Gå til innhold

Fordommer mot minoriteter i Norge

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep og brukerdebatt

ninuska_, adm

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
På 24.12.2016 den 14.26, ninuska_ skrev:

Tråden er ryddet for personangrep og brukerdebatt

ninuska_, adm

Det tok sin tid, men bedre sent enn aldri.

Skrevet

Ok, siden artikkelforfatteren selv nevner akkurat denne problemstillingen som eksempel. Jeg lurer på om han hadde ment det samme om han var kvinne? Jeg har også fått en "Kahn" som fastlege, og etter at jeg i lang tid nå har prøvd å legge til side alle fordommer har jeg konkludert med at en og annen fordom har noe for seg. For meg som er kvinne er det nemlig ikke helt uproblematisk med "Kahn". Han er tydelig ubekvem med å ta på og undersøke mennesker av mitt kjønn, og det er ikke akseptabelt for meg som har en kronisk sykdom som krever fysisk undersøkelse for å fange opp forverring tidlig. Han er ikke bare ubekvem med det, men han unngår det i den grad det er mulig, og det er ikke snakk om undersøkelse av mine såkalte kvinnelige deler engang, for å si det sånn. Jeg er forundret over at det skrives så lite om denne problemstillingen, for jeg er ganske sikker på at mange kvinner har opplevd det samme.

Sånn ellers tror jeg nok de fleste av oss har fordommer vi godt kunne kvittet oss med, både når det gjelder muslimer og andre minoriteter, men vi må ikke bli så korrekte og redde for å stemples som fordomsfulle at vi ikke tør å ta opp ting som faktisk er problematiske. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...