Gå til innhold

Flau over å være norsk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 Det eneste som er det aller minste "positivt" med Norge er vel det gigantiske Oljefondet. 

 Når dette ryker, så går hele Norge garantert rett til Helvete temmelig kjapt...             

Anonymkode: 81c15...bd2

Enig dessverre. Solgt bort kulturen har vi også, for penger og globalisme og EU. Det blir ikke mye igjen her da som annet enn vakker natur, ja og stavkirker!

Anonymkode: 09cf3...b80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker spesielt på Oslo, hvor gamle bygg nedrives og dem bygger opp sånne stygge ''moderne'' blokker som ikke ser astetisk pent ut engang.

 

Derfor jeg skulle ønske kunne reist mer til andre europeiske land i fremtiden, elsker sånne gammel arkitektur og historie som forbinder stedet. Det er noe å gå der og bare vandre rundt og beundre stedet. Som et levende museum.

Anonymkode: 09cf3...b80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med det sagt, er jeg ikke flau over å være norsk, er ikke flau over å ha bunad.

Er flau over hvor likegyldige befolkningen er blitt, og alt skal endres bare fordi ''endring er bra'' jaja. says who

Anonymkode: 09cf3...b80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker spesielt på Oslo, hvor gamle bygg nedrives og dem bygger opp sånne stygge ''moderne'' blokker som ikke ser astetisk pent ut engang.

 

Derfor jeg skulle ønske kunne reist mer til andre europeiske land i fremtiden, elsker sånne gammel arkitektur og historie som forbinder stedet. Det er noe å gå der og bare vandre rundt og beundre stedet. Som et levende museum.

Anonymkode: 09cf3...b80

Jeg synes det er mye fine, nye bygg i Oslo! Feks operaen og biblioteket. Det er naturlig at det ikke er så mange fine eldre bygg her, siden Norge har vært et fattig land gjennom historien. Vil man se fine eldre bygg må man derfor reise til Italia. 

Anonymkode: c6403...adf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er mye fine, nye bygg i Oslo! Feks operaen og biblioteket. Det er naturlig at det ikke er så mange fine eldre bygg her, siden Norge har vært et fattig land gjennom historien. Vil man se fine eldre bygg må man derfor reise til Italia. 

Anonymkode: c6403...adf

Jeg synes stavkirker er vakre, men det er bare meg.

 

Operaen har de vel noe lignende i Sydney også?!

 

Nei, sant Norge har vært relativt fattig. Ja, Italia har mye spennende og vakre bygg! Nesten misunnelig :)

Anonymkode: 09cf3...b80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså, er vel ikke noe for at Norge ikke kan bygge slike vakre bygninger også?

 

Hørte noen turister si at Stockholm og Copenhagen var veldig flotte byer, mens Oslo likte dem ikke... Så ja : /

Anonymkode: 09cf3...b80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er slik i alle land (utenom Nord-Korea? :ler:). Det handler om eierforhold. De fleste synes det er greit å kritisere seg selv, sine egne barn osv., men liker ikke at "utenforstående" kritiserer dem. Det er det samme med forholdet til landet. "Alle" nordmenn elsker å kritisere Norge, samtidig som de blir forbanna om noen utlendinger gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonymus Notarius skrev:

Det er slik i alle land (utenom Nord-Korea? :ler:). Det handler om eierforhold. De fleste synes det er greit å kritisere seg selv, sine egne barn osv., men liker ikke at "utenforstående" kritiserer dem. Det er det samme med forholdet til landet. "Alle" nordmenn elsker å kritisere Norge, samtidig som de blir forbanna om noen utlendinger gjør det.

Ja, sånn er det. Er det ikke bra at vi kan kritisere oss selv da? 😛 Tenk om vi ikke fikk det!

Anonymkode: 09cf3...b80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men altså, er vel ikke noe for at Norge ikke kan bygge slike vakre bygninger også?

 

Hørte noen turister si at Stockholm og Copenhagen var veldig flotte byer, mens Oslo likte dem ikke... Så ja : /

Anonymkode: 09cf3...b80

Norge kan jo ikke bygge staselige, gamle bygninger nå! Når de liker Stockholm og København er jeg sikker på at det skyldes de gamle bygningen med gull og dekorasjoner.

Anonymkode: c6403...adf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/8/2016 at 8:49 PM, AnonymBruker said:

Flau over å være norsk, med tanke på politikerne. natos generalsekretær, Bruntland. 

Anonymkode: 7b87f...eb8

:klo:

Anonymkode: 8992d...ec5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Norge kan jo ikke bygge staselige, gamle bygninger nå! Når de liker Stockholm og København er jeg sikker på at det skyldes de gamle bygningen med gull og dekorasjoner.

Anonymkode: c6403...adf

Sier hvem? Kan man ikke bygge mer murhus f.eks?

Hvorfor må alt være denne type bygning nå: https://sv.wikipedia.org/wiki/Operahuset_i_Oslo#/media/Fil:OsloOperaBjørvika_2007-08-26-02.jpg

Sånn... glass og stålaktig.

Ja, kanskje det, og at det er en del billigere..

Anonymkode: 09cf3...b80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er glad i landet mitt jeg og stolt av å være Norsk.  Hva andre måtte mene og si om Norge er deres probem

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå hørt mange fra USA som er ganske flaue over hva deres president kan si og gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kun vært flau over å være norsk to ganger som jeg kan komme på i farten.

Første gangen var når jeg tok danskebåten over til Hirtshals fra Kr.sand på en hverdag i arbeidstiden, og fulle nordmenn lå i gatene og spøy når vi kom fram. Pinlig!

Andre gangen må være denne ferien som har vært, og hvordan enkelte nordmenn har avslørt hvor lite de har mellom ørene midt oppe i denne pandemien. 

Bortsett fra det er jeg veldig stolt egentlig. Setter pris på kulturarven vår, og alle de flinke menneskene som har vært med å bygge opp landet igjennom historien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Stina234 skrev:

Er glad i landet mitt jeg og stolt av å være Norsk.  Hva andre måtte mene og si om Norge er deres probem

Samme, men det er greit å si at man ikke liker alt også. Man er ikke mindre norsk for det.

 

Språksituasjonen er jo et stort rot da...

Anonymkode: 09cf3...b80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...