AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #401 Skrevet 16. november 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): John Major er vel den britiske statsministeren i nyere tider som har hatt færrest kontroverser. Nå har jeg bare sett to episoder så langt, men ja, det blir nok rikelig om ekteskapet og skilsmissen. Blir det ikke mer "samfunnsfag" når Blair bli innvalgt. Men serien slutter før Diana dør, sant? Anonymkode: aac18...394 Spoiler Sesong 5 slutter sent juli/tidlig august 1997. Diana døde sent august samme år. Hennes død vil sikkert bli en stor del av sesong 6. Anonymkode: 5b453...b18
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #402 Skrevet 17. november 2022 Ee det bare meg eller er fremstillingen av Charles i siste sesong helt off inntrykket man har av ham? Anonymkode: e69d0...b66 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #403 Skrevet 17. november 2022 Prins Philip ser ut til å ha byttet personlighet i forhold til forrige sesong?! Og prinsesse Margaret også, for den del. Men Helena Bonham Carter var kanskje litt over the top… Jeg synes de håndterte de telefonene med Camilla/Charles bra. I det hele tatt synes jeg hun som spiller Camilla er dyktig, og hun som spiller Diana er kliss lik, hjelpes. Charles er fullstendig feilcastet. Dronningen får jeg ikke grep om i det hele tatt, og det er nesten det verste, for hun har vært glimrende med de andre skuespillerne. En hele episode(!) med FAREN til Dodi Al-Fayed var altfor mye, selv om jeg ser hva det er de forsøker å fortelle. Andrew virker nesten som en karikatur. Hvor er Sarah?? Vi har knapt sett henne (har ikke sett de siste par episodene ennå). Hun kunne livet opp dette betraktelig! Anonymkode: 09610...e55 9
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #404 Skrevet 17. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ee det bare meg eller er fremstillingen av Charles i siste sesong helt off inntrykket man har av ham? Anonymkode: e69d0...b66 Nei, egentlig ikke… ikke manuset. Men dessverre har de funnet en altfor kjekk skuespiller. Anonymkode: 09610...e55 3
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #405 Skrevet 17. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ee det bare meg eller er fremstillingen av Charles i siste sesong helt off inntrykket man har av ham? Anonymkode: e69d0...b66 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Nei, egentlig ikke… ikke manuset. Men dessverre har de funnet en altfor kjekk skuespiller. Anonymkode: 09610...e55 Her tenker jeg det som kalles "miscast". Ellers så synes jeg Josh O'Connor fikk med seg flere av små deltajer jeg kjenner igjen i (han som da var) prins Charles. Han virket mer utilpass. West, som er alt for kjekk, virker tolke Charles som en fiktiv karakter og ikke som en reel person. Forresten: elsket at de hadde gamle-Bond Dalton i rollen som Peter Townsend. Noe av det få som var helt nytt for meg var at de faktisk traff hverandre en gang tidlig på 90-tallet og at de fortsatt holdt kontakt, om ikke jevnlig. Anonymkode: aac18...394 3
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #406 Skrevet 19. november 2022 Jeg er rett og slett skuffet over hele sesongen... Miscast av Charles, som ikke ligner det spøtt fysisk, burde iallefall prøve å få inn fakter, måten han går på, snakker på, etc men alt, absolutt alt mangler. Prins Philip har endret helt personlighet fra en litt bitter sarkastisk flørt til verdens snilleste gamle mann, selv om man kan se likheten fysisk. Margaret ble plutselig en verdig gammel dame, noe hun faktisk aldri var, hun levde livet helt ut. Ikke ligner skuespilleren veldig heller. Det kom aldri klart frem hvem "Penny" skulle forestille, det måtte googles, og hun virker ikke godt portrettert hun heller. Diana kan ligne en del i utseende i stillbilder, og stemmen, men jeg synes ikke skuespilleren får fram særtrekket hennes, som var det skrå hodet mens hun så opp og smilte. Skuespilleren virker bare trassen og hånlig når hun prøver på det samme. William og Harry er små biroller, men de ligner heller ikke... Synes faktisk Dronning Elisabeth er den som ligner mest i utseende og stemme, og jeg likte Imelda Staunton's tolkning av personligheten hennes, mye mer lik hvordan Clare Foy portretterte henne, og mer lik slik vi så henne i media. (Må sies at jeg er en av de som ikke likte Olivia Colmans versjon). Episodene denne sesongen synes jeg var veldig langtekkelige, fokuserte mer på ytre hendelser enn personene, og altfor mye som bare ble droppet ut, for altfor langtekkelige og kjedelige ting. Anonymkode: f6b27...063 5
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #407 Skrevet 19. november 2022 Svak sesong. Kjedelig narrativ i enkelte episoder. Er ikke fornøyd med West som Charles (for kjekk og sjarmerende) eller han som spiller Philip (grå, mangler autoritet). De forrige sesongene binget jeg. Nå har jeg brukt over én uke. Anonymkode: d459f...2c4 6
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #408 Skrevet 19. november 2022 Diana fremstår (og var nok) en svært selvsentrert person som i tillegg var naiv og lettmanipulert, men det unnskylder ikke handlingene hennes. Hun, som mor til to sønner, en som skulle ta over som konge en dag, angriper institusjonen som barna hennes tilhører, som om William og Harry ikke hadde vært igjennom nok. Hun burde tenkt på sønnene sine og ikke på seg selv og sitt ettermæle, ironisk nok ødelegger dette ettermælet hennes. Det må ha vært tøft å være barn/ tenåring og høre alle disse ryktene om foreldrene sine, og så oppleve at moren hennes gjør et slikt intervju, hvor hun bretter ut om livet sitt og "bekrefter" konspirasjonsteorier som hun har blitt fortalt av folk som tjente på dette intervjuet. Anonymkode: d386b...2dc 11
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #409 Skrevet 20. november 2022 Ferdig med sesong 5. svakeste sesongen hittil. Hadde første sesong vært slik som femte sesong hadde jeg aldri i verden giddet å se flere sesonger. Enig med dere andre som skriver at her var det lite innhold. Rett og slett litt kjedelig Anonymkode: e69d0...b66 3
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #410 Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (På 19.11.2022 den 20.43): Diana fremstår (og var nok) en svært selvsentrert person som i tillegg var naiv og lettmanipulert, men det unnskylder ikke handlingene hennes. Hun, som mor til to sønner, en som skulle ta over som konge en dag, angriper institusjonen som barna hennes tilhører, som om William og Harry ikke hadde vært igjennom nok. Hun burde tenkt på sønnene sine og ikke på seg selv og sitt ettermæle, ironisk nok ødelegger dette ettermælet hennes. Det må ha vært tøft å være barn/ tenåring og høre alle disse ryktene om foreldrene sine, og så oppleve at moren hennes gjør et slikt intervju, hvor hun bretter ut om livet sitt og "bekrefter" konspirasjonsteorier som hun har blitt fortalt av folk som tjente på dette intervjuet. Anonymkode: d386b...2dc Diana hadde nok skikkelig store issues. Og å putte henne inn i den britiske kongefamilien, uten tilstrekkelig støtte, var vel det verste hun (og de) kunne gjøre. I alle fall når utgangspunktet for ekteskapet var så elendig. Anonymkode: 09610...e55 6
fru Alving Skrevet 20. november 2022 #411 Skrevet 20. november 2022 Diana hadde enormt behov for bekreftelse og store problemer. Nå hjalp det vel heller ikke at hun giftet seg med en person som var forelsket i en annen kvinne. Jeg tenker på episoden der Mohamed Al-Fayed ikke får dronningen ved siden av seg men Diana. Og Dronningen og prinsesse Margaret snakker om at det var et lykketreff at han fant tonen med Diana, litt av et frampek🤔 5
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #412 Skrevet 26. november 2022 Jeg synes denne sesongen inneholdt så mye spekulativt. Alle disse en-til-to samtalene som man ikke har noen forutsetning for å vite noe om. Eller slik som at Diana stemmer i Monarki-programmet på tv, hva William sa til henne over tlf. Da Charles kom på besøk til Diana osv. Litt stygt? Anonymkode: 0db3e...42b 5
Bacteria Skrevet 26. november 2022 #413 Skrevet 26. november 2022 (endret) De burde brukt den samme til å spille Charles som forrige sesong. Han hadde dette kleine, keitete men også litt sjarmerende og sårbare. Den nye får man ikke Charles-vibb av i det hele tatt. edit: Liker den nye gamle Philip. Han har fortsatt spirit 😊 Diana er skremmende lik, syns hun nailer rollen også. John Major; Charles skjønner ikke at hans kone er hans fremste «fortrinn» WORD (selv om jeg personlig kunne styre meg for Diana) Endret 26. november 2022 av Bacteria 2
Drizzt Skrevet 26. november 2022 #414 Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (På 17.11.2022 den 21.12): Prins Philip ser ut til å ha byttet personlighet i forhold til forrige sesong?! Og prinsesse Margaret også, for den del. Men Helena Bonham Carter var kanskje litt over the top… Jeg synes de håndterte de telefonene med Camilla/Charles bra. I det hele tatt synes jeg hun som spiller Camilla er dyktig, og hun som spiller Diana er kliss lik, hjelpes. Charles er fullstendig feilcastet. Dronningen får jeg ikke grep om i det hele tatt, og det er nesten det verste, for hun har vært glimrende med de andre skuespillerne. En hele episode(!) med FAREN til Dodi Al-Fayed var altfor mye, selv om jeg ser hva det er de forsøker å fortelle. Andrew virker nesten som en karikatur. Hvor er Sarah?? Vi har knapt sett henne (har ikke sett de siste par episodene ennå). Hun kunne livet opp dette betraktelig! Anonymkode: 09610...e55 Jeg har ikke sett alle episoder, kun de første, men er enig at Diana og Camilla var spot on når det gjelder cast. Dronningen synes jeg også i stor grad matcher, men Charles er 100% bom. Skjønner ikke at de ikke klarte å finne noen som ligner litt. Denne skuespilleren er helt feil. 3
Hjarte Skrevet 26. november 2022 #415 Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg synes denne sesongen inneholdt så mye spekulativt. Alle disse en-til-to samtalene som man ikke har noen forutsetning for å vite noe om. Eller slik som at Diana stemmer i Monarki-programmet på tv, hva William sa til henne over tlf. Da Charles kom på besøk til Diana osv. Litt stygt? Anonymkode: 0db3e...42b Det blir litt spekulativt ja. Jeg er nysgjerrig på om konflikten mellom Elisabeth og Philip vedrørende mordet av familien Romanov, og at kongefamilien ikke hjalp de med å flykte, var noe som egentlig skjedde. Med tanke på at de begge var i slekt med begge sider, så synes jeg det ble litt merkelig 😅 4
Meridian Skrevet 26. november 2022 #416 Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (På 17.11.2022 den 21.13): Nei, egentlig ikke… ikke manuset. Men dessverre har de funnet en altfor kjekk skuespiller. Anonymkode: 09610...e55 Jeg likte Charles da han var ung mann. Han spilt Veldig bra så de skulle hatt en som lignet, eller brukt samme skuespilleren og bare sminket han eldre i sesong 5. Dessverre syns jeg Charles i sesong 5 ble feil..men det er kanskje fordi jeg er så vant med den ung Charles? Samme med dronningen. Jeg vet ikke hva som er galt med sesong 5... Syns Prins Philip i sesong 5 er en veldig god skuespiller, da!!! Diana var jo veldig bra! 2
