Jill Skrevet 1. august 2017 Forfatter #481 Del Skrevet 1. august 2017 På 27.7.2017 den 23.26, streken skrev: Haha, jeg skriver nesten ingenting, altså. Bare observerer Veldig fascinert over hvor "sjuke" folk er, og at det føles ut som at *alle* er sjukmeldte eller lider av noe helt drøyt. Vet folk reagerer forskjellig, men savner litt arbeidsmoral hos folk og, hehe... Du er heldig som har mann som kan fikse da! Bare pisk ham rundt, det heier jeg på! Her er det jeg som skal fikse alt.. Men jeg har mer tid til det og uansett. Men mannen her er ekstremt lite handy. Vet såvidt hva en drill er, føles det ut som! Men koselig at du kan male og fikse litt på arvet sprinkelseng da Jeg har ikke noe seng å arve fra noe sted, så jeg kjøpte via Finn... En Sebra Kili. Svindyr seng, men man skal jo kunne ha den i mange år.. Opp i mellomgulvet kjenner jeg til ja! Hårene på leggene vokser heldigvis saktere om dagen, så jeg slipper å stresse med å barbere leggene annenhver dag, haha! Men i dag gikk det opp for meg at jeg ikke ser dåsa lenger. Litt mer problematisk egentlig, for jeg vet ikke om det ser ok ut eller ikke Mannen får bare overleve, haha! Haha i min facebook-gruppe er det ingen som skriver noe om hvordan formen er. Det er heller spørsmål om hvem som kan levere mat til barnedåp og sånt. Hehe, min mann er heller ikke veldig handy. Men jeg vet han kan om jeg bare pisker litt. Så nå har vi faktisk fått gjort en del som har ligget på vent det siste året. Oooh, sengen din var jo helt nydelig! Og den kan du jo ha i mange år. Vi må jo ha ny om ikke så alt for lenge. Vi var på shopping i går. Så nå er endelig det meste på plass. Mangler stellebord, men tror jeg må bygge et selv slik jeg er sikker på det passer inn på badet. I dag skal mannen på ikea alene og kjøpe noen nye kommoder, så det blir jo også spennende å se hva han kommer hjem med. Dåsa lever sitt eget ville liv om dagen. Mannen hadde lest et sted at den ikke skulle barberes siste ukene pga infeksjon. Men jeg kunne nå trimme den litt var rådet han kom med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malicious Skrevet 1. august 2017 #482 Del Skrevet 1. august 2017 Hehe, er vel strengt tatt ikke veldig lett å se over magen og ned "dit" heller lenger? Jeg fødte jo tidlig sist gang, så jeg møtte opp på føden med nylig brazilianska underliv - gikk fint det altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jill Skrevet 1. august 2017 Forfatter #483 Del Skrevet 1. august 2017 4 timer siden, malicious skrev: Hehe, er vel strengt tatt ikke veldig lett å se over magen og ned "dit" heller lenger? Jeg fødte jo tidlig sist gang, så jeg møtte opp på føden med nylig brazilianska underliv - gikk fint det altså! Uff, det hørtes fælt ut, spør du meg! Kanskje fordi jeg aldri har prøvd det før, så det høres fælt ut selv uten en fødsel i tillegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jill Skrevet 1. august 2017 Forfatter #484 Del Skrevet 1. august 2017 I går dro vi på en barnebutikk og svidde av sykt mye penger på den bortskjemte klumpen. Men nå begynner ting å komme på plass. Vogn og bilstol er i hus, tilbehør til sengen er klart for å vaskes. Så nå mangler vi babycall, litt mer klær, stellebord og dill dall som kluter, ammebh etc. Søknaden er sendt til nav i dag og så får jeg dobbeltsjekke når jeg starter på jobb igjen neste uke at de sender inn inntektsskjemaet i tide. I dag har jeg ikke gjort en dritt annet enn å vaske litt klær og skrevet liste over ting jeg skal gjøre en annen dag. Synes det bare blir mer og mer ubehagelig med press opp i mellomgulvet og kynnere. Det er mest behagelig å ligge på siden. Kjøpte btw en easygrow pute i går som jeg håper skal komme godt med fremover. Men jeg er spent på hvordan det blir å komme tilbake på jobb og skulle sitte på en stol i 8 timer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruccula Skrevet 3. august 2017 #485 Del Skrevet 3. august 2017 På 1.8.2017 den 23.13, Jill skrev: I går dro vi på en