Fjaselina Skrevet 2. desember 2016 #141 Skrevet 2. desember 2016 Eg håper på litt priskrig på edamer;)
Blekkulf Skrevet 2. desember 2016 #142 Skrevet 2. desember 2016 (endret) 4 minutter siden, Fjaselina skrev: Eg håper på litt priskrig på edamer;) Den har gått ned:-) kostet 109 på rema forrige uke, nå kostet den 86 eller noe sånt. Bare vent et par dager til så er det vel nesten gratis:p Endret 2. desember 2016 av Ingride
MorTil2 Skrevet 2. desember 2016 #143 Skrevet 2. desember 2016 Jeg tror mandler er på vei nedover i pris. For ikke lenge siden var de over kr 100 kiloen, nå er de kr 77 kiloen på kiwi. Ser også at frukt begynner å få overkommelige priser (epler f eks 16/kg, istedenfor kr26/kg for en uke side). Enig med de som sier : ikke hamstre !!! Du blir ikke rik av å kaste mat, og det er irriterende for andre som faktisk trengte den varen uavhengig av prisen !!
MorTil2 Skrevet 2. desember 2016 #144 Skrevet 2. desember 2016 8 minutter siden, Fjaselina skrev: Eg håper på litt priskrig på edamer;) Tror den er på vei nedover. Følger selv med på akkurat det. Ost kan jo tross alt lagres lenge
-jk- Skrevet 2. desember 2016 #145 Skrevet 2. desember 2016 På 1.12.2016 den 15.03, AnonymBruker skrev: Men det er en pose med bare noen få gram. Kanel på glass har omtrent samme kilopris. Anonymkode: 1f3d0...5c6 Kanel kjøper vi på Norby, der får man "glass" (det er plast) på 550g. Holder en god stund
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2016 #146 Skrevet 2. desember 2016 Håper det ikke blir som i fjor. Jeg har ikke lyst å ikke få tak i julemat for folk går bananas Anonymkode: 67a09...3fb 4
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2016 #147 Skrevet 2. desember 2016 Litt dumt med to tråder under Økonomi og Mat med like tema? Kan ikke moderator slå dem sammen? Jeg benyttet meg av tipset om salat- og grytebønner bønner til 3,40 på Kiwi. Jeg registrerte samtidig at mandler, julebrus, og marsipan var satt ned noen kroner ila siste uke. Og de hadde rasende billige store velsmakende persimon til 2,90 pr stk. La oss håpe prisraset er i gang, og at det i år, blir jevnere fordelt på flere varer. Anonymkode: da32d...7b0
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2016 #148 Skrevet 2. desember 2016 Jeg kjøpte puffet ris igår, hjemme hos meg er dette en forbruksvare. jeg liker ikke ren melk, så jeg bruker dette til mellommåltid noen ganger. og noen ganger dessert, og frokost. Jeg skulle lage Risboller til juleavslutning på skolen, og jeg liker å ha det i kjøleskapet hjemme til dessert i helgene. Kjøpte 5 poser, fordi jeg må ha minst 2 til avslutning og 3 til hjemmet. bruker minst en pose i uka, hvis ikke mer, og nå trenger jeg det litt oftere. Når jeg tok de, fikk jeg beskjed om at jeg var grådig og hamstret. jeg skjønte ikke hva de mente. men prisen var satt ned til 1,90. dette visste jeg ikke, jeg trengte varene. dette var veldig trist for min del. det er ikke helt sikkert at alle hamstrer! Anonymkode: 195ad...534
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2016 #149 Skrevet 2. desember 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjøpte puffet ris igår, hjemme hos meg er dette en forbruksvare. jeg liker ikke ren melk, så jeg bruker dette til mellommåltid noen ganger. og noen ganger dessert, og frokost. Jeg skulle lage Risboller til juleavslutning på skolen, og jeg liker å ha det i kjøleskapet hjemme til dessert i helgene. Kjøpte 5 poser, fordi jeg må ha minst 2 til avslutning og 3 til hjemmet. bruker minst en pose i uka, hvis ikke mer, og nå trenger jeg det litt oftere. Når jeg tok de, fikk jeg beskjed om at jeg var grådig og hamstret. jeg skjønte ikke hva de mente. men prisen var satt ned til 1,90. dette visste jeg ikke, jeg trengte varene. dette var veldig trist for min del. det er ikke helt sikkert at alle hamstrer! Anonymkode: 195ad...534 Det er fortsatt jævlig kjipt for den som ikke får laget noen riskaker, pga du tok alle posene Anonymkode: 67a09...3fb 5
