Gå til innhold

2 mnd uten alkohol- hadde du klart det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Anonymus Notarius skrev:

Hvis man ikke klarer 2 mnd uten alkohol, har man et problem.

Har vært uten i over 10 år, uten savn... 

Da er du avholds :) 

Anonymkode: 39471...e04

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hver helg etter 20?det er veldig mye. 

2 mnd er ikke mye. Her kan det gå 6 mnd... 8 mnd

Alkohol behøver ikke  være med i helgene. Du må ha andre aktiviteter som fyller opp helgene

Anonymkode: 86aa3...f32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette utvikler seg jo til en diskusjon mellom de som liker alkohol for smaken/stemningen, og de som utelukkende ser på alkohol som fyll og avhengighet.

Jeg, og de fleste andre her, kunne fint klart en måned uten alkohol. Men vi hadde ikke likt det, ønsker ikke å gjøre det, og har det best med vinglasset vårt til god mat. På samme måte som de fleste fint kunne klart to måneder uten kaffe, to måneder uten trening, eller to måneder uten rødt kjøtt, men likevel ikke ønsker dette da det er ting man setter pris på å ha i livet sitt. 

Anonymkode: 4d8fd...70f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har nyttårsforsett om å holde meg unna alkohol i 2019. 

Hatt det før og det gikk fint. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå er det 6 mnd siden sist jeg drakk, og da drakk jeg 1 glass vin til maten. 

Anonymkode: b5d80...290

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordmenn altså, forholdet til alkohol er enten grøftefyll eller avholds. Men tar man en dram på en ukedag, er man såklart alkis. 

Kunne klart flere måneder uten alkohol hvis jeg måtte, men gidder jeg det hvis jeg ikke må? Nei. Jeg er livsnyter og cocktails inngår i stillingsbeskrivelsen. 

Anonymkode: d789e...3b2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du ikke kan gjøre noe edru, burde du ikke gjort det til å begynne med. 

Anonymkode: 7f272...b43

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Dette utvikler seg jo til en diskusjon mellom de som liker alkohol for smaken/stemningen, og de som utelukkende ser på alkohol som fyll og avhengighet.

Jeg, og de fleste andre her, kunne fint klart en måned uten alkohol. Men vi hadde ikke likt det, ønsker ikke å gjøre det, og har det best med vinglasset vårt til god mat. På samme måte som de fleste fint kunne klart to måneder uten kaffe, to måneder uten trening, eller to måneder uten rødt kjøtt, men likevel ikke ønsker dette da det er ting man setter pris på å ha i livet sitt. 

Anonymkode: 4d8fd...70f

Akkurat som alkoholikeren. Har det best med glasset og kan slutte når som helst.

Anonymkode: 0cd82...5e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Dette utvikler seg jo til en diskusjon mellom de som liker alkohol for smaken/stemningen, og de som utelukkende ser på alkohol som fyll og avhengighet.

Jeg, og de fleste andre her, kunne fint klart en måned uten alkohol. Men vi hadde ikke likt det, ønsker ikke å gjøre det, og har det best med vinglasset vårt til god mat. På samme måte som de fleste fint kunne klart to måneder uten kaffe, to måneder uten trening, eller to måneder uten rødt kjøtt, men likevel ikke ønsker dette da det er ting man setter pris på å ha i livet sitt. 

Anonymkode: 4d8fd...70f

Akkurat som alkoholikeren. Har det best med glasset og kan slutte når som helst.

Anonymkode: 0cd82...5e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har klart meg uten i en del måneder nå, så det går fint. Tror faktisk ikke jeg skal begynne igjen. Hadde en ganske rolig nyttårsaften med venner, men har klart å gå på andre vors og fester hvor jeg har hatt det veldig kjekt. Jeg husker alt, får bedre samtaler og våkner godt uthvilt dagen etter. Er mye positivt ved å ikke drikke, men det krever gjerne en mental omstilling dersom man har vært vant til å drikke i alle mulige sosiale situasjoner.  

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg liker ikke alkohol. Liker verken smaken eller følelsen av å miste kontrollen. Så null alkohol her! 

Anonymkode: 68748...81e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg drikker ca 1-2 ganger i måned, så jeg tror jeg greier det fint. Jeg har ikke drukket siden før julaften og tenker å se hvor lenge jeg greier meg uten :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...