barnebutikk og svidde av sykt mye penger på den bortskjemte klumpen. Men nå begynner ting å komme på plass. Vogn og bilstol er i hus, tilbehør til sengen er klart for å vaskes. Så nå mangler vi babycall, litt mer klær, stellebord og dill dall som kluter, ammebh etc. Søknaden er sendt til nav i dag og så får jeg dobbeltsjekke når jeg starter på jobb igjen neste uke at de sender inn inntektsskjemaet i tide. I dag har jeg ikke gjort en dritt annet enn å vaske litt klær og skrevet liste over ting jeg skal gjøre en annen dag. Synes det bare blir mer og mer ubehagelig med press opp i mellomgulvet og kynnere. Det er mest behagelig å ligge på siden. Kjøpte btw en easygrow pute i går som jeg håper skal komme godt med fremover. Men jeg er spent på hvordan det blir å komme tilbake på jobb og skulle sitte på en stol i 8 timer. Hva har dere kjøpt da? Details please Vi har også tenkt oss til barnebutikk og svi av alt for mye penger snart . Har fortsatt bare kjøpt litt klær og en seng Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jill Skrevet 3. august 2017 Forfatter #486 Del Skrevet 3. august 2017 7 timer siden, Ruccula skrev: Hva har dere kjøpt da? Details please Vi har også tenkt oss til barnebutikk og svi av alt for mye penger snart . Har fortsatt bare kjøpt litt klær og en seng Jeg skrev det meste i innlegget da. Men her er litt flere detaljer: Vogn av typen emmaljunga super nitro og maxi cosy bilstol. Madrass, dyne, pute og sengetrekk til grindsengen, løs sånn stellepute, 3 i 1 pute fra easygrow, ammeinnlegg i ull og to ullbodyer. Det føles ut som det var veldig mye mer, men det er sikkert fordi vogna og bilstolen har to deler hver og den lille bilen vår var stappet full. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jill Skrevet 3. august 2017 Forfatter #487 Del Skrevet 3. august 2017 Nå har jeg gnagsår i håndflata av å skru sammen ikea-kommoder og jeg trenger ikke åpne bruksanvisningen for å se hvordan jeg skal gjøre det.. Jeg har skrudd sikkert 80 %, mens mannen bare har vimet rundt. Men det skal bli digg å få på plass litt ordentlig oppbevaring! Bare 4 dager igjen av ferien! Skjønner ikke hvor sommeren har blitt av! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruccula Skrevet 3. august 2017 #488 Del Skrevet 3. august 2017 1 time siden, Jill skrev: Jeg skrev det meste i innlegget da. Men her er litt flere detaljer: Vogn av typen emmaljunga super nitro og maxi cosy bilstol. Madrass, dyne, pute og sengetrekk til grindsengen, løs sånn stellepute, 3 i 1 pute fra easygrow, ammeinnlegg i ull og to ullbodyer. Det føles ut som det var veldig mye mer, men det er sikkert fordi vogna og bilstolen har to deler hver og den lille bilen vår var stappet full. Hvorfor valgte du akkurat den vognen og bilstolen? jeg må jo ha beskrivelse av beslutningsgrunnlaget også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jill Skrevet 4. august 2017 Forfatter #489 Del Skrevet 4. august 2017 På 3.8.2017 den 19.14, Ruccula skrev: Hvorfor valgte du akkurat den vognen og bilstolen? jeg må jo ha beskrivelse av beslutningsgrunnlaget også Haha, beslutningsgrunnlaget var nok ganske tynt. Hadde på forhånd brukt denne nettsiden: http://vognvelger.barnashus.no for å få litt hjelp til å finne ut hvilken vogn som passet oss. Fikk babyjogger city elite som resultat, men i følge selgeren var det visst veldig dumt at en ikke kan snu sportsdelen begge veier. Så hadde hun to emmaljunga 2017-modeller som var satt ned litt i pris, nxt90f og super nitro. Nxt90en kunne pakkes sammen veldig kompakt i bilen, men kjentes tyngre ut enn super nitroen. Så det ble nesten elle melle til slutt. For bilstol så var det egentlig maxi cosy eller besafe det stod mellom. Hun solgte mest av maxi cosy, den var noen få kroner billigere og dersom vi ville ha besafe i sort måtte vi ta demo-stolen som alle har stått og klikket inn og ut av basen. Så sånn ble det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jill Skrevet 8. august 2017 Forfatter #490 Del Skrevet 8. august 2017 Tilbake på jobb igjen i dag. De fleste kollegene mine har fri ut denne uka og det er stille og rolig på kontoret. Nå er jeg 32+4 på vei. Like over 80 % av graviditeten er unnagjort og det er bare 55 dager igjen til termin. Har hentet ut babypakkene fra apoteket og kiwi, og rema sin kan jeg plukke opp i morgen. Kjøpte noen bokser til å ha i skuffen under vasken på badet så har begynt å ordne til litt der. Fikk malt litt mer på sengen i går, men er fortsatt ikke ferdig. Er meldt bra i morgen og torsdag så satser på å utnytte tiden etter jobb til det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QBee Skrevet 8. august 2017 #491 Del Skrevet 8. august 2017 Det er jammen ikke lenge til oktober Fikk du hentet ut på Kiwi altså? De har vært veeldig tomme for de pakkene her. Lei av å mase på den lokale butikken, haha! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruccula Skrevet 8. august 2017 #492 Del Skrevet 8. august 2017 På 4.8.2017 den 22.49, Jill skrev: Haha, beslutningsgrunnlaget var nok ganske tynt. Hadde på forhånd brukt denne nettsiden: http://vognvelger.barnashus.no for å få litt hjelp til å finne ut hvilken vogn som passet oss. Fikk babyjogger city elite som resultat, men i følge selgeren var det visst veldig dumt at en ikke kan snu sportsdelen begge veier. Så hadde hun to emmaljunga 2017-modeller som var satt ned litt i pris, nxt90f og super nitro. Nxt90en kunne pakkes sammen veldig kompakt i bilen, men kjentes tyngre ut enn super nitroen. Så det ble nesten elle melle til slutt. For bilstol så var det egentlig maxi cosy eller besafe det stod mellom. Hun solgte mest av maxi cosy, den var noen få kroner billigere og dersom vi ville ha besafe i sort måtte vi ta demo-stolen som alle har stått og klikket inn og ut av basen. Så sånn ble det. Vi shoppet i går endte opp med besafe modular bilstol og stokke trailz barnevogn :) begge i lys grå. Jeg syntes det var vanskelig å velge vogn. Jeg ville ha en som er høy nok til meg og som funker bra på ulendt terreng, så da ble det stokke. Men den er stor! Minner meg litt om et lite romskip. Den tar myyye plass i bilen for å si det sånn. Og med dobbelt bilbur som tar hele bagasjerommet så må vi nok anskaffe oss en svær takboks. Jeg får utvikle noen svære armmuskler for å løfte den vogna opp og ned på biltaket Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jill Skrevet 9. august 2017 Forfatter #493 Del Skrevet 9. august 2017 17 timer siden, QBee skrev: Det er jammen ikke lenge til oktober Fikk du hentet ut på Kiwi altså? De har vært veeldig tomme for de pakkene her. Lei av å mase på den lokale butikken, haha! Nei, det er det virkelig ikke! Ja, det var ikke noe problem her. Men så det stod i mailen at de kunne være tomme så de hadde forlenget fristen for å hente ut. I går fikk jeg hentet ut den siste fra rema også, så nå mangler vi ikke våtservietter på en stund. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jill Skrevet 9. august 2017 Forfatter #494 Del Skrevet 9. august 2017 14 timer siden, Ruccula skrev: Vi shoppet i går endte opp med besafe modular bilstol og stokke trailz barnevogn :) begge i lys grå. Jeg syntes det var vanskelig å velge vogn. Jeg ville ha en som er høy nok til meg og som funker bra på ulendt terreng, så da ble det stokke. Men den er stor! Minner meg litt om et lite romskip. Den tar myyye plass i bilen for å si det sånn. Og med dobbelt bilbur som tar hele bagasjerommet så må vi nok anskaffe oss en svær takboks. Jeg får utvikle noen svære armmuskler for å løfte den vogna opp og ned på biltaket Så bra! Hmm, syntes de stokke-vognene har sett så små ut jeg. Men det er kanskje den lille sittedelen som har gjort det. Vi skal ha ny bil i desember så vi må finne en som er tilpasset vogna. Og katten er ikke så glad i bilturer heldigvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jill Skrevet 10. august 2017 Forfatter #495 Del Skrevet 10. august 2017 I går ble jeg endelig ferdig å male grindsenga. Eller jeg gidder ikke mer. Den blir ikke vakker uansett hvor hardt jeg prøver, så det får være godt nok. Nå skal den få lufte seg noen uker, men jeg gleder meg til å skru den sammen og re opp til krabaten. Mannen har bursdag i helga og som alltid har jeg ikke peiling på hva jeg skal gi ham.. Hjelper ikke at jeg ikke er så blid på ham om dagen. Han driver å vurderer å reise på reunion til studentbyen vår den helgen jeg går ut i permisjon. Da er det tre uker igjen til termin. Jeg har ikke lyst å være en kjip kjerring som nekter ham, men jeg kjenner jeg blir skikkelig lei meg av å tenke på at dersom fødselen skulle starte så må jeg gjennomføre den uten ham og han går glippe av noe av det største en kan oppleve her i livet. I tillegg så er det den praktiske biten. Om noe skjer så må jeg faktisk ringe mine foreldre for å få de til å kjøre meg på sykehuset som ligger 30 min. unna. De er greie de, men det er ikke dem jeg ønsker å dele dette med. Men vi får se om han tar til fornuften. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malicious Skrevet 10. august 2017 #496 Del Skrevet 10. august 2017 Å reise vekk? Det burde han fint droppe! Vet jo ikke når babyen melder ankomst. Vil han virkelig risikere å gå glipp av det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jill Skrevet 11. august 2017 Forfatter #497 Del Skrevet 11. august 2017 18 timer siden, malicious skrev: Å reise vekk? Det burde han fint droppe! Vet jo ikke når babyen melder ankomst. Vil han virkelig risikere å gå glipp av det? Det synes jeg også han burde.. Jeg vet ikke. Han nevnte det før sommeren en gang, men da trodde jeg han var enig i å droppe det. Så kom han for noen dager siden og lurte på om han hadde sagt fra at han skulle på reunion. Jeg ble litt satt ut og så skulle han dra så vi fikk ikke snakket så mye mer om det. Og i dagene etter er det ingen av oss som har orket å ta det opp. Konfliktsky much? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rainbow_dash Skrevet 11. august 2017 #498 Del Skrevet 11. august 2017 Jeg syns ikke han burde reise så nærme termin altså! Selv om statistikk tilsier at førstegangsfødende gjerne går til termindato og lengre, så betyr ikke det at det gjelder akkurat deg. Jeg fødte tre uker før termin selv, og hadde ikke vært happy om mannen var bortreist på noe ikke viktig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jill Skrevet 11. august 2017 Forfatter #499 Del Skrevet 11. august 2017 (endret) 33+0 i dag og det er nøyaktig 4 uker til jeg går ut i permisjon. Føler meg ganske schvær om dagen, men det er nok ikke så ille som jeg tror. Plages fortsatt med press opp mot brystet/kynnere, så synes han kan legge seg lenger ned i bekkenet snart. Men da må jeg vel bare tisse enda oftere. Liste over ting som skal kjøpes inn og gjennomføres: Stellebord/balje Gaskluter/gulpekluter Vaskekluter Ammebher Pysjer Bodyer Strømpebukser Sykehuskladd Salve til såre brystvorter Babycall Bilspeil? Lammeskinn? Brystpumpe? Skru sammen seng og re opp Strikke ferdig teppe Vaske klær etc Ordne stelleplass på begge bad Fylle fryseren Pakke fødebag Vaske/rydde/kaste dritt vi ikke trenger Endret 17. august 2017 av Jill Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jill Skrevet 11. august 2017 Forfatter #500 Del Skrevet 11. august 2017 6 minutter siden, _marielle_ skrev: Jeg syns ikke han burde reise så nærme termin altså! Selv om statistikk tilsier at førstegangsfødende gjerne går til termindato og lengre, så betyr ikke det at det gjelder akkurat deg. Jeg fødte tre uker før termin selv, og hadde ikke vært happy om mannen var bortreist på noe ikke viktig Takk for støtten. Har googlet litt å ser jo at det er veldig forskjellig hva andre gjør. Mest sannsynlig så går det sikkert bra om han reiser bort, men det er veldig veldig kjipt om det ikke gjør det og han ikke får være med. Må vel snakke med ham i helgen og se om han har tatt til fornuft. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå