Gå til innhold

Jills ikke få panikk-dagbok

Jill

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Jill skrev:

Nå må dere ikke gjøre ting så vanskelig for meg! :alice: Jeg er litt skeptisk til å amme i sengen fordi jeg frykter jeg kommer til å sovne med kidden på puppen. :overrasket:

Ja? Fra et biologisk synspunkt så er det meningen at dere skal sovne ;) Hvis du får en baby som min så er det amminh annenhver time hele døgnet de første ukene (månedene) og det er helt normalt :nigo: dessverre :hoho:

Samsoving er gull! Bare gjør det trygt så er det null stress og masse kos :hjerte: Hadde ikke overlevd uten :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, Jill skrev:

Nå må dere ikke gjøre ting så vanskelig for meg! :alice: Jeg er litt skeptisk til å amme i sengen fordi jeg frykter jeg kommer til å sovne med kidden på puppen. :overrasket:

Heheh, blir ikke lettere når ungen kommer :ler: 

Å amme i senga er jo best når både du og baby sovner (spør du meg!) - du kommer jo ikke til å rulle på babyen må du tro :ball:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Ja? Fra et biologisk synspunkt så er det meningen at dere skal sovne ;) Hvis du får en baby som min så er det amminh annenhver time hele døgnet de første ukene (månedene) og det er helt normalt :nigo: dessverre :hoho:

Samsoving er gull! Bare gjør det trygt så er det null stress og masse kos :hjerte: Hadde ikke overlevd uten :overrasket:

10 timer siden, malicious skrev:

Heheh, blir ikke lettere når ungen kommer :ler: 

Å amme i senga er jo best når både du og baby sovner (spør du meg!) - du kommer jo ikke til å rulle på babyen må du tro :ball:

Erfaringene mine fra å samsove med katten tyder på mye dårligere søvnkvalitet både for meg og han. :fnise: Tenker også det er vanskeligere å få kidden til å begynne å sove for seg selv senere. Så utgangspunktet er at han skal sove i egen seng fra første stund og så skal jeg heller ydmykt spise ordene mine om jeg går på en smell. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Jill said:

Erfaringene mine fra å samsove med katten tyder på mye dårligere søvnkvalitet både for meg og han. :fnise: Tenker også det er vanskeligere å få kidden til å begynne å sove for seg selv senere. Så utgangspunktet er at han skal sove i egen seng fra første stund og så skal jeg heller ydmykt spise ordene mine om jeg går på en smell. :ler:

Det var planen min og, varte i ca 2 dager, så var frøkna oppi senga sammen med meg og har vært der siden :fnise: Men samsoving har fordeler altså, jeg bare ammer henne liggende og sovner, så selv om hun våkner en del ganger på natta, tror jeg ikke at jeg er våken mer enn en halvtime til sammen kanskje. Så jeg får masse søvn!

Det med å avvenne og legge i egen seng får vi heller ta som det kommer seinere :P

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, _marielle_ skrev:

Det var planen min og, varte i ca 2 dager, så var frøkna oppi senga sammen med meg og har vært der siden :fnise: Men samsoving har fordeler altså, jeg bare ammer henne liggende og sovner, så selv om hun våkner en del ganger på natta, tror jeg ikke at jeg er våken mer enn en halvtime til sammen kanskje. Så jeg får masse søvn!

Det med å avvenne og legge i egen seng får vi heller ta som det kommer seinere :P

Jeg har en venninne der 1-åringen bare har sovet i samme seng om hun har vært syk, så jeg vet det er mulig å gjennomføre, selv om kg er uenig med meg! :opplyser: :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, _marielle_ skrev:

Amen sistah!:5:

Vi samsov det første halve året kanskje, så ble det egen seng, var null stress for oss, altså! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Jill skrev:

Men katten din driver kanskje ikke å hyler og skriker på nettene så du må stå opp og mate ham flere ganger hver natt, hvis han ikke får sove i sammen med deg? :P etter å ha hatt et barn som var natt-terrorist til hun var to så ble det samsoving i ammeperioden med nr 2, det redda psyken min det første året der. Her er det faktisk sistemann/samsoveren som har hatt lettest for å sovne i egen seng opp igjennom også ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, malicious said:

Amen sistah!:5:

Vi samsov det første halve året kanskje, så ble det egen seng, var null stress for oss, altså! 

Så godt å høre, jeg tenker nemlig at jeg gidder ikke ta den kampen nå, i tilfelle det kommer til å gå helt smertefritt seinere :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, QBee skrev:

Men katten din driver kanskje ikke å hyler og skriker på nettene så du må stå opp og mate ham flere ganger hver natt, hvis han ikke får sove i sammen med deg? :P etter å ha hatt et barn som var natt-terrorist til hun var to så ble det samsoving i ammeperioden med nr 2, det redda psyken min det første året der. Her er det faktisk sistemann/samsoveren som har hatt lettest for å sovne i egen seng opp igjennom også ;) 

Han kunne stå og mjaue utenfor døren slik jeg måtte stå opp og slippe ham inn. Av og til ville han ikke sove, bare leke og bite meg i føttene, så da måtte jeg kaste han ut. :tongue: Nå kommer det til å gå sport i å få kidden til å sove i egen seng her. Det kan ikke være så vanlig med samsoving. Det må være et kg-fenomen. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det 13 dager til termin! :yvonne: Tickeren min teller visst ikke helt på samme måte som appen oppdaget jeg nå.

Har brukt mye av helgen på kjøkkenet så nå begynner fryseren å bli full. :) Fikk også gått tur både lørdag og søndag og i går var det badetrening i tillegg til foreldrekurs. I dag er det kanskje siste sjekk hos jordmor om det ikke blir overtid på meg. 

Formen er fin. Våkner om morgenen med fingre som kjennes ut som de er forstuet. Får noen ganger ubehagelig press i underlivet og stikk på innsiden av lårene når han gnager på noen nerver, men ellers er det ganske overkommelig. Går litt tregt med alt jeg har planer om å fikse, men sånn får det bare være. Får ta litt og litt og så kommer jeg kanskje i mål, men mest trolig ikke. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, malicious skrev:

Hvordan gikk kontrollen i dag?

Ikke lenge igjen nå! :D 

Det gikk fint. Jordmor var over seg av begeistring for at alle prøver var fine og babyen hadde så god lyd. Hun mente det var en sterk baby som trives i magen. :) Så får vi satse på han ikke trives så godt han ikke vil komme ut. :tongue:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører i gang tippeliste for fødsel om noen vil tippe. :)

• _marielle_: 28.09.
  • Jill: 29.09.
  • Ultralydtermin: 02.10.
  • Snotra: 03.10.
  • Menstermin, Ruccula: 04.10.
  • Pjusk: 05.10
  • Malicious: 06.10.
  • QBee: 07.10.
  • Mirabella76: 08.10.
  • LilleMy1989: 12.10.
Endret av Jill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, malicious skrev:

Jeg tipper 06.10.17!

Hvor kan jeg gi minus på innlegget ditt? Er jo alt for lenge til det! :tongue: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Jill skrev:

Hvor kan jeg gi minus på innlegget ditt? Er jo alt for lenge til det! :tongue: 

Hahah, tenkte det! Aldri populært å sette sene datoer ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
15 timer siden, malicious skrev:

Hahah, tenkte det! Aldri populært å sette sene datoer ;) 

14 timer siden, Snotra skrev:

Snikleser melder seg og tipper 03.10! :smilorange:

10 timer siden, Ruccula skrev:

Jeg tipper 04.10 :):) dagen etter meg 

For en gjeng, som ikke vil jeg skal bli ferdig med dette styret så raskt som mulig! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg tippar 8. oktober. Den dagen skal me ha dåp for jenta vår. :) Men eg håpar for din del at eg tar feil, og at du slepper å gå på overtid. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...