Meridian Skrevet 26. november 2022 #417 Skrevet 26. november 2022 Drizzt skrev (8 timer siden): Jeg har ikke sett alle episoder, kun de første, men er enig at Diana og Camilla var spot on når det gjelder cast. Dronningen synes jeg også i stor grad matcher, men Charles er 100% bom. Skjønner ikke at de ikke klarte å finne noen som ligner litt. Denne skuespilleren er helt feil. Dronningen er ok. Vet ikke hva som skurrer. Kanskje mer dybde. Charles ble for grov og hard, for han er jo mye mer mild og følsom, egentlig. Slik som han som spille Charles i de andre sesongene, han var så bra! Camilla og Diana er bra! 4
Scherbatsky Skrevet 26. november 2022 #418 Skrevet 26. november 2022 (endret) 12 hours ago, Bacteria said: De burde brukt den samme til å spille Charles som forrige sesong. Han hadde dette kleine, keitete men også litt sjarmerende og sårbare. Den nye får man ikke Charles-vibb av i det hele tatt. edit: Liker den nye gamle Philip. Han har fortsatt spirit 😊 Diana er skremmende lik, syns hun nailer rollen også. John Major; Charles skjønner ikke at hans kone er hans fremste «fortrinn» WORD (selv om jeg personlig kunne styre meg for Diana) Ja, elskede Josh O'Connor, som var helt fantastisk som Charles (han er like god i The Durrells btw, hvis du vil ha noe å se ham i, han spiller en veldig kjent forfatter på 30-tallet). Fallet blir ekstra høyt når man går fra det til... this. Jeg er nå på episode 5, og jeg syns Diana, Camilla, Anne og Margaret alle er skikkelig godt castet. Skjønner ikke hva de tenkte med Charles, føler de ikke har forsøkt på personligheten en gang. Dronningen? Eh... Kjipt, for jeg gledet meg til Imelda, men hvor... det føles ikke some QEII. Men med Phillip så har jeg aldri likt noen av de, så er ikke overrasket. Begge skuespillerene er jo kjempegode, det bare føles ikke riktig på en eller annen måte. Sliter litt med å komme meg gjennom denne sesongen. 😬 Endret 26. november 2022 av Scherbatsky
Meridian Skrevet 27. november 2022 #419 Skrevet 27. november 2022 Scherbatsky skrev (2 timer siden): Ja, elskede Josh O'Connor, som var helt fantastisk som Charles (han er like god i The Durrells btw, hvis du vil ha noe å se ham i, han spiller en veldig kjent forfatter på 30-tallet). Fallet blir ekstra høyt når man går fra det til... this. Jeg er nå på episode 5, og jeg syns Diana, Camilla, Anne og Margaret alle er skikkelig godt castet. Skjønner ikke hva de tenkte med Charles, føler de ikke har forsøkt på personligheten en gang. Dronningen? Eh... Kjipt, for jeg gledet meg til Imelda, men hvor... det føles ikke some QEII. Men med Phillip så har jeg aldri likt noen av de, så er ikke overrasket. Begge skuespillerene er jo kjempegode, det bare føles ikke riktig på en eller annen måte. Sliter litt med å komme meg gjennom denne sesongen. 😬 Problemet er at han som spiller Charles i sesong 5 er altfor hard og grov. Charles er mye mer følsom og mild, kanskje mer unnselig . Han som spiller den yngre Charles er perfekt 👌 Syns det er vanskelig å se sesong 5, ja. Er bra med Diana og Camilla. 2
Meridian Skrevet 27. november 2022 #420 Skrevet 27. november 2022 Bacteria skrev (15 timer siden): De burde brukt den samme til å spille Charles som forrige sesong. Han hadde dette kleine, keitete men også litt sjarmerende og sårbare. Den nye får man ikke Charles-vibb av i det hele tatt. edit: Liker den nye gamle Philip. Han har fortsatt spirit 😊 Diana er skremmende lik, syns hun nailer rollen også. John Major; Charles skjønner ikke at hans kone er hans fremste «fortrinn» WORD (selv om jeg personlig kunne styre meg for Diana) Den eldre prins Philip var imponerende bra. Var en fryd å se han spille. Han tok rollen sin slik som Diana og Kamilla. Dronning Elizabeth får det ikke helt til. Charles ble for grov. Det er en skuffelse, egentlig. De er jo gode skuespillere ellers, men de passet ikke til disse rollene. Er det slik at de som caster ser hvem som passer i de forskjellige rollene? 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå