Gå til innhold

Et liv som kaktus...


Kaktus

Anbefalte innlegg

Vi endte opp på kafe... :roll: Været var litt guffent, og før vi kom oss ut, var det på tide med lunsj for de små! Men, koselig var det likevel. Også stakk vi innom helsestasjonen for å veie godklumpene våre, og Thomas var nå 9 kilo og 71 cm lang. Begynner å bli en stor gutt!

Nå ligger han på gulvet og prøver å lage hakk i parketten med leka si - og akkurat idet jeg skrev det klarte han å komme seg bort til skrivebordsskuffen og trekke ut den! Smarte unge... :-)

Nå venter vi bare på at Kaktusmannen skal komme hjem fra jobb - han ville gjerne ta bading og legging, og det skal han selvsagt få lov til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for helgehilsen iingvild - selv om vi nå er langt uti uka før jeg har fått satt meg ned for å skrive noe... :roll:

Veiinga i går på GR gikk kjempebra - ned 1,3 kg! Så nå begynner treningen å gi resultater! Nå kommer jeg inn i olabuksene mine også, og har bare 3,5 kg igjen til målet! Det er så gøy at jeg får bare lyst til å løpe på trening igjen... Skal ut å gå tur i dag da, så det får vel holde.

Men til helga blir det nok en sprekk, for da skal jeg på jentehyttetur med venninner. Det blir første gang jeg er borte fra Thomas over natta, så det blir nok veldig rart. Men jeg gleder meg kjempemye til å få skravlet masse og drikke rødvin!

Også den viktigste nyheten av alle da - VI HAR KJØPT TOMT! :hoppe:

Det er noe vi har tenkt på lenge, og plutselig dukket det opp tomter i et område der vi absolutt kunne tenke oss å bo i hjembyen min, så da var det bare å trå til, for de ble solgt fort. Blir nok ikke noe bygging i år, men forhåpentligvis kan vi komme i gang neste sommer. Gleder meg masse til å komme meg ut av Oslo og nærmere familie - spesielt for Thomas sin skyld.

Så nå drømmer vi oss bort i huskataloger og interiørblader og har startet en seriøs spareplan! Gleder meg så vannvittig til å få vårt eget hjem som er akkurat slik vi vil ha det. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme igjen etter en herlig helg til fjells med venninner - har storkost meg hele helga. Men savnet selvsagt Thomas masse, så det var herlig å se ham igjen i går ettermiddag. Han hadde hatt det helt supert sammen med pappa, bestemor og bestefar.

Ble litt mye rødvin i helga da, vi oppdaget at på fredag hadde det forsvunnet 2 flasker og nesten en hel 3-liter - og vi var tre stykker... :roll: Kanskje ikke så rart at stemningen var god. Salige var vi i alle fall etter indrefilet av elg, fløtegratinerte poteter og peppersaus. :sikle:

På lørdag var vi ute og gikk en ganske lang tur før en fjerde venninne kom etter og vi koste oss med tortilla med alt tilbehør. Merkelig nok så smakte ikke vin noe særlig på lørdagen... :ler: Så spilte vi TP og skravla til langt på natt og sov lenge på søndag. Herlig!

I dag har jeg startet uken med trening mens Thomas har kost seg i barnepassen. Nå sover han søtt ute, og jeg sitter her foran dataen når jeg egentlig burde rydde litt. Ja, ja - jeg får vel gjøre litt nytte for meg.

Ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også var det allerede torsdag!

Thomas og jeg holder oss inne i dag selv om det er sol og fint vær ute - greit å ha noen dager der vi ikke gjør noe som helst også!

Var på trening i går og skal på spinning i morgen, så da får det holde med aktiviteter! :wink:

I dag reiser Kaktus-mannen fra oss :cry:, han og noen kompiser skal til Sverige for å se på rally, og det blir en skikkelig guttetur med lavo og full pakke fra torsdag til søndag. Han gleder seg som en unge, og det er vel fortjent, for det er ikke så ofte han er på tur med gutta lenger! Jeg er bare glad det ikke er jeg som skal sove ute... :ler:

Det minner meg forresten på at jeg har glemt å fortelle at jeg har fikset bursdagsgave til mannen som blir 30 i mars. Har ordnet rallykjøring til ham dagen før bursdagen hans - noe han har ønsket å prøve lenge! Faktisk så skal vi begge få prøve oss, så jeg må nok kvinne meg opp til det der, men jeg tror mannen synes det er gøy at vi gjør det sammen. Vi vil få opplæring som kartlesere og så sitte på med en rallybil, og etterpå skal vi kjøre ATV på bane. Forhåpentligvis blir det et skikkelig adrenalin-kick og noe han setter pris på!

