Gå til innhold

er du organdonor?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har du donorkort? Kjenner du noen som har mottatt organer fra donor?

Anonymkode: 9ea01...518

Videoannonse
Annonse
Skrevet

selvfølgelig er jeg donor! 
Har ikke donorkort, iogmed at det ikke betyr spesielt mye. Det er uansett pårørende som bestemmer, så derfor har jeg snakket med dem, så dem er klar over mitt ønske. 
Jeg kjenner flere som har mottatt organ, og jeg vet hvor mye det betyr både for personen selv, og alle rundt. 

• Liker 1
Skrevet

Har donorkort og sagt det til nærmeste familiær familie og samboeren.  Jeg har ikke bruk for de når jeg er død, det har andre.. 

Skrevet

Ja.

Men har ikkje donorkort. Alle rundt meg har fått beskjed, det er det som betyr noko.

Skrevet

Selvfølgelig! Hva skal jeg med organene i graven om jeg havner i en ulykke og orgenene er brukbare? Med mindre man har en tro som NEKTER deg å gi organer (fortell meg hvilke) så syns jeg det er skikkelig egoistisk å ta med seg organer som kan redde mange liv! Jeg og hele min familie deler samme syn. 

Anonymkode: b0ad9...5d0

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig er jeg donor, har ikke donorkort, men har appen som jeg har glemt navnet på, og på helseinformasjonsappen (puh rar settning) står det oppført, i tillegg til at familie har fått beskjed. 

Skrevet

Jeg bruker alle organene mine, så nei.

• Liker 5
Skrevet

Mine nærmeste er informert og jeg har donorkort på framsida av telefonen. Har ikke gitt blod på lang tid, dessverre. Jeg rekker det rett og slett ikke 😳

Skrevet

Jepp og jeg har et familemedlem som fikk ny nyre for noen år tilbake. Jeg har jo ikke bruk for organene mine når jeg ligger i graven.

Skrevet
4 minutter siden, Silfen skrev:

Jeg bruker alle organene mine, så nei.

Også når du er død? :)

Skrevet

Ja jeg har donorkort :) 

Anonymkode: ce91f...28c

Skrevet
5 minutter siden, Honey Dew skrev:

Også når du er død? :)

Mest sannsynlig, men skulle jeg dø i en ulykke, så kan det være jeg blir organdonor. Jeg ER det ikke, som overskriften etterspør. 

• Liker 1
Gjest Daryl Dixon
Skrevet (endret)

Jeg har et donororgan..  Kan med 99%sikkerhet si at jeg ikke kan donere bort organer når jeg dør. Kan for tiden ikke gi blod, vet ikke om jeg kan noen gang. Men jeg ga blod og var klar på at jeg ville være donor som yngre. Nå får jeg finne andre metoder å bidra positivt I samfunnet!

Endret av Daryl Dixon
skrivefeil
Skrevet

Ja, har donorkort i lommeboka.  Hvis jeg f.eks dør i en tragisk ulykke er det fint om noe av meg kan brukes og redde et annet liv, jeg trenger ikke ha det med meg i grava. 

Gjest Hold the door
Skrevet (endret)

-

Endret av Hold the door
Skrevet (endret)

Ja, har både fysisk og digitalt donorkort. Når jeg dør har jeg ikke bruk for organene mine lenger, og hvis jeg kan redde omså ett liv så er det fantastisk.

Kjenner til en som kunne vært død i dag dersom hun ikke hadde fått organ i siste liten. En fantastisk historie! Etter det ble jeg overbevist - jeg skal være organdonor.

Endret av Coconutz
Skrevet

Kan man være organdonor om man har hatt kreft? kan ikke gi blod av den grunn. Men har gitt mye blod tidligere...😊

Anonymkode: f2f6d...c46

Gjest Epiphany
Skrevet

Selvfølgelig! Synes det er en skam at enkelte mennesker velger å ikke være det (eller pårørende velger det etter døden) - når du er død har du ingen behov for organene dine, men å gi dem bort kan redde liv! Jeg har ikke kort, men alle mine næreste har fått beskjed. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...