Gå til innhold

Et liv som kaktus...


Kaktus

Anbefalte innlegg

Nå har jeg endelig kommet meg ut av graviditetsdagboken min, og inn hit til de generelle! Det var vel kanskje på tide vil noen si - lille Thomas er jo 5 1/2 måned nå. Merkelig hvor fort tiden har gått siden han kom til verden!

I dag er det første søndag i advent, og jeg ble vekket av de to godgutta mine med te og mandariner på senga, og julemusikk i stua. Fikk også et kort hvor det sto følgende: "Til mamman min! I dag er det første søndag i advent, og jeg og pappa gleder oss masse til adventstiden og til jul. Jeg er litt spent på å møte nissen, har hørt at det er han som skal komme med gavehaugen som jeg skal base rundt i. Pappa sier at jeg får min første tann i dag, han hadde visst kjent den sa han. Her har du litt te og mandariner - er glad i deg mamma!"

:hjerter: Smelt! En veldig fin start på dagen kan man si!

Skal vi se - hva ellers skjer i livet mitt om dagen? Sånn bortsett fra at jeg er forkjølet - IGJEN. Føler at jeg har hostet og snufset meg gjennom hele høsten.

Jo, jeg går jo nå på Grete Roede-kurs for å kvitte meg med de 12 kiloene som henger som lim etter svangerskapet. Synes det har gått veldig greit så langt, ned 4,5 kilo på 5 uker. Og i morgen er det ny veiing, så det er kanskje håp om jeg har klart 5 kilo! Får krysse fingrene. Er et veldig bra opplegg, spiser så mye mat som jeg aldri har gjort før, og søthungeren er helt klart mindre.

Nå skal jeg sette meg og lese VG mens gullungen sover ute - ha en fortsatt finfin søndag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:hjerter: For en søt liten familie du har fått! :-)

Jeg hadde nok også smeltet, hadde jeg fått en slik oppvåkning... :wink:

Avataren din er helt nydelig! Seriøst! :hjerter2:

Han der kommer til å vinne mange hjerter med de øynene sine... :ler:

GRATULERER med ny dagbok, vennen!

Håper du får en fin adventssøndag! :klem:

:nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kjempesøt hilsen lillen - og takk for at du fant veien hit inn!

Jeg har hatt en kjempefin og avslappende søndag med mye kos. Nå har jeg nettopp pakket inn en hel haug med julegaver, så nå er jeg snart i mål! Er som regel ferdig enda tidligere, men i år er det litt mer å tenke på. Nå venter jeg også på julekortene vi har bestilt, og siden vi har bestilt 50 stk, så får jeg nok noe å finne på fremover! Er liksom ikke typen som bare skriver God jul og godt nyttår heller jeg da, må liksom skrive en litt lenger hilsen.

Nå er godungen nybadet og skal legge seg. Og da sover han til i morgen tidlig i sekstida før han vil ha mat igjen. Kan hende han er våken en gang i løpet av natta, men da gjør smokken som regel susen.

I morgen skal jeg endelig prøve å komme meg på babykino for første gang, så det blir spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi! Hilsener i den nye dagboka mi - så koselig!

Så gøy at dere har tatt turen innom liv og Aniola-Fisken - velkommen skal dere være!

Nå er vi endelig hjemme igjen etter å ha vært på farten i hele dag, og altså prøvd babykino for første gang. Det var helt topp, selv om jeg selvsagt gikk glipp av litt av filmen her og der. Det var stille og rolig i dag med lite folk, men tror det blir stappfullt neste uke når Bridget Jones står på planen. Da skal vi være tidlig ute! Har nemlig planer om å gjenta suksessen. Thomas var snill som bare det, og sovnet til og med i bagen sin på gulvet - han som ellers nekter å sove med mindre han ligger ute. Snille godgutten skjønte vel at mamma ville se film! Vi så forresten "Man on Fire" med Denzel Washington. Helt grei film, minnet med litt om Traffic i stil.

Nå klokka seks skulle vi egentlig vært på babysvømming, men valgte å hoppe over det i dag siden det bare hadde blitt stress når vi var sent hjemme igjen. Thomas hoster også og er litt snørrete, så han har det nok best hjemme i dag. Synes den hosten hans er litt stygg, men er usikker på hvor ille hosten hos små barn skal være før man får det sjekket. Får ringe helsestasjonen en tur i morgen og høre.

Julekortene med bilde av gullungen (som avataren min er et utsnitt fra) kom i posten i dag, og de ble kjempefine! Så nå er det bare å sette seg ned og skrive så blekket spruter - 50 kort ligger og venter...

Ellers måtte jeg puste lettet ut over at det sto i VG i dag at IQ-testen på nrk.no var feil og hadde blitt stengt i dag - jeg skjønte nemlig ingenting da jeg fikk 74 da jeg prøvde meg i går formiddag. Med en IQ på 74 skulle jeg jo vært på grensen til psykisk utviklingshemmet... :-? Så nå er det håp - jeg får ta den igjen en annen dag hvis jeg tør...

Nå roper sofaen på meg - har tenkt å slappe av i kveld, også ta det igjen med en laang tur i morgen formiddag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Næmmen, har du satt deg her du da.. Får nesten skrive litt da, så jeg finner igjen denne boka.. :wink:

Hihi, du virker ikke spesielt psykisk utviklingshemmet, Kaktus, hvis det er noen trøst..

Allikevel er det sikkert en lettelse å få vite at det var en feil på testen, det vet jeg at jeg hadde gjort.. :ler:

Så koselig familie du har da, som kommer med sånne hilsener om morgenen..Heldig-kaktus.. :kose:

Lykke til med julekort-skrivingen da, skal snart til pers jeg og, bestilte kort i går. (bildet jeg skal bruke ligger på galleriet mitt.. link i signaturen.. :sjenert: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så artig bilde Salamandra - to skikkelig blide gutter!

Takk for støtten forresten, godt å høre at man ikke blir oppfattet som helt bak mål! :ler: Ble jo litt lettet da - selv om jeg kanskje ikke er noe Mensa-medlem, føler jeg meg da rimelig oppegående!

I dag har Thomas og jeg vært ute og gått lang tur - i over en time. Skikkelig tungt med barnevogn på dette føret! Og ikke spesielt gøy når fortauene ikke er brøyta og bilførere tuter irritert fordi jeg går i veien. :evil: Hvor skal man liksom gjøre av seg da?? Men jeg trenger den ekstra trimmen som det tunge føret gir, så man får se positivt på det!

Har også fått ordnet noen småting i dag - Dentinox til gommene til Thomas, nesespray til mor, penn til å skrive julekort med, rød kartong til julekort (der jeg skriver mer enn det som det er plass til på de ferdiglagde), gavebånd (helt tomt etter helga), merkelapper og et par andre småting.

Tenkte jeg skulle sette opp en liten liste over årets julegaver også jeg da, så jeg har litt oversikt:

Kaktusmannen: Petter Solberg-boka, hodelykt og Cognac-bok

Thomas: Div. småleker, helt Subaru-antrekk med kjøredress, lue, smekke og rangle formet som ratt (jepp - mannen som har handlet!)

Mamma og pappa: akevittglass

Søster: Broderte julehåndklær og boka Tinas mat

Nevø: Tegne-stafelli (IKEA) med malesaker og papirrull

Nevø2: Leke-lokomotiv og penger

Niese og nevø i Spania: Penger

Nevø3: Labyrint-spill

4 døtre til venninner: Cool chic-albumer med bilder av dem

1 datter til venninne: Fiskespill

Vennepar: Bok "Familiens juleminnebok"

Bestemor: ?????

Svigerforeldre: Forstørret bilde av Thomas

Svigerbestemor: matkurv

Venninne: Julebilde med ramme

Venninne2: ????

Tror ikke at jeg har glemt noen her da nei...

I dag er det Grete Roede-møte nr. 6, og jeg er litt spent... Føler ikke at jeg har gått ned noe som helst denne uka, men vi får se! Bare 2 uker igjen nå før juleferie, men så bærer det på nytt kurs på nyåret for å ta de siste kiloene.

I morgen blir det shoppingtur for å finne klær til julebordet på fredag - og man vet jo at man aldri finner noe når man må... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kaktus! :dagensrose:

Ville ønske deg en fin uke som kommer.

Det ser ut til at du har julegavene under kontroll.

Halve jobben er gjort når man finner ut hva en skal kjøpe.

Blir gøy å følge med deg og Thomas i tiden frem over.

Klem fra

Zianta :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for klem og hilsen Zianta - koselig å se deg her igjen!

Torsdag allerede!

Grete Roede-kurset på tirsdag ble en liten nedtur, hadde ikke gått ned et gram en gang! :-( Og jeg som har vært så flink... Men vi var tre stk. som sto stille denne gangen, så det er visst vanlig at kroppen tar en pause på vei ned. Håper å ta det igjen neste uke!

I går var en skikkelig shopping-dag, var på kjøpesentre fra morgen til kveld. Begynte i går formiddag med en venninne og Thomas, og da fikk jeg kjøpt meg antrekk til julebordet, utrolig nok. Fant et langt svart skjørt med sølvdetaljer nederst på B-Young - var veldig fornøyd med det. Var veldig stilig fordi det var lenger bak enn foran. Slet lenge for å finne en topp som passet til, men fant endelig en halterneck-topp med paljetter. Og jeg som mente at jeg ikke kunne gå med halterneck og avskrev den egentlig før jeg prøvde den... Takk til en god og overbevisende venninne! Også falt jeg pladask for et par høyhælte spisse sko med ankelrem (er ikke klar for de runde tuppene enda nei... :-?).

Etter noen timer var Thomas skikkelig trøtt og lei (går ikke an å sove når man er på kjøpesentre), så da bar det hjem. Etter litt middag fant jeg ut at jeg måtte ha en halterneck-BH og en svart strømpebukse, så da bar det ut igjen. Også benyttet jeg sjansen til å få klipt meg mens mann og barn koste seg hjemme alene.

Nå er jeg klar til julebord! :nisse:

Det eneste som er litt kjipt er at mannen går glipp av sitt julebord på fredag. Mamma og pappa skulle egentlig komme og være barnevakt, men de ligger nå rett ut med halsbetennelse og høy feber... :-( Men mannen var bestemt på at jeg skulle på julebord, siden han var ute med jobben forrige helg.

Frisøren min fortalte forresten i går om en far som skulle legge sønnen sin for første gang alene - og da var han 7 mnd! :o Stakkars mor har ikke vært ute mye på egen hånd hun da! Her er pappa fast legger en gang i uka, og gjør det gjerne ellers også!

Nå skal jeg og Thomas gå på badet og ta morgenstellet (jada, vi begynner litt sent her i gården i dag :oops:). I dag skal vi ingenting, så det er deilig. Må få gjort litt :husarbeid: tenker jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å lese om det fine familelivet deres, Kaktus! her skal jeg stikke innom oftere!!

-og foresten, flott at du legger ut gaveliste, nå vet jeg at mannen skal få en Petter Solberg bok av meg til jul.. :wink: Tænk ju!

Ha en strålende førjulstid!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig å kunne bidra til julegaveideer Kipa! Petter Solberg er et must i år! Takk for søte ord også, koselig at noen liker å lese det jeg kroter ned! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig at du fikk freshet deg opp før julebordet da! Det gjør godt! :-) Hørtes utrolig stilfullt ut det antrekket...

Ønsker deg en god helg, og ha det gøy på julebord! :Nikke:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er fortsatt her inne, Kaktus! :vinke:

Tusen takk for hilsen! Koselig å få besøk av deg! :)

Ups... der våkna Bittelille, gitt...

Skriver mer senere!

Men jeg er her, altså.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at du er på plass Smurfa!

Takk for god helg-ønsker lillen - det ble en veldig god helg! :-)

Tirsdag alt!

På fredag var det altså julebord, og det var kjempekoselig. Det beste av alt var vel alle som fortalte meg at de savnet meg på jobb... :-) Julebordet var på en av hovedstadens beste restauranter, så maten og vinen var nydelig! Ble noen vinglass for mye på meg ja, så da jeg kom hjem utpå natta måtte jeg sette meg i stua og se på Haisommer 3 før jeg gikk og la meg... :roll: Småbarnsmødre og alkohol... :ler:

På lørdag var det skikkelig drittvær, så da satte vi oss i bilen og dro på harrytur til Sverige for å handle litt til jul. Kjempekoselig tur faktisk, og ikke så mye folk som jeg hadde fryktet. Så nå har vi fyllt opp kjøleskapet og fryseren for en lang stund fremover! Det viktigste for meg var kylling og svinekjøtt, for det går det mye av med Grete Roede-opplegget.

I dag er det forresten nytt møte - krysser fingrene for at jeg har blitt kvitt litt mer før julematen skal inntas! Drømte faktisk i natt at jeg hadde lagt på meg 2 kilo på en uke og måtte spise ostekake som straff... :hoho:

På søndag prøvde vi å gjøre litt husarbeid (ble ikke riktig så effektivt som vi planla men :oops:), og på ettermiddagen møtte vi svigerinna mi og nevøen min for å spise middag. Kjempekoselig å gjøre litt sånn før jul - vi ser de jo ikke så ofte siden de bor 2 timer unna, så da møttes vi på halvveien!

I går var vi på babykino igjen og så Bridget Jones. Den var kjempemorsom syntes jeg, selv om jeg gikk glipp av litt på slutten da Thomas var overtrøtt og nektet å sove. Men akkurat da filmen var slutt sloknet han som et lys i bagen...

I dag skal vi slappe av hjemme, det er deilig å ha noen dager uten noe som helst! Ha en fin tirsdag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for det monja! Det var da en herlig liten sak du hadde i avataren din da... :wink:

Ned 0,9 kilo på GR i går, så da tippet jeg 5 kilo! Er forsåvidt fornøyd med det selv om det er et stykke igjen til der jeg var før graviditeten. Men jeg har enda en uke igjen, og skal fortsette etter nyttår. Håper bare at jeg ikke legger på meg igjen alt i jula... :-?

I dag har jeg og Thomas vært på juleverksted i kirken her (nei, ikke et sted jeg har vært ofte nei...) sammen med noen fra barselgruppen. Det var kjempekoselig og hadde egentlig ingenting med kirkelige aktiviteter å gjøre. Det var servering av risengrynsgrøt og kaffe og etterpå stemplet vi babyføtter og -hender på julekort. Var noe skikkelig gris, men veldig gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er til å gå ned da... :klappe:

Er i gang igjen jeg og.. for n'te gang.. :roll:

Vi får passe på hverandre i julen så vi unngår helsprekk.. :wink:

Ha en fin-fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er grei Salamandra, jeg har planer om å skeie ut julaften og 1. juledag, men så være litt flink resten av jula. Så får vi se hvordan det går! Lettere sagt enn gjort??

Thomas er ikke seg selv i det hele tatt om dagen. Gullungen som har sovet hele natta nå i lang tid, våkner i 2-tida og nekter å sovne igjen. I natt brukte jeg en time på å få ham til å sove. Så var han våken igjen kl. 5 og da tok jeg ham over i vår seng. Frokost fikk han klokka 8, men da jeg prøvde å gi ham lunsj, begynte han å skrike bare jeg nærmet meg med flaska eller grøtskjea og var fryktelig trøtt. Så jeg lot ham sove en halv time for deretter å prøve igjen. Samme vræling så fort han så flaska. Fikk i ham litt grøt og nå sover han ute. Men det er veldig slitsomt med sånn frem og tilbake, spesielt siden han har skjemt oss bort med faste rutiner så langt.

Satser på at det skyldes tennene som er på vei, og at det går over om ikke så lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har Thomas fått diare... :-( Stakkar liten skiter hele tiden og blir så sår og vond atte... Men han har heldigvis ikke feber, men våkner av at bleia er full. Håper det ikke er noe som varer lenge...

I går hadde vi besøk av noen venner til middag, og på menyen sto det sennepsmarinert juleskinke med poteter, rosenkål, rødkål og saus. Skikkelig godt om jeg skal si det selv! Fordi vi skulle ha besøk i går, pyntet vi til jul på fredag (litt da, ikke helt julehus) og det ble kjempekoselig! :nisse: Var så gøy å dekke julebord i går også med dekketallerkner, juleservice og finglassene! Må jo bruke det vi har når vi kan.

I dag har vi vært en tur i byen og ruslet litt rundt, og tok en lunsj på bagel and juice. Men når butikkene åpnet klokka to ble det plutselig helt kaos, så da tuslet vi hjem. Synes det var like koselig å kikke i vinduene jeg, for vi er stort sett ferdig med julehandelen. Det er tydeligvis ikke alle andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...