Thomas ville ikke ta luren sin i dag tidlig og sovnet mye senere enn vanlig (gråt seg i søvn stakkar) :-( , så nå sitter han på stuegulvet og leker istedet for å ligge ute i vogna si og sove søtt. Ja, ja, vi får utsette sovingen litt til da, gidder ikke å stå ute å prøve å overbevise en lite trøtt unge om at han skal sove.

Har planer om å støvsuge i dag, men det kan hende at jeg utsetter det til i morgen når mannen har forsvunnet med alle turtingene sine som er overalt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, rally er moro!! :hoppe:

Jeg fikk sitte på i rallybil inni skauen da jeg ble drukket ut for snart 2 år siden (oj.. tiden flyr.. 2 år allerede :o ) og det var fantastisk morsomt, ikke skummelt i det hele tatt! :D

Følte meg veldig trygg, man sitter jo limt nedi stolen med 5-punkts sele, hjelm og så har man jo dette velteburet (er det ikke det det heter da? :sjenert: ) inni bilen, slik at taket ikke klemmes ned i bilen hvis man skulle gå rundt.

Satt faktisk akkurat og vurderte støvsuging selv, men fant ut at fredager en mye bedre dag å støvsuge på, da blir det litt mer sånn helgerengjøring liksom, ikke sant? :wink:

Når skal dere gå i gang med byggingen, forresten? Gratulerer med tomt! :klem:

Husbygging er ganske slitsomt og mye jobb, men fryktelig moro.. særlig når det er klart til innflytting :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt å høre at du synes det var kult Salamandra - må si at jeg gleder meg veldig!

Planen er at vi skal sette i gang med husbygging neste sommer (2006). Det gir oss jo god tid til å drømme og planlegge, men akkurat nå virker det fryktelig lenge til... :-( Har begynt med en scrap-book for meg selv der jeg klipper ut ting jeg liker fra interiørblader og huskataloger. Det er så mye fint!

Støvsugingen tok jeg meg av i går, også fikk jeg tørket litt støv også. Thomas synes det er kjempegøy å se på mens jeg raser rundt med støvsugeren. OK - ikke raser da men... :ler: Fikk ryddet litt klær også, så da tror jeg rett og slett ikke at jeg gidder mer husarbeid i helga :-?.

I går kom en venninne på besøk, også laget jeg sitron- og appelsinmarinert kyllingfilet med appelsinsalat og naturris til middag når Thomas hadde sovnet. Ble veldig bra om jeg kan si det selv! Og i dag har venninnen min tilbudt seg å lage biff og båtpoteter til oss - kjempekoselig siden vi begge er gressenker i helga.

Ble forresten ikke noe spinning i går, så det ble en lang rusletur i sola i stedet. Får ta igjen treningen over helga. Har vært ute en liten tur i dag også, til butikken og tilbake. Ble en ekstra rundtur, for på vei hjem oppdaget jeg at hun i kassa ikke hadde gitt meg de 300 kronene jeg tok ut da jeg betalte. Da jeg kom tilbake til butikken, påsto hun selvsagt at jeg hadde fått dem :evil:. Jeg fikk snakke med en som ikke satt i kassa, og da jeg sa at han fint kunne få tlf.nummeret mitt slik at de kunne ringe når de gjorde opp kassa, var det greit. Da trengte han ikke nummeret heller. Så vel veldig ærlig ut da! Vet at jeg var for sløv og ikke fulgte med, men jammen er de sløve bak kassa også innimellom...

Er skikkelig trøtt i dag, for Thomas er forkjølet og våkner om natta fordi han hoster og er tett. Saltvann hjalp ikke mye i natt, også blir han sint når jeg må dryppe nesen :cry:. Og da våkner han jo ordentlig og vil ikke sove igjen. Men selv om han holdt det gående fra to til fire, begynner dagen likevel klokka 06.00... :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen glemte ikke mannen morsdagen da han kom hjem fra Sverige på søndag... :roll: Men han ble veldig lei seg da jeg utpå kvelden lurte på om det ikke var noe han hadde glemt, også fikk jeg en massasje som plaster på såret :wink:.

Men så tok han det igjen i går da, for Valentine hadde han ikke glemt :-). Vi pleier ikke å gi hverandre gaver, så jeg hadde kjøpt et kort til ham, men siden han hadde litt å bøte for, fikk jeg gavekort så jeg kunne kjøpe meg litt klær (som jeg desperat trenger!) og to veeeeldig langstilkede roser. Kjempenydelige! :hjerter:

Thomas fikk også gave av pappa'n sin, for han var 8 måneder på Valentine-dagen. En kjempetøff, stor, oransje traktor!

Også må jeg jo ikke glemme å fortelle at Thomas har begynt å krabbe! Ble helt rørt jeg da vi lekte på gulvet og han plutselig tok sine første krabbesteg mot meg! Han skal tydeligvis hoppe over hele den "åle seg fremover"-perioden og gå rett på krabbingen. Når jeg legger mobilen min på gulvet foran ham, er han oppe på alle fire og på vei fremover ganske kjapt! Gullungen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

:D Gratulerer med tomt og krabbing. Det er jo supert. Kjenner ei anna liten jente som heller hoppet over krabbeperioden og vil bare gå. Hehe... Disse søte små er noen raringer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gratulasjoner og hilsen iingvild - ja, jeg ler av denne lille krabaten vår hver dag jeg! :ler: Nå går det unna over stuegulvet her, og han følger etter meg fra rom til rom. I dag har han hatt den store jakten på støvsugeren! :-)

Det har ikke vært så mye å skrive om de siste dagene egentlig - har vært en stille og rolig uke. Litt deilig egentlig, liker å ha noen dager innimellom uten noen planer i det hele tatt.

Thomas har hostet ganske ille i en ukes tid nå, så på tirsdag fant jeg ut at jeg ville prøve Efedrin. Har vært litt skeptisk til å bruke den siden jeg har hørt at mange reagerer på den. Og vår gullklump var en av de! Han survet og var skikkelig utidig hele ettermiddagen og kvelden og ble skikkelig trøtt. Han bare gned seg i øynene og gråt, men ville ikke sove noen ettermiddagslur nei. Og om natta holdt han det gående i flere timer og ville ikke roe seg. Så den hostesaften kommer ikke vi til å bruke mer!

Hva annet har skjedd da?

Jo - jeg har nådd et mål på GR-kurset! Er nå tilbake på den vekten jeg var før jeg ble gravid, så nå har jeg bare 1,5 kg igjen til ønskevekten! Det har blitt 10,5 kg totalt, så jeg er kjempefornøyd. Nå kommer jeg inn i alle klærne mine igjen, og har skikkelig sug etter å handle nye! Hadde jeg bare hatt masse penger... :-?

På onsdag var vi på IKEA for å handle en del ting som har stått på en liste ganske lenge nå, men det ble en skikkelig nedtur, for de tingene vi skulle ha, var selvsagt utsolgt... :-( Men det ble jo litt shopping likevel da, men jeg klarte å unngå å komme ut med et lass av servietter og lys - sånn som jeg pleier! Kaktusmannen var ganske fornøyd med det, for som han påpekte, så har vi et lass med lys og servietter fra IKEA hjemme.... :wink:

I helga skal vi være hjemme og kose oss vi tre, og på mandag reiser Thomas og jeg hjem til foreldrene mine for å passe på min mormor på 90 år mens foreldrene mine er bortreist. Hun er klar i hodet, men klarer seg ikke så lett alene lenger, og er avhengig av mamma til daglig siden hun ikke får noe hjelp fra kommunen. For det er hun for frisk til!

Nå skal jeg gjøre litt :husarbeid: før jeg tar helga med god samvittighet.

God helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Tusen takk for koselig hilsen inne hos meg.

Long time no see... :klem:

Masse positiv lesning her hos deg. :Nikke:

Gratulerer med oppnådd G.R. mål! :tommelsmil:

Det står det respekt av.

Jeg kommer bare ikke lenger enn å ville det bitte litte granne... :oops:

Har imidlertid gjenopprettet medlemskapet mitt på "Sats"

- dvs at de hadde fått et annet navn jeg ikke husker i farten.

Skal begynne å trene fra mars av.

Og denne gangen skal jeg ikke bare være støttemedlem

- trur eg... :ler:

Grattis med hustomt også.

Dere har jo god tid til masse planegging og drømmer...

Vi bor i et hus fra 1972. Mange ting jeg ville gjort annerledes dersom vi skulle bygget selv ja...

Blir spennende å følge med videre på husplanlegging og bygging.

Kommer tilbake en annen dag.

Nå måtte jeg bare innom og oppdatere meg i livet ditt.:klem:

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er som har nådd målet ditt!!! :klappe:

Synes helt klart at du har gjort deg fortjent til noen nye klær nå asså :Nikke:

Du skulle gjort som meg; fått mannen til å love deg en kleshandletur når du har nådd målet.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Oi - altfor lenge siden sist jeg var her inne ja... :oops:

Takk for koselig hilsen Mayamor - kjempekoselig å se deg her inne igjen! Lykke til med treningen din (innbiller meg at Sats er Spenst nå...), det er så deilig når man først kommer i gang. Det er bare den sofamila... :wink:

Jeg synes også at jeg har fortjent noen nye klær Salamandra - jeg skal sende hilsenen din videre til Kaktusmannen! :ler: Må skryte litt til da, for jeg var på en ekstra veiing på tirsdag, og hadde tatt 1,2 kg til, så da ble det over 11 kilo. Har ikke følt meg så lett på lenge!

De siste to ukene har bare rast av gårde, særlig forrige uke fordi Thomas var syk. Begynte forrige helg med oppkastsjau i tre dager og en skikkelig forkjølelse i tillegg med tett nese og vond hoste som han våknet av ørten ganger om natta. Så begynte diareen, og da ville han ikke ha mat heller. Det lille han fikk i seg kastet han raskt opp igjen i en hostekule. Hadde så vondt av lillegullet mitt :-( , men vi er jo heldige siden det gikk over 8 mnd før han var syk første gang. Det positive var at han var så slapp at han bare ville sitte på mamma sitt fang og kose og sove... :hjerter: Det hadde ikke jeg noe imot!

I dag skal vi skrive kontrakt på tomten og tinglysningen er i orden. Så nå begynner det å gå opp for meg at vi faktisk skal bygge hus om ikke så lenge! Har mange drømmer ja...

Er litt usikker på hva vi skal gjøre i helga - har billetter til Holmenkollen i morgen, men vet ikke om vi orker, kommer veldig an på været. Hvis det er sol og fint er det jo veldig gøy, men ikke i det snøværet som er ute nå. Satser på sol vi! :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg vært innom på jobb en tur for å hilse på - og for å få billetten til jobbtur til Lisboa i begynnelsen av april. Gleder meg kjempemasse til det - håper det blir shopping-muligheter og ikke bare jobb!

Rart å tenke på at det er under 2 mnd til jeg skal begynne å jobbe igjen... Men så skal jo Kaktusmannen ha 6 uker permisjon + 4 uker ferie, så gutta skal få muligheten til å kose seg hjemme ja! :-)

Det var siste babysvømming før påske i kveld - med fotografering under vann. Håper de blir fine, for Thomas lukket øynene forrige gang de tok bilder. Kjempegøy å ha et lite minne!

Thomas har begynt å hoste ille igjen - akkurat når jeg trodde han begynte å bli bedre... :-? Han har noen skikkelige hostekuler når han legger seg, også er det på'n igjen i 4-tida. Og da våkner jeg, og får ikke sove igjen, fordi han hoster og vekker seg selv. :Gjesp: I dag begynte han å hyle halv seks - skikkelig trassegrining fordi han ville opp. Lot han ligge, og etter noe som føltes som en evighet, sovnet han på magen i den øverste kroken i senga... Takar... :trøste: Men kan ikke begynne å ta ham over i senga vår igjen nå - da er vi tilbake der vi var.

Har begynt så smått å planlegge påskeferien - den begynner nemlig på fredag, og bilen må være nesten ferdig pakket på torsdag kveld, sånn at vi kan reise med en gang mannen kommer seg fra jobb på fredag (så tidlig som mulig!). Første delen av påsken skal vi til svigers på fjellet, og så skal vi til hytta vår sammen med min søster, mann og to barn siste del av påsken. Og på onsdag neste uke skal vi jo da kjøre rally! Gleder meg masse og har skikkelig problemer med å ikke røpe noe til mannen. :ler:

I morgen er det først trening, og så en skikkelig runde husarbeid før jeg får besøk av en barndomsvenninne på onsdag. Kan ikke se ut som det gjør nå!

Ha en fin uke! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannfolk!! :sur: Tror du ikke når jeg kom hjem fra trening i går at mannen forteller meg at han har avtalt møte med banken på onsdag (siden vi da er på det stedet hvor vår opprinnelige bankkontakt holder til, og som vi har beholdt selv om vi har flyttet) - den dagen jeg har avtalt rally-kjøring... Så da måtte jeg jo fortelle ham at det ikke gikk - og han la jo selvsagt to og to sammen og skjønte at jeg hadde ordnet noe til bursdagen hans. Grrrr - det er jo helt umulig å få til å overraske den mannen! Selv om han ikke vet hva det er som skal skje, er det irriterende likevel! Hadde jo håpet å holde det helt hemmelig til onsdags morgenen...

Men nå er vi ferdig pakket og klare til å ta påskeferie - vi reiser med en gang Kaktusmannen kommer hjem fra jobb ca. halv ett. Bilen er mildt sagt fylt til taket... :ler: Gleder meg masse til å få noen dager fri nå!

Ha en riktig god påske alle sammen - vi ses om en og en halv uke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Mayamor

Hvordan gikk det med bursdags overraskelsen til mannen da?

Har en motorfrelst mann selv her hjemme.

Husker det fra din siste dagbokrunde på graviditet... :wink:

Håper dere har hatt en fin påske og fått ladet batteriene.

Klem fra Mayamor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...