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 2. desember 2016 #150 Skrevet 2. desember 2016 (endret) AnonymBruker skrev (På 2.12.2016 den 18.29): Litt dumt med to tråder under Økonomi og Mat med like tema? Kan ikke moderator slå dem sammen? Jeg benyttet meg av tipset om salat- og grytebønner bønner til 3,40 på Kiwi. Jeg registrerte samtidig at mandler, julebrus, og marsipan var satt ned noen kroner ila siste uke. Og de hadde rasende billige store velsmakende persimon til 2,90 pr stk. La oss håpe prisraset er i gang, og at det i år, blir jevnere fordelt på flere varer. Anonymkode: da32d...7b0 Endret 17. november 2023 av Nasse Nøff ❤
ops2 Skrevet 2. desember 2016 #151 Skrevet 2. desember 2016 Rema her jeg bor, skal ha søndagsåpent. Jeg håper det kommer noe knalltilbud. Jeg håper på kokesjokolade, pepperkakedeig, marsipan, mandler og melis. Det går med melis i pakkevis til jul. Hamstre og hamstre... hvis man spiser det og ikke kjøper så mye at det blir kastet, ser jeg ikke noe galt i det. Jeg skal for eksempel ikke kjøpe mange poser puffet ris, for det blir bare brukt til risboller. Men hadde jeg trengt det, og vet at det blir spist, så hadde jeg ikke sett noe umoralsk i å kjøpe så mange poser som jeg kan. Hvem påsto at du var grådig og hamstret? Ikke butikkpersonalet? Det ville vært ufint. Enten sier de at det er en regel på hvor mange en får kjøpe, eller så holder en slike kommentarer for seg selv. De er da på jobb! 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjøpte puffet ris igår, hjemme hos meg er dette en forbruksvare. jeg liker ikke ren melk, så jeg bruker dette til mellommåltid noen ganger. og noen ganger dessert, og frokost. Jeg skulle lage Risboller til juleavslutning på skolen, og jeg liker å ha det i kjøleskapet hjemme til dessert i helgene. Kjøpte 5 poser, fordi jeg må ha minst 2 til avslutning og 3 til hjemmet. bruker minst en pose i uka, hvis ikke mer, og nå trenger jeg det litt oftere. Når jeg tok de, fikk jeg beskjed om at jeg var grådig og hamstret. jeg skjønte ikke hva de mente. men prisen var satt ned til 1,90. dette visste jeg ikke, jeg trengte varene. dette var veldig trist for min del. det er ikke helt sikkert at alle hamstrer! Anonymkode: 195ad...534 2
Silfen Skrevet 2. desember 2016 #152 Skrevet 2. desember 2016 Moralskheten går vel på dette med deling. Bruker du 10 poser puffetris i desember og det er 5 personer som gjør det, men kun 10 poser til salgs, så er det noen som ikke får dersom de 2 første tar 10 hver. 2
applestories Skrevet 2. desember 2016 #153 Skrevet 2. desember 2016 40 minutter siden, ops2 skrev: Rema her jeg bor, skal ha søndagsåpent. Jeg håper det kommer noe knalltilbud. Jeg håper på kokesjokolade, pepperkakedeig, marsipan, mandler og melis. Det går med melis i pakkevis til jul. Hamstre og hamstre... hvis man spiser det og ikke kjøper så mye at det blir kastet, ser jeg ikke noe galt i det. Jeg skal for eksempel ikke kjøpe mange poser puffet ris, for det blir bare brukt til risboller. Men hadde jeg trengt det, og vet at det blir spist, så hadde jeg ikke sett noe umoralsk i å kjøpe så mange poser som jeg kan. Hvem påsto at du var grådig og hamstret? Ikke butikkpersonalet? Det ville vært ufint. Enten sier de at det er en regel på hvor mange en får kjøpe, eller så holder en slike kommentarer for seg selv. De er da på jobb! Min mening er at det er ikke noe galt å kjøpe det man uansett forbruker innen rimelig tid Kjøper du femti pakker bacon fordi du har plass i fryseren, eller femti bokser av noe som har god holdbarhet kan du nok si at du vet at det blir spist i løpet av de neste årene. Jeg skal ikke uttale meg om moral eller umoral, hvor mye man "kan" eller "bør" kjøpe. Men argumentet "det blir uansett spist (i løpet av de neste årene), så da bør jeg kjøpe så mye jeg vil" er litt kynisk for meg. Det lønner seg økonomisk - helt klart - og det er gjerne slike litt kyniske mennesker som kommer lengst her i livet - ihvertfall rent materielt (hvorfor gi andre fordeler når man kan få dem selv? det er jo logisk å tenke slik). Derfor tror jeg nok ikke det er noe mål å bli enige om hva som er rett og rett her, for vi er forskjellige og mange kommer ikke til å skjønne argumentene til "motparten". Ikke fordi man ikke vil, men fordi man ikke er satt sammen på den måten
Moongirl Skrevet 2. desember 2016 #154 Skrevet 2. desember 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er fortsatt jævlig kjipt for den som ikke får laget noen riskaker, pga du tok alle posene Anonymkode: 67a09...3fb Ærlig talt! Det er da ikke hamstring å kjøpe 5 poser! Såpass må folk få handle! Det har vært tilbud en god stund allerede og ser at det alltid er i hyllene i butikkene her. Så tviler sterkt på at det er noen som ikke får laget seg riskaker før jul! 8
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2016 #155 Skrevet 2. desember 2016 Var jeg som skrev at jeg kjøpte 5 pakker med puffet ris. Helt ærlig mennesker? jeg drar på butikken, på min handlelapp står det; "puffet ris ×5" og jeg tar det med meg uten å tenke på det. jeg visste jeg trengte det, jeg planla å kjøpe det, og jeg visste ikke at det var tilbud på det før noen påpekte det.. blir en slitsom tid fremover hvis vi må passe på hva vi kjøper hele tiden fordi andre også vil ha det billige.. kjøp det dere trenger... Anonymkode: 195ad...534 4
Gjest Raindrops Skrevet 3. desember 2016 #156 Skrevet 3. desember 2016 (endret) Røde epler til 10 kr/kg på Rema 1000 i går. Endret 3. desember 2016 av Nordvesta Innlegg ryddet for svar til avsporinger
Bollapinnsvin35 Skrevet 3. desember 2016 #157 Skrevet 3. desember 2016 Jeg synes det er utrolig spennende å se hvilke priser vi får i disse høytidene våre. Har jo fryseren min full, så må kanskje investrere i en ekstra fryser etterhvert. Men all klagingen på at folk hamstrer er jo enkelt å unngå for kjøpsmennene med å begrense antall varer per kunde (f.eks 3-5 varer alt ettersom), Hvis man da vil hamstre ekstra mye, så må man reise litt rundt for å få tak i mer, eller ta en spansk en der man går på morgen og kommer tilbake om kvelden. Men uansett så er det bedre å begrense antallet man kan kjøpe ned til 3, slik at ikke alt blir tomt med engang. For det finnes garantert noen som putter 20+ av hver vare nedi handlevogna, og jeg synes det er smart hvis det er lov og de har tenkt å bruke det til noe. Jeg er ikke den som går rundt å dømmer andre slik som mange ser ut til å gjøre her på KG.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2016 #158 Skrevet 3. desember 2016 Siden det så ofte er tilbud på det ene og det andre så kjøper jeg max for en måned for jeg vet av erfaring at ting som har ligget mer enn 3 mnd i fryseren blir veldig sjeldent spist og fordi jeg vil ikke bli som de gærne folkene i den Kupongserien. De handler enorme mengder fordi det er gratis uten tanke på om de trenger det eller ikke. Hva i huleste skal folk med 75 flasker sennep eller 28 glass peanøttsmør. Det er ikke akkurat Once in a Lifetime dealer det er snakk om. Anonymkode: d9132...b02 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2016 #159 Skrevet 3. desember 2016 (endret) 11 timer siden, Raindrops skrev: Røde epler til 10 kr/kg på Rema 1000 i går. Tusen takk Jeg løfter frem denne, og håper at flere deler om sine kupp Anonymkode: e5357...347 Endret 3. desember 2016 av Nordvesta Innlegg ryddet for svar til avsporinger i sitat
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2016 #160 Skrevet 3. desember 2016 Druer i 500g beger koster 20 kr på Kiwi og Rema. De koster vanligvis 25-30 kr. Anonymkode: 1f3d0...5c6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå