Gå til innhold

Du har dagen helt for deg selv, hva gjør du?


kflu

Anbefalte innlegg

Det varierer. Ser på film, serier, trener, sover lenge, leser bøker, pusler med skolegreier jeg anser som gøy, leker med katten, rydder, støvsuger, baker++. Kjenner jeg gleder meg til eksamensperioden er over, og jeg kan ta meg noen dager fri med god samvittighet :)

Anonymkode: 5f5f4...397

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elsker alenetid, og da like jeg å:

* Se på film og tv-serier
* Trene
* Lese bøker
* Brodere mens jeg f.eks ser på film/tv-serier
* Lage meg litt god mat
* Høre på musikk
* Surfe 
* Fotografere
* Drive med scrapbooking

Mvh Yvonne :heiajente: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest earlgrey

*lager ekstra god mat

*går/jogger tur av og til

*organiserer/rydder 

*ser en god film eller leser en bok

*chiller med katten

*tar en bytur, shopper eller sitter på cafe

*gjør ærend, eller ting som har hopet seg opp

*kvinneguiden ;p

*fotograferer

*planlegger en reise (må alltid ha en reise å se fram til)

*lærer en ny ting

 

dvs dette er det jeg SKAL gjøre når jeg ikke lenger studerer på to studier og endelig er friii fra skole :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg har fri og jeg er alene:

- Står opp seint
- Lager middag til frokost 
- Hører musikk 
- Fotograferer/filmer
- Leser innlegg på KG
- Går tur
- Redigerer
++

Kommer an på! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest økonomifrue

Sover litt lenge. Også går jeg lang tur med hunden! 1,5-4 timers tur. Også har jeg en treningsøkt med hunden, der vi trener dressur, triks, apport eller lignende.

handler mat, vasker klær og kanskje vasker litt hus. Men søvn og hund er absolutt første og høyeste prioritet 😃

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når eg har dagen heilt for meg sjølv så har eg faktisk strenge rutiner eg skal igjennom. Sover lenge, tuffletur med hunden, god frokost som blir fortært framfor tven, vasker litt kle dersom det er behov for det, leser bok/strikker/hekler - gjer nett det eg vil! Og så tar eg meg tid til ein liten spaopplevelse - ansiktsmaske/peeling, hårkur, lang og varm dusj :hjerte:
Ingen får stresse meg dei skjeldne gongane eg har fridag og huset for meg sjølv - eg har meir enn nok dårleg samvittighet for alt som burde ha blitt gjort/skulle ha blitt gjort/skal bli gjort, fridagen min handler kun om det eg ønsker! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke en dritt. Unngår helst mennesker og holder meg hjemme, gjerne i pysjen. (er introvert og trives veldig godt om jeg får en sånn dag)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står opp når jeg våkner av meg selv, som regel er det tidlig, i 7 tiden. Drar på meg joggedress. Tar en kopp kaffe og pusler litt i huset - setter på klesvask og rydder. Ofte blir jeg sittende 1-2 timer med mail (jobb), fordi jeg liker jobben min og liker å være ajour, mens jeg fortsetter å drikke kaffe. 

Lager meg så et knekkebrød med godt pålegg og en smoothie, og surfer eller ser på you tube mens jeg spiser. Blir deretter sittende foran Macen en times tid. Drar deretter ut på langtur/løpetur, ofte etterfulgt av styrke, totalt ca 2 timer. Tapper et varmt bad, hårkur, ansiktsskrubb, masker og fikser neglene. Spiser så en god, varm lunsj, som jeg bruker tid på å lage. Igjen surfing/YouTube til maten. Derfra kan det variere mye. Er det sol er favoritten å sitte på terrassen og lese bok, eller stelle i hagen. Har jeg lyst på en shoppingtur gjør jeg det. Ofte har jeg prosjekter i huset. Til middag blir det ofte noe raskt, som sashimisalat, eller take-away sushi. Gjerne 1-2 glass vin. Og seriemaraton. 

Helst er jeg med mannen, familie eller venner på fridagene. Men innimellom kan en slik dag er jeg bare er meg være veldig godt. 

Anonymkode: d30df...2aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en slik dag i dag. Tenkte jeg skulle være litt produktiv, gå en tur, rydde/vaske litt. Men så tenkte jeg at nå er jeg jo alene og har fri så hvorfor skal jeg gjøre slike kjedelige ting? :fnise:

Blir vel heller til at jeg slapper av med serie/film, lager noe god middag og selvfølgelig KG. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De få gangene jeg får være alene hjemme (sjelden det går med mann og to barn og full jobb), øver jeg alltid masse på trekkspillet mitt. Fantastisk å kunne slå seg løs uhemmet, uten å bli hørt. :-D

 

Anonymkode: 39c6f...143

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sover jeg til jeg våkner av meg selv (det pleier være mellom 1/2 8 og 8 en gang). Baker brød om jeg har planlagt det litt (surdeigen vil ha litt mer enn bare noen timer fra den kommer ut av kjøleskapet og til brødene er nystekt). Vasker klær, støvsuger, rydder litt, lager litt god mat, tar en kanne te eller kaffe, rusler en tur i byen om det er noe jeg vet jeg trenger, leser litt og samler energi :)

 

Anonymkode: ece8a...06b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står opp tidlig ( ca 7.30-8.00) drar på meg en joggedress eller min elskede onepiece, lager meg kaffe og setter meg i sofaen med facebook og kvinneguiden. Der blir jeg til jeg blir lei/ sulten. Lager meg litt mat og tar resten av dagen som formen liker. Vasker litt klær, trener, familiebesøk eller sofasliting. 

Legger meg tildlig. 

 

Dette er ca hva som skjer hver enenste helg...

Anonymkode: 91902...104

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

går på do med døra åpen. Synger så høyt jeg kan eller så ser jeg serier, tar frem noe snacks og har en treningsfri dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.11.2016 den 5.15, kflu skrev:

Dersom du har dagen helt for deg selv og kan gjøre hva du vil! Hva prioriterer du å gjøre då? 

Hva gjør du når du har "deg-selv" tid?

Jeg sier alltid at jeg skal trene, være produktiv. Men ender alltid opp i sofaen og nyter favoritt serien med GOD samvittighet :fnise: DEILIG 

Jeg elsker å ha dager for meg selv. Jeg pleier å ta en lang treningstur, og så sitte å se en film på nettet surfer litt, hører musikk, og kose meg ekstra med god mat og drikke :) . Nyter alenetid!. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har omtrent hver dag for meg selv, men om jeg ikke hadde hatt det, gjør jeg uansett det samma:

Stå opp. Cappuccino. Data. Husarbeid. Mer data. Mer cappuccino. Dusje. Data. Sove. 

Ikke så innholdsrikt for andre, men jeg trives :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest EkteMannen
På 11/7/2016 den 5.15, kflu skrev:

Dersom du har dagen helt for deg selv og kan gjøre hva du vil! Hva prioriterer du å gjøre då? 

Hva gjør du når du har "deg-selv" tid?

Jeg sier alltid at jeg skal trene, være produktiv. Men ender alltid opp i sofaen og nyter favoritt serien med GOD samvittighet :fnise: DEILIG 

Kan ikke huske sist det skjedde...

Men i så fall tar jeg fiskestanga og sekken og finner meg et vann langt inne i skogen.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt eller ingenting, egentlig..

Tar skikkelig av med husarbeid, eller så gjør jeg de tingene som andre ofte ikke vil være med på. Ser på en film eller serie, gjør research på nettet om hvaenn jeg vil vite mer om akkurat da, lager meg ordentlig god mat, ELLER skikkelig dritt mat 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...