tweet Skrevet 12. juli 2017 Forfatter #381 Del Skrevet 12. juli 2017 10+6 Puh, nå er ultralyden "endelig" forbi! Var sinnsykt nervøs før vi kom inn, men legen var en hyggelig gammel mann, så jeg følte meg ganske trygg. Det var skikkelig ubehagelig med innvendig ultralyd fordi jeg måtte tisse (selv om jeg var på do ti minutter før!), men det gikk greit. Han tok både innvendig og utvendig. Vi så ganske tydelig et lite minimenneske på 4,3 cm! Ble litt skremt helt først fordi vi ikke så bevegelse eller hjerte, men han måtte bare zoome litt, så kunne vi se en liten danser med bankende hjerte 🙊 Ca 140 slag i minuttet. En ganske rolig baby, tror jeg, for det var bare to ganger den beveget hele kroppen skikkelig.. og da danset den som en slange, vrikket på hele lille kroppen! Vi kunne se den gnikke seg på nesen med hånden også 😍 For en spesiell opplevelse. Kunne se nese, armer, fingre, ben, hodet, hvor øynene var, hjertet, magesekk og alt mulig.. og mini er jo knøttliten! Alt så fint ut så langt heldigvis. Ååh, jeg er så letta!! ❤ Han kunne fortelle meg at jeg ikke er tjukk, men heller ikke den tynneste, så han rådet meg til å leve som om jeg har diabetes, for å ikke få det. Jeg føler ikke selv jeg er så utsatt som enkelte andre, men jeg vet jeg er noen kilo for tung. Hater det virkelig.. men jeg får bare ta hans råd Ikke mer godteri eller brus hvertfall, og mindre karbohydrater! For den lille skal jeg nok klare det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 13. juli 2017 #382 Del Skrevet 13. juli 2017 For en herlig følelse å se det lille minimennesket svømme rundt der inne! Gratulerer med vel overstått! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snehvit88 Skrevet 13. juli 2017 #383 Del Skrevet 13. juli 2017 Åååååh så deilig å få se da!😻 Så rart å se den gnikke seg på nesa allerede😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tweet Skrevet 13. juli 2017 Forfatter #384 Del Skrevet 13. juli 2017 11 timer siden, miore skrev: For en herlig følelse å se det lille minimennesket svømme rundt der inne! Gratulerer med vel overstått! Tusen takk Ja, det var helt utrolig! Synes det er helt rart at den lille krabaten er inne i magen min. Ser ut som den er godt beskyttet og trygg 3 timer siden, snehvit88 skrev: Åååååh så deilig å få se da!😻 Så rart å se den gnikke seg på nesa allerede😂 Ja, ikke sant? Jeg kunne se knyttneven og en miniatyrnese, og da jeg spurte om jeg så riktig, sa han: "Ja, mini gnikker seg på nesen!". Et lite minimenneske på 4,3 cm! Hjelpe meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tweet Skrevet 13. juli 2017 Forfatter #385 Del Skrevet 13. juli 2017 11+0 I dag fant jeg endelig en bh (eller tre) og bikini som passer!! Det er søren ikke lett å finne for de med store pupper, har hatt problemer siden ungdomsskolen og nå skal de vokse enda mer. Hjelpes! Kjøpte også en slik svangerskapsdagbok. Veldig koselig Sånn ellers føler jeg meg veldig bra! Har egentlig bare kløende pupper og litt kramper i dag. Symptomene ser ut til å avta Fortsatt kvalm og kan brekke meg, mest på kvelden. Veldig lyst på godteri, så spiser banan.. ikke helt det samme, men sånn må det bli Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dragoste Skrevet 15. juli 2017 #386 Del Skrevet 15. juli 2017 Så bra alt var fint på ultralyd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tweet Skrevet 15. juli 2017 Forfatter #387 Del Skrevet 15. juli 2017 11+2 I dag har jeg nesten ikke merket noe til graviditeten. Ingen kvalme, ikke like ømme pupper, ikke murringer.. egentlig ingenting. Kanskje litt trøtt (selv etter 12 timer søvn 🙈) bare. Det gjør meg litt bekymra, spesielt når puppene plutselig er skikkelig myke og nesten ikke ømme. Jeg vet det er vanlig at symptomene forsvinner rundt denne tiden og videre i andre trimester, men kan ikke la være å gruble litt over det altså! Har fortsatt holdt meg langt unna sukkerholdige greier! Synes selv jeg er veldig flink Overraksende lett er det også. Men den magen min altså.. Jeg ser altså SÅ gravid ut. Synes det er flaut og ubehagelig at magen min stikker sånn ut, når jeg vet at baby er for langt nede og det bare er luft. Føler meg så lubben og usunn liksom. Æsj. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mailo Skrevet 16. juli 2017 #388 Del Skrevet 16. juli 2017 Hurra for fin UL! Og tror ikke du skal bekymre deg for at sumptomene kommer og går nei! Bare nyt de dagene du. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tweet Skrevet 16. juli 2017 Forfatter #389 Del Skrevet 16. juli 2017 12 minutter siden, Mailo skrev: Hurra for fin UL! Og tror ikke du skal bekymre deg for at sumptomene kommer og går nei! Bare nyt de dagene du. Hurra hurra! Ja, det hjelper i alle fall ikke å bli stressa! Klarer heldigvis å ta det med ro Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snehvit88 Skrevet 16. juli 2017 #390 Del Skrevet 16. juli 2017 2 minutter siden, tweet skrev: Hurra hurra! Ja, det hjelper i alle fall ikke å bli stressa! Klarer heldigvis å ta det med ro På privatgyn jeg var hos i går er det jordmor også. Vi pratet om symptomer, og hun sa det at rundt den tiden som du er nå så "skal" symptomene forsvinne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mailo Skrevet 16. juli 2017 #391 Del Skrevet 16. juli 2017 20 minutter siden, tweet skrev: Hurra hurra! Ja, det hjelper i alle fall ikke å bli stressa! Klarer heldigvis å ta det med ro Nei! Er i uke 6 selv, og er stressa hvert 5 minutt. 😂 Har en sønn på 2 og gikk igjennom angsten der også i 9 mnd. Vi prøvde i over 3 år på første, så klarte aldri innse at vi faktisk hadde fått det til. Men tinf blir bra! Jeg lover 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tweet Skrevet 16. juli 2017 Forfatter #392 Del Skrevet 16. juli 2017 11+3 Stuptrøtt og bunnløs hunger! Har kjent en stikkende følelse i venstre side fra under navlen og nedover skrittet. Brystvortene mine gjør forferdelig vondt i dag også.. Det stikker og klør, og S kan ikke ta på dem i det hele tatt. Smører og smører med lotion fordi det er så godt med kulde på dem Ingen dager er like her altså. Når er det vanlig å få innkalling til oul egentlig? Venninnen min ligger en dag bak meg og fikk brev i dag, men jeg har ikke fått noe. Blir så stressa når jeg ikke vet hva legen min egentlig har gjort! Jeg måtte jo bestille jordmortime selv, når han sa han skulle gjøre det. Hyl! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tweet Skrevet 17. juli 2017 Forfatter #393 Del Skrevet 17. juli 2017 11+4 I dag har jeg spandert på meg selv klipping og farging av hår. SÅ verdt pengene når jeg har følt meg så ufresh i det siste. Nå har jeg fått opp selvtilliten skikkelig, så at magen min tyter litt ut, gjør ingenting akkurat nå Kjenner litt murringer i dag, så det vokser og styrer vel godt der inne! Synes blubbemagen min har gått litt inn etter jeg kuttet ut sukker, om det ikke bare er tilfeldig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tweet Skrevet 20. juli 2017 Forfatter #394 Del Skrevet 20. juli 2017 12+0! Hurraaa Uke 13 og sydentur here I come, woooh! Åå så happy jeg er nå! Jeg ser forandringer på magen min nå. Nå ser det mer ut som en gravidmage enn luft Kjenner godt det stikker og strekker seg, og puppene mine klør fortsatt. I går oppdaget jeg knallrøde strekkmerker på låret Jeg har en strekkmerkelotion jeg smører stadig over magen, hoftene, rumpa og puppene... men låra altså! Men men, hadde ikke forventet å bli helt fri for strekkmerker heller I dag pakkes og ryddes det, og vaskehjelpen er her straks. En skikkelig nydelig sommerdag i dag Håper alle koser seg slik som meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dragoste Skrevet 20. juli 2017 #395 Del Skrevet 20. juli 2017 Åh heldiggris!! Jeg vil på sydentur Hehe neida, kos dere! ❤️ Koselig med gravidmage da, en liten kul er det søteste jeg ser 😍 (FØR jeg startet å prøve selv vel å merke 😂) Kos deg med solskinnsdagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tweet Skrevet 22. juli 2017 Forfatter #396 Del Skrevet 22. juli 2017 På 20.7.2017 den 14.59, Dragoste skrev: Åh heldiggris!! Jeg vil på sydentur Hehe neida, kos dere! ❤️ Koselig med gravidmage da, en liten kul er det søteste jeg ser 😍 (FØR jeg startet å prøve selv vel å merke 😂) Kos deg med solskinnsdagen Restplass.no, sier jeg bare! Det er ikke for sent Hehe, vet hva du mener. Som prøver er det ikke like hyggelig å se gravidmager, noe du gjerne ser OVERALT! Men snart er det din tur å bli stor og fin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tweet Skrevet 22. juli 2017 Forfatter #397 Del Skrevet 22. juli 2017 12+2 Storkoser oss virkelig i varmere strøk! Det er så idyllisk og vakkert her at det er vanskelig å forstå at HER skal vi bo i to uker. Føles veldig riktig og godt å være her, spesielt når formen min har blitt så mye bedre Eneste som kjennes er litt hodepine, den vanlige kløen og smerter i hoftene. Har troen på at eksem og hofter skal bli bedre av varmen her! I går kjente jeg at reisen tok på. Magen min var stram og hard, og kjente ordentlige "menskramper" og smerter i korsryggen. Føler det har noe med at jeg gikk mye og satt i ubehagelige seter hele veien! Det er så koselig å være gravid her ❤ Vi er en stor gjeng, og en venn av familien tar skikkelig vare på meg. Serverer meg iskaldt vann døgnet rundt og har ordnet en egen plass ned parasoll bare til meg 😂 Spesialbehandling føles meget bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineG Skrevet 23. juli 2017 #398 Del Skrevet 23. juli 2017 Åh høres utrolig deilig ut! kos dere masse på tur da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tweet Skrevet 28. juli 2017 Forfatter #399 Del Skrevet 28. juli 2017 13+1 Jeg tror jeg er i andre trimester nå, men appen sier det er neste uke?? Uansett! Dagene flyr avgårde og vi nyter hver eneste Har ordentlig vondt i bekkenet nå, det er slitsomt. Men ville heller hatt det vondt her enn hjemme i Norge, da Matlysta er absolutt ikke på topp, når vi snakker om symptomer. Alt jeg vil ha, er ting med sjokolade i... huff, litt sjokolade har det blitt også, men har begrenset det veldig. Har kjent litt på kvalmen her, og luktesansen er virkelig på "topp" Enten lukter noe helt nydelig, eller gruuusomt! Kjenner alltid en eller annen lukt her og der. Rett og slett komisk Men herlighet, ingen av symptomene er hemmende på noen måte, så jeg nyter absolutt livet. Føler meg veldig heldig. Nå gleder jeg meg veldig over graviditeten ❤ Koser meg veldig med det og gleder meg stort til magen vokser og jeg kan kjenne liv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tweet Skrevet 29. juli 2017 Forfatter #400 Del Skrevet 29. juli 2017 13+2 Herregud, jeg håper barna mine ikke blir like uoppdragne som tantebarna mine! Beklager altså, må bare få det ut. Søsteren og svogeren min har aldri noen sinne hatt kustus på de barna. De får viljen sin på alt, syter og klager, er slemme mot foreldra og kan være ordentlig frekke. Det er flere ganger jeg bare har tatt over og satt dem på plass. Som tante, og samboer i leiligheten her nede, føler jeg at jeg har rett til å si fra! Jeg elsker dem så høyt og de er nydelige barn, men denne dårlige oppdragelsen og den kampen mellom foreldre og barn hver dag, er virkelig slitsom å bo i altså. Takk for meg Jeg har i alle fall to eksempel på hvordan jeg vil og ikke vil bli som forelder. Jeg skal ikke bli som min ene søster, men skulle gjerne blitt som min andre. Veldig glad det er akkurat S jeg skal få barn med, for han er så sta og gir seg aldri når han bestemmer seg for noe. Det er en god egenskap å ta med seg i foreldrerollen, tenker jeg. Men lettere sagt enn gjort, jeg sier ikke vi blir perfekte! I dag skal vi på vinfestival og har reservert bord på en fin restaurant. Savner faktisk det å kose seg med et vinglass, og her har de ikke alkoholfri Men sitter gjerne og sniffer inn vinlukten litt Har ikke bæsjet på noen dager. Det stresser meg litt! Min store frykt er å få forstoppelse.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå