Gå til innhold

Tweet blir alenemor

tweet

Anbefalte innlegg

Gratulerer med vel overstått uke 9. Det er godt at det går unna. La uke 12 komme fort 😊

Tommel opp for vaskehjelp. Tenk så deilig det blir for deg!? Det får nå vær grenser for alt man skal gjøre. 

Det er lov å være sliten. Det er i hvert fall lov til å ta det med ro. Ta vare på deg selv og prøv å gjør det DU har lyst til. 

Klemmer :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9+2

Hjelp! Dagboken min er flyttet 😱 Litt skummelt.. tenk om noe skulle skje. Det virker som så mange mister for tiden, både på kg og i termingruppa på Facebook. Men skal prøve å holde meg positiv! 

I dag er jeg så energiløs, men må få unna klesvask og rydding før vaskehjelpen kommer i morgen. Snooork! Av symptomer de siste dagene, har jeg hatt ømme og kløende pupper, humørsvingninger, svimmel og veldig vondt i rygg og hofter. Ja, så brekker jeg meg av ekle lukter eller ting som ser ekkelt ut, men er ikke særlig kvalm lenger. Synes egentlig jeg er veldig heldig, for ingen av symptomene hemmer meg noe særlig :) 

Sliter fortsatt med det å glede meg. Jeg føler meg mest irritabel og orker ikke snakke om baby, symptomer og fremtiden hele tiden med de som vet. Vil bare be dem holde kjeft og snakke om noe annet! At jeg er gravid forandrer ikke den jeg er som person. Høres jeg fæl ut nå? :( Jeg VIL glede meg og snakke om det, være overlykkelig og se på babyutstyr, men jeg klarer det ikke enda. 

S kommer heldigvis hjem i morgen. Det trengs ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9+4

Mannen er hjemme, hurra! Både jeg og labbis var strålende fornøyd da alle tre endelig var samlet igjen i går. Merket stor forskjell på hunden. Han er så slapp og trist når S ikke er hjemme... skal liksom litt til å gjøre han happy. Nå er han så spretten, leken og glad, og halen fyker alle veier bare vi ser hans vei :ninuskapus::link:  Merker at jeg fant tilbake gnisten i meg og har det mye bedre nå når S er her. Nå er det gøy å snakke om baby og jeg får sommerfugler i magen. Åh, gode mannen min! 
Jeg er veldig heldig så langt i svangerskapet, tror jeg. Leser om de som ikke orker tanken på sex engang, mens sex er det jeg vil ha aller mest :fnise: Mat og sex er alt jeg tenker på! Har blitt mange runder siste døgnet. Nyter det mens det varer! 

Akkurat nå kjemper jeg mot halsbrann og kvalme, samtidig som jeg er dausulten - en veldig kjip kombinasjon... :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dragoste

Så koselig at samboer er tilbake da! :yvonne: Hater å være alene selv, savner samboer når han er en tur på butikken liksom :fnise:

Du nærmer deg jo 2.trimester med stormskritt! Mulig du allerede har nevnt det, men skal du bestille tidlig UL?

Endret av Dragoste
Publiserte litt tidlig der gitt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Dragoste skrev:

Så koselig at samboer er tilbake da! :yvonne: Hater å være alene selv, savner samboer når han er en tur på butikken liksom :fnise:

Du nærmer deg jo 2.trimester med stormskritt! Mulig du allerede har nevnt det, men skal du betale for tidlig UL?

Ja, tiden går egentlig veldig fort! Jeg bestilte faktisk i går og fikk time neste uke. Bestemte meg for å bestille i en annen kommune, for jeg fikk anbefalt en mann der :) Tilfeldigvis skulle jeg et ærend på samme stedet samme dag som jeg fikk time. Er så spent.. gruer meg egentlig veldig, redd det skal være noe galt 😩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dragoste
36 minutter siden, tweet skrev:

Ja, tiden går egentlig veldig fort! Jeg bestilte faktisk i går og fikk time neste uke. Bestemte meg for å bestille i en annen kommune, for jeg fikk anbefalt en mann der :) Tilfeldigvis skulle jeg et ærend på samme stedet samme dag som jeg fikk time. Er så spent.. gruer meg egentlig veldig, redd det skal være noe galt 😩

Så spennende!! Når har du jo hatt mye symptomer hele veien, så det er jo et veldig godt tegn 😊 Krysser fingrene at alt er helt tipp topp 🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9+6

Jeg klør, klør, kløøøøøøøør! Vil amputere bort puppene mine snart! Og bytte hud på hele kroppen! Har skikkelig eksem og det klør noe forferdelig. Aller verst på puppene.. Blir godt med sydenferie med sol og saltvann, heldigvis ikke SÅ lenge til. 

Den turen S var på, har gjort han til et bedre menneske tror jeg. Han har bare blitt så forståelsesfull og omsorgsfull, og det flommer over av kjærlighet her. Utrolig deilig å ikke bli beskyldt for å overdrive, for det hadde han en tendens til å si tidligere da jeg var dårlig. Nå gir han meg en kos når jeg er i dårlig form og tar ordentlig vare på meg. Massasje og sex har jeg fått i hytt og pine! Hehe :P I går sa han til og med at han vil ta meg med på kjøpesenter og spandere på meg masse gravidklær og bikini til ferieturen :ninuskapus: Snille mannen! 

Jeg bestilte altså tidlig UL i går og fikk time neste uke. Fy søren så spent jeg er... Tenk hvis alt går til helvete! Synes selv jeg har litt for mange tegn til at det ikke skal gå bra egentlig, men vet liksom aldri. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, det her kommer til å gå så bra. Høres ut som du har mange fine og sunne tegn til et langt og herlig svangerskap. Jeg har stor tro på det her 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har veldig mange tegn som tyder på at alt går bra😉 Når neste uke har du UL? Jeg skal i overmorgen. 

Søren så fint dere har det sammen da!😂 Her hjemme har vi tatt pause før jeg klorer ut øynene hans. Vi prater ikke engang! Starter å lure på om det er hormoner? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Chickenwings85 skrev:

Ååh, det her kommer til å gå så bra. Høres ut som du har mange fine og sunne tegn til et langt og herlig svangerskap. Jeg har stor tro på det her 😊

Håper du har rett! :)  Har eeegentlig en god følelse, men er redd for å bli skuffa liksom. Aner ikke hvordan jeg hadde taklet det...

1 time siden, snehvit88 skrev:

Du har veldig mange tegn som tyder på at alt går bra😉 Når neste uke har du UL? Jeg skal i overmorgen. 

Søren så fint dere har det sammen da!😂 Her hjemme har vi tatt pause før jeg klorer ut øynene hans. Vi prater ikke engang! Starter å lure på om det er hormoner? 

Onsdag, altfor lenge til! 
Du, vi har ikke alltid hatt det slik altså :P Tipper det ikke blir sånn for alltid heller! Men hva er det typen din har gjort som er så gale? :sjokkbla:  Det kan høres ut som hormoner da, jeg smelte med døra og trampet hardt avgårde bare fordi mamma ikke svarte meg fort nok på et spørsmål.. Det trenger ikke alltid være noe spesielt heller :P 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.7.2017 den 23.11, tweet skrev:

Onsdag, altfor lenge til! 
Du, vi har ikke alltid hatt det slik altså :P Tipper det ikke blir sånn for alltid heller! Men hva er det typen din har gjort som er så gale? :sjokkbla:  Det kan høres ut som hormoner da, jeg smelte med døra og trampet hardt avgårde bare fordi mamma ikke svarte meg fort nok på et spørsmål.. Det trenger ikke alltid være noe spesielt heller :P 

Han har ikke gjort noe som helst galt😅

Det er så fjortis😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10+1

Ligger i senga og stirrer i taket, gruer meg til jobb. Jeg vet jeg må fortelle kollegaer nå. I tillegg må jeg gi dem ekstra arbeidsoppgaver fordi jeg skal være mest mulig passiv.. Synes det er så kjipt! "Du må dessverre ta over min rolle i dag, for jeg er gravid og får ikke lov å gjøre slik og sånn". Æsj altså! 

I går var en lang dag med en tur på akvariet og kjøpesenter. Var helt ødelagt i rygg/hofter og svimmel mot slutten, så droppet alle andre planer. Satt i sofaen helt til halv fire i natt fordi jeg var så kvalm og ikke orket å bevege meg! 

Arbeidshelg føles jævlig nå. Er så uvel og sliten, men det er ikke god nok grunn til å være hjemme. Det blir kanskje godt å være på jobb også da, skal ikke bare være negativ! :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som drømmer om både mindre arbeidsoppgaver, rygg- og hoftevondt, svimmelhet og kvalme. Gode tegn på graviditet :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Chickenwings85 skrev:

Jeg som drømmer om både mindre arbeidsoppgaver, rygg- og hoftevondt, svimmelhet og kvalme. Gode tegn på graviditet :fnise:

Det skjer snart for deg! ❤

Det er nok lett å glemme hvorfor man faktisk er dårlig tror jeg, og man glemmer av å sette pris på det! Jeg er faktisk heldig som opplever dette. Takk for at du minte meg på det :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, tweet skrev:

10+1

Ligger i senga og stirrer i taket, gruer meg til jobb. Jeg vet jeg må fortelle kollegaer nå. I tillegg må jeg gi dem ekstra arbeidsoppgaver fordi jeg skal være mest mulig passiv.. Synes det er så kjipt! "Du må dessverre ta over min rolle i dag, for jeg er gravid og får ikke lov å gjøre slik og sånn". Æsj altså! 

I går var en lang dag med en tur på akvariet og kjøpesenter. Var helt ødelagt i rygg/hofter og svimmel mot slutten, så droppet alle andre planer. Satt i sofaen helt til halv fire i natt fordi jeg var så kvalm og ikke orket å bevege meg! 

Arbeidshelg føles jævlig nå. Er så uvel og sliten, men det er ikke god nok grunn til å være hjemme. Det blir kanskje godt å være på jobb også da, skal ikke bare være negativ! :) 

Fæle symptomer, men det betyr jo at alt er bra😊 håper det kan bli litt bedre etterhvert da😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, snehvit88 skrev:

Fæle symptomer, men det betyr jo at alt er bra😊 håper det kan bli litt bedre etterhvert da😉

Jeg har vært ganske heldig så langt da, så bør egentlig ikke klage! 😜 De fleste symptomene har vært lite plagsomme egentlig. Jeg skal egentlig bare være glad! Symptomer er et tegn på at alt er bra, som du sier :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Dragoste

Er det noen sjanse for at de ser kjønn på ul neste uke? Har lest at noen har fått vite kjønn i uke 13, så det er muligens noen uker for tidlig..  kjønnet forandrer seg vel ikke uansett når man får vite det, så det er vel ikke så viktig :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Dragoste skrev:

Er det noen sjanse for at de ser kjønn på ul neste uke? Har lest at noen har fått vite kjønn i uke 13, så det er muligens noen uker for tidlig..  kjønnet forandrer seg vel ikke uansett når man får vite det, så det er vel ikke så viktig :fnise: 

Ei på YouTube sa hun så kjønnet i uke 11 eller 12 🤔 Hmm! Men jeg forventer det ikke da, tror kjønnet er bestemt, men ikke utvikla skikkelig enda! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10+2

Aaah! Deilig å ligge i senga med ispose bak korsryggen etter en lang dag. Sov kriminelt lite i natt og har vært som et spøkelse gjennom hele dagen. Kollegaen jeg fortalte det til har vært skikkelig fæl.. var glad på mine vegne, men fortet seg å fortelle det til ALLE andre kolleger hun møtte i gangene, før jeg fikk sagt noe selv. Hun mente også jeg burde sykmelde meg og at det var helt uforsvarlig å være på jobb når "babyen kan bli drept". Altså, er det mulig.. Jeg stoler på meg selv og sjefen nok til å tro at tilretteleggingen er god nok fram til ferien! Vurderer å ikke dra på jobb i morgen. Er i ganske dårlig form, og nå har jeg en stor klump i magen og i halsen på grunn av hvor usikker situasjonen plutselig ble. Jeg er så sliten og tømt, og på toppen av alt skal hun dra meg ned på den måten! Men men, vi får se. Alle på jobb synes det er koselig hvertfall, det er godt å vite :) 

S reiste fra meg i helgen igjen, så sipper litt over det! Men jeg er flink til å være sosial og få tiden til å gå, så det går greit :) 

Symptomer i dag, og ellers egentlig: litt halsbrann, småkvalm, smerter i hofte/rygg, ekstremt med luft i magen, turbulent eksem, svimmel (kan også være pga mangel på søvn)

Jeg må bare si at jeg har en fantastisk god fordøyelse så langt, så vet dere det! 

Endret av tweet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10+4 

Jeg droppet jobb i går, og det er jeg veldig glad for! Var så sliten, lei meg og kvalm i hele går. Har grublet fælt på hva jeg skal gjøre med kollegaen min. Hadde en veldig lat dag, for å si det sånn. 

I dag var jeg på besøk hos min gravide bestevenninne og spiste pannekake, noe begge har siklet over siden i går :nigo: Hun har termin dagen etter meg, foreløpig! Det er så sjukt hele greia, men selvfølgelig veldig koselig. Deilig å ha noen å prate med som faktisk forstår hvordan jeg har det! 

I dag er jeg bare uggen (så langt) og slapp, og puppene mine klør fortsatt noe JÆVLIG!!! Dør! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...