen! JIPPI!! OK, fortsatt litt mage som ikke var der før, men det går! Skikkelig opptur! Så da ser det ut til at jeg er i henhold til skjemaet for "ni måneder opp og ni måneder ned". (Noe jeg har trøstet meg med hver gang jeg ser tynne, flotte damer med så og si nyfødte babyer... Får bare lyst til å gå bort og spørre om de virkelig har født de barna... ) Men nok om mine komplekser, nå må jeg hente inn sønnen min som har sovet søtt ute! Ha en fin torsdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 20. januar 2005 #35 Del Skrevet 20. januar 2005 Hei, for en søt liten en du har da! Husker jeg var innom dagboka di for lenge lenge siden! Kos deg masse med lillegutten! fra Ingvild Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 20. januar 2005 #36 Del Skrevet 20. januar 2005 Hihi, sånn tenker jeg og når jeg ser tynne damer med bittesmåttinger.. Det er så urettferdig, noen bare sklir rett inn i de gamle klærne igjen omtrent før de drar fra sykehuset, jeg synes jeg ser ut som om jeg fødte i går fortsatt.. Menmen, det går den rette veien her også da.. Innen sommeren så..! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaktus Skrevet 21. januar 2005 Forfatter #37 Del Skrevet 21. januar 2005 Ferdig med strikkedressen! Ikke verst til meg å være... Neste strikkeprosjekt skal være noe med enkelt mønster på TJUKKE pinner som blir FORT ferdig! Har ikke tid til sånn tålmodighetsarbeid nå om dagen... Er skikkelig trøtt i dag, Thomas har funnet ut at han skal begynne dagen sånn i halv fem-tida... Hvis jeg tar han inn til meg i senga får jeg ham til å sovne igjen sånn etterhvert, men bare en liten lur. Klokka sju er det slutt, og da ligger han gjerne og prøver å rulle seg oppå meg og sparker meg i magen. Så i dag inntok vi begge frokosten i senga mens vi så på frokost-TV, orket ikke å stå opp med en gang. Koselig det også da! :-) Nå må jeg pakke ferdig - mannen slutter tidlig på jobb i dag sånn at vi kan reise før rushen, også må jeg bort til naboen for å ønske henne gratulerer med dagen først! Hun er veldig fornøyd nå med at bursdagen hennes har blitt flaggdag . Ha en fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smurfa Skrevet 21. januar 2005 #38 Del Skrevet 21. januar 2005 Bare innom en snartur for å ønske deg og dine en fin helg! SÅ flink du er som har tatt av så mange kilo!!! Godt å få trent litt, men det er litt tiltak å komme seg igang. Men ingenting slår følelsen av å sitte nydusjet i sofaen, strålende fornøyd med å ha gjennomført en treningsøkt!!! Personlig har jeg begynt å ta sit-ups, samt gå litt turer i raskt tempo! Begynner litt forsiktig... Kos deg i helga! Klem fra Smurfa! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaktus Skrevet 24. januar 2005 Forfatter #39 Del Skrevet 24. januar 2005 Hei på deg Smurfa - så koselig å se deg her igjen! :blomst_opp: Har akkurat vært innom dagboken din, men så først etterpå at det lå hilsen fra deg her! Sit-ups og turer er kjempebra - turer i raskt tempo har vist seg å gjøre underverker for formen min de siste 6 månedene! Og den følelsen etterpå er verdt alt... Glemte også å takke for hilsen fra iingvild sist jeg var innom - alltid hyggelig å få hilsen, så kom tilbake snart da! Barnedåpen i helga var kjempekoselig, og dåpsbarnet var bare helt nydelig! Han sov seg søtt gjennom hele gudstjenesten og glippet såvidt med øynene da han fikk vann i håret . Etterpå sovnet han ute i vognen og sov i 3,5 time, så da han endelig våknet var det mange som ville ha en bit av godgutten! God mat ble det også, og jeg klarte ikke helt å holde fingrene unna Daim-iskaken... :-( Men jeg får være flink i dag og i morgen og krysse fingrene for at det ikke har gjort alt for mye skade før veiing på tirsdag. I dag jobber mannen sent, så en venninne blir med Thomas og meg på babysvømming. Er koselig å ha selskap! Ja, også klipte jeg av meg masse hår på lørdag! Skulle bare klippe litt, men så da jeg kom til frisøren fant jeg ut at jeg var kjempelei det lange, kjedelige håret, så jeg ba henne klippe så det syntes skikkelig. Og det gjør det! Ble så utrolig mye lettere når det ble klipt opp, og jeg er kjempefornøyd. Det er fortsatt langt nok til hestehale, men har endelig litt fasong igjen. Nå skal jeg rydde litt i heimen og gjøre litt sånn: . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaktus Skrevet 25. januar 2005 Forfatter #40 Del Skrevet 25. januar 2005 Vekta sto helt stille på veiinga i kveld, så de to siste ukene har nedgangen vært deprimerende... Hvis det ikke løsner neste uke, tror jeg at jeg går løs på en STOR sjokoladekake!! (For det har jeg lyst på nå...). Neida, fortsatt 5 uker å gjøre det på, så jeg får fortsette å være flink, så må det vel bli resultater før eller senere. Bare fryktelig kjipt når andre raser nedover... Nå skal jeg se på frustrerte fruer, også skal jeg krype under dyna. Har planlagt lang tur med barselgruppen i morgen, så får vi se hva det blir til. Noen av de turene har hatt en tendens til å ende opp på cafe med en dobbel latte i stedet